Hij is mssn verplicht het te vermelden bij de verkoop. de kortings zal niet verplicht zijnquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:29 schreef Darkestrah het volgende:
Ik vraag me af wat de precieze regeling is met betrekking tot showroomkorting.
Oftewel: Is een winkelier verplicht je korting te geven als het product een tijdje in de winkel heeft gestaan en al dan niet door een aantal klanten vastgehouden(/getest) is?
Lijkt me toch logisch dat de klant ziet dat het uit het assortiment gepakt wordt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:32 schreef ukga het volgende:
[..]
Hij is mssn verplicht het te vermelden bij de verkoop. de kortings zal niet verplicht zijn
Meer info waarover?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:36 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Lijkt me toch logisch dat de klant ziet dat het uit het assortiment gepakt wordt.
Het is overigens zo dat ik in dit geval de winkelier ben, aangezien ik in een winkel werk. Er komt bij mijn collega niet meer dan "Ja, omdat het gewoon zo is bedacht." aan als ik deze vraag aan hem stel, maar ik zou toch wat specifiekere informatie willen.
Als klant zou ik niet tevreden zijn met de woorden "Ja, omdat het gewoon zo is bedacht" als ik zou vragen waarom ik geen showroomkorting kan krijgen.quote:
"Dat is winkelbeleid meneer". Als je wil weten waarom dat winkelbeleid is stap je zelf even naar je manager.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:38 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Als klant zou ik niet tevreden zijn met de woorden "Ja, omdat het gewoon zo is bedacht" als ik zou vragen waarom ik geen showroomkorting kan krijgen.
Nee hij is niet verplicht je korting te geven, hij zou hem zelfs duurder mogen maken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:29 schreef Darkestrah het volgende:
Ik vraag me af wat de precieze regeling is met betrekking tot showroomkorting.
Oftewel: Is een winkelier verplicht je korting te geven als het product een tijdje in de winkel heeft gestaan en al dan niet door een aantal klanten vastgehouden(/getest) is?
Omdat niemand de hagelslag zèlf aanraakt, hè. Als je product in een kartonnen doos in de winkel zet is het logisch dat er geen showroomkorting op komt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:41 schreef Uitlaat het volgende:
ik krijg toch ook geen korting op mijn pak hagelslag dat op 'de kop' (aka display) heeft gestaan?
Volgens mij mag hij er alleen niet bij vermelden dat het nieuw is, dat het niet nieuw is hoeft hij er volgens mij niet bij te vermelden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:35 schreef Mikkie het volgende:
Dat is ie niet verplicht; hij moet wel melden dat het product niet 100% nieuw is.
Supermarktartikelen zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met artikelen in een electronicazaakquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:41 schreef Uitlaat het volgende:
ik krijg toch ook geen korting op mijn pak hagelslag dat op 'de kop' (aka display) heeft gestaan?
... Wat heb jij gezocht dat je op zo'n video terecht komt?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Supermarktartikelen zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met artikelen in een electronicazaak.
Alhoewel
ik kende deze video al en hij heeft het over showroommodel en een supermarktartikel.. dus deze kwam meteen bij me op weerquote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:50 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
... Wat heb jij gezocht dat je op zo'n video terecht komt?
Voor jou 10 anderen die het showmodel wel meenemen voor de prijs die de winkelier wilt hebben. Het heeft voor een winkelier ook geen nut om een product met verlies (minder winst) te gaan verkopen terwijl er misschien over een paar dagen weer nieuwe voorraad binnen komt, waardoor er weer nieuw showmodel neergezet moet worden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:15 schreef hilliebillie het volgende:
Of het moer weet ik niet, maar voor mij als klant zou het wel een reden zijn om het artikel ergens anders te halen als er geen korting vanaf kan in dat geval.
Toevallig van de week nog gedaan. Het gewenste artikel bleek niet op voorraad in het magazijn, maar hij kon het showmodel wel voor me inpakken, prima maar dan wil ik wel korting, iedereen heeft dat ding al in z'n hand gehad en misschien niet even voorzichtig mee omgegaan ( misschien ook wel maar dat weet ik niet zeker). Uiteindelijk het product ergens anders gehaald bleek achteraf ook nog eens goedkoper alleen een stukje verder rijden..
Denk je dat producten omgewisseld worden als er een nieuwer artikel binnen is gekomen? Dan heb je twee producten uit de verpakking, daar schiet je niks mee op.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
, waardoor er weer nieuw showmodel neergezet moet worden.
Waarom niet, moet je luisteren naar de doos dan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:19 schreef Darkestrah het volgende:
Heb laatst ook meegemaakt dat mijn collega een Sounddock verkocht van Bose (399 euro, als cadeau) en er zat echt een doos bij die naar de tyfus was. En maar volhouden dat hij geen showroomkorting mag geven.
In zo'n geval had ik hem wel gewoon een euro of 15 korting gegeven, zoiets kan je niet maken naar mijn mening.
De doos was er dermate slecht er aan toe dat het leek alsof hij een derdehands Bose cadeau gaf.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom niet, moet je luisteren naar de doos dan?
Maar, was er wat mis met het product? Daarbij, als de klanten het er niet mee eens moeten ze het gewoon niet nemen. Loop naar een andere winkel en koop een nieuwe in doos. Waar ik werk is het wel gebruikelijk om korting te geven op showmodellen maar zomaar geld weggegeven is ook niet nodig (in het geval van Bose zou je inderdaad wel een paar euro korting kunnen geven al is het maar omdat daar zo'n 40% marge op zit).quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:22 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
De doos was er dermate slecht er aan toe dat het leek alsof hij een derdehands Bose cadeau gaf.
Nee tuurlijk niet, maar als ik de klant zou zijn geweest had ik op zijn minst er wat van gezegd. Als hij geen korting eist geef ik dat ook niet, maar voor 400 euro kan je toch op zijn minst wel een nette verpakking verwachten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 00:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar, was er wat mis met het product? Daarbij, als de klanten het er niet mee eens moeten ze het gewoon niet nemen. Loop naar een andere winkel en koop een nieuwe in doos. Waar ik werk is het wel gebruikelijk om korting te geven op showmodellen maar zomaar geld weggegeven is ook niet nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |