Niks raars aan hoorquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:24 schreef BlackRhino het volgende:
Daarnaast is het voor mij een uitdaging zoveel mogelijk bestemmingen zonder navigatie te vindenCall me weird..
![]()
En nummer 3 meldt zich. Alleen dan ook hier weer de afwijking op het type vervoer; busrijbewijsquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:01 schreef Intelligence het volgende:
BlackRhino, ik herken me 200% in je motivatie!
Same here, ICT gestudeerd, gewerkt, tegen gevallen, vrachtwagen rijbewijs en papieren gehaald en op de vrachtwagen gegaan!
Helaas toen de crisis, en nu weer terug in de ICT ... het moet maarOp de vrachtwagen was ik soms heeeeeel laat thuis, als je vrijgezel bent kan dat, maar in een relatie niet (dagen van 06.30 tot 23.30)
CCV-D1 is anders dan het taxicertificaat.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:56 schreef Dingest het volgende:
Rond de 900 euro met alles erop en eraan, dacht ik. Soms kan je korting krijgen als je het via een taxi-bedrijf doet (al is dat geen garantie dat je daar ook aan de bak kan).
Het is wel zo dat als je eenmaal een beetje in het taxiwezen zit, er een mogelijkheid is dat je aanspraak kan maken op een subsidie als je een CCV-D1 diploma wilt halen. Althans, volgens het informatiepakket uit 2009Hoe en wat weet ik ook niet precies, maar ik ben van plan om het daarom op die manier te proberen, dus eerst taxi en daarna hopelijk directiechauffeur.
Ook voor de 'opleiding' tot taxichauffeur kan je een intest doen, o.a. bij Top Support. Kost je 60 euro en 1 tot 1,5 uur en dan moet je een paar ritjes rijden samen met een instructeur om te kijken of je een beetje fatsoenlijk van A naar B kan komen. Theorie zou 2 of 3 dagen moeten duren, praktijk 1 dag als ik m'n uitnodiging goed heb begrepen. Je moet ook een plattegrond van een stad uit je hoofd leren en dan uit het hoofd een stuk of 30 herkenningspunten en de hoofdwegen kunnen opdreunen en zo direct een route plannen.
Cool, een lotgenootquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:01 schreef Intelligence het volgende:
BlackRhino, ik herken me 200% in je motivatie!
Same here, ICT gestudeerd, gewerkt, tegen gevallen, vrachtwagen rijbewijs en papieren gehaald en op de vrachtwagen gegaan!
Helaas toen de crisis, en nu weer terug in de ICT ... het moet maarOp de vrachtwagen was ik soms heeeeeel laat thuis, als je vrijgezel bent kan dat, maar in een relatie niet (dagen van 06.30 tot 23.30)
Dat weet ik en dat maak ik volgens mij ook vrij duidelijk...quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:49 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
CCV-D1 is anders dan het taxicertificaat.
Ik sprak eergisteren een man die dertig jaar vrachtwagenchauffeur is geweest en hij zei dat het niet meer zulk fijn werk was als mensen dachten dat het was. Vooral de werktijdenwet gooit roet in het eten; veel verplicht stoppen en als je pech hebt als internationaal chauffeur in het buitenland kan je zo een weekend vast komen te staan zonder dat er iets wordt doorbetaald. In het verleden was het kennelijk wel zo dat je veel overuren en wachuren kon vangen waardoor het nog lekker betaalde, maar dat is nu dus niet meer zo. Laat je even goed informeren over de moderne 'vrijheden' van vrachtwagenchauffeurs en het rijden van een vrachtwagen voordat je je daar teveel in stort. Een CCV-T diploma blijft daarnaast overigens nog steeds goedkoperquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:10 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Cool, een lotgenoot
Vrachtwagenchauffeur lijkt me ook heel erg leuk, de vrijheid, de routes, het reizen. Die lange dagen, tja, heb wel een relatie. Maar is dan met binnenlandse ritten ook dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |