Dat klopt maar volgens mij moet het makkelijker kunnen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:47 schreef GI het volgende:
Ik denk dat je php de html van de pagina moet op laten halen en die html dan vervolgens op een slimme manier parsen. Is een best complex geheel denk ik aangezien iedereen zijn content op een andere manier verspreidt en je wel het juiste element moet strippen om het juiste snippet naar voren te krijgen.
Niet iedere site heeft RSS echter. En daarbij is het ook nog zo dat als je naar een item linkt wat twee maanden oud is het niet meer in de RSS feed terug te vinden zal zijn. RSS feeds zijn vaak gelimiteerd op maximaal de laatste 20 artikelen die gepost zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:19 schreef JortK het volgende:
[..]
Dat klopt maar volgens mij moet het makkelijker kunnen.
Bestaat er niets iets waarmee je een soort RSS achtige respons kan ophalen van een specificieke URL?
Ik betwijfel het. 9 van de 10 keer is de meta description van een site iets zoalsquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:20 schreef Xcalibur het volgende:
Zou het niet gewoon de META description ofzo zijn?
1 |
1 2 | <p>That’s why we’ve just made some incremental changes to how sharing works on LinkedIn. Here’s a video about how it works and a longer list of features and functionality around this new feature that you can start using today.</p> |
Hebben de meeste sites snap_preview dan?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:28 schreef GI het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. 9 van de 10 keer is de meta description van een site iets zoals
[ code verwijderd ]
en daar haal je niet de artikel details uit naar voren.
Het voorbeeld dat gegeven is staat hier
http://blog.linkedin.com/2010/04/21/linkedin-sharing-news/
de enige manier om daar de juiste snippet uit te halen is om de html door te lopen, te zoeken naar
<div class='snap_preview'><p> en de daarop volgende text op te pakken.
[ code verwijderd ]
1 |
Nee, dat heb ik uit de code van de linked in pagina gehaald. Als je kijkt wat je wil hebben in die source zie je dat voor linked in je moet zoeken naar snap_preview.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:30 schreef JortK het volgende:
[..]
Hebben de meeste sites snap_preview dan?
Die is het niet, deze pagina heeft die niet en toch pakt LinkedIn hem.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:20 schreef Xcalibur het volgende:
Zou het niet gewoon de META description ofzo zijn?
Lijkt me niet dat LinkedIn dat zo oplost.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:34 schreef GI het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik uit de code van de linked in pagina gehaald. Als je kijkt wat je wil hebben in die source zie je dat voor linked in je moet zoeken naar snap_preview.
voor de FOK! frontpage moet je weer kijken naar :
<div class="itemBody" id="itemBody">
Voor tweakers moet je kijken naar
<div class="article"><p class="lead">
En zo zal iedere custom site zijn eigen div-structuur hebben.
Volgens mij dus op de manier die ik aangeef. Linkedin heeft een tabel met domein/structuur en als hij een domein _niet_ kent pakt hij de meta description als die aanwezig is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:20 schreef JortK het volgende:
Toch blijft het raar dat ik een pagina heb zonder meta description maar dat hij hem toch pakt... hoe zal die die uitzonderingen oppakken?
Ik ga eens kijken of ik er wat voor kan fabrieken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:24 schreef GI het volgende:
[..]
Volgens mij dus op de manier die ik aangeef. Linkedin heeft een tabel met domein/structuur en als hij een domein _niet_ kent pakt hij de meta description als die aanwezig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |