Zo, dat was weer een bezoekje naar de dierenarts. Gelukkig niets ernstigs, gewoon de jaarlijkse vaccinatie! Dat we die ontzettend gekke beestjes alweer meer dan een jaar hebben, wat vliegt de tijd zeg!
Zodra ik de deur naar de trappengang van ons gebouw opliep begon het kattenorkest al te zingen. Volgens mij keek de onderbuurvrouw ook nog even om het hoekje van de deur om te kijken of haar vogeltjes nog veilig waren

Het gezang ging door totdat we in de auto van schoonmams zaten - daar werd de bovenkant van de kattentas opengeritst en werden ze eventjes lekker gekriebeld. Toen vonden ze het niet zo heel erg.

Bij de dierenarts zijn ze gecontroleerd, gewogen en natuurlijk gevaccineerd.

Dexter is 4,3 kilo en DeeDee 3,45! DeeDee is compleet in orde - Dexter heeft een nageltje dat enigszins scheef groeit, maar daar heeft hij geen last van op het moment en hij groeit ook niet in de richting van een teen, dus dat is nog niet zo erg volgens de DA. Verder is hij ook gezond en wel.
DeeDee was zoals gewoonlijk ontzettend lief tijdens het vaccineren. Niet spartelen, geen gezeur, gewoon een brave meid.
Dexter aan de andere kant..... Die haalde al twee keer uit naar de DA voordat die ook maar in de buurt was met de vaccinatie. Ik hield 'm dus maar vast, maar toen de vaccinatie begon wurmde hij zich los en sprong van tafel.. De vaccinatie zat er wel in, maar, probleem probleem: de naald zelf ook nog!
Ach ja, even de kat gekalmeerd en toen kon de naald er ook weer uit.. Probleem-kat, echt waar!
De schade: één kras op mijn arm. Foei Dexter!