abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84574712
Sinds een maandje zie ik vaak katten op m'n auto zitten. Zoals je kunt begrijpen ben ik hier niet blij mee ivm krassen (ik zag er eens eentje uit schrik voor iets wegsprinten). Wegjagen werkt volgens mij averechts omdat ze dan juist nu nagels uittrekken. Is hier iets tegen te doen? Auto uitvoerig gewassen heb ik al geprobeerd en veel vrijheid mbt parkeren heb ik niet, sta dus altijd wel redelijk dicht bij dezelfde plek

Voor zover ik weet zijn het drie verschillende katten (of meer) waarvan ik geen die heb wie de eigenaars zijn.
pi_84574756
Al wist je de eigenaars wat ging je dan zeggen... "Zeg even tegen poes dat ze niet op mijn Volkswagen golf met vette spoilert mag zitten" ?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_84574767
alu folie
pi_84574773
Volgens mij krassen katten niet zo hoor. Maar ik hou er toch ook niet zo van. Mn moeder heeft een stoffen dak en daar liggen ze graag op, maar dat lijkt me wel echt slecht.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:03:15 #5
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_84574780
Leer er mee leven. Doe je niks aan, en beetje zeikerig ook; oei paar krasjes nou nou.
En toen was er niets!
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:05:36 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84574830
Zolang als katten niet schrikken of wegglijden gebruiken ze niet hun nagels. Gewoon lekker hun gang laten gaan dus, die beesten zoeken nu eenmaal een lekker warm plekkie op om te liggen.

Misschien werkt héél goed poetsen, daar word de auto gladder van en dan lopen ze er minder makkelijk overheen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:08:17 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_84574890
In de schaduw parkeren, ze liggen er namelijk omdat het dak lekker warm is
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:09:36 #8
299208 Rifoki
Met de noorderzon vertrokken.
pi_84574914
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:03 schreef IemandNiemand het volgende:
Leer er mee leven. Doe je niks aan, en beetje zeikerig ook; oei paar krasjes nou nou.
Laten we de huisdieren van anderen maar doen en laten wat ze wil, ongeacht de 'schade'. Een hond die tegen je broek op zeikt is ook niet vervelend, gaat er toch uit met de was.

TS: koop een luchtbuks.
While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
pi_84574928
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:05 schreef JJH het volgende:
Zolang als katten niet schrikken of wegglijden gebruiken ze niet hun nagels. Gewoon lekker hun gang laten gaan dus, die beesten zoeken nu eenmaal een lekker warm plekkie op om te liggen.
Geen optie, aangezien ik er dus al eens eentje heb zien schrikken van iets of iemand. Die ging er als een speer vandoor. Poetsen is misschien wel een idee, moet dat toch binnenkort doen om al die krasjes weg te polijsten/poetsen.

Iedere keer als ik het zie maak ik tegenwoordig wel foto's
pi_84574945
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:01 schreef DutchErrorist het volgende:
Al wist je de eigenaars wat ging je dan zeggen... "Zeg even tegen poes dat ze niet op mijn Volkswagen golf met vette spoilert mag zitten" ?
Ten eerste is dat een probleem van hen. En ten tweede weet ik waar ik dan m'n bonnetje in kan leveren voor de polijst/poetsspullen.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:08 schreef SiGNe het volgende:
In de schaduw parkeren, ze liggen er namelijk omdat het dak lekker warm is
Hmm.. dat zou het wel eens kunnen zijn. Ik heb de enige donkere auto. Rest wat er geregeld staat zijn zilveren/grijze personenwagens of witte busjes.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:11:46 #11
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84574954
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Geen optie, aangezien ik er dus al eens eentje heb zien schrikken van iets of iemand. Die ging er als een speer vandoor. Poetsen is misschien wel een idee, moet dat toch binnenkort doen om al die krasjes weg te polijsten/poetsen.

Iedere keer als ik het zie maak ik tegenwoordig wel foto's
Ja, want dat zal ze leren?

Leer er mee leven, die beesten zitten net zo goed op andere auto's. Als je er wat tegen wilt doen moet je hem binnen neer zetten. Wat wou je anders doen? 220v erop zetten?
pi_84574988
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:11 schreef JJH het volgende:

[..]

Ja, want dat zal ze leren?

Leer er mee leven, die beesten zitten net zo goed op andere auto's. Als je er wat tegen wilt doen moet je hem binnen neer zetten. Wat wou je anders doen? 220v erop zetten?
Wellicht, maar ik had eigenlijk gehoopt dat er iets ven een geurtje ofzo op de markt was wat ik er op kan spuiten (zonder de lak te beschadigen). En dat leer ermee leven is natuurlijk wel vrij asociaal om te zeggen, alsof alles maar moet kunnen omdat het huisdieren zijn.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:15:13 #13
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84575017
Ik leef er ook mee, net als alle ander autobezitters die de auto buiten hebben staan. Jij bent eigenlijk de eerste die ik erover hoor klagen.

En wie weet zijn het wel straatkatten, en dit is trouwens het laatste wat ik er over zeg, ik vind het een beetje triest overkomen. Misschien moeten we dan ook maar de vogels afschaffen omdat die op je auto schijten.....
pi_84575183
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:15 schreef JJH het volgende:
Ik leef er ook mee, net als alle ander autobezitters die de auto buiten hebben staan. Jij bent eigenlijk de eerste die ik erover hoor klagen.

En wie weet zijn het wel straatkatten, en dit is trouwens het laatste wat ik er over zeg, ik vind het een beetje triest overkomen. Misschien moeten we dan ook maar de vogels afschaffen omdat die op je auto schijten.....
naja zeg, dit slaat nergens op.

Ik open gewoon een topic met een vraag of en wat er aan te doen is omdat ik er schade van ondervind (krasjes). Vogels kunnen dat idd ook veroorzaken, maar die hebben geen baasje die daarop aan te spreken is. Katten wel. En waar zeg ik dat ze katten af moeten schaffen?

Laat me raden, jij hebt zeker katten en die moeten ook zeker maar lekker alles kunnen?
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:30:47 #15
247705 IemandNiemand
pi_84575336
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

naja zeg, dit slaat nergens op.

Ik open gewoon een topic met een vraag of en wat er aan te doen is omdat ik er schade van ondervind (krasjes). Vogels kunnen dat idd ook veroorzaken, maar die hebben geen baasje die daarop aan te spreken is. Katten wel. En waar zeg ik dat ze katten af moeten schaffen?

Laat me raden, jij hebt zeker katten en die moeten ook zeker maar lekker alles kunnen?
Katten en vooral katten die buitenlopen doen ook alles wat ze willen en dat kan je als baasje echt niet veranderen. Het zijn namelijk eigenlijk gewoon wilde dieren..
En toen was er niets!
pi_84575420
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:30 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Katten en vooral katten die buitenlopen doen ook alles wat ze willen en dat kan je als baasje echt niet veranderen. Het zijn namelijk eigenlijk gewoon wilde dieren..
Maar zoals ik al zei, dan weet ik wel waar ik m'n bonnetjes kan declareren ;)

Kijk, het liefst zou ik hebben dat ze er niet op gaan zitten. Ik weet dat je in tuinen bepaalde planten neer kan zetten waar katten niet tegen kunnen. Maar om nu met een bloemperkje op m'n imperial te gaan rijden ;)
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:35:22 #17
247705 IemandNiemand
pi_84575432
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar zoals ik al zei, dan weet ik wel waar ik m'n bonnetjes kan declareren ;)

Kijk, het liefst zou ik hebben dat ze er niet op gaan zitten. Ik weet dat je in tuinen bepaalde planten neer kan zetten waar katten niet tegen kunnen. Maar om nu met een bloemperkje op m'n imperial te gaan rijden ;)
Triest.. heel triest.

[ Ik zet er notabene nog bij dat het eigenlijk gewoon om wilde dieren gaat die je dit dus niet kan afleren, elke maand dus maar voor X euro bonnetjes inleveren bij de eigenaar.. triest. ]
En toen was er niets!
pi_84575528
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:35 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Triest.. heel triest.

[ Ik zet er notabene nog bij dat het eigenlijk gewoon om wilde dieren gaat die je dit dus niet kan afleren, elke maand dus maar voor X euro bonnetjes inleveren bij de eigenaar.. triest. ]

Hoezo wild, ze dragen gewoon een halsbandje hoor. Maar hoezo is het triest als ik graag mijn eigendommen koester? Kijk, dat er bepaalde oorzaken zijn waar idd niks aan te doen is, zoals vogels, soit, dat is idd een risico. Maar schade aangericht door dieren die een baasje hebben, moet gewoon vergoed/opgelost worden door de verantwoordelijke. Het is natuurlijk tamelijk asociaal om mij met hun probleem op te zadelen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:41:18 #19
247705 IemandNiemand
pi_84575555
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoezo wild, ze dragen gewoon een halsbandje hoor. Maar hoezo is het triest als ik graag mijn eigendommen koester? Kijk, dat er bepaalde oorzaken zijn waar idd niks aan te doen is, zoals vogels, soit, dat is idd een risico. Maar schade aangericht door dieren die een baasje hebben, moet gewoon vergoed/opgelost worden door de verantwoordelijke.
Je kan een kat niet leren dat hij niet op de auto mag gaan zitten van die buurman met een stok in zn reet. Dat snapt dat beest niet. Dus kan het baasje er niks aandoen. Als ik jouw voorbeeld dus neem; als die vogels een baasje hadden dan had jij die ook verantwoordelijk gesteld?
En toen was er niets!
pi_84575582
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:41 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Je kan een kat niet leren dat hij niet op de auto mag gaan zitten van die buurman met een stok in zn reet. Dat snapt dat beest niet. Dus kan het baasje er niks aandoen. Als ik jouw voorbeeld dus neem; als die vogels een baasje hadden dan had jij die ook verantwoordelijk gesteld?
Dat het niet te leren is, prima, maar dan draagt het baasje daar wel de verantwoordelijkheden voor.
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:46:18 #21
247705 IemandNiemand
pi_84575631
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat het niet te leren is, prima, maar dan draagt het baasje daar wel de verantwoordelijkheden voor.
Ja, want elke katten eigenaar moet maar rekening houden met zo een zeikwijf als jij in de straat. maargoed; om niet helemaal off-topic te gaan, misschien een hoes over je auto heen? een kat gebruikt over het algemeen zn nagels niet uitgetrokken dus als die kat niet schrikt of iets dergelijks gaan zn nagels niet door de hoes heen.
En toen was er niets!
pi_84575733
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:46 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ja, want elke katten eigenaar moet maar rekening houden met zo een zeikwijf als jij in de straat. maargoed; om niet helemaal off-topic te gaan, misschien een hoes over je auto heen? een kat gebruikt over het algemeen zn nagels niet uitgetrokken dus als die kat niet schrikt of iets dergelijks gaan zn nagels niet door de hoes heen.
Onvoorstelbaar, nou ben ik een zeikwijf... :') alles om de baasjes maar vrij te pleiten he O+

In mijn zoektocht op een ander forum gevonden

*ril*

Hoes moet het misschien idd maar worden, qua middeltjes is er ook niks ;(
  woensdag 28 juli 2010 @ 01:57:46 #23
247705 IemandNiemand
pi_84575792
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar, nou ben ik een zeikwijf... :') alles om de baasjes maar vrij te pleiten he O+

In mijn zoektocht op een ander forum gevonden
[ afbeelding ]

*ril*

Hoes moet het misschien idd maar worden, qua middeltjes is er ook niks ;(
Tjah; vind je zelf ook niet dat je zeurt om iets heel kleins, en om dan het baasje verantwoordelijk te stellen terwijl die ook niet zal weten wat die eraan moet doen. Beetje leer leven met elkaar en dieren horen daar ook bij. Ik snap je punt wel; het is je auto en krassen zijn lelijk maarjah.. maakt het echt uit?

En als je auto zoveel waard is dat 2 krasjes etc niet mogen kan je ook wel een garage betalen.

Ook heb je bepaalde geuren die ze niet lekker vinden die je kan proberen, die spuiten sommigen mensen ook op hun planten enzo.

[ dit valt voor mij iig beetje in hetzelfde geval als die buurman die bij mij kwam zeuren dat mijn auto voor zijn raam stond en hij niet van het uitzicht kon genieten (was gewoon een parkeerplaats) ga dan gewoon op een eiland wonen ofzo :{ ]
En toen was er niets!
pi_84575875
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:57 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Tjah; vind je zelf ook niet dat je zeurt om iets heel kleins, en om dan het baasje verantwoordelijk te stellen terwijl die ook niet zal weten wat die eraan moet doen. Beetje leer leven met elkaar en dieren horen daar ook bij. Ik snap je punt wel; het is je auto en krassen zijn lelijk maarjah.. maakt het echt uit?

En als je auto zoveel waard is dat 2 krasjes etc niet mogen kan je ook wel een garage betalen.

Ook heb je bepaalde geuren die ze niet lekker vinden die je kan proberen, die spuiten sommigen mensen ook op hun planten enzo.

[ dit valt voor mij iig beetje in hetzelfde geval als die buurman die bij mij kwam zeuren dat mijn auto voor zijn raam stond en hij niet van het uitzicht kon genieten (was gewoon een parkeerplaats) ga dan gewoon op een eiland wonen ofzo :{ ]
Ik vraag gewoon in dit topic of iemand iets weet om het te voorkomen, is dat al zeuren? En nee, ik zit niet te wachten op buksen, stroom of ander spul om iets te bezeren. Ik had gehoopt op iets wat een geur af kon scheiden wat katten niet prettig vinden (en de lak niet beschadigd) zodat er helemaal geen punt is.

Dat is er dus blijkbaar niet, helaas. Dat wordt dus gewoon een keertje extra poetsen. Ik ga overigens geen moeite doen om de eigenaren te zoeken natuurlijk, heb wel wat beters te doen 8)7

Maar ik begrijp dus dat het zeuren is als je schade aan je eigendommen zoveel mogelijk probeert te voorkomen?

:o ninjaedit
  woensdag 28 juli 2010 @ 02:07:03 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84575891
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:02 schreef Salvad0R het volgende:
alu folie

En dan? Dan gaan ze niet meer op auto's zitten?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 28 juli 2010 @ 02:09:52 #26
247705 IemandNiemand
pi_84575917
Mjah :P ik is kattenliefhebber dus sorry als ik iets te fel reageerde :O :P

Er zijn echter wel geurtjes (zoals ik al zei die je ook op je planten spuit) ook kan je misschien iets aan je auto bevestigen wat constant een bepaalde geluid maakt voor katten hoorbaar mensen niet. En zo een hoes eroverheen helpt er ook bij natuurlijk. ^O^
En toen was er niets!
pi_84575947
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 02:07 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En dan? Dan gaan ze niet meer op auto's zitten?
Maar wel een prachtfoto.
Wat een lieverd
pi_84576320
Heb je een keer een poes in je auto loop je nog te zeiken
pi_84577533
Wees blij dat je mijn kat niet op je auto hebt zitten.. Dan zou je minstens een deuk in de motorkap hebben :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_84578578
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik had eigenlijk gehoopt dat er iets ven een geurtje ofzo op de markt was wat ik er op kan spuiten (zonder de lak te beschadigen). En dat leer ermee leven is natuurlijk wel vrij asociaal om te zeggen, alsof alles maar moet kunnen omdat het huisdieren zijn.
Er bestaan korrels KattenSchrik, maar die meuren ontzettend sterk naar knoflook. Ik weet niet of je daar zo blij mee bent als je auto er naar ruikt. ;)

Andere optie is idd iets van een hoes over je auto doen, als er dan katten op lopen/liggen beschadigen ze de lak minder snel en hoef je ook geen pootafdrukken weg te poetsen. En wie weet vinden ze dat wel helemaal niet fijn liggen en blijven ze helemaal weg.
pi_84578741
Heel goed poetsen werkt averechts want dan glijden ze weg en zetten ze hun nagels uit. Gewoon laten gaan en gun die beesten een warm plekje op de motorkap jankerd.
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:44:28 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84578870
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:09 schreef Rifoki het volgende:
TS: koop een luchtbuks. :)
Doe eens normaal :{.
Niet meer actief op Fok!
pi_84578897
Gewoon met een opgerolde zaterdagkrant van je auto afmeppen. Misschien eenmalig nog een extra kras, maar daarna ben je er wel vanaf.

Oja, als je kat zoveel waard is dat een klap met de krant niet kan, moet je je kat maar binnen houden.
pi_84578904
Of een tuinslang klaar leggen. Of hogedruk reiniger.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 juli 2010 @ 09:46:13 #35
163650 Greys
pi_84578911
TS zeurt helemaal niet, die vraagt om tips.
Hij wil de katten helemaal geen kwaad doen, dat heeft hij duidelijk aangegeven.
Dus als de dierenliefhebbers hem nou gewoon eens prijzen dat hij het niet met geweld wil oplossen maar netjes naar andere oplossingen zoekt...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84578929
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:46 schreef Greys het volgende:
TS zeurt helemaal niet, die vraagt om tips.
Hij wil de katten helemaal geen kwaad doen, dat heeft hij duidelijk aangegeven.
Dus als de dierenliefhebbers hem nou gewoon eens prijzen dat hij het niet met geweld wil oplossen maar netjes naar andere oplossingen zoekt...
:')

ok ontopic: probeer eens te praten met de katten TS en leg ze je frustratie uit.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 juli 2010 @ 09:48:22 #37
163650 Greys
pi_84578951
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:47 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

:')

ok ontopic: probeer eens te praten met de katten TS en leg ze je frustratie uit.
Doe niet zo kinderachtig.

Dat wat je hierboven opperde van de tuinslang vond ik helemaal geen slecht plan.
Hoewel je dan wel weer kans loopt op die nagels...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:53:01 #38
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_84579051
Tuinslang werkt heel goed om ze er af te jagen, zodat ze er een uurtje later wanneer je auto weer droog is opnieuw op gaan liggen.

Mijn katten houden absoluut niet van citroenlucht of van die sterke sinaasappellucht (sap uit de schil zeg maar. Misschien dat je dat eens kunt proberen?

Maargoed na een regenbui is die geur er natuurlijk weer vanaf.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_84579227
Nou ik denk dat als je een kat eraf blaast met een straal water dat ze niet zo snel meer terugkomen...in ieder geval niet op de auto waar ze daarvoor met water af zijn geblazen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:05:54 #40
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_84579332
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:02 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij krassen katten niet zo hoor. Maar ik hou er toch ook niet zo van. Mn moeder heeft een stoffen dak en daar liggen ze graag op, maar dat lijkt me wel echt slecht.
Volgens mij ook niet hoor, althans, het is me nooit opgevallen. De wasstraat krast wel als een gek :')
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:59:16 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84585206
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:53 schreef Rossdale het volgende:
Tuinslang werkt heel goed om ze er af te jagen, zodat ze er een uurtje later wanneer je auto weer droog is opnieuw op gaan liggen.

Mijn katten houden absoluut niet van citroenlucht of van die sterke sinaasappellucht (sap uit de schil zeg maar. Misschien dat je dat eens kunt proberen?

Maargoed na een regenbui is die geur er natuurlijk weer vanaf.
Als je dat keer op keer doet, zo gauw dat beest op die auto gaat zitten dan krijgen ze het wel door hoor. Maar daar moet je ook net de tijd voor hebben :')

Stom topic trouwens, niet mogen klagen terwijl zo'n beest je eigendom vernielt, en katten wilde dieren noemen die je dus niets zou kunnen leren :') ;(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:08:59 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84585548
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:30 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Dan houd je ze binnen? Hoezo moeten andere mensen de overlast die jouw dier veroorzaakt accepteren? Het is JOUW dier.

En dan: ja sorry, 't is een wild dier, die kan ik niks leren. Pech gehad :W .

Wat nu als ik mijn olifant op jouw auto laat lopen? "Sorry, wild dier.. kan ik niks aan doen" :') !
Huilen dan.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:13:31 #43
312250 AntoniainotnA
Seductive but not tarty
pi_84618029
Van de dierenarts heb ik ooit een flesje BitterSpray gekregen. Als je dit spulletje ergens op spuit dan blijft de kat en als het goed is hond ook ervan af. Het smaakt nl errug bitter. Mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb t zelf een keer geproeft, NIET doen de smaak zit nog uren in je mond... echt getsie.
Probeer t eens uit, spuit het op de plaats waar de kat doorgaans op je auto gaat liggen. Het spulletje komt aan zn pootjes en na 1 lik is t hem/haar wel duidelijk.
Lijkt mij de moeite waard om s uit te proberen, dierenarts heeft het, dierenwinkel misschien ook.
Doe mij maar suiker in de koffie. Degene die zoetjes gebruiken zijn allemaal te dik.
pi_84618591
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:13 schreef AntoniainotnA het volgende:
Mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb t zelf een keer geproeft
Haha _O-
En hoe smaakt Whiskas ? :D
pi_84618945
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:13 schreef AntoniainotnA het volgende:
Van de dierenarts heb ik ooit een flesje BitterSpray gekregen. Als je dit spulletje ergens op spuit dan blijft de kat en als het goed is hond ook ervan af. Het smaakt nl errug bitter. Mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb t zelf een keer geproeft, NIET doen de smaak zit nog uren in je mond... echt getsie.
Probeer t eens uit, spuit het op de plaats waar de kat doorgaans op je auto gaat liggen. Het spulletje komt aan zn pootjes en na 1 lik is t hem/haar wel duidelijk.
Lijkt mij de moeite waard om s uit te proberen, dierenarts heeft het, dierenwinkel misschien ook.
Zoiets lijkt me inderdaad ook het beste. Ik ben zelf ook een grote kattenliefhebber, maar een paar jaar geleden had ik een merelnest in de tuin, dus dan wil je toch liever niet dat ze er dicht bij in de buurt komen. Bij de dierenwinkel hadden ze daar spuitbussen voor, met een geurstof (weet helaas het merk niet meer), en dat heeft goed geholpen. Dus daar zou ik zeker eens voor gaan kijken. :)
Ik hoop alleen wel dat het ook onschadelijk is voor autolak...
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_84619050
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:01 schreef DutchErrorist het volgende:
_O-
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:09:02 #47
312250 AntoniainotnA
Seductive but not tarty
pi_84619555
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:47 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

Ik hoop alleen wel dat het ook onschadelijk is voor autolak...
Spulletje is van VetXX, ingr. aqua, denatonium, Benzoate, Agar, Benzalkonium Chloride, Parfum, Methylparaben. Ff googlen of daar dingen tussen zitten die lak aantasten, maar lijkt mij niet, is een smaakspulletje, ruikt niet. Zal misschien wel na een poosje wegregenen. (en ik zal voortaan nooit meer iets in mn mond stoppen zonder eerst de ingredientenlijst te lezen... :r )
Doe mij maar suiker in de koffie. Degene die zoetjes gebruiken zijn allemaal te dik.
pi_84619973
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:59 schreef tjoptjop het volgende:
Sinds een maandje zie ik vaak katten op m'n auto zitten. Zoals je kunt begrijpen ben ik hier niet blij mee ivm krassen (ik zag er eens eentje uit schrik voor iets wegsprinten). Wegjagen werkt volgens mij averechts omdat ze dan juist nu nagels uittrekken. Is hier iets tegen te doen?
})
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84620447
Katten hebben een hekel aan citroensap. Ik weet niet wat het met je lak doet, maar misschien kan je het over je bumpers sprenkelen zodat ze uit de buurt blijven?
pi_84623771
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:38 schreef Mellow_ het volgende:
Katten hebben een hekel aan citroensap. Ik weet niet wat het met je lak doet, maar misschien kan je het over je bumpers sprenkelen zodat ze uit de buurt blijven?
Nee, zuur is niet echt goed voor je lak ... :|W
pi_84627789
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:59 schreef tjoptjop het volgende:
Sinds een maandje zie ik vaak katten op m'n auto zitten. Zoals je kunt begrijpen ben ik hier niet blij mee ivm krassen (ik zag er eens eentje uit schrik voor iets wegsprinten). Wegjagen werkt volgens mij averechts omdat ze dan juist nu nagels uittrekken. Is hier iets tegen te doen? Auto uitvoerig gewassen heb ik al geprobeerd en veel vrijheid mbt parkeren heb ik niet, sta dus altijd wel redelijk dicht bij dezelfde plek

Voor zover ik weet zijn het drie verschillende katten (of meer) waarvan ik geen die heb wie de eigenaars zijn.
Moet wel heel gek gaan willen ze krassen hoor, dat zit hem dan voornamelijk in zand wat ze meenemen.
Autolak is harder dan nagels, dus maak je vooral niet te druk erom.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_84629529
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Moet wel heel gek gaan willen ze krassen hoor, dat zit hem dan voornamelijk in zand wat ze meenemen.
Autolak is harder dan nagels, dus maak je vooral niet te druk erom.
Weer typisch een reactie van iemand die de klok heeft horen klinken maar niet weet waar de klepel hangt of het op een verjaardag gehoord heeft.
Die nagels zijn wel retescherp namelijk. Weet er alles van want heb zelf ook nagels in me auto van katten.
pi_84636168
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Weer typisch een reactie van iemand die de klok heeft horen klinken maar niet weet waar de klepel hangt of het op een verjaardag gehoord heeft.
Die nagels zijn wel retescherp namelijk. Weet er alles van want heb zelf ook nagels in me auto van katten.
En je hebt zien gebeuren dat de kat zijn nagels erin zette en dat daar krassen van kwamen, of ben je er vanuit gegaan dat de krassen die je tegenkwam op je auto van kattennagels kwamen omdat er weleens katten op je auto zitten rond die plek?

Heel eerlijk gezegd heb ik eigenlijk heel aardig de klok horen luiden en weet ik ook nog waar de klepel hangt, de eerste 10 jaar van het samenzijn met mijn partner heel wat auto's gespoten zien worden, ook de resultaten van de wedstrijden autospuiten gezien en alles.
Voorbewerken heb ik zelf ook weleens gedaan(onder toezicht dan ;) ), weet dus best wel wat over autolakken en heb dit ook nog nagevraagd.

Nog 1 keer, autolak is harder dan kattennagels, de nagels zelf geven bar weinig kans op schade, eigenlijk niet bestaand, zeker niet bij een goed gespoten auto.
Zand kan wel krassen veroorzaken en hele beste ook, helaas hebben katten ook nog weleens zand aan hun poten en dat is wel ellendig, zeker als ze in angst wegschieten en niet normaal en voorzichtig bewegen.

Het is zaak geen katten van je auto af te jagen, niet om de nagels, maar om het eventuele zand.
Het lieve buurjongetje dat je auto aait met zandhandjes is daarin ook een risiko en nog heeeeeeeeeeeel veel meer.

Al met al is een auto gewoon een auto en zullen wat oppervlakkige krassen alleen in de bovenste laag lak geen probleem zijn.
Meer als die bovenste laag, de lak bovenop de kleur wordt niet beschadigt op deze manier, echte krassen die ook door de kleur heengaan komen nooit van dit soort zaken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_84636387
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoezo wild, ze dragen gewoon een halsbandje hoor. Maar hoezo is het triest als ik graag mijn eigendommen koester? Kijk, dat er bepaalde oorzaken zijn waar idd niks aan te doen is, zoals vogels, soit, dat is idd een risico. Maar schade aangericht door dieren die een baasje hebben, moet gewoon vergoed/opgelost worden door de verantwoordelijke. Het is natuurlijk tamelijk asociaal om mij met hun probleem op te zadelen.
Tering zeg, die bak is blijkbaar toch al heilig voor je, dus je zal hem wel vaker poetsen, wat is dan het probleem, even poetsen en die meer dan oppervlakkige krasjes van eventueel zand zijn weer weg.

Hoe wil je dat dan gaan doen, camera in je auto zodat je presies weet welke kat wanneer op je auto heeft gezeten, met inzoomactie zodat je gelijk kan zien of er niet misschien een ukkepukke krasje in de toplaag zit?
Dat zodat je dan gelijk naar de eigenaar kan rennen om de poetskosten te verhalen?

Als je auto zo afschuwelijk netjes moet blijven, waarom zet je hem dan niet binnen, huur je een garage en klaar is klara.
Of je gooit zo'n doek erover, ook klaar, behalve dan voor baldadige mensen.
pi_84638237
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Tering zeg, die bak is blijkbaar toch al heilig voor je, dus je zal hem wel vaker poetsen, wat is dan het probleem, even poetsen en die meer dan oppervlakkige krasjes van eventueel zand zijn weer weg.

Hoe wil je dat dan gaan doen, camera in je auto zodat je presies weet welke kat wanneer op je auto heeft gezeten, met inzoomactie zodat je gelijk kan zien of er niet misschien een ukkepukke krasje in de toplaag zit?
Dat zodat je dan gelijk naar de eigenaar kan rennen om de poetskosten te verhalen?

Als je auto zo afschuwelijk netjes moet blijven, waarom zet je hem dan niet binnen, huur je een garage en klaar is klara.
Of je gooit zo'n doek erover, ook klaar, behalve dan voor baldadige mensen.
Jezus, is zeker de periode van de maand 8)7
pi_84638366
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja mevrouw heeft haar man ziet spuiten en ineens is mevrouw expert en kan het gewoon niet!

Laat maar gaan.

Enfin, water is altijd een goeie remedie...misschien dat je ze 2 keer moet nat maken maar dan snappen ze de boodschap wel. En met polijst krijg je veel kringen weg.
pi_84638467
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dan houd je ze binnen? Hoezo moeten andere mensen de overlast die jouw dier veroorzaakt accepteren? Het is JOUW dier.

En dan: ja sorry, 't is een wild dier, die kan ik niks leren. Pech gehad :W .

Wat nu als ik mijn olifant op jouw auto laat lopen? "Sorry, wild dier.. kan ik niks aan doen" :') !
Ja, dat is blijkbaar erg moeilijk te accepteren voor sommige mensen.

Het risico dat ze dood worden gereden nemen ze maar voor lief, maar dan zijn het de bestuurders die te hard reden. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_84646044
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, tegenwoordig worden de meeste vrouwen niet meer zo vaak ongesteld, anticonceptie is best een leuk iets.

Maar wees eens eerlijk, waar heb je het over?
Het gaat om op z'n hoogst wat oppervlakkige krasjes in de toplaag, die je zoals je zelf ook al zegt zo wegpoetst.
Het gaat niet om echte schade, maar om gewone slijtage die in het leven van een auto ontstaat, door allerlei zaken, van zelf een keer met zandhanden aan je auto zitten tot de wind die het voor je doet.
Van vogels die erop schijten waardoor die toplaag ook slijt en nog heeeeeeeeeeeeel veel meer.

Een keer je auto door de wasstraat halen maakt meestal meer schade.
Zo, schade gerelativeerd....

Nu dat is gezegd is er niet veel om het te verkomen, je auto in een garage zetten beschermt hem het beste tegen dit soort omgevingsinvloeden.
Wil je perse katten eraf houden dan wordt dat lastig, er zijn wel geurmiddelen in de handel, maar of die goed werken kan ik niet beloven.
De meeste dierenwinkels hebben wel kattenschrik of wat anders, hoe het ruikt weet ik niet, zou het zeker even navragen in de winkel voordat je je auto onderspuit met een ranzig goedje wat pas echt de waarde verminderd als die geur in je auto komt, of de samenstelling echt de lak aantast.

Wil je beschermen tegen dat zand op de poten en de vacht dan kan een hoes uitkomst bieden, maar pas op, zand dat al op je auto zit door andere redenen schuurt ook lekker onder een hoes die los genoeg ligt om wat te bewegen.
pi_84646267
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, tegenwoordig worden de meeste vrouwen niet meer zo vaak ongesteld, anticonceptie is best een leuk iets.

Maar wees eens eerlijk, waar heb je het over?
Het gaat om op z'n hoogst wat oppervlakkige krasjes in de toplaag, die je zoals je zelf ook al zegt zo wegpoetst.
Het gaat niet om echte schade, maar om gewone slijtage die in het leven van een auto ontstaat, door allerlei zaken, van zelf een keer met zandhanden aan je auto zitten tot de wind die het voor je doet.
Van vogels die erop schijten waardoor die toplaag ook slijt en nog heeeeeeeeeeeeel veel meer.

Een keer je auto door de wasstraat halen maakt meestal meer schade.
Zo, schade gerelativeerd....

Nu dat is gezegd is er niet veel om het te verkomen, je auto in een garage zetten beschermt hem het beste tegen dit soort omgevingsinvloeden.
Wil je perse katten eraf houden dan wordt dat lastig, er zijn wel geurmiddelen in de handel, maar of die goed werken kan ik niet beloven.
De meeste dierenwinkels hebben wel kattenschrik of wat anders, hoe het ruikt weet ik niet, zou het zeker even navragen in de winkel voordat je je auto onderspuit met een ranzig goedje wat pas echt de waarde verminderd als die geur in je auto komt, of de samenstelling echt de lak aantast.

Wil je beschermen tegen dat zand op de poten en de vacht dan kan een hoes uitkomst bieden, maar pas op, zand dat al op je auto zit door andere redenen schuurt ook lekker onder een hoes die los genoeg ligt om wat te bewegen.
Ik ga op bed. Morgen weer vroeg op.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 juli 2010 @ 22:37:40 #60
163650 Greys
pi_84646490
Zullen we de discussie een beetje normaal houden qua toon? Dank.

Het is vrij normaal dat TS bang is dat er krassen op zijn auto komen als daar regelmatig katten van buurtbewoners op bivakkeren. Hij roept nergens dat hij die katten wel even te grazen zal nemen, hij zoekt gewoon of er een praktische oplossing is. En zo niet, dan kan hij er een hoes overheen doen, zei hij ook al. Dus dat aanvallende mag wat mij betreft gerust achterwege blijven, ook al vind je misschien dat het overdreven is :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84646815
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:37 schreef Greys het volgende:
Zullen we de discussie een beetje normaal houden qua toon? Dank.

Het is vrij normaal dat TS bang is dat er krassen op zijn auto komen als daar regelmatig katten van buurtbewoners op bivakkeren. Hij roept nergens dat hij die katten wel even te grazen zal nemen, hij zoekt gewoon of er een praktische oplossing is. En zo niet, dan kan hij er een hoes overheen doen, zei hij ook al. Dus dat aanvallende mag wat mij betreft gerust achterwege blijven, ook al vind je misschien dat het overdreven is :)
Ik leg alleen maar uit dat nagels geen diepe krassen veroorzaken, dat zandschade beperkt blijft en dat er dus maar een klein probleem is.
Daarbij geef ik na een sneer nog extra info ook, ok zonder kusje kroel gehalte, maar toch.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:50:45 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84646937
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik leg alleen maar uit dat nagels geen diepe krassen veroorzaken, dat zandschade beperkt blijft en dat er dus maar een klein probleem is.
Daarbij geef ik na een sneer nog extra info ook, ok zonder kusje kroel gehalte, maar toch.
Die nagels laten wel degelijk krassen in de lak. Nu kan jij wel net doen of dat onzin is maar het is gewoon zo.

Sowieso, ik wil gewoon geen kat op mijn auto. Krassen of geen krassen.

En het moet niet aan mij zijn om m'n auto kat-vrij te houden, daar dient de eigenaar van die kat zorg voor te dragen.
Huilen dan.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 juli 2010 @ 22:52:17 #63
163650 Greys
pi_84646991
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar de 'sneer' kwam niet van TS he? ;) Ik denk dat je ze verwarde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:58:36 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84647245
Overigens is grafietpoeder ook een leuke bij ontraceerbare of onredelijke eigenaren. De kat lijdt er niks onder.. alleen probeer 't maar eens uit het tapijt of bekleding te krijgen als die kat weer thuis door het huis gewandeld heeft :') . Dat gaat dus niet *O* .
Huilen dan.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 juli 2010 @ 23:03:04 #65
163650 Greys
pi_84647394
Ik denk trouwens persoonlijk dat als katten 'gewoon' op je auto zitten te chillen, wat Erodome ook zegt, dat het met de krassen wel erg mee zal vallen. Pas wanneer ze schrikken en met de nagels uit in de haast weg proberen te komen zal het misschien echt schade brengen.

Daarom vraag ik me af of het waterpistool/tuinslang idee bij nader inzien wel handig is. Hoewel ze dat wel het snelst af zal leren weer op die auto zal gaan zitten.

Tuurlijk, op zich zijn de eigenaars van de katten verantwoordelijk, maar praktisch gezien zullen ze de katten niet ineens binnen gaan opsluiten als ze buiten gewend zijn. Dus uiteindelijk zal het toch aankomen op een hoes als oplossing, of om het risico te nemen om er een keer een flinke plens water overheen te gooien in de hoop ze voldoende af te schrikken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:05:24 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84647473
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:58 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens is grafietpoeder ook een leuke bij ontraceerbare of onredelijke eigenaren. De kat lijdt er niks onder.. alleen probeer 't maar eens uit het tapijt of bekleding te krijgen als die kat weer thuis door het huis gewandeld heeft :') . Dat gaat dus niet *O* .
Maar iedereen heeft laminaat!
pi_84647595
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die nagels laten wel degelijk krassen in de lak. Nu kan jij wel net doen of dat onzin is maar het is gewoon zo.

Sowieso, ik wil gewoon geen kat op mijn auto. Krassen of geen krassen.

En het moet niet aan mij zijn om m'n auto kat-vrij te houden, daar dient de eigenaar van die kat zorg voor te dragen.
Bij echte prut kwaliteit lak is het mogelijk, maar het gebeurd zelfs dan niet snel, alles behalve dat.
Zandschade, oppervlakkige krasjes dus, wel, maar dat is gewone gebruiksslijtage, er zijn vele manieren waarop dat gebeurd.

Verder vind ik dit vooral intolerant gedoe, mensen kunnen nog maar zo weinig hebben tegenwoordig.
Nee, ik wil geen kat op mijn auto, komop zeg, leef en laat leven.
Wat wil je dan, lege straten zonder wat dan ook, geen katten op straat, vogeltjes weg, mollen dood, bijen weg, vlinders vind iemand vast ook wel weer vervelend dus die ook pleite?

Als er echt schade van komt is dat naar, absoluut en is het niet meer dan normaal dat als de eigenaar van de kat het te weten komt hij/zij betaald, maar die kans is erg klein, vooral als je die katten niet wegjaagt met water spuiten enzo waardoor ze zich in wanhoop vastklampen of vol afzetten op jouw auto.
Dat zijn dan juist die momenten waarop je met slechte kwaliteit lak een probleem kan hebben, dan meestal nog niet, maar misschien.
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:12:21 #68
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84647703
Jezus, het is toch TS zijn auto en als hij er geen kat op wil is dat zijn goed recht toch zeker. Het is zijn eigendom, simpel.

En vlinders en vogels slaat natuurlijk nergens op, want dát is wél de natuur. Dan kun je het beter vergelijken met een hond of een mens, en ik gok zomaar dat TS die ook niet op zijn auto wil.
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:28:42 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84648331
Dat ja .

En met het verschil dat vogels of vlinders geen eigenaar hebben die er bewust voor kiest anderen met overlast op te zadelen.
Huilen dan.
pi_84648785
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:09 schreef erodome het volgende:

Verder vind ik dit vooral intolerant gedoe, mensen kunnen nog maar zo weinig hebben tegenwoordig.
Nee, ik wil geen kat op mijn auto, komop zeg, leef en laat leven.
Gezien de reacties in dit topic heb ik het idee dat tolerantie vooral eenrichtingsverkeer is.
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:44:14 #71
247705 IemandNiemand
pi_84648895
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:28 schreef Isdatzo het volgende:
Dat ja [ afbeelding ] .

En met het verschil dat vogels of vlinders geen eigenaar hebben die er bewust voor kiest anderen met overlast op te zadelen.
Ben je nu gewoon aan het trollen of hoe zit dat? :|W

Bewust voor kiest :') wat lul je nou, man? Die katten eigenaar denkt alleen maar van "Mijn kat wilt ook naar buiten dat plezier gun ik hem"

En los daarvan het is wel degelijk te vergelijken met vogels etc. dat soort dieren kunnen ook op je auto gaan zitten en als je het nog niet weet vogels hebben nogal vaak klauwen deze maken ook krassen. Oh en wtf; katten zijn geen natuur? Dat wij mensen ze nou als huisdieren willen houden maakt ze nog niet natuur af. :')

Dat TS geen katten op zn auto wilt is duidelijk en dit mag hij dan ook willen en dat is zijn recht, hierbij kan hij dan ook van de katten eigenaar (als die die al kent) TOT REDELIJKHEID verwachten dat deze hier iets aandoet. Maar aangezien dit nogal onmogelijk is moet TS maar zelf even een oplossing zoeken (hoes/geur etc)
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:37:09 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84650818
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:44 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Bewust voor kiest :') wat lul je nou, man?
Als je je kat ongehinderd door de buurt laat struinen behoor je te weten dat jouw huisdier anderen overlast oplevert.
quote:
Die katten eigenaar denkt alleen maar van "Mijn kat wilt ook naar buiten dat plezier gun ik hem"
Dan is het een ondoordachte beslissing geweest.
quote:
En los daarvan het is wel degelijk te vergelijken met vogels etc. dat soort dieren kunnen ook op je auto gaan zitten en als je het nog niet weet vogels hebben nogal vaak klauwen deze maken ook krassen. Oh en wtf; katten zijn geen natuur? Dat wij mensen ze nou als huisdieren willen houden maakt ze nog niet natuur af. :')
Een huiskat is geen natuur. De huiskat zoals wij die kennen is een menselijk product. En dat is geen natuur en hoort al helemaal niet in de Nederlandse natuur. Sterker nog, de kat verstoort juist de inheemse fauna!
quote:
Dat TS geen katten op zn auto wilt is duidelijk en dit mag hij dan ook willen en dat is zijn recht, hierbij kan hij dan ook van de katten eigenaar (als die die al kent) TOT REDELIJKHEID verwachten dat deze hier iets aandoet. Maar aangezien dit nogal onmogelijk is moet TS maar zelf even een oplossing zoeken (hoes/geur etc)
Verf, grafietpoeder .
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:48:33 #73
247705 IemandNiemand
pi_84651254
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je je kat ongehinderd door de buurt laat struinen behoor je te weten dat jouw huisdier anderen overlast oplevert.
[..]

Dan is het een ondoordachte beslissing geweest.
[..]

Een huiskat is geen natuur. De huiskat zoals wij die kennen is een menselijk product. En dat is geen natuur en hoort al helemaal niet in de Nederlandse natuur. Sterker nog, de kat verstoort juist de inheemse fauna!
[..]

Verf, grafietpoeder [ afbeelding ].

:')_________________!

De meeste mensen zeiken niet over een paar krasjes op hun bolide dus overlast is in dit geval zeer overtrokken. En daarbij alsof jij als mens nog nooit iemand anders overlast hebt bezorgd, dat gebeurt gewoon wel eens kan je niet altijd rekening mee houden. Ik weet zeker dat jij vroeger in de buurt ook wel een oude opa had die liep te zeiken als de "jeugd" weer eens druk buiten bezig was elke dag in. Behoorde jouw moeder jouw dan ook maar binnen te houden omdat er 1 zeikerd in de buurt woont?

En katten zijn tegenwoordig gewoon een deel van onze natuur; dat is het mooie van natuur het kan zich aanpassen.
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:07:02 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84651864
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:48 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:44 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

quote:
De meeste mensen zeiken niet over een paar krasjes op hun bolide dus overlast is in dit geval zeer overtrokken.
Dat is slechts één vorm van overlast. Met die krasjes op mijn auto zit ik inderdaad nog 't minste. Wat ik vooral jammer vind is dat ze hier de vogels, eekhoorns en andere beesten die buiten wel bestaansrecht hebben verjagen. Of het poepen in de tuin, het krijsen, etc.

quote:
En daarbij alsof jij als mens nog nooit iemand anders overlast hebt bezorgd, dat gebeurt gewoon wel eens kan je niet altijd rekening mee houden. Ik weet zeker dat jij vroeger in de buurt ook wel een oude opa had die liep te zeiken als de "jeugd" weer eens druk buiten bezig was elke dag in. Behoorde jouw moeder jouw dan ook maar binnen te houden omdat er 1 zeikerd in de buurt woont?
Vergelijking en argumentatie: :|W
quote:
En katten zijn tegenwoordig gewoon een deel van onze natuur; dat is het mooie van natuur het kan zich aanpassen.
Haha _O- Katten deel van onze natuur? Nee hoor :* . Je moest eens weten welke schade die katten aanrichten aan de échte natuur.

Wel de lusten maar niet de lasten. Leu die kat maar als je 'm beu bent schop je hem naar buiten zodat jouw huisdier het probleem van de buurt wordt. Way to go *O* .

Ik heb liever dit in mijn tuin:

dan dit in mijn tuin:

Of moet ik de overlast van de huisdieren van anderen maar voor lief nemen? Want dan kom ik ook mijn hond (die ik niet heb) uitlaten in jouw tuin en m'n motor wassen in jouw tuin.
Huilen dan.
pi_84652472
Was de vraag of huisdiereigenaren hun huisdier buiten mogen laten lopen of over hoe eventuele schade aan de auto van TS voorkomen kan worden? :)

Persoonlijk denk ik dat het met krassen op een auto door een kat wel meevalt..
1 van onze katten ligt ook vaak op auto's, hij laat zich aaien, heeft een koker, een chip en de hele buurt weet waar hij hoort..... Heb nog nooit klachten gehad, geen rekeningen of iets dergelijks.

De eigenaar van de kat is natuurlijk wel gewoon aansprakelijk voor eventuele schade, in welke vorm dan ook. Ik denk niet dat er eigenaren zijn die dat zullen ontkennen.
Dus misschien is het een idee om in de buurt rond te vragen welke kat bij wie hoort.
Een baasje zal de kat echter niet kunnen leren om niet op een auto te gaan liggen.....
Een verantwoordelijke baas zou tegen je zeggen dat eventuele schade vergoed zal worden, al begrijp ik dat er verschillende katten op je auto liggen... Bewijzen blijft dan moeilijk...

Een hoes over de auto lijkt mij de beste optie (op een overdekte garage na dan :) )
In de dierenwinkel zijn genoeg afschrikwekkende geuren te koop, ga daar eens kijken..
Vaak staat er zelfs op de verpakking al of het geschikt is voor harde (gelakte?) oppervlakten.

Laten schrikken dmv water of iets dergelijks lijkt me in elk geval helemaal geen goed plan! Een kat vlucht dan weg en zal zijn nagels zeker gebruiken dan!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:50:04 #76
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84652932
Wat ik 10 keer erger vind dan een kat op mijn auto, is al die deuken en krassen in je auto die veroorzaakt worden door fietsers. En dan vooral kinderen die op de stoep fietsen en tegen je auto aan vallen. Hoeveel diepe krassen (echt waar de lak eraf is) en deuken ik daar al niet van in mijn auto heb zitten :( En niemand die dan zegt "die kinderen zouden ze binnen moeten houden"!

Ik neem aan dat je auto er echt wel tegen kan dat er een kat op zit. En anders zou je een garage kunnen overwegen om je auto te stallen.

2 Jaar geleden heb ik zo gelachen; het was enorm koud en er lag een pak sneeuw. Op een auto lag een kat (lekker warm) en die eigenaar (oude man) wilde snel de voordeur uit rennen om die kat weg te jagen. Hij rent dus de voordeur uit, vergetend dat het glad was, gaat onderuit en maakt zowat een doodsmak op zijn eigen tuinpaadje..... :') Hij ging kreupel lopend snel weer naar binnen en die kat lag stomverbaasd te kijken :D
pi_84655741
Als je de houding van sommige katteneigenaren hier ziet, heb ik er bijna begrip voor dat iemand wel eens uit zijn slof schiet en zo'n kat wat aandoet. Ik zeg bijna, omdat de kat er zelf geen schuld aan heeft.

De kat moet buiten alles maar kunnen doen onder het mom van alles wat buiten staat mag beschadigd worden, anders had je het maar binnen moeten zetten of onder een hoes. Prima, maar dat geldt dan ook voor je kat.
pi_84670632
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:01 schreef Casos het volgende:
Als je de houding van sommige katteneigenaren hier ziet, heb ik er bijna begrip voor dat iemand wel eens uit zijn slof schiet en zo'n kat wat aandoet. Ik zeg bijna, omdat de kat er zelf geen schuld aan heeft.

De kat moet buiten alles maar kunnen doen onder het mom van alles wat buiten staat mag beschadigd worden, anders had je het maar binnen moeten zetten of onder een hoes. Prima, maar dat geldt dan ook voor je kat.
Ik woon dan ook niet in de stad ofzo, hier vonden ze het al heel raar dat ik mijn ventje binnen hield tot hij gecastreerd was, vage shit vonden ze, wat maakt het nu uit als hij een paar nestjes veroorzaakt!

Iedereen in de buurt weet heel presies welke van mij is, ik heb altijd al de gewoonte gehad om mijn buren af en toe te vragen of ze geen last hebben van mijn mormels.
Laatst nog aan de buurman gevraagd of hij het niet erg vond dat mijn kat regelmatig bij hem in de tuin zat, maar toen kreeg ik een heel verhaal over hoe mijn kat heel schattig met zijn hond speelt, dat zo schattig was en dat het echt geen last was, dus ik denk dat het wel goed zit.

Deze heb ik nog niet op een auto gezien, hij komt eigenlijk bijna nooit voor, blijft meestal in mijn tuin, met uitstapjes naar de buren.
Een van mijn vorige katten die inmiddels overleden zijn lag altijd op auto's voor de deur, heel erg vaak op mijn eigen auto, regelmatig op anderen als die warmer waren of op onze plek stonden.
Ook dat heb ik nagevraagd en ook dat was geen probleem, nog nooit is er schade van gekomen, als de eigenaar van de auto de auto wilde gebruiken dan riep hij de kat er gewoon af, die dan luid snorrend en rustig eraf kwam om een aaitje te halen.

Het gaat er dus meer om dat er een groter probleem van wordt gemaakt dan er is, zeker met een opmerking als maakt me niet of of het niet krast, het is mijn auto en ik wil er geen kat op.
Dat is gezeur in mijn ogen, als je er zo over denkt moet je je auto gewoon binnen zetten, dan zit er nooit wat dan ook op.
Het is nu eenmaal de realiteit dat er ook katten lopen buiten en met een beetje aanpassingsvermogen van verschillende kanten gaat dat meer dan prima.

Maakt mijn kat nu ooit een auto stuk, een kras erin dan wordt dat gewoon netjes geregeld, geen probleem, zo heb ik ook lang geleden ook meebetaald aan schrikdraad voor om een volliere omdat 1 van mijn katten daar regelmatig rondhing met snode plannen.
Dat gewoon uit eigen beweging omdat ik het naar vond dat mijn kat daar liep te klieren en andermans hobby vergalde.

Dus nog 1 keer, wil je perse je auto onbezeten houden, dan moet hij binnen staan.
Een hoes erover kan ook beschermen, maar pas op voor schuren door zand onder de hoes, daar krijg je meer schade van dan door welke krassende kater dan ook.
Geurmiddelen zijn ook wel te krijgen, maar let wel op dat het niet meurt en in je bekleding komt, of dat het goedje je lak aantast.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:10:21 #79
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84670726
Jezus wat is dit een kuttopic geworden :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_84671083
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:08 schreef erodome het volgende:

heel verhaal
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat het begrip doorgaans van 1 kant komt. De kat heeft alle vrijheid m.b.t. alles wat buiten staat, nogmaals, onder het mom van: is het je dierbaar, dan zet je het maar binnen of onder een doek o.i.d.. Maar owee als je probeert een vinger uit te steken naar een kat buiten, dan ben je een dierenbeul, moet je aan de hoogste booom hangen etc.. Wat voor (bijv.) die auto buiten geldt, geldt dan ook voor de kat.

Ik ben een echte kattenliefhebber, mijn ouders hadden al katten voor ik geboren was en eenmaal op mijzelf heb ik ook altijd katten gehad, zou wat dat betreft niet zonder kunnen. In de stad zou ik of mijn tuin zo afzetten, dat mijn kat er niet uitkan of helemaal niet naar buiten laten. Zou ik wat vrijer wonen, dan zou ik het beest ook gewoon zijn gang laten gaan, maar in de stad zou ik zelf het risico niet willen nemen.
pi_84671869
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:19 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat het begrip doorgaans van 1 kant komt. De kat heeft alle vrijheid m.b.t. alles wat buiten staat, nogmaals, onder het mom van: is het je dierbaar, dan zet je het maar binnen of onder een doek o.i.d.. Maar owee als je probeert een vinger uit te steken naar een kat buiten, dan ben je een dierenbeul, moet je aan de hoogste booom hangen etc.. Wat voor (bijv.) die auto buiten geldt, geldt dan ook voor de kat.

Ik ben een echte kattenliefhebber, mijn ouders hadden al katten voor ik geboren was en eenmaal op mijzelf heb ik ook altijd katten gehad, zou wat dat betreft niet zonder kunnen. In de stad zou ik of mijn tuin zo afzetten, dat mijn kat er niet uitkan of helemaal niet naar buiten laten. Zou ik wat vrijer wonen, dan zou ik het beest ook gewoon zijn gang laten gaan, maar in de stad zou ik zelf het risico niet willen nemen.
Er zit toch een enorm verschil tussen een kat die niet weet dat je het niet leuk vind en iemand die je boel bewust sloopt of ben ik nu gek?
Zou een kat nu weten dat hij iets zo sloopt en dan expres iets doen, tja, dan kan je hem op zijn donder geven, maar dat beest weet van niks, is zich van geen kwaad bewust.

En er zit ook nog een enorm verschil tussen een levend wezen en een auto, die auto voelt zich niet gekwetst door een krasje, de kat wel om een schop onder zijn hol.
pi_84672105
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 00:48 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

De meeste mensen zeiken niet over een paar krasjes op hun bolide dus overlast is in dit geval zeer overtrokken. En daarbij alsof jij als mens nog nooit iemand anders overlast hebt bezorgd, dat gebeurt gewoon wel eens kan je niet altijd rekening mee houden. Ik weet zeker dat jij vroeger in de buurt ook wel een oude opa had die liep te zeiken als de "jeugd" weer eens druk buiten bezig was elke dag in. Behoorde jouw moeder jouw dan ook maar binnen te houden omdat er 1 zeikerd in de buurt woont?

Ik kan hier zo slecht tegen. Kat eigenaren zijn maar zo laks als het zijn kan. Ze nemen een kat en trappen deze naar buiten, waarna de kat kan doen wat ie wilt. Het is jouw kat, dus neem dan ook de verantwoordelijkheid als er schade wordt aangericht.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:24:53 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84673359
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:08 schreef erodome het volgende:

Het is nu eenmaal de realiteit dat er ook katten lopen buiten
Dat je dat totaal geen probleem vindt is al erg genoeg.
Huilen dan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 juli 2010 @ 17:36:03 #84
163650 Greys
pi_84673717
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik hang er een beetje in het midden eigenlijk.
Want ondanks het feit dat eigenaars verantwoordelijk voor hun katten zijn en dat het op sommige vlakken 'raar' is dat ze vrij buiten rondlopen, is het nou eenmaal wel de realiteit.
Er zullen altijd katten buiten rondlopen, of ze nou ontsnapt zijn, zwerfkatten, katten die simpelweg doordraaien als ze binnen moeten blijven.

Erodome zegt ook nergens dat ze dat 'totaal geen probleem' vindt volgens mij, anders zou ze zich zelf ook niet druk maken om wat haar buren van haar katten vinden en daar regelmatig overleg over heeft of ze er geen last van hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84675942
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat jij dat wel een groot probleem vind vind ik dan weer erg.
Nogmaals, rekening houden met elkaar daarin vind ik een zeer logisch iets, dus ook vooral aan mijn kant als eigenaar.
pi_84676280
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:05 schreef JJH het volgende:

Misschien werkt héél goed poetsen, daar word de auto gladder van en dan lopen ze er minder makkelijk overheen.
Ik zou zeggen: Koop een cabrio met een "zacht" dak, en kom dan maar eens terug ^O^
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:08:59 #87
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84676382
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals, rekening houden met elkaar daarin vind ik een zeer logisch iets, dus ook vooral aan mijn kant als eigenaar.
Met het verschil dat de meeste eigenaars vervolgens ontkennen dat het hun kat is geweest. Dus heel tof dat jij wel eerlijk bent in zulke kwesties, maar je hoort vaker verhalen waarin dit niet het geval is, en daar komt ook het idee vandaan dat katteneigenaars totaal niet tolerant zijn. Hun kat doet maar wat hun kat wil doen, en that's that.

En als ik de katten van de buurtbewoners wilde hebben had ik die katten wel zelf gekocht, dus nee, ik wil ze niet in mijn tuin, niet in mijn boom, niet op mijn dak, niet op mijn auto. Met of zonder schade.

En daarbij, weet je wel hoeveel katten sproeiproblemen krijgen omdat buurtkatten hun tuin onderzeiken? Vind je het dan ook nog okay? Want dat is toch niet leuk voor de andere kat, hè.
pi_84676423
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 01:41 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Baasje heeft een kat genomen. Moet hij er ook voor zorgen, en de kat op zn eigen terrein houden.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:16:27 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84678811
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hang er een beetje in het midden eigenlijk.
Want ondanks het feit dat eigenaars verantwoordelijk voor hun katten zijn en dat het op sommige vlakken 'raar' is dat ze vrij buiten rondlopen, is het nou eenmaal wel de realiteit.
Er zullen altijd katten buiten rondlopen, of ze nou ontsnapt zijn, zwerfkatten, katten die simpelweg doordraaien als ze binnen moeten blijven.
Dus omdat het zo is moeten we het maar goed vinden?
quote:
Erodome zegt ook nergens dat ze dat 'totaal geen probleem' vindt volgens mij, anders zou ze zich zelf ook niet druk maken om wat haar buren van haar katten vinden en daar regelmatig overleg over heeft of ze er geen last van hebben.

Haar kat(ten?) lopen buiten dus ze vindt 't geen probleem dat er buiten honderdduizenden katten rondlopen, toch? Anders hield ze die beesten wel binnen (of op eigen terrein).
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind het niet een groot probleem, het is een groot probleem.
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:28:45 #90
247705 IemandNiemand
pi_84679218
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:47 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Ik kan hier zo slecht tegen. Kat eigenaren zijn maar zo laks als het zijn kan. Ze nemen een kat en trappen deze naar buiten, waarna de kat kan doen wat ie wilt. Het is jouw kat, dus neem dan ook de verantwoordelijkheid als er schade wordt aangericht. Overigens heb ik al tig keer aangegeven dat als TS achter de eigenaar kan komen dat hij dat ook zeker moet doen maar dat is juist het punt dat is bijna onmogelijk. En zelfs dan of een hij een schadevergoeding af kan dwingen is twijfelachtig.

Mijn katten lopen binnen omdat ik ze niet graag onder een auto wil zien. En mensen trappen hun katten niet naar buiten deze WILLEN meestal naar buiten want geuss what? sommige katten kunnen niet dagen binnen zitten, heeft te maken met hun natuur/origine etc.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dus omdat het zo is moeten we het maar goed vinden?
[..]

Haar kat(ten?) lopen buiten dus ze vindt 't geen probleem dat er buiten honderdduizenden katten rondlopen, toch? Anders hield ze die beesten wel binnen (of op eigen terrein).
[..]

Ik vind het niet een groot probleem, het is een groot probleem.
Wat een nog groter probleem is is dat er mensen zoals jouw buiten lopen. Katten zijn geen probleem voor onze boompjes/plantjes en what not. en als dit wel zo is wil ik graag een bron zien.
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:32:31 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84679370
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:28 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Mijn katten lopen binnen omdat ik ze niet graag onder een auto wil zien. En mensen trappen hun katten niet naar buiten deze WILLEN meestal naar buiten want geuss what? sommige katten kunnen niet dagen binnen zitten, heeft te maken met hun natuur/origine etc.
Als jij van mening bent dat je jouw kat niet gelukkig binnen of op eigen terrein kan houden moet je geen kat nemen! C'est tres simple.
quote:
[..]

Wat een nog groter probleem is is dat er mensen zoals jouw buiten lopen, jij trapt zeker ook een wilekeurig wild dier dood omdat die te dicht bij je geliefde auto komt?

Ja zo ben ik .
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:34:04 #92
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84679431
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:28 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Dan koop je een tuigje, koop je een ren, koop je cat-fence, you name it. Maar nee, mensen zonder kat moeten die cat-fence aanschaffen, belachelijk
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:35:44 #93
247705 IemandNiemand
pi_84679489
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als jij van mening bent dat je jouw kat niet gelukkig binnen of op eigen terrein kan houden moet je geen kat nemen! C'est tres simple.
Dat kunen de meeste katten eigenaren wel; want in de meeste buurten wordt er niet gezeurd om een kat die op een auto slaapt en die misschien (twijfelachtig) 2/3 krasjes maakt die je amper ziet. Dus is dat meestal geen probleem. Ook over katten in een tuin word meestal niet moeilijk gedaan, tolerantie heet dat.

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:32 schreef Isdatzo het volgende:

Ja zo ben ik .
Iets overtrokken idd, daarom ninja edit.
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:37:30 #94
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84679546
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:35 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Dat kunen de meeste katten eigenaren wel; want in de meeste buurten wordt er niet gezeurd om een kat die op een auto slaapt en die misschien (twijfelachtig) 2/3 krasjes maakt die je amper ziet. Dus is dat meestal geen probleem. Ook over katten in een tuin word meestal niet moeilijk gedaan, tolerantie heet dat.
Bron? Keiveel mensen zeiken over kattenpoep in hun tuin, maar die eigenaren willen er niets van weten.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:37:45 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84679563
Oh, daar stond net iets anders .
quote:
Katten zijn geen probleem voor onze boompjes/plantjes en what not. en als dit wel zo is wil ik graag een bron zien.

Prima!

http://www.gelderlander.n(...)de-bel-aanbinden.ece
http://www.staatsbosbehee(...)0natuurgebieden.aspx
http://www.kliniekvoorvogels.nl/publicatieitem.asp?lang=1&RelatieID=88&PublicatieID=488
http://www.volkskrant.nl/(...)_roofdier_is_de_poes
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:38:24 #96
247705 IemandNiemand
pi_84679594
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:34 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dan koop je een tuigje, koop je een ren, koop je cat-fence, you name it. Maar nee, mensen zonder kat moeten die cat-fence aanschaffen, belachelijk
Of je accepteert gewoon dat het maatschappelijk gezien normaal is dat er katten buiten lopen en dat andere mensen dus ook gewoon lekker hun katten buiten laten lopen en leert er mee leven. Simple.

ohjah; mensen die zeiken over kattenpoep in hun tuin echt; alsof je dat ruikt en alsof dat er voor altijd blijft liggen, want dat vergaat na verloop van tijd natuurlijk niet mierenneukers.
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:39:23 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84679630
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:38 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Of je accepteert gewoon dat het maatschappelijk gezien normaal is dat er katten buiten lopen en dat andere mensen dus ook gewoon lekker hun katten buiten laten lopen en leert er mee leven. Simple.

Dit bedoel ik nu wanneer ik zeg dat er met katteneigenaren niet te praten valt . Dus nu moet IK moeite doen om JOUW huisdier uit MIJN tuin te houden. Dat is toch de omgekeerde wereld ?
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:41:07 #98
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84679700
quote:

[..]

Wat een dooddoener . Net zoals gillen dat het niet waar is dat katten de inheemse flora en fauna verneuken, faalhaas.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:42:26 #99
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84679758
quote:

[..]

ohjah; mensen die zeiken over kattenpoep in hun tuin echt; alsof je dat ruikt en alsof dat er voor altijd blijft liggen, want dat vergaat na verloop van tijd natuurlijk niet mierenneukers.
Hahah oh nee, poep stinkt niet. My bad.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:43:00 #100
247705 IemandNiemand
pi_84679782
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nu wanneer ik zeg dat er met katteneigenaren niet te praten valt . Dus nu moet IK moeite doen om JOUW huisdier uit MIJN tuin te houden. Dat is toch de omgekeerde wereld ?
Tjah; moeite doen om een dier uit je waardevolle tuintje te houden.. het is maar net waar je moeite voor wilt doen, heb vaak zat andere katten in mijn tuin en ik vind het prima ze gaan hun gang maar.

Ik heb er geen last van en ik kan ook niet zien hoe andere er last van kunnen hebben. Maarjah dat ben ik
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:43:33 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84679803
quote:

[..]

Eh, ja. Dat stinkt. Ik weet nog dat wij vroeger af en toe kattenpoep in de zandbak hadden (lekker in spelen man ) en boy, dat stonk.
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:43:49 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84679815
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:43 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Tjah; moeite doen om een dier uit je waardevolle tuintje te houden.. het is maar net waar je moeite voor wilt doen, heb vaak zat andere katten in mijn tuin en ik vind het prima ze gaan hun gang maar.

Ik heb er geen last van en ik kan ook niet zien hoe andere er last van kunnen hebben. Maarjah dat ben ik
Tolerant dat je alleen aan jezelf denkt en vindt dat de rest ook maar zo moet denken. Toppunt van tolerantie
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:44:09 #103
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84679838
Mijn ontlasting ruikt ook naar bloemetjes.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:44:18 #104
247705 IemandNiemand
pi_84679843
quote:

[..]

[..]

Sorry hoor; maar 1 zo een drolletje van een kat ruik je in de buitenlucht echt niet hoor; tenzij je er pal bovenop gaat zitten. faalhaas.
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:45:15 #105
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84679876
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:44 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Sorry hoor; maar 1 zo een drolletje van een kat ruik je in de buitenlucht echt niet hoor; tenzij je er pal bovenop gaat zitten. faalhaas.

Kattenpis en kattenpoep ruik je wel degelijk. En het probleem is over het algemeen dus ook dat het niet bij één lief en schattig niet-stinkend drolletje blijft.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:46:22 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84679921
quote:

[..]

Je hebt deze post niet goed gelezen denk ik?
quote:
[..]

Sorry hoor; maar 1 zo een drolletje van een kat ruik je in de buitenlucht echt niet hoor; tenzij je er pal bovenop gaan zitten. faalhaas.

Eerst ontkennen en dan bagatelliseren, zo kan ik het ook .
Huilen dan.
pi_84680072
quote:

[..]

Weer dat eenrichtingsverkeer tolerantie
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:50:44 #108
247705 IemandNiemand
pi_84680075
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je hebt deze post niet goed gelezen denk ik?
[..]

Eerst ontkennen en dan bagatelliseren, zo kan ik het ook .
ik heb er gewoon persoonlijk geen problemen mee met katten in mn tuin op mn auto en what not; ze doen hun ding maar.

Ik heb liever dat een levend wezen gewoon lekker zijn gang kan gaan, als dat beest daarvoor op mijn auto moet zitten gaat die zn gang maar wilt ie daarvoor in mijn tuin zitten tjah; live and let live.

Ik vind in ieder geval mijn tuin en mijn auto minder belangrijk dan een levend wezen dat lekker zijn ding doet.

Overigens mochten mijn katten buiten lopen en mijn buren komen naar mij dat ze last hebben van mn katten dan probeer ik het uit te werken met mijn buren, helemaal niks eenrichtingsverkeer tolerantie; ik zeg gewoon dat ik er geen last van heb. Heel simpel. Moeilijk he andere meningen?
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:51:35 #109
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84680112
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:50 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

ik heb er gewoon persoonlijk geen problemen mee met katten in mn tuin op mn auto en what not; ze oden hun ding maar.

Ik heb liever dat een levend wezen gewoon lekker zijn gang kan gaan, als dat beest daarvoor op mijn auto moet zitten gaat die zn gang maar wilt ie daarvoor in mijn tuin zitten tjah; live and let live.

Ik vind in ieder geval mijn tuin en mijn auto minder belangrijk dan een levend wezen dat lekker zijn ding doet.
Dat wezen kan ook prima lekker zijn ding in jouw eigen tuin doen, iedereen blij.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:53:16 #110
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84680184
En, IemandNiemand, heb je de linkjes bekeken?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:53:49 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84680208
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:50 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

ik heb er gewoon persoonlijk geen problemen mee met katten in mn tuin op mn auto en what not; ze doen hun ding maar.

Jouw levend wezen dat niet in mijn tuin thuishoort verpest het wel voor de levende wezens die wél in mijn tuin thuishoren. En vergeet die auto .
quote:
Overigens mochten mijn katten buiten lopen en mijn buren komen naar mij dat ze last hebben van mn katten dan probeer ik het uit te werken met mijn buren, helemaal niks eenrichtingsverkeer tolerantie; ik zeg gewoon dat ik er geen last van heb. Heel simpel. Moeilijk he andere meningen?

Ja, voor jou blijkbaar. Jij weigert in te zien dat ondanks het feit dat JIJ je er niet aan stoort of vindt dat er een probleem is ANDEREN dat wel doen. Haal die plaat voor je kop weg, dat zou een goed begin zijn.

Moeilijk hè?

Oh trouwens, hier nog naar gekeken?
quote:
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:54:21 #112
247705 IemandNiemand
pi_84680227
@Harajuku.

Jep; moet zeggen dat ik dat idd niet wist. Wel interessant op zich, het effect wat een dier op de natuur kan hebben. Weet nog niet echt wat ik ervan moet denken.
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:55:08 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84680256
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:54 schreef IemandNiemand het volgende:
Jep; moet zeggen dat ik dat idd niet wist. Wel interessant op zich, het effect wat een dier op de natuur kan hebben. Weet nog niet echt wat ik ervan moet denken.

Dat weet je wel alleen je wil het niet weten.
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:56:58 #114
247705 IemandNiemand
pi_84680338
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat weet je wel alleen je wil het niet weten.

Okey; sorry hoor, maar als ik nieuwe informatie tot beschikking krijg moet ik het altijd eerst even in laten werken en een mening vormen gebaseerd op (ook) tegenmeningen. Het is niet zo dat jij met linkjes aan komt zetten en ik gelijk maar een mening erover moet hebben.
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:57:32 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84680373
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:56 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Okey; sorry hoor, maar als ik nieuwe informatie tot beschikking krijg moet ik het altijd eerst even in laten werken en een mening vormen gebaseerd op (ook) tegenmeningen. Het is niet zo dat jij met linkjes aan komt zetten en ik gelijk maar een mening erover moet hebben.

Eerste indruk is ook goed hoor . En eh, "tegenmeningen" zijn er ook vast alleen dat is allemaal van 't kaliber: ja zo'n kat is natuur en dat HOORT buiten anders is zielig !
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:00:17 #116
247705 IemandNiemand
pi_84680496
@isdatzo, Harajuku. en TS.

Natuurlijk snap ik wel dat jullie er last van kunnen hebben, je moet niet denken dat ik dat niet in zie; als katten liefhebber kan ik me heus wel in jullie verplaatsen. Alleen tjah.. wat kun je eraan doen? iedereen laat hun kat tegenwoordig naar buiten en het is gewoon "normaal" om het zo maar te zeggen dus.. dan moeten katten eigenaren en niet-katten eigenaren samen een oplossing zoeken als 1 van de 2 er last van heeft.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Eerste indruk is ook goed hoor . En eh, "tegenmeningen" zijn er ook vast alleen dat is allemaal van 't kaliber: ja zo'n kat is natuur en dat HOORT buiten anders is zielig !

Hoor een kat officieel gezien niet buiten dan? Net als een hond, parkiet, konijn etc. eigenlijk zijn het allemaal buiten dieren?
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:01:01 #117
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84680531
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:00 schreef IemandNiemand het volgende:
@isdatzo, Harajuku. en TS.

Natuurlijk snap ik wel dat jullie er last van kunnen hebben, je moet niet denken dat ik dat niet in zie; als katten liefhebber kan ik me heus wel in jullie verplaatsen. Alleen tjah.. wat kun je eraan doen? iedereen laat hun kat tegenwoordig naar buiten en het is gewoon "normaal" om het zo maar te zeggen dus.. dan moeten katten eigenaren en niet-katten eigenaren samen een oplossing zoeken als 1 van de 2 er last van heeft.
Hmm, misschien is dit een goed moment om te vertellen dat ik een kat heb, die de tuin niet uit mag dus.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:02:23 #118
247705 IemandNiemand
pi_84680583
Ik heb 3 katten en die mogen alle 3 niet naar buiten, zoals ik eerder ook heb gezegd. Maar er zijn dus ook katten (heb het zelf meegemaakt) die helemaal flipten als ze de hele dag binnen zaten. En dan is het toch een tikkie moeilijker. (en met binnen bedoel ik dus ook de eigenaar zn eigen tuin)
En toen was er niets!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:05:05 #119
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84680705
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:02 schreef IemandNiemand het volgende:
Ik heb 3 katten en die mogen alle 3 niet naar buiten, zoals ik eerder ook heb gezegd. Maar er zijn dus ook katten (heb het zelf meegemaakt) die helemaal flipten als ze de hele dag binnen zaten. En dan is het toch een tikkie moeilijker. (en met binnen bedoel ik dus ook de eigenaar zn eigen tuin)
Een kat die de wijde wereld niet kent zal er ook niet om malen. En er zijn ook genoeg verhalen van katten die volgens het asiel per se goed naar buiten moesten, maar die binnen erg content waren en niet eens meer naar buiten wilden.

En daarbij zijn mijn dieren niet de baas, maar ik. Dus als ik wil dat mijn kat de tuin niet uit komt, dan komt hij de tuin niet uit. Mijn hond wil de kast ook wel leegeten, gebeurt ook niet. Maar zo ben ik.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 juli 2010 @ 21:05:50 #120
163650 Greys
pi_84680728
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:02 schreef IemandNiemand het volgende:
Is zo :)
En daarom moet de tolerantie ook beide kanten op werken. Katteneigenaren wiens kat op andere auto's gaat zitten moeten van de auto-eigenaar kunnen begrijpen dat hij dat liever niet heeft en samen naar een oplossing zoeken. En de auto-eigenaar moet kunnen inzien dat het nou eenmaal niet een kwestie is van 'we gooien er even een zelfverzonnen wet tegenaan waardoor alle katten vanaf nu binnen moeten blijven'. Want da's verre van realistisch (omdat zwerfkatten, ontsnappende katten, flippende katten die het al gewend zijn buiten te komen).

En in die tolerantie gáát het nogal eens mis. Van beide kanten :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:06:42 #121
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84680761
De katten die 's nachts op mijn platte dak gaan vechten en neuken zijn nog wel het ergst, though.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:07:41 #122
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84680804
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:00 schreef IemandNiemand het volgende:
Hoor een kat officieel gezien niet buiten dan? Net als een hond, parkiet, konijn etc. eigenlijk zijn het allemaal buiten dieren? :)
En kat is geen inheemse soort en hoort dus ook niet thuis in de Nederlandse natuur. Zoals in die linkjes te lezen valt brengen loslopende katten juist grote ecologische schade aan.

Ik snap wel dat sommige mensen vinden dat zo'n kat buiten moet lopen, alleen moet de natuur daar de dupe van worden? Nee toch?

Dus wanneer iemand van mening is dat hij niet de ruimte heeft om een kat (op eigen terrein) te houden moet hij geen kat als huisdier nemen.

Je neem toch ook geen hond als je weet dat je er geen tijd voor hebt om hem uit te laten?
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:10:03 #123
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84680910
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En kat is geen inheemse soort en hoort dus ook niet thuis in de Nederlandse natuur. Zoals in die linkjes te lezen valt brengen loslopende katten juist grote ecologische schade aan.

Ik snap wel dat sommige mensen vinden dat zo'n kat buiten moet lopen, alleen moet de natuur daar de dupe van worden? Nee toch?

Dus wanneer iemand van mening is dat hij niet de ruimte heeft om een kat (op eigen terrein) te houden moet hij geen kat als huisdier nemen.

Je neem toch ook geen hond als je weet dat je er geen tijd voor hebt om hem uit te laten?
Maar ik snap ook wel dat sommige mensen denken dat de kat wél de natuur is. Stamt van de wilde kat af en dus natuur. Sterker nog, ik denk dat heel veel mensen dat denken, alleen bij de hond lijken ze dat steeds minder te gaan denken ;p
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:12:12 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_84681003
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:10 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar ik snap ook wel dat sommige mensen denken dat de kat wél de natuur is. Stamt van de wilde kat af en dus natuur. Sterker nog, ik denk dat heel veel mensen dat denken, alleen bij de hond lijken ze dat steeds minder te gaan denken ;p

Tja, maar iedereen die even 10 seconden nadenkt moet toch wel tot de conclusie komen dat een huiskat a) al lang geen "natuur" meer is en b) zeker niet in het nederlandse ecologische systeem past .

Ik snap de redenatie alleen hij klopt niet .
Huilen dan.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:16:38 #125
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84681151
Maar dat is niet mijn enige probleem met loslopende katten verder, een heel belangrijk punt vind ik ook dat veel katten heel buiten rondlopen, dus niet gecastreerd en zo de populatie zwerfkatten blijven voeden. Not cool.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:40:45 #126
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_84687812
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tja, maar iedereen die even 10 seconden nadenkt moet toch wel tot de conclusie komen dat een huiskat a) al lang geen "natuur" meer is en b) zeker niet in het nederlandse ecologische systeem past :Y) .

Ik snap de redenatie alleen hij klopt niet :+ .
Mja, maar dat heb je ook met die 100en grote parkieten in bv Amsterdam. Schijten auto's onder (en als iets slecht is voor je auto is het dat wel) slopen, krijsen zodra het licht wordt. Ze horen hier niet in het wild, maar ja, ze zijn er nou eenmaal.
pi_84763411
Mijn volgende dier wordt een huispython. Die laat ik dan lekker in de tuin in het hoge gras liggen. Uiteraard zorg ik voor wat omheinig, zodat dit prachtige beest niet kan ontsnappen. Helaas is die omheining niet hoog genoeg om katten tegen te houden.

Gelukkig ben ik de rotste niet en zal een week van te voren brieven sturen naar alle buren, dat ze hun katten goed moeten uitleggen dat er straks in mijn tuin een beest ligt dat een kat best wel eens als een lekker tussendoortje kan zien.
pi_84763459
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Tja, maar iedereen die even 10 seconden nadenkt moet toch wel tot de conclusie komen dat een huiskat a) al lang geen "natuur" meer is en b) zeker niet in het nederlandse ecologische systeem past :Y) .

Ik snap de redenatie alleen hij klopt niet :+ .
Hij klopt toegepast op de hond zelfs nog meer. Aangezien de wolf heel recent nog in Nederland voor kwam, en weer hard opweg terug is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 augustus 2010 @ 09:54:55 #129
163650 Greys
pi_84763655
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:42 schreef Casos het volgende:
Mijn volgende dier wordt een huispython. Die laat ik dan lekker in de tuin in het hoge gras liggen. Uiteraard zorg ik voor wat omheinig, zodat dit prachtige beest niet kan ontsnappen. Helaas is die omheining niet hoog genoeg om katten tegen te houden.
_O-

quote:
Gelukkig ben ik de rotste niet en zal een week van te voren brieven sturen naar alle buren, dat ze hun katten goed moeten uitleggen dat er straks in mijn tuin een beest ligt dat een kat best wel eens als een lekker tussendoortje kan zien.
Dat is soepel van je! :P

Maar ff serieus: toen ik een kat uit het asiel haalden zeiden mijn (heel lieve) buren meteen dat de kat beter echt niet over de muur kon springen in hun tuin, want hun hond heeft een enorme hekel aan katten in zijn tuin en dan stonden ze niet voor hem in. Logisch, want het is ZIJN tuin en niet die van mijn kat.
Nu waren we toch al niet van plan hem los te laten lopen en met zijn kattenren van 1.80 hoog en een flink aantal meters lang met klimbomen er in is hij heel gelukkig. En de buren ook. En wij ook.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84769044
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:54 schreef Greys het volgende:

[..]

_O-
[..]

Dat is soepel van je! :P

Maar ff serieus: toen ik een kat uit het asiel haalden zeiden mijn (heel lieve) buren meteen dat de kat beter echt niet over de muur kon springen in hun tuin, want hun hond heeft een enorme hekel aan katten in zijn tuin en dan stonden ze niet voor hem in. Logisch, want het is ZIJN tuin en niet die van mijn kat.
Nu waren we toch al niet van plan hem los te laten lopen en met zijn kattenren van 1.80 hoog en een flink aantal meters lang met klimbomen er in is hij heel gelukkig. En de buren ook. En wij ook.
Kijk, zo hoort het! Als je een huisdier neemt moet je ook bereid zijn er in te investeren. ^O^
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 13:29:57 #131
236264 crew  capricia
pi_84769956
Als mijn kat naar buiten wil, dan mag hij.
Mocht hij schade veroorzaken, dan vergoed ik die wel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_84792317
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Voor het eerst had ik hierin een keuze, dacht ik dan...
Hiervoor altijd volwassen katten in huis gehaald die buiten al gewend waren, vaak moeilijke opvangkatten die niet zomaar herplaatst konden worden.
Nu dan een dump kitten gekregen, dus toen kwam de vraag wat doen we, binnen of buiten?
Eigenlijk wilde we hem binnen houden, dat moest toch al de eerste maanden, want eerst castratie, dan pas naar buiten.

Daar dacht de kat alleen heel anders over, niet alleen is het een stevige stuiterbal, maar al snel zat hij met grote regelmaat met zijn snuit tegen het raam geplakt en te mekkeren en te doen dat hij daarheen wilde.
We moesten op ten duur zelfs gebruik maken van sluissystemen om zelf buiten te kunnen komen zonder dat de kat ontsnapte.
Dus we hebben hem zijn zin maar gegeven, nu is hij een heerlijke tuintijger die volop geniet en heel beschaafd dichtbij huis blijft moet ik zeggen, wat een aangename verrassing is.

Nogmaals, ik woon niet in de stad, zelfs niet in een kleine stad, hier is het heel normaal dat je je kat gewoon naar buiten laat.
Het werkt hier een beetje anders daarin, ons kent dan ook ons, dat maakt het makkelijker, iedereen weet wie waarbij hoort.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 augustus 2010 @ 22:38:16 #133
163650 Greys
pi_84792476
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:34 schreef erodome het volgende:

Nogmaals, ik woon niet in de stad, zelfs niet in een kleine stad, hier is het heel normaal dat je je kat gewoon naar buiten laat.
Het werkt hier een beetje anders daarin, ons kent dan ook ons, dat maakt het makkelijker, iedereen weet wie waarbij hoort.
Dat maakt inderdaad ook heel veel uit, in wat voor omgeving je woont.
Mijn ouders wonen ook wat meer 'buiten' en daar loopt ook echt ieders kat gewoon over de velden te struinen. En de katten zorgen zelf wel dat er geen vreemde katten op hun erf komen. Dat regelt zichzelf allemaal en er is echt nooit iemand die een klacht heeft over een kat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 2 augustus 2010 @ 22:42:19 #134
236264 crew  capricia
pi_84792688
Kennelijk is het voornamelijk een issue daar waar mensen erg dicht op elkaar wonen. Alsof er dan minder toegeeflijkheid is naar elkaar toe of zo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_84792850
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jouw levend wezen dat niet in mijn tuin thuishoort verpest het wel voor de levende wezens die wél in mijn tuin thuishoren. En vergeet die auto :') .

Hier heb ik altijd een beetje moeite mee...
Niet alleen heb altijd meerdere katten gehad in het verleden(nu nog maar 1), maar ik heb ook altijd een rijk leven van wilde dieren in mijn tuin gehad.
Van insecten tot vogels, heb zelfs een vaste huismerel die na al die jaren zelfs vlakbij de eettafel durft te komen om te schooien.
Vandeweek nog een sperwer in mijn tuin gehad, met muis in zijn klauw!

Alhoewel het waar is dat katten veel doden en op sommige plaatsen een plaag genoemd kunnen worden voor het lokale wilde leven is het niet zo dat de aanwezigheid van katten al het leven wegjaagt.
Katten dienen wel in de perken te worden gehouden, teveel zwervers bovenop de huiskatten is gewoon heftig voor het lokale wilde leven.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 augustus 2010 @ 22:45:11 #136
163650 Greys
pi_84792857
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:42 schreef capricia het volgende:
Kennelijk is het voornamelijk een issue daar waar mensen erg dicht op elkaar wonen. Alsof er dan minder toegeeflijkheid is naar elkaar toe of zo.
Even heel praktisch gezien... op het platteland heb je een stuk minder kans dat er katten op je auto gaan zitten natuurlijk ;) Of dat andermans katten met meerderen tegelijk in jouw keurig geharkte tuintje gaan zitten kakken, waar je kinderen ook spelen. De kans op 'overlast' is gewoon groter in een nieuwbouw waar mensen dichter op elkaar wonen en waar meerdere mensen hun katten los laten lopen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84792981
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Eerste indruk is ook goed hoor :* . En eh, "tegenmeningen" zijn er ook vast alleen dat is allemaal van 't kaliber: ja zo'n kat is natuur en dat HOORT buiten anders is zielig ;( !

Katten zijn er al heel lang inmiddels, ze weghalen heeft ook nare gevolgen, je wil niet weten wat ze doden wat jij niet in je tuin en huis wil hebben.

Een teveel aan katten en katten op plekken waar geen katten van nature leven is alles behalve prettig.
Maar een stad zonder katten is ook niet prettig, evenwicht is het sleutelwoord.
pi_84807576
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:29 schreef capricia het volgende:
Als mijn kat naar buiten wil, dan mag hij.
Mocht hij schade veroorzaken, dan vergoed ik die wel.
Als het goed is dat gedekt door je verplichte WA verzekering.. ;) Dit is dan meestal het geval ivm aanrijding of ander direkt aantoonbare schade. Maar luttele krasjes op 'n auto meteen op een kat af schuiven omdat ie er op zit, gaat niet lukken. BTW, katten gebruiken hun nagels helemaal niet op een harde glade ondergrond, niet op de tegels van de keukenvloer en ook niet op de motorkap van een auto..

En hoe zit dat dan eigenlijk met die steenmarter onder je motorkap? Die aan de bedrading, leidingen en isolatie knagen.. Ga je daarvoor bij de gemeente klagen omdat deze op de lijst van beschermde diersoorten staat en je daarom ook geen echte resolute maatregelen kan treffen? :')
pi_84808192
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Toch zijn katten al vele en vele eeuwen deel van ons ecosysteem en is ons ecosysteem daar fiks aan gewend geraakt, erop aangepast.
Nogmaals, hoeveelheden kunnen een probleem zijn, katten opzich niet.

In onze maatschappij zijn katten ondenkbaar, de laatste keer dat we dat hebben geprobeerd had het nogal nare gevolgen, de zwarte pest.
Nu hebben we geen open riolen meer e.d., dus zo gek zal het niet snel meer worden, maar de belacheljke overlast die zal ontstaan door muizen en ratten e.d. zal je laten verlangen naar de momenten waarop een tevreden dikke kater na het jagen op je auto lag te ronken.

Vergeet niet dat katten al heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang onze huisdieren zijn en het overgrote deel daarvan zat geen enkele kat binnen, niet eens af en toe.
We zijn ingesteld geraakt op elkaar, onze levens hebben zich vermengt en ook zo onze belangen.
We zijn van katten gaan houden om een belangerijke reden, omdat ze onze oogsten en huizen beschermen tegen ongedierte.
Daar zijn ze enorm effectief in, iets te zelfs als we het over dieren hebben die we wel graag zien, maar onderschat dat belang niet te snel....

Hier zijn toch wel hele kolonie's muizen uitgeroeid en ook menig rat heeft het leven gelaten ipv mijn leefomgeving te vergallen.
Hard, ja absoluut, maar al die mensen hier die zo begaan zijn met die dieren buiten die door die nare katten worden gedood willen die muizen en ratten ook niet in hun leefomgeving, waar ze dan hondsbrutaal zullen worden zonder de angst dat ze een kat tegenkomen.
pi_84812684
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch zijn katten al vele en vele eeuwen deel van ons ecosysteem en is ons ecosysteem daar fiks aan gewend geraakt, erop aangepast.

In onze maatschappij zijn katten ondenkbaar, de laatste keer dat we dat hebben geprobeerd had het nogal nare gevolgen, de zwarte pest.
Nu hebben we geen open riolen meer e.d., dus zo gek zal het niet snel meer worden, maar de belacheljke overlast die zal ontstaan door muizen en ratten e.d. zal je laten verlangen naar de momenten waarop een tevreden dikke kater na het jagen op je auto lag te ronken.

Vergeet niet dat katten al heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang onze huisdieren zijn en het overgrote deel daarvan zat geen enkele kat binnen, niet eens af en toe.
We zijn ingesteld geraakt op elkaar, onze levens hebben zich vermengt en ook zo onze belangen.
We zijn van katten gaan houden om een belangerijke reden, omdat ze onze oogsten en huizen beschermen tegen ongedierte.
Daar zijn ze enorm effectief in, iets te zelfs als we het over dieren hebben die we wel graag zien, maar onderschat dat belang niet te snel....

Hier zijn toch wel hele kolonie's muizen uitgeroeid en ook menig rat heeft het leven gelaten ipv mijn leefomgeving te vergallen.
Hard, ja absoluut, maar al die mensen hier die zo begaan zijn met die dieren buiten die door die nare katten worden gedood willen die muizen en ratten ook niet in hun leefomgeving, waar ze dan hondsbrutaal zullen worden zonder de angst dat ze een kat tegenkomen.
_O_ _O_

* Lotjuhsluit zich aan bij erodome
pi_84813005
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:34 schreef erodome het volgende:

[..]

TIjden veranderen. Waar je vroeger een kat nog nam om het daadwerkelijk nu, is het tegenwoordig in de grotere steden eerder een plaag aan het worden dan nuttig. Ik woon op 2 hoog en heb al vele buurtbalkonkatten. Op de begane grond achter is het helemaal een feest, al hebben die beestjes nog wel een baas. Aan de voorkant weet ik zo al vijf zwervers, onverzorgde valse kutkatten. Enige dat ze kunnen is naar je blazen.

Op het platteland en in dorpen gaat je verhaal vast op, maar in de grote stad niet. En als de laatste poging tot minderen van katten tijdens de zwarte pest was, is het ondertussen wel eens tijd voor een nieuwe poging. Ik denk niet dat het wel of niet bestaan van katten veel invloed gehad heeft op de pest. Zoals je zelf al zegt, de open riolen zijn daar een veel grotere oorzaak van geweest.

Ik ben een echte kattenliefhebber, maar wel realistisch genoeg om in te zien dat ze zeker ook voor overlast kunnen zorgen, met name in de dichtbevolkte gebieden.
pi_84814356
In de stad vind je juist veel meer ongedierte dan op het plate land.. Vooral ratten!
pi_84814889
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:46 schreef Casos het volgende:

[..]

TIjden veranderen. Waar je vroeger een kat nog nam om het daadwerkelijk nu, is het tegenwoordig in de grotere steden eerder een plaag aan het worden dan nuttig. Ik woon op 2 hoog en heb al vele buurtbalkonkatten. Op de begane grond achter is het helemaal een feest, al hebben die beestjes nog wel een baas. Aan de voorkant weet ik zo al vijf zwervers, onverzorgde valse kutkatten. Enige dat ze kunnen is naar je blazen.

Op het platteland en in dorpen gaat je verhaal vast op, maar in de grote stad niet. En als de laatste poging tot minderen van katten tijdens de zwarte pest was, is het ondertussen wel eens tijd voor een nieuwe poging. Ik denk niet dat het wel of niet bestaan van katten veel invloed gehad heeft op de pest. Zoals je zelf al zegt, de open riolen zijn daar een veel grotere oorzaak van geweest.

Ik ben een echte kattenliefhebber, maar wel realistisch genoeg om in te zien dat ze zeker ook voor overlast kunnen zorgen, met name in de dichtbevolkte gebieden.
De grootste oorzaak waren de ratten, die niet meer werden ingeperkt door de vele katten, die toen als duivels gezien werden en gedood werden waar men ze zag.
Geloof me, een stad zonder katten is een ware hel, vol van ongedierte, er zijn zoveel zwerfkatten daar omdat ze genoeg te vreten kunnen vinden, wat voor een fiks deel bestaat uit ongedierte.

Ik ben het met je eens dat de aantallen katten hier en daar echt te hoog is, er wordt dan ook fiks gewerkt om die zwerfkatten onvruchtbaar te maken(dat werkt beter als weghalen, want dan wordt het alleen ingenomen door andere wel vruchtbare katten) en te stimuleren dat mensen die een kat nemen deze onvruchtbaar maken(er zijn kortingsdagen voor onvruchtbaar maken en alles).

De aantallen moeten beperkt blijven, te is nooit goed, maar zonder katten op straat hebben we echt een probleem, we redden het zelfs nu nog niet helemaal met al ons gif, katten en andere methoden om die beesten weg te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')