abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:29:40 #1
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84571889
Ik vraag me af wat de precieze regeling is met betrekking tot showroomkorting.

Oftewel: Is een winkelier verplicht je korting te geven als het product een tijdje in de winkel heeft gestaan en al dan niet door een aantal klanten vastgehouden(/getest) is?
  FOK!fotograaf dinsdag 27 juli 2010 @ 23:31:51 #2
145146 Andyy
pi_84571952
Niks is verplicht.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:32:07 #3
97111 ukga
Siewosie baas
pi_84571961
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:29 schreef Darkestrah het volgende:
Ik vraag me af wat de precieze regeling is met betrekking tot showroomkorting.

Oftewel: Is een winkelier verplicht je korting te geven als het product een tijdje in de winkel heeft gestaan en al dan niet door een aantal klanten vastgehouden(/getest) is?
Hij is mssn verplicht het te vermelden bij de verkoop. de kortings zal niet verplicht zijn
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:34:08 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84572036
neen, alleen hij mag 'm niet als nieuw in doos verkopen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:35:32 #5
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84572092
Dat is ie niet verplicht; hij moet wel melden dat het product niet 100% nieuw is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:36:18 #6
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84572121
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:32 schreef ukga het volgende:

[..]

Hij is mssn verplicht het te vermelden bij de verkoop. de kortings zal niet verplicht zijn
Lijkt me toch logisch dat de klant ziet dat het uit het assortiment gepakt wordt.

Het is overigens zo dat ik in dit geval de winkelier ben, aangezien ik in een winkel werk. Er komt bij mijn collega niet meer dan "Ja, omdat het gewoon zo is bedacht." aan als ik deze vraag aan hem stel, maar ik zou toch wat specifiekere informatie willen.
pi_84572140
Dat is inderdaad niet verplicht, of de winkelier korting wil geven bepaald hij zelf.
pi_84572156
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:36 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Lijkt me toch logisch dat de klant ziet dat het uit het assortiment gepakt wordt.

Het is overigens zo dat ik in dit geval de winkelier ben, aangezien ik in een winkel werk. Er komt bij mijn collega niet meer dan "Ja, omdat het gewoon zo is bedacht." aan als ik deze vraag aan hem stel, maar ik zou toch wat specifiekere informatie willen.
Meer info waarover?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:38:14 #9
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84572194
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Meer info waarover?
Als klant zou ik niet tevreden zijn met de woorden "Ja, omdat het gewoon zo is bedacht" als ik zou vragen waarom ik geen showroomkorting kan krijgen.
pi_84572240
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:38 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Als klant zou ik niet tevreden zijn met de woorden "Ja, omdat het gewoon zo is bedacht" als ik zou vragen waarom ik geen showroomkorting kan krijgen.
"Dat is winkelbeleid meneer". Als je wil weten waarom dat winkelbeleid is stap je zelf even naar je manager.
pi_84572327
ik krijg toch ook geen korting op mijn pak hagelslag dat op 'de kop' (aka display) heeft gestaan?
pi_84572330
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:29 schreef Darkestrah het volgende:
Ik vraag me af wat de precieze regeling is met betrekking tot showroomkorting.

Oftewel: Is een winkelier verplicht je korting te geven als het product een tijdje in de winkel heeft gestaan en al dan niet door een aantal klanten vastgehouden(/getest) is?
Nee hij is niet verplicht je korting te geven, hij zou hem zelfs duurder mogen maken.

Hij mag hem echter niet als zijnde nieuw aan je verkopen, maar als hij dat zou willen mag hij gerust tegen je zeggen: 'Omdat dit showroomexemplaar de laatste is, is deze inderdaad 50% duurder geprijsd dan de modellen die we voorheen uit voorraad konden halen. Geen hond die hem dan nog koopt, maar het mag wel.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_84572378
Het ligt er trouwens ook wel aan in wat voor winkel je werkt en wat voor producten je verkoopt. Dat je bij de Kijkshop geen korting krijgt op demomodellen die in de vitrine snap ik bijvoorbeeld wel.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:43:27 #14
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84572380
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:41 schreef Uitlaat het volgende:
ik krijg toch ook geen korting op mijn pak hagelslag dat op 'de kop' (aka display) heeft gestaan?
Omdat niemand de hagelslag zèlf aanraakt, hè. Als je product in een kartonnen doos in de winkel zet is het logisch dat er geen showroomkorting op komt.
pi_84572407
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:35 schreef Mikkie het volgende:
Dat is ie niet verplicht; hij moet wel melden dat het product niet 100% nieuw is.
Volgens mij mag hij er alleen niet bij vermelden dat het nieuw is, dat het niet nieuw is hoeft hij er volgens mij niet bij te vermelden.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:47:19 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84572498
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:41 schreef Uitlaat het volgende:
ik krijg toch ook geen korting op mijn pak hagelslag dat op 'de kop' (aka display) heeft gestaan?
Supermarktartikelen zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met artikelen in een electronicazaak .



Alhoewel
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:50:22 #17
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84572593
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Supermarktartikelen zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met artikelen in een electronicazaak .



Alhoewel
... Wat heb jij gezocht dat je op zo'n video terecht komt?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:51:15 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84572623
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:50 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

... Wat heb jij gezocht dat je op zo'n video terecht komt?
ik kende deze video al en hij heeft het over showroommodel en een supermarktartikel.. dus deze kwam meteen bij me op weer
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84573396
Of het moer weet ik niet, maar voor mij als klant zou het wel een reden zijn om het artikel ergens anders te halen als er geen korting vanaf kan in dat geval.

Toevallig van de week nog gedaan. Het gewenste artikel bleek niet op voorraad in het magazijn, maar hij kon het showmodel wel voor me inpakken, prima maar dan wil ik wel korting, iedereen heeft dat ding al in z'n hand gehad en misschien niet even voorzichtig mee omgegaan ( misschien ook wel maar dat weet ik niet zeker). Uiteindelijk het product ergens anders gehaald bleek achteraf ook nog eens goedkoper alleen een stukje verder rijden..
pi_84573460
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:15 schreef hilliebillie het volgende:
Of het moer weet ik niet, maar voor mij als klant zou het wel een reden zijn om het artikel ergens anders te halen als er geen korting vanaf kan in dat geval.

Toevallig van de week nog gedaan. Het gewenste artikel bleek niet op voorraad in het magazijn, maar hij kon het showmodel wel voor me inpakken, prima maar dan wil ik wel korting, iedereen heeft dat ding al in z'n hand gehad en misschien niet even voorzichtig mee omgegaan ( misschien ook wel maar dat weet ik niet zeker). Uiteindelijk het product ergens anders gehaald bleek achteraf ook nog eens goedkoper alleen een stukje verder rijden..
Voor jou 10 anderen die het showmodel wel meenemen voor de prijs die de winkelier wilt hebben. Het heeft voor een winkelier ook geen nut om een product met verlies (minder winst) te gaan verkopen terwijl er misschien over een paar dagen weer nieuwe voorraad binnen komt, waardoor er weer nieuw showmodel neergezet moet worden.
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:19:48 #21
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84573524
Heb laatst ook meegemaakt dat mijn collega een Sounddock verkocht van Bose (399 euro, als cadeau) en er zat echt een doos bij die naar de tyfus was. En maar volhouden dat hij geen showroomkorting mag geven.
In zo'n geval had ik hem wel gewoon een euro of 15 korting gegeven, zoiets kan je niet maken naar mijn mening.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

, waardoor er weer nieuw showmodel neergezet moet worden.
Denk je dat producten omgewisseld worden als er een nieuwer artikel binnen is gekomen? Dan heb je twee producten uit de verpakking, daar schiet je niks mee op.
pi_84573547
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:19 schreef Darkestrah het volgende:
Heb laatst ook meegemaakt dat mijn collega een Sounddock verkocht van Bose (399 euro, als cadeau) en er zat echt een doos bij die naar de tyfus was. En maar volhouden dat hij geen showroomkorting mag geven.
In zo'n geval had ik hem wel gewoon een euro of 15 korting gegeven, zoiets kan je niet maken naar mijn mening.
Waarom niet, moet je luisteren naar de doos dan?
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:22:35 #23
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84573626
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:20 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Waarom niet, moet je luisteren naar de doos dan?
De doos was er dermate slecht er aan toe dat het leek alsof hij een derdehands Bose cadeau gaf.
pi_84573689
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:22 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

De doos was er dermate slecht er aan toe dat het leek alsof hij een derdehands Bose cadeau gaf.
Maar, was er wat mis met het product? Daarbij, als de klanten het er niet mee eens moeten ze het gewoon niet nemen. Loop naar een andere winkel en koop een nieuwe in doos. Waar ik werk is het wel gebruikelijk om korting te geven op showmodellen maar zomaar geld weggegeven is ook niet nodig (in het geval van Bose zou je inderdaad wel een paar euro korting kunnen geven al is het maar omdat daar zo'n 40% marge op zit).
  woensdag 28 juli 2010 @ 00:26:42 #25
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84573787
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 00:24 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maar, was er wat mis met het product? Daarbij, als de klanten het er niet mee eens moeten ze het gewoon niet nemen. Loop naar een andere winkel en koop een nieuwe in doos. Waar ik werk is het wel gebruikelijk om korting te geven op showmodellen maar zomaar geld weggegeven is ook niet nodig.
Nee tuurlijk niet, maar als ik de klant zou zijn geweest had ik op zijn minst er wat van gezegd. Als hij geen korting eist geef ik dat ook niet, maar voor 400 euro kan je toch op zijn minst wel een nette verpakking verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')