abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88100641
Ik weet het niet, ik heb vertrouwen in mijn dierenarts.

Het is natuurlijk wel vervelend dat ik mijn ouders jarenlang katjes heb zien nemen en dat die op jonge leeftijd nooit wat mankeerden, en dat het moment dat ik zelf twee katjes neem, er eentje probleempjes heeft.

Ach ja, ik ga er helemaal voor om dit ventje weer op te lappen. :)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:19:50 #102
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_88100831
Het zijn net kinderen, de ene heeft hooguit eens per jaar een loopneus en met de ander moet je om de haverklap naar de ehbo ;) Maar het belangrijkste is dat hij eet, speelt en niet afvalt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_88102444
Dat doet ie nog allemaal, gelukkig. :)
pi_88108912
Update:

Dexter heeft flink zitten bibberen onderweg naar de dierenarts. Volgende keer toch maar een kruikje erin.

Bij de DA gaf hij dit keer geen kik, wat mij en mijn vriend verbaasde. Ook hebben we RC hypoallergenic meegekregen (en een heel leuk RC blik om het in te doen). Niet specifiek om een voedselallergie vast te stellen, maar meer ook om de darmflora de kans te geven om zich te herstellen. 35 gram ongeveer per dag.

Met een weekje oid moeten we een update richting de DA doen of de antibiotica en voer combinatie geholpen heeft of niet.

Op de terugweg heeft mijn vriend zijn vest uitgedaan en bij Dexter in de mand gelegd om hem nog een beetje van de kou af te schermen.

Terwijl ik dit schrijf is er nog een zorgenfactor bijgekomen: DeeDee lijkt het ook weer te hebben.

Direct de DA gebeld - we moeten haar nu ook het hypoallergenic voer geven.

Zucht.. -O-
pi_88188619
En hoe gaat het nu met deze twee O+ schatjes O+ ?
♥ scars make us who we are ♥
pi_88191730
Ze hebben honger!! :'(

Ze mogen maar 35 GRAM per dag..... volgens de DA en verpakking van RC Hypoallergenic.. dat delen we op, anders moeten ze natuurlijk echt te lang teren op weinig. Maar zelfs dan..

* Ze struinen om je benen rond als je eten maakt (doen ze normaal niet).
* Ze hebben het bakje gevonden waar hun oude brokjes in zitten. Wel goed afgesloten, maar ze hebben een nacht tot een dag lang geprobeerd dit open te breken.
* Ze proberen in het RC blik te komen.

Dat was gisteren.. vandaag:
* Ze beginnen hardcover boeken aan te vreten.
* Zodra ze je bij het aanrecht zien, zitten ze erop en proberen ze eten te scoren (dit geval hun RC)
* Ze schrokken hun voer op alsof ze een week zonder hebben gezeten......

....Ik vind het echt zielig ;( Het liefste vul ik nu hun brokjestoren met het voer, maar ja, dat mag niet volgens de verpakking en DA (en is niet goed voor de portemonnee natuurlijk). Maar dit is echt hartverscheurend.. ;(

Recente update: vriendlief is de kattenbak aan het uitscheppen en vindt weer stammetjes. Heel voorzichtige *O* dus... aangezien de DA het in eerste instantie niet als een eliminatie dieet wilt gebruiken maar meer als een aanvulling op de antibiotica - zorgen dat de darmflora gekalmeerd wordt en weer normaal herstelt, misschien toch hoop dat ze binnenkort weer gewoon op hun normale voer over mogen.

Toch bel ik morgenochtend de DA even.. de katten worden misschien wel beter van het RC spul, maar om ze maar honger te laten lijden....
pi_88199458
Ik heb net de DA gebeld :) Ik mag ze wat meer eten geven, naar waarneming. Als ze te dik gaan worden, of de poep weer erger wordt moeten ze weer wat minderen, maar voorlopig mag ik er dus even wat bij doen! :)

Ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt door vanmorgen net even iets meer extra voor ze neer te zetten. Daar hebben ze dankbaar gebruik van gemaakt. :) Ik kon het echt even niet meer aanzien..

*O* geen hongerkitties meer *O*
pi_88216474
Oh gelukkig maar! Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt als ze zoooo bedelen, ik zou dat ook niet kunnen weerstaan... Daarbij vind ik dat je zulke jonge opgroeiende katjes nooit te weinig voer mag geven, ok, in geval van oversture buikjes mag het met mate, maar zó weinig dat ze honger hebben echt niet!
I had a signature once. It was awful.
pi_88293492
Hoe is het nu? Mijn nieuwe kitten heeft precies hetzelfde als Dexter, moet ook een monstertje naar de DA gaan brengen... wat een feest.
pi_88311648
Ik heb net de kattenbak verschoond. Het waren wel stevige poepjes wat ik eruit schepte. Toch wilden meneer en mevrouw hun hoopjes live laten zien.

Dat van Dexter was stevig, iets lichter van kleur maar dat kan door de brokjes komen (het was een beetje dezelfde kleur namelijk). DeeDee had nog steeds wat zachtere poep, maar het was geen kwakje. (Sorry voor het teveel aan detail :P)

Verder geven we ze nu 3x 15 gram op een dag, 's morgens voor stage, 's middags na stage en 's avonds direct voor het slapen gaan. Ook halen we de bakjes niet meer weg als ze het niet helemaal opeten. Het zeuren om eten is dus wel iets verminderd, maar op het moment dat ik hier mijn vaste avondje met vrienden zit en de chips komt tevoorschijn, dan vindt hij dat maar wat lekker ruiken.

Onze boeken worden dus niet meer opgegeten :)

DeeDee deed vanmorgen wel iets eigenaardigs.. ze heeft normaal gesproken een hekel aan water... maar toch zat ze vanmorgen doodleuk haar waterbak leeg te scheppen... :? Het zag er heel grappig en schattig uit.. Maar ze had al haar water weg geschept en het was me toch een waterballet daar |:( o|O :|W

Verder heeft DeeDee gisteren tijdens het werken op de laptop op mijn schouder geslapen.. O+
pi_88353076
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:59 schreef Hitomi het volgende:
Dat van Dexter was stevig, iets lichter van kleur maar dat kan door de brokjes komen (het was een beetje dezelfde kleur namelijk). DeeDee had nog steeds wat zachtere poep, maar het was geen kwakje. (Sorry voor het teveel aan detail :P)
maakt niet uit, ik zit in hetzelfde schuitje haha. Hier ook iedere keer uitgebreide studie van wat er in de bak ligt. Alleen verbetert het hier totaal niet, maar zou maandag pas een monstertje inleveren. Tot die tijd hopen dat de wormenkuur nog aanslaat, en ik ben ook maar begonnen met rijst met gekookte kip....
pi_88355489
Rijst met gekookte kip heb ik zelf niet geprobeerd. Wij hebben eerst een antiwormenkuurtje gehad inderdaad, dat sloeg heel even aan maar toen ging het weer slechter.

Daarna moest er dus een monster worden ingeleverd.. en toen is het balletje gaan rollen richting antibioticaprikjes en vervolgens speciaal voer.

Heeft er iemand trouwens nog tips om die ondeugende mormels te leren dat ze dingen niet mogen? Ik ben vannacht tot half 2 's nachts bezig geweest met opruimen.. Ik had gisteren bloemen gehaald, ik dacht, dat staat lekker fleurig (krijg vanavond mensen op visite). Eerst gaan we nog even weg voor boodschappen die we zijn vergeten (dat was eerder op de avond). Toen we terugkwamen waren er al een paar stengels geknakt. Grom..

Echter, toen we zo'n 10 minuutjes in bed lagen... de slaap was net aan het komen.. :z

PATS... flushhh... :X }:|

Zoef, weer het bed uit.. Ja hoor. Hele kast vol met water, de boeken eronder, in het kastje met kabels en andere apparatuur, in het kastje met de gameconsole dingen, alle papieren die erop lagen, lagen op de grond, en natuurlijk.. ja hoor, zeikenat. -O-

Ik wist echt niet meer wat ik nog zou kunnen doen om ze duidelijk te maken dat iets niet mag.

We zijn ooit begonnen met de waterspuit, dat had weinig effect. Ze springen even weg en gaan net zo hard weer door.

Daarna is mijn vriend begonnen met de waterkraan (ook al vind ik dat zielig, na die tijd weten ze toch niet meer wat ze gedaan hebben).

Nu heb ik ze 's nachts toch maar opgesloten in de gang... Mandje erin, bak water erin, een speeltje erin. De kattenbak staat er sowieso al. Jassen weggehaald en andere tools waarmee ze tot bovenin de kapstok kunnen komen.. Dus echt een kale gang.

Ik had echt veel gemiauw verwacht, maar dat kwam er niet. Wisten ze waarom ze daar zaten? Ik ben natuurlijk behoorlijk boos geweest ...

Is dit misschien een 'straf' waar ze wat van leren? Of is er gewoon echt niets meer waar mijn katten naar luisteren....
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:00:42 #113
52229 Chanty
pi_88372250
Ik vrees een beetje dat het een kwestie is van tijd. Ze zijn nog jong en speels en zo een vaas met wapperende bloemetjes is natuurlijk geweldig. Consequent blijven afstraffen als je ze betrapt dat ze eraan zitten. In de tussentijd zou ik dus gewoon geen bloemen in vaas neerzetten als je er zelf niet bij bent. Dus misschien de bloemen maar meenemen de slaapkamer in? :') Waarschijnlijk zijn ze op een gegeven moment op een leeftijd dat het niet meer boeiend is zoiets.

Kiara mag nog altijd niet alleen in de woonkamer blijven als wij weg zijn/ slapen. Gewoon omdat ze eens in de zoveel tijd toch weer tijdens een baldadige bui in de bank hangt. Ze weet dat het niet mag, maar ze blijft het doen. Dus zolang die speelsheid er niet uit is, blijft de woonkamer gesloten. En natuurlijk krijgt ze op haar kop als ze het doet als wij erbij zijn :) Tijd en geduld zijn de toverwoorden ;)
pi_88386291
In het begin hadden we ze overdag bij ons in de woonkamer, 's avonds werd alles verhuisd naar de slaapkamer. Maar de katten zijn 's nachts erg actief, dus echt geen nachtrust. En tsja, wij hebben maar een tweekamerappartement. De gang tussen de kamers is echt te klein, en in zowel de slaapkamer als de woonkamer konden ze kattenkwaad uithalen en dingen stukmaken.

Dus we hebben na drie weken ongeveer beide deuren 's nachts open gehouden om te kijken hoe dat ging met de katten. Dat ging redelijk, wij kregen ook weer nachtrust. Ook staat hun krabpaal in de woonkamer en die hebben we ook redelijk gekocht om hun aandacht van onze meubelen en dergelijke af te halen. Dat lukt op zich wel. Ze hangen niet echt in de bank ofzo, alleen als ze eraf donderen of hyper rondrennen hoor je wel eens een nageltje in de bank hangen, maar dat zie je (nog) niet. Ze krijgen wel een berisping.

Verder laten we ze ook gewoon goed weten wat ze wel en niet mogen. Maar ja, niets helpt.

Toch maar even kijken of wijsheid en kalmte met de leeftijd komt. :) Vandaag hebben we plaatsvervangende bloemen gehaald (rozen). Deze hebben hun interesse niet gewekt :) Ook tijdens een gezellig avondje met vrienden hebben ze zich tijdens het neerzetten van de lekkere hapjes erg goed gedragen! Af en toe zie je dan een snuffelend neusje de lucht in gaan, en af en toe een pootje op de tafel. Maar als je ze dan eraf zette, liepen ze ook weer weg. Normaal zijn ze veel vervelender! :)
pi_88411001
Arme DeeDee ;(

We hebben vanavond frietjes gegeten. Onze frituurpan staat op een klein stukje overloop buiten de voordeur van ons appartement. Dus mijn vriend haalt die naar binnen, zet 'm aan, frituurt en we gaan eten. Halverwege hoor ik me toch een gekrijs.. dat was definitely DeeDee!

Frietjes weggesmeten, hele huis doorgerend om te horen waar het vandaan kwam.. drie keer raden.. het trappenhuis. |:( Ik kon mijn vriend wel lynchen dat hij niet goed heeft opgelet!! In het trappenhuis staan namelijk ALTIJD ramen open, die HEEL gemakkelijk te bereiken zijn vanaf de trap...

Ben zo blij dat ze toch voor de deur is gaan schreeuwen..... man, ik had me toch een hartaanval :X
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:48:26 #116
52229 Chanty
pi_88414850
Aiii zoiets gebeurt je gelukkig maar een keer. Hoe is het qua gezondheid nu met de mormeltjes?
pi_88420649
Ik heb nu al een paar dagen achter elkaar vaste drolletjes, dus dat lijkt me wel goed te zitten. :) Ik heb vrijdag een update richting mijn DA gestuurd en ga dat a.s. vrijdag weer doen. Zij vindt het, ook al gaat het de hele tijd goed, namelijk toch erg fijn om even wat te horen tussendoor. :)

Ik ben trouwens helemaal tevreden met de dierenarts :) In vergelijking met de dierenartsen die mijn ouders hebben gehad is zij vele malen liever en geduldiger met de dieren. :) Ook brengt ze geen consultkosten in rekening.

Heb je een inenting gehaald, dan betaal je alleen voor het stofje. Moet je een monster opsturen (waarbij zij dat vieze spul in een buisje moet proppen), betaal je alleen de labkosten. :) Heel mooi als studentzijnde, het leven is al duur genoeg :D
pi_88424869
Dat is wel heel fijn hoor, een goede dierenatrs is goud waard! Wat was je kwijt aan labkosten trouwens? Dan weet ik ook wat ik deze week kan verwachten.... Heb net de hele gang schoon mogen boenen omdat alles onder de diarree zat.... ;(
pi_88425042
Oeiiii ;( Arme beestjes (en arme jij natuurlijk... dat is echt gewoon ranzig!! :x)

Volgens mij waren de labkosten rond de 60 euro.

Succes Zoepertje!
pi_88425528
Komt hopelijk wel goed, als we weten wat het is kunnen we het in ieder geval behandelen. Ik kijk nu al uit naar een monster nemen _O-

En van DeeDee, da's even goed schrikken! Hier is het ook eens gebeurd toen we ze nog maar net hadden, dat m'n man bij het weggooien van iets in de kliko voor de deur er niet bij stil had gestaan dat een kleine kat daar tussendoor zou kunnen glippen. Toen ik een kwartier later de trap af liep zag ik ineens een schim voor de deur en iets héééél hard miauwen, ik dacht ook dat ik een hartverzakking kreeg! Gelukkig wist Square toen niet hoe snel ze terug naar binnen moest rennen, arm ding....

En het afleren van dingen, poeh geen idee.... Ik heb de katten hier nooit toegestaan om op het dressoir te springen. In het begin met de spuit, nu helpt een hard 'eh!' al om ze eraan te herinneren dat ze het niet mogen. Bloemen etc zet ik dus op het dressoir. Maar dan nog,als we niet kijken zitten ze er toch wel op.... Tis een concessie die je moet maken als je katten in huis neemt, om je huis maar cat-proof in te richten ;)
pi_88426375
Tsja, wij doen ook zo veel mogelijk om het huis cat proof in te richten inderdaad, maar opvoden lukt ons echt niet meer. In het begin leek de spuit te helpen, maar ze doen eht gewoon lekker op plekken waar je moet opstaan om erbij te komen. Ook van het aanrecht of de kasten gaan ze nietm eer af als je gewoon iets roept van "NUH UH Dexter/DeeDee!! ERAF!"... nee, ze gaan er pas af als je opstaat en 2 passen zet |:(

Wat betreft het monstertje nemen: zorg ervoor dat er geen grit in zit :P

Ik heb dus op de loer gelegen met twee plastic boterhamzakjes. Eentje heb ik op het grit gelegd op het moment dat Dexter in de houding zat voor de boodschap, zodat het netjes daarop viel, met het andere zakje heb ik het opgepakt.

Als je het in de koelkast gaat bewaren: de geur komt door de beide zakjes heen.

Ik had dus 2 zakjes, in aluminumfolie, in een bakje, in een diepvrieszakje. Zo'n beetje op het moment dat je het bakje en het aluminum folie opende, ging je alweer bijna van je stokje. Maar mijn koelkast is geurtjesvrij gebleven :P
pi_88426874
Whehehe :D Er mocht wel een beetje grit opzitten zei de DA, ik ga wel even zien hoe het lukken gaat... Kom er vast wel uit :) Als hij niet gaat graven kan ik het er best goed uithalen....

Maarreh, als je ze Dexter en DeeDee noemt dan weet je natuurlijk ook wat je kunt verwachten he :P die 2 leven hun eigen leven zonder waarde te hechten aan hun ouders ;)
pi_88516749
Wat een mooie beestjes!
Hopen dat de diarree nu helemaal weg blijft bij ze
pi_88560244
Claire, dank je wel! De katjes van jullie zijn ook supermooi! De reden waarvoor jullie Tibby hebben genomen is natuurlijk wel weer erg vervelend, maar geniet er wel van! Het is een mooi stel!

De diarree is nog steeds weg hier *O* Eerste keer dat het zo lang weg blijft, moet ik zeggen! :) Ben er blij om - ik ga vrijdag de wekelijkse update richting mijn DA doen. Stiekem hoop ik dat ze weer normaal voer mogen proberen, omdat het nu erg vervelend is ivm echt niet een hele dag weg kunnen gaan omdat ze 3x per dag een beetje moeten krijgen, en ik voorheen hun brokjes permanent kon aanbieden.

Oh.. Weet iemand waarom hebben mijn katten ineens de gekte om hun waterbak leeg te scheppen..?

Het is nu al de 5e keer sinds ik het voor het eerst heb gezien dat het een waterfestijn is rond het waterbakje, en het bakje zelf leeg is.. :|W
pi_88563692
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:27 schreef Hitomi het volgende:

Oh.. Weet iemand waarom hebben mijn katten ineens de gekte om hun waterbak leeg te scheppen..?

Het is nu al de 5e keer sinds ik het voor het eerst heb gezien dat het een waterfestijn is rond het waterbakje, en het bakje zelf leeg is.. :|W
Kan te maken hebben met dat katten graag zuurstofrijk water drinken, en op die manier proberen zuurstof in het water te krijgen. misschien is een drinkfontein een optie?
pi_88683050
Omdat ik toch wat groen in mijn woning wil hebben zijn mijn moeder (zij heeft tenminste groene vingers :D) en ik wat tuincentra afgegaan om wat leuke kat-vriendelijke planten te halen, waarvan we zeker weten dat het geen ramp is als ze er hun tanden of nagels inzetten. :)

Meteen al een groot 'succes' bij de twee - net nadat de planten waren neergezet vlogen de blaadjes al in het rond, de katten daar weer achteraan. Ze zijn er echt hyper van! Ze vliegen met 80 km/u door de kamer heen met de blaadjes.. Ik zit hier met gevaar voor eigen leven, echt waar! :P

De poepjes zijn nog steeds goed - ik heb gisteren de DA weer even een update gegeven. Ze zei dat we dit nog twee maanden aanhouden en dan echt HEEL langzaamaan overschakelen naar hun gewone brokjes. Dus eerst twee normale brokjes erdoorheen, dan drie, dan vier, en zo maar door, totdat ze weer op hun oude voedsel zitten (als ze daar tenminste goed op reageren! ;))
pi_88683352
Whahaha. Ik heb planten ook uit dit huis verbannen :')

Een drinkfontein kan trouwens wel helpen, maar sommige katten stimuleert het juist extra om met hun bak te spelen. De mijne doen het gelukkig niet en ik ben heel blij met mijn prachtige fontein, het zorgt wel dat ze goed blijven drinken!
pi_88855937
|:(

Mijn katten hebben ook altijd wel wat.. Eergisteren zat DeeDee met een half-dicht oogje wat in de randen een beetje rood leek. Heb het toen direct schoongemaakt met afgekoeld gekookt water, gisteren zat het dicht.

Heb het de hele tijd schoon gehouden en 's avonds kwam mijn vriendenclubje waarvan er een een opleiding doet voor, ik geloof dierenarts assistent. Dus zij heeft voor mij even gekeken, zag dat het inderdaad ontstoken was en dat er een zalfje moest komen. Dus, vanmorgen om 08:00 hing ik aan de telefoon met mijn dierenarts. Mocht direct langskomen, dus om 08:30 stond ik met DeeDee buiten.

Ik moet echt een kruik halen! Het wordt steeds kouder en ik heb geen auto, dus voor katten die het niet gewend zijn buiten te komen, die dus geen dikke vacht aanmaken voor de winter, is het echt even vervelend. Dus, fleecedekens in de mand gepropt en tegen de randen met gaten opgezet.

Eerst met kleurstof gekeken of er een beschadiging was, dat was gelukkig niet zo. Daarna is er voorgedaan hoe het zalfje erin moest. Drie maal daags, minimaal een week lang. Dat wordt een taakje voor mijn vriend want ik kan echt niet tegen ogen als er iets mee moet gebeuren :@

Verder gaat het nog steeds top met de katjes :)
pi_88856068
Tibby had bij ons ook oogonsteking, voor we haar mee kregen dan... maar de dame van het asiel zij dat het besmettelijk is, dus ik neem aan dat je de andere goed in de gaten moet houden toch?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_88856854
Dat is er bij mij niet bijgezegd. Misschien dat er verschillende soorten ontstekingen en oorzaken zijn?
  donderdag 18 november 2010 @ 12:09:52 #131
52229 Chanty
pi_88857315
Het zit je echt niet mee he ;(
pi_88857741
Nee, inderdaad!

De katten van mijn ouders mogen naar buiten, met een drukke weg voor het huis, en die beesten overkomt echt vrijwel nooit wat (nu is dan een uitzondering, een van hun katten heeft een gat in zijn oksel. Arm beest, ziet er ook echt heel eng uit, maar hij heeft er verder geen last van).

Mijn katten hebben een twee-kamer appartement en hebben constant wat.. :{
pi_88871324
Neem een Snugglesafe, die dingen zijn ideaal met het vervoeren van katten. Veel veiliger dan een reguliere kruik en blijft superlang warm. [reclame]ik verkoop ze op www.knoevelshop.nl[/reclame] ;)
(maar ik verkoop ze alleen omdat ik er zelf ook gek op ben, ik heb er zelfs een voor mezelf als ik ongesteld ben :P en heb er al vele caafs en nu ook katjes blij mee gemaakt hier in huis!)
pi_89005846
Ik zal zorgen dat als mijn katjes voor castratie/sterilisatie weer die kant op moeten en ik heb geen taxi (lees: schoonmama met auto) tot mijn geschikking, dat ik deze in huis heb :)

DeeDee's oogje wil maar niet echt beter worden. Ze heeft 'm wel steeds iets meer open, maar het blijft rood. Nog maar even doorsmeren in ieder geval, het ziet er wel ietsjes beter uit namelijk. Maar had gehoopt dat het zalfje beter zou werken.

Verder net een nieuwe zak RC Hypoallergenic opgehaald. Ze hadden nog voor maar ongeveer één dag aan eten, dus dat was wel nodig :P
pi_89014294
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:03 schreef Hitomi het volgende:
Ik zal zorgen dat als mijn katjes voor castratie/sterilisatie weer die kant op moeten en ik heb geen taxi (lees: schoonmama met auto) tot mijn geschikking, dat ik deze in huis heb :)

DeeDee's oogje wil maar niet echt beter worden. Ze heeft 'm wel steeds iets meer open, maar het blijft rood. Nog maar even doorsmeren in ieder geval, het ziet er wel ietsjes beter uit namelijk. Maar had gehoopt dat het zalfje beter zou werken.

Verder net een nieuwe zak RC Hypoallergenic opgehaald. Ze hadden nog voor maar ongeveer één dag aan eten, dus dat was wel nodig :P
Je moet er rekening mee houden dat het toch wel een week kan duren voordat het oog over is/beter word. Zoals je zelf al zegt gewoon lekker blijven door smeren!

Maar goed onze katten (zoals je zelf gelezen hebt) hebben ook elke keer wat we hebben daarom ook maar een verzekering voor ze afgesloten want als dit zo door blijft gaan gaat het ons een hoop geld kosten!

En RC Hypoallergenic is goed spul hé. Onze katten krijgen het ook (een klein beetje 'savonds voor de leuk) maar ze vinden het echt heeeeeerlijk :))
pi_89014809
Het is in principe wel goed spul, maar ze mogen er maar zo weinig van per dag.

Vroeger hadden ze de hele dag door een toren met brokjes klaar staan en s morgens en s avonds wat natvoer.

Nu mogen ze (officieel) maar 35 gram per dag van dat spul. Gooi maar eens wat op de keukenweegschaal tot je op 35 gram zit.. dat is echt verrekte weinig! We geven ze nu dan 10 gram per dag meer, mocht ook van de dierenarts, maar dat is alsnog erg weinig!!

Het zijn nu ook echt aasgieren geworden...
pi_89015370
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:40 schreef Hitomi het volgende:
Het is in principe wel goed spul, maar ze mogen er maar zo weinig van per dag.

Vroeger hadden ze de hele dag door een toren met brokjes klaar staan en s morgens en s avonds wat natvoer.

Nu mogen ze (officieel) maar 35 gram per dag van dat spul. Gooi maar eens wat op de keukenweegschaal tot je op 35 gram zit.. dat is echt verrekte weinig! We geven ze nu dan 10 gram per dag meer, mocht ook van de dierenarts, maar dat is alsnog erg weinig!!

Het zijn nu ook echt aasgieren geworden...
Ja dat is ook echt weinig Lennart heeft ook een tijdje heel weinig voer gehad (vanwege de diarree) maar hij bleef maar 'schreeuwen' om eten zodra één van ons naar de keuken liep echt heel zielig! Maar goed het is voor een goed doel dus hou dat voor ogen ;)
pi_89016825
Ik weet het!

En volgens mij wordt DeeDee krols :o Of ze ziet ze vliegen...

Ze loopt heel de dag door te miauwen naar het plafond, geeft alles wat los en vast zit kopjes enzo.. Binnenkort toch maar misschien een bezoekje dierenarts om het stel te beroven van hun mannelijk en vrouwelijkheid.
pi_89412937
Het oogje is over, was al een tijdje zo maar vandaag bevestigd door mijn vriendin de dierenassistent in opleiding. :)

We kregen na een tijdje smeren meer het idee dat we het erger maakten dan dat het hielp. Daarmee bedoel ik te zeggen dat het voor het smeren open was en na het smeren weer dicht zat. Dus toen uiteindelijk maar gekapt. :Y
pi_89440931
Arme Dexter!!!

Hij heeft de hele dag opgesloten gezeten in de badkamer ;( Hij is vanmorgen vroeg blijkbaar stiekem naar binnen geglipt terwijl ik mijn haar aan het kammen was.. we gingen rond 8:30 weg en kwamen pas 17:30 terug.. er kwam me toch een klaaglijk gemiauw uit de badkamer! ;(

Hoe lang kan een kat alles ophouden? We hebben namelijk geen poepjes en plasjes gevonden. De plasjes kan hij natuurlijk in de doucheput of in het gootsteenputje gedaan kunnen hebben. We roken wel een vlaagje poepgeur, maar kunnen niets vinden en het kan ook zijn dat de geur van DeeDee vandaan kwam die net in de kattenbak naast de badkamer zat.

Ook de wasmanden doorgespit, daar zit ook niets.
pi_89470270
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:49 schreef Hitomi het volgende:
Arme Dexter!!!

Hij heeft de hele dag opgesloten gezeten in de badkamer ;( Hij is vanmorgen vroeg blijkbaar stiekem naar binnen geglipt terwijl ik mijn haar aan het kammen was.. we gingen rond 8:30 weg en kwamen pas 17:30 terug.. er kwam me toch een klaaglijk gemiauw uit de badkamer! ;(

Hoe lang kan een kat alles ophouden? We hebben namelijk geen poepjes en plasjes gevonden. De plasjes kan hij natuurlijk in de doucheput of in het gootsteenputje gedaan kunnen hebben. We roken wel een vlaagje poepgeur, maar kunnen niets vinden en het kan ook zijn dat de geur van DeeDee vandaan kwam die net in de kattenbak naast de badkamer zat.

Ook de wasmanden doorgespit, daar zit ook niets.
Aah arme Dexter!
Die beestjes glippen echt overal langs zonder dat je het door hebt. Ik kijk ook altijd eerst 3 keer goed voordat ik de deur dicht doe.

Maar misschien dat hij niet hoefde omdat hij nu toch zo weinig voer krijgt. Of hij heeft het wel ergens gedaan waar je nog niet gekeken hebt (lijkt me sterk).
pi_89473197
Het ruikt er nu niet meer naar poep, dus het zal wel zijn dat het of DeeDee was in de bak op de gang, of toch misschien wat geurtjes van Dexter dat hij ontzettend z'n best heeft gedaan om het op te houden maar het bijna niet meer kon, of zo.

Hij is eerst heel wat water naar binnen gaan slobberen en daarna direct naar de bak voor zijn dingen. Ach ja, hij is de rest van de avond even lekker vertroeteld :Y 't arme schaap.
pi_89801585
Langzaamaan zijn we nu ze weer aan hun oude voer laten wennen. 15 gram dieetvoer, 5 gram van hun normale brokjes. Tot nu toe twee dagen gedaan en dat gaat goed. Nog geen diarree gevonden!
pi_90133990
Na het overlijden van mijn moeder een week geleden ben ik weer bij de katjes. Ze vlogen me om m'n nek dat ik binnenkwam, DeeDee ging meteen op mijn schouder liggen. Voor hun is het ook een erg rare week geweest.

Mijn schoonmoeder is hier dan wel drie keer per dag geweest en is af en toe best lang gebleven. Soms nam ze haar maaltijdje gewoon mee naar mijn huis en heeft ze het hier klaar staan maken en opgegeten om het maar even wat gezelliger te maken voor de beestjes.

Mijn vriend is nu op weg naar de dierenarts. Het bleek dat een van de twee het blik voer van het aanrecht heeft gestoten, waardoor ik er vandaag dus achterkwam dat er waarschijnlijk niet eens genoeg was voor hun 3e maaltijd. Gelukkig woont de dierenarts naast de praktijk, en nadat ik verteld had dat ik de hele week bij mijn vader ben geweest in verband met mijn moeder en ik er nu net pas achter kwam zei ze is goed, klop maar even op het raam van de woning.
pi_90134085
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 18:24 schreef Hitomi het volgende:
Na het overlijden van mijn moeder een week geleden ben ik weer bij de katjes. Ze vlogen me om m'n nek dat ik binnenkwam, DeeDee ging meteen op mijn schouder liggen. Voor hun is het ook een erg rare week geweest.
:o Sterkte :*
En lief dat de katjes je gelijk komen troosten O+
pi_90135473
Haha, nou gelijk was het niet.

Ik kreeg het nieuws maandag om 4:00 te horen, dus mijn sirene ging aan. DeeDee kwam toen heel lief kijken wat er aan de hand was, maar Dexter zat met een gigantisch dikke staart onder het bed van mijn gekrijs, haha. Het leek wel een maine coon wat de staart betrof.
pi_90137897
:o jeetje wat een nieuws. Heel veel sterkte :*
  maandag 20 december 2010 @ 11:21:11 #148
52229 Chanty
pi_90167719
quote:

Mijn schoonmoeder is hier dan wel drie keer per dag geweest en is af en toe best lang gebleven. Soms nam ze haar maaltijdje gewoon mee naar mijn huis en heeft ze het hier klaar staan maken en opgegeten om het maar even wat gezelliger te maken voor de beestjes.

Mijn vriend is nu op weg naar de dierenarts. Het bleek dat een van de twee het blik voer van het aanrecht heeft gestoten, waardoor ik er vandaag dus achterkwam dat er waarschijnlijk niet eens genoeg was voor hun 3e maaltijd. Gelukkig woont de dierenarts naast de praktijk, en nadat ik verteld had dat ik de hele week bij mijn vader ben geweest in verband met mijn moeder en ik er nu net pas achter kwam zei ze is goed, klop maar even op het raam van de woning.
Pffff ik weet niet wat ik zeggen moet. Ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen.
pi_90181300
quote:

Wat vreselijk om te horen veel sterkte meid!
pi_90678578
Nu zo vlak voor het nieuwe jaar maar een kleine update! :)

De afgelopen paar dagen zijn ze al flink bezig geweest met het knallen in Zwolle, maar alleen de oortjes bewogen even en verder hadden ze er niet zoveel mee te maken. Vanmorgen was er een flink harde knal en DeeDee spurtte juist in de richting van het raam.

We weten verder niet hoe ze het gaan vinden, want ik had vorig jaar beloofd aan mijn ouders dit jaar met oud en nieuw bij hen door te brengen. En nu met de recente gebeurtenissen zou mijn pa dus alleen thuis zitten en dat gaan we dus al helemaal niet doen.

Voor de zekerheid wat verstopplekjes gecreëerd. Onder het bed hebben we het verduisterd door dekens van de rand af te hangen zeg maar. Ze kunnen in een ombouw met rieten mandjes. Het reismandje staat in de gang met een fleecedeken over de gaatjes heen om het te verduisteren. In de woonkamer hebben ze de bank om achter te kruipen, een doos van een kerstpakket met een gat erin en hebben ze het holletje van hun krabpaal.

En nu gaan we het jaar afsluiten met foto's! :)

De favo plekjes van de wintermaanden zijn allemaal bij de verwarming! In de slaapkamer heb ik expres op de dozen wat kussens en dekens gelegd zodat ze lekker kunnen liggen.

DeeDee is goed in lekkere maffe koprollen als ze gekroeld wil worden. Soms komt ze aangelopen en baf, daar ligt ze op je voeten te rollen.

Met regelmaat tref je ze zo aan. Een op het zachte stukje van het mandje, de ander ernaast. Tja, als zij het lekker vinden liggen, dan vind ik het best. :)

Laatst scheen het zonnetje lekker. Dexter maakte het zich gemakkelijk in de vensterbank.. uiteindelijk heeft hij de kerstbeertjes de vensterbank uitgeschoven, mafkees!

Zo ligt DeeDee vaak. Het lijfje op het mandje, de pootjes in de verwarming. Soms ligt ze zelfs met haar snuitje erbij. Gek beest! :)

Ze lijkt zo wel een beetje op een diva! :Y

Nieuwsgierig naar wat er allemaal gebeurt. Want tja, de woonkamer werd verbouwd voor de kerstdiners!

Zo liggen ze soms ook nog wel eens.. ter vergelijking:

Dit was een van de eerste keren dat ze in dat mandje lagen. :P

Verder nog een leuke foto van Dexter:

En Dexter gaat heel vervelend het nieuwe jaar in.. hier heeft hij al een vervelend voorgevoel:

3 januari gaat zijn mannelijkheid eraan en wordt het een je-weet-wel kater *O*

Iedereen alvast een heel goed 2011 gewenst!
Deze had ik eerder willen uploaden en posten, maar ja, beter laat dan nooit! (jammer dat het beertje er niet helemaal opstaat, heb er nog wel een aparte foto van voor de liefhebber, maar dan zonder DeeDee :P)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')