Ben jij ook klein (1.67 meter of minder)? En hoe vind je het om zo klein te zijn? Lastig, of vind je het toch wel leuk?
Zelf ben ik er niet al te blij mee. In de kroeg of tijdens een concert zie ik helemaal niks en wordt ik zo'n beetje vertrapt. Horen dat je net 17 (Ik ben dus 21) lijkt is ook niet geweldig. En in de winkels wordt bijna alles wat leuk is (vooral qua broeken) aangepast aan mensen van minimaal 1.75, als je kleiner bent tel je daar niet mee. De enige broeken die op lengte zijn (uitzonderingen daargelaten) zijn oersaaie blauwe spijkerbroeken met rechte pijpen, en daar hoef ik er ook geen vijf van in mijn kast. Helaas is dat noodgedwongen wel het geval, want ik moet toch ìets aan. Ik houd van uitlopende pijpen en een apart detail zoals een bijzonder stiksel (op een verder simpele broek) en die passen dus bijna nooit (van omslaan worden het ook niet altijd mooier). Erg frustrerend. Er zijn al winkels voor grote maten, waarom dan niet winkels met leuke kleding voor kleinere mensen?
Nee, ik zou zo geen voordelen kunnen bedenken. Jij wel?
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 18-05-2002 07:37]
quote:tsja... kleine vrouwen zijn wel t schattigst.
Op zaterdag 18 mei 2002 07:29 schreef postinggirl het volgende:
Nee, ik zou zo geen voordelen kunnen bedenken. Jij wel?
quote:hehe, daar ben ik het mee eens:-)
Op zaterdag 18 mei 2002 08:00 schreef Ghettobob het volgende:[..]
tsja... kleine vrouwen zijn wel t schattigst.
grote vrouwen zijn vaak niet echt mooi (imho)...
Alleen mijn vriendin is dus wel net zo groot als mij....
Maar mijn exen niet, en die waren klein, en dat waren mooie meiden, en dat kan ik van veel grote meiden niet zeggen,
Dus euhmmmm Postinggirl (ben je echte naam ff kwijt), Kwa aandacht hoef je je er niet druk om te maken.
Wat kleren betreft, ja dat lijkt me inderdaad wel lastig, ik ken er ook geen speciale winkels voor (eigenlijk te gek, dat als je kleiner bent dan de gemiddelde nederlander dat je naar een speciale winkel heen moet om kleren te kopen).
Ik wens je suc6 met het vinden van kleren!!
En als ik een winkel ontdekt (zal nie zo snel gebeuren denk ik, kom nie zo vaak in winkels) maar dan meldt ik het wel ff
Groetjes Roy
Alleen is het soms wat lastig als ze iets nodig eeft bij ons thuis uit een keukenkastje, die zijn namelijk op de hoogte gemaakt voor ons. (iedereen is wel wat groter bij ons)
En broeken enzo, daar heeft ze ook wel een beetje last van.
Ben zelf trouwens altijd klein geweest, en weet nog als de dag van gisteren hoe het was om daar wat over te horen te krijgen..vreemd genoeg is na een verhuizing naar Heerlen, waar ik nog niemand kende, dat hele gedoe gelukkig op gehouden.
Als je er (wat meer)geld voor over hebt is het kopen van kleding ongeacht je lengte geen probleem je kunt alleen niet naar de grotere kleding zaken toe want daar hebben ze meestal de standaard maten.
quote:ej lieffie, waar was je nou?
Op zaterdag 18 mei 2002 09:55 schreef Emel het volgende:
ik ben klein maar fijn
quote:sowwy, hoop gebeurd laatste weken, ik vertel je het nog allemaal wel.
Op zaterdag 18 mei 2002 09:57 schreef KingShakur het volgende:[..]
ej lieffie, waar was je nou?
quote:kom 's msn?
Op zaterdag 18 mei 2002 10:05 schreef Emel het volgende:[..]
sowwy, hoop gebeurd laatste weken, ik vertel je het nog allemaal wel.
In de keuken heb ik een opstapje anders kan ik niet bij de bovenste keukenkastjes. Op mijn werk moeten zowel lange als kleine mensen werken (ik heb een collega die nog veel kleiner is dan ik). Aangezien het een bibliotheek betreft moet ik vaak boeken pakken van bovenste planken. Het opstapje dat we daar hebben staat op wieltjes en wiebelt en dat is eng. Dan til ik dus vaak boven mijn macht, met als gevolg een pijnlijke nek en schouders.
In de AH met boodschappen doen moet ik vaak aan mensen vragen of ze iets voor me willen pakken, wat ik voor die mensen en mezelf vervelend vind.
Bij mijn vriend thuis kan ik niet in de spiegel kijken, want die hangt te hoog voor me.
Klinkt als een waslijst van gedoe, maar zo erg is het niet hoor
Het nadeel met schoenen is dat ik altijd op nijntje schoenen uitkom of schreeuwend dure. Maar ik wil ook wel eens een paar schoenen waar ik geen pijn in mn buik van heb als ik ze maar 3 keer aan heb gehad. Ik heb maat 36/37 van schoenen, maar die kleine maatjes vallen ook erg smal uit. En ik heb dus weer brede kakken met een hoge wreef...
Zo zijn er nog veeeeel meer nadelen op te noemen, vooral omdat ik ook nog eens getrouwd ben meteen kerel van 1.96
quote:Maar dáár heb je zelf voor gekozen, neem ik aan.
Op zaterdag 18 mei 2002 13:21 schreef moussy het volgende:
Zo zijn er nog veeeeel meer nadelen op te noemen, vooral omdat ik ook nog eens getrouwd ben meteen kerel van 1.96
quote:Ow met schoenen heb ik nooit een probleem, heb ook maat 36. Meestal als ik ga shoppen kom ik altijd wel met een paar schoenen thuis, dat is nl. het makkelijkste om te kopen.
Op zaterdag 18 mei 2002 13:21 schreef moussy het volgende:Het nadeel met schoenen is dat ik altijd op nijntje schoenen uitkom of schreeuwend dure. Maar ik wil ook wel eens een paar schoenen waar ik geen pijn in mn buik van heb als ik ze maar 3 keer aan heb gehad. Ik heb maat 36/37 van schoenen, maar die kleine maatjes vallen ook erg smal uit. En ik heb dus weer brede kakken met een hoge wreef...
quote:Mwah, het overkomt je denk ik. Beetje stom als je helemaal verliefd bent dat je dan tegen die jongen zegt.."Ik vind je echt hartstikke leuk, alleen je bent te lang"
Op zaterdag 18 mei 2002 13:30 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Maar dáár heb je zelf voor gekozen, neem ik aan.
quote:Nou als het zo makkelijk zou zijn dat je dr voor koos zou ik wel kiezen voor een kleiner iemand
Op zaterdag 18 mei 2002 13:30 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Maar dáár heb je zelf voor gekozen, neem ik aan.
De ongemakken die er bij komen kijken is niet alles. Hij moet een ruime auto voor zn benen, ik kan dan weer net over het stuur heen kijken.
Hij moet een hoge bank hebben anders liggen zn knieën in zn nek. Ik zit altijd met mn benen te bungelen.
Voor spiegels hebben we wel een oplossing, gewoon een hele lange nemen en dan niet te hoog ophangen zodat ik er ook nog in kan kijken.
Maar zo heb je ook nog dingen waar ik eigenlijk nooit bij stil had gestaan , de commode voor het kotertje..... Voor hem zouden we een loei hoge moeten hebben, voor mij een kleutertafel...
Anyway, ik vroeg me af of het geen optie is om af en toe te gaan shoppen in een zuidelijker land (Italie, Spanje, etc ). Daar zijn de mensen gemiddeld kleiner dus de kleding zal ook wel meer jullie maat zijn. Het kost wel wat maar dan heb je ook gelijk een leuk uitstapje, toch?
In China hingen de winkels ook altijd vol met onwaarschijnlijk kleine vrouwen kleertjes . Ondanks dat ik zelf niet bepaald groot ben (1.75m) was ik in China toch een van de groteren. Het kwam regelmatig voor dat de grootste maat die ze hadden mij niet paste. Overhemden te strak en met te korte mouwen, dat soort dingen.
quote:...
Op zaterdag 18 mei 2002 07:29 schreef postinggirl het volgende:Ben jij ook klein (1.67 meter of minder)?
Is 1m67 al klein voor een vrouw?
Dan ben ik (M,1m70) zeker een dwerg.
quote:Same story.
Op zaterdag 18 mei 2002 09:52 schreef KingShakur het volgende:
Een man zijn van 170 biedt ook geen voordelen hoor om broeken te kopen! Altijd rechte modellen en laten innemen (pantalons), en anders spijkerbroeken lengte 30 of 32. (ben 1,70)
Tot een paar jaar geleden had ik schoenmaat 35. Inmiddels heb ik 36, dat is alweer ietsje gemakkelijker.
Het aanrechtblok is altijd te hoog, de kastjes ook. Mijn nieuwe badkamer laat ik lekker op mijn maat bouwen
quote:Toen ik vorig jaar in Madeira was heb ik me dan ook volledig uitgeleefd
Op zaterdag 18 mei 2002 14:03 schreef Aernout het volgende:
Anyway, ik vroeg me af of het geen optie is om af en toe te gaan shoppen in een zuidelijker land (Italie, Spanje, etc ). Daar zijn de mensen gemiddeld kleiner dus de kleding zal ook wel meer jullie maat zijn. Het kost wel wat maar dan heb je ook gelijk een leuk uitstapje, toch?
quote:Gelijk heb je
Op zaterdag 18 mei 2002 14:27 schreef Sanshine het volgende:
Het aanrechtblok is altijd te hoog, de kastjes ook. Mijn nieuwe badkamer laat ik lekker op mijn maat bouwen
(Maar dat je niet in spiegels kan kijken lijkt me ook vervelend)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |