abonnement Unibet Coolblue
pi_102901939
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:40 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Probeer ook wat moskeen te bezoeken; kan je over het algemeen gewoon in, buiten het gebed om. Ik vond zelf de Chora Kerk erg indrukwekkend. Vervolgens heb ik nog een wandeling gemaakt in de wijk waar de kerk ligt. Interessante, traditionele wijk met een dorpskarakter, gekleurde huizen en wasgoed dat tussen de huizen hangt. Je zal wel een stadsbus moeten nemen om bij de Chora kerk te komen. Veel plezier! :)

Edit: ik zie dat je morgen al gaat; dus hier heb je op dit moment waarschijnlijk niks meer aan, maar misschien leuk voor een volgende keer. :)
Helemaal super! Dit ga ik zeker meenemen in mijn planning :D (ik zie trouwens dat ik nog met m'n oude acc ben ingelogd)

Nogmaals bedankt!!
pi_103211775
Even een klein vraagje: Aanstaande zaterdag vliegen we op Istanbul en dan willen we direct de nachtbus naar Goreme pakken. Hoe komen we het snelste en of goedkoopste van het vliegveld (Sabiha Gokcen) naar het busstation (Harem Otogari)

Ik neem aan dat we gewoon op het busstation tickets kunnen kopen richting Kayseri of misschien rechtstreeks naar Goreme. Op de terugweg willen we nog even een paar dagen Istanbul in. We hebben het Metropolis Hostel geboekt in Sultanahmet. Hoe kunnen we het beste van het Harem Otogari busstation naar ons hostel komen?

Bedankt alvast ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:26:57 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_103235905
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:56 schreef Veersesmurf het volgende:
Even een klein vraagje: Aanstaande zaterdag vliegen we op Istanbul en dan willen we direct de nachtbus naar Goreme pakken. Hoe komen we het snelste en of goedkoopste van het vliegveld (Sabiha Gokcen) naar het busstation (Harem Otogari)

Ik neem aan dat we gewoon op het busstation tickets kunnen kopen richting Kayseri of misschien rechtstreeks naar Goreme. Op de terugweg willen we nog even een paar dagen Istanbul in. We hebben het Metropolis Hostel geboekt in Sultanahmet. Hoe kunnen we het beste van het Harem Otogari busstation naar ons hostel komen?

Bedankt alvast ^O^
Met welke maatschappij vlieg je? Vaak hebben ze servicebusjes die je kosteloos langs bepaalde plekken brengen. Op het busstation (otogar) kun je gewoon tickets kopen naar Göreme.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:19:24 #84
358493 sandervh
gadget freak
pi_103237946
quote:
We hebben het Metropolis Hostel geboekt in Sultanahmet. Hoe kunnen we het beste van het Harem Otogari busstation naar ons hostel komen?
Ik zou het jezelf makkelijk maken en gewoon een taxi pakken. Kost je misschien 15 euro (wel onderhandelen) maar dan wordt je netjes voor je hotel afgezet. Alleen als het net spitsuur is dan kan het minder efficient zijn. In elk geval vast tarief met de chauffeur afspreken!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:58:51 #85
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_103239767
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:19 schreef sandervh het volgende:

[..]

Ik zou het jezelf makkelijk maken en gewoon een taxi pakken. Kost je misschien 15 euro (wel onderhandelen) maar dan wordt je netjes voor je hotel afgezet. Alleen als het net spitsuur is dan kan het minder efficient zijn. In elk geval vast tarief met de chauffeur afspreken!
Met de veerboot natuurlijk! Het is qua afstand zelfs het kortst. Over de weg moet je enorm omrijden wat wel eens meer dan 15 euro kan kosten. Koop jetons (muntjes voor de tourniquets), of een Akbil (OV-chipkaart) in de buurt van de IDO = Istanbul Deniz Otobüsü = Istanbul Zeebus. Je stapt in bij Harem en uit bij Sirkeci. Nog geen euro per persoon. Vanaf daar zou ik de trein pakken en bij de eerstvolgende halte (Cankurtaran) uitstappen, of met de tram en bij halte Sultanahmet uitstappen. Als je grote koffers heb is de taxi misschien handiger. Dat kost je vanaf Sirkeci hooguit 3 euro. Houd er rekening mee dat er meerdere Metropolis Hostels zijn. Weet je welk adres je moet zijn?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_103240336
Vanaf Cankurtaran is idd het kortst, maar het lijkt mij wel wat lastig te vinden als je niet precies weet waar je moet zijn. Kun je vanaf Sirkeci niet beter gewoon de instructies / routebeschrijving van het hostel volgen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2011 17:14:21 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:22:24 #87
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_103240636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:14 schreef Igen het volgende:
Vanaf Cankurtaran is idd het kortst, maar het lijkt mij wel wat lastig te vinden als je niet precies weet waar je moet zijn. Kun je vanaf Sirkeci niet beter gewoon de instructies / routebeschrijving van het hostel volgen?
Met koffers in de handen zou ik die afstand niet lopen, al helemaal niet vanwege de steile hellingen. Dan kun je net zo goed de taxi pakken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_103241064
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:22 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Met koffers in de handen zou ik die afstand niet lopen, al helemaal niet vanwege de steile hellingen. Dan kun je net zo goed de taxi pakken.
De routebeschrijving van het hostel zal vast beginnen met zoiets als 'pak de tram, twee haltes, naar Sultanahmet'. ;)
pi_103252761
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Met de veerboot natuurlijk! Het is qua afstand zelfs het kortst. Over de weg moet je enorm omrijden wat wel eens meer dan 15 euro kan kosten. Koop jetons (muntjes voor de tourniquets), of een Akbil (OV-chipkaart) in de buurt van de IDO = Istanbul Deniz Otobüsü = Istanbul Zeebus. Je stapt in bij Harem en uit bij Sirkeci. Nog geen euro per persoon. Vanaf daar zou ik de trein pakken en bij de eerstvolgende halte (Cankurtaran) uitstappen, of met de tram en bij halte Sultanahmet uitstappen. Als je grote koffers heb is de taxi misschien handiger. Dat kost je vanaf Sirkeci hooguit 3 euro. Houd er rekening mee dat er meerdere Metropolis Hostels zijn. Weet je welk adres je moet zijn?
Klinkt goed! We weten waar we moeten zijn (Akbiyik cad. Terbiyik sok, No:24, Sultanahmet) en voordat we hier weggaan printen we het kaartje uit. Een stukje lopen vanaf Cankurtaran met een backpack gaat geen probleem worden :)
Thanks!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_103258857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:14 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Klinkt goed! We weten waar we moeten zijn (Akbiyik cad. Terbiyik sok, No:24, Sultanahmet) en voordat we hier weggaan printen we het kaartje uit. Een stukje lopen vanaf Cankurtaran met een backpack gaat geen probleem worden :)
Thanks!
Hee precies in dat hostel heb ik destijds ook geslapen. Met heerlijk ontbijt op het dakterras, geweldig! :)

En inderdaad vanaf Cankurtaran een kippeeindje om te lopen: http://maps.google.nl/map(...)g=w&mra=ltm&t=h&z=18
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:04:28 #91
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_103260019
En nu met plaatjes. Vanaf het Harem busstation loop je naar de Harem pier:



Eenmaal aangekomen zie je het treinstation al:



Het kan bijna niet simpeler. Het scheelt je geld, tijd, verkeersergernis en je krijgt er een mooi uitzicht voor terug ^O^
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_103295654
Sounds perfect :s)

Zodra we terug zijn laat ik nog wel even weten of dat ontbijtje nog steeds zo goed is :7
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_103488286
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Met welke maatschappij vlieg je? Vaak hebben ze servicebusjes die je kosteloos langs bepaalde plekken brengen. Op het busstation (otogar) kun je gewoon tickets kopen naar Göreme.
Hey hey! Ik vlieg met Transavia op Sabiha maar kom om 2045 lokale tijd aan en moet nabij de bushalte "Sultanahmet Duragi" zijn.
Wat voor servicebusjes bedoel je? En als dat geen optie is: is het handig om zo 's avonds met een grote koffer met de bus/boot te gaan? Of is het dan beter een taxi te nemen? Kosten ongeveer 15/20 euro las ik hierboven?
Alvast bedankt!!

[ Bericht 0% gewijzigd door GeenWijn op 24-10-2011 11:07:20 (last :')) ]
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:47:53 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_103497660
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 10:01 schreef GeenWijn het volgende:
Hey hey! Ik vlieg met Transavia op Sabiha maar kom om 2045 lokale tijd aan en moet nabij de bushalte "Sultanahmet Duragi" zijn.
Wat voor servicebusjes bedoel je? En als dat geen optie is: is het handig om zo 's avonds met een grote koffer met de bus/boot te gaan? Of is het dan beter een taxi te nemen? Kosten ongeveer 15/20 euro las ik hierboven?
Alvast bedankt!!
Die busjes rijden in opdracht van of horen bij de desbetreffende maatschappij waarmee je vliegt. Niet alle maatschappijen hebben een dergelijke service, dus even contact opnemen met Transavia. Ik heb er zelf ook niet mee gereden hoor, maar ik hoorde dat de Turkse maatschappijen als Corendon, Onur Air, e.d. dat wel hebben. Het is in Turkije niet ongebruikelijk dat bij particuliere langeafstandsreizen voor en na transport geregeld wordt. Meestal rijden deze busjes naar de agentschappen van de desbetreffende maatschappij her en der in de stad.

Met de taxi kost het volgens deze handige taxirouteplanner c.a 75 Lira (45 km). Laten we zeggen tussen de ¤35 en ¤40:

http://taksiyle.com/en/52733

Als je bereid bent om uit te zoeken hoe je met het OV je hotel bereikt ben je voor een paar euro's klaar. Mits je geen moeite hebt om je koffers mee te zeulen....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Admin dinsdag 10 januari 2012 @ 01:27:38 #95
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106629147
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2010 18:33 schreef TheHappyPrince het volgende:
Voor geïnteresseerden, mijn dagschema:

dag 1 (aankomst) - maandag
-Çemberlitaş hamam
-Galata-toren

dag 2 - dinsdag
-Aya Sophia
-Blauwe Moskee
-Hippodroom + plein
-Cisterne

dag 3 - woensdag
-Topkapı-paleis
-Cavalerie-bazaar
-Archeologisch Museum (misschien)

dag 4 - donderdag
-Grote/kruidenbazaar
-Süleymaniye (dus niet naar binnen helaas)
-Nieuwe Moskee
-Beyazit

dag 5 - vrijdag (boottocht naar Ortaköy)
-Dolmabahçe-paleis
-Yıldız
-langs de oever lopen (bij die prachtige moskee)
Via Istiklal Caddesi terug naar Sultanahmet

dag 6 - zaterdag
-Büyükada

dag 7 - zondag
-stadsmuur
-Chora-kerk (kan ook andere dag)
-vlooienmarkt (misschien)
-Mevleviklooster (laatste zondag van de maand derwisjdans om 15u)

dag 8 (vertrek) - maandag
-?
(we gaan eind van de middag weer terug)
Als je dit bij een eerder bezoek hebt gedaan, waar ga je dan heen bij verderebezoeken? Tips?
Istanbul voor gevorderden zeg maar ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 11:50:39 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_106635875
Het park met het Zwitsers Chalet was wel leuk. Voor de rest krijg je mij niet meer naar die stad. De meesten die er zijn geweest, vonden het geweldig. Ik dus niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_106639239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als je dit bij een eerder bezoek hebt gedaan, waar ga je dan heen bij verderebezoeken? Tips?
Istanbul voor gevorderden zeg maar ;)
Princess Islands
Aziatische gedeelte (o.a. om te winkelen aan de Baghdad Caddesi)
Nog meer modern winkelen in een van de shopping malls
Excursies naar plekken buiten Istanbul (o.a. Bursa)
...
  Admin dinsdag 10 januari 2012 @ 14:08:08 #98
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106640665
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Het park met het Zwitsers Chalet was wel leuk. Voor de rest krijg je mij niet meer naar die stad. De meesten die er zijn geweest, vonden het geweldig. Ik dus niet.
Istanbul is een stad waar je of verliefd op wordt of helemaal niks aan vindt. Geen tussenweg ( is m'n ervaring)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 10 januari 2012 @ 14:09:51 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106640724
En kan iemand me op weg helpen hoe ik precies de oversteek maak ( aziatische gedeelte)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 15:05:52 #100
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_106642758
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:09 schreef yvonne het volgende:
En kan iemand me op weg helpen hoe ik precies de oversteek maak ( aziatische gedeelte)
Links van de Galata-brug (vanaf het noorderlijk deel en met je gezicht naar de brug) met al die restaurantjes eronder. Daar vertrekt de veerboot naar het Aziatische deel (naar dat treinstation). Er staan meerdere kaartjesautomaten in het overdekte deel van de vertrekplaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 10-01-2012 15:20:04 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 15:31:41 #101
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_106643626
Om het makkelijker te maken:



Daar heb je de vertrekhal. Deze vertrekplaats heet Karaköy en de boot gaat naar Haydarpasa / Kadiköy.

Maar er zijn meer verbindingen volgens mij. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:25:15 #102
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_106645635
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:09 schreef yvonne het volgende:
En kan iemand me op weg helpen hoe ik precies de oversteek maak ( aziatische gedeelte)
Met een veerboot natuurlijk. Neem wel de gemeentelijke (IDO) en niet de particuliere veerboten die duurder zijn. Bij de IDO is ook je OV-chipkaart geldig en die kan ik, in tegenstelling tot de Nederlandse variant, zeer warm aanbevelen.

http://www.ido.com.tr/en/(...)78&textid=3117&ln=en
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_106660112
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:09 schreef yvonne het volgende:
En kan iemand me op weg helpen hoe ik precies de oversteek maak ( aziatische gedeelte)
Volg de rode stippellijntjes hieronder. De rechterzijde is het Aziatische deel



quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Met een veerboot natuurlijk. Neem wel de gemeentelijke (IDO) en niet de particuliere veerboten die duurder zijn. Bij de IDO is ook je OV-chipkaart geldig en die kan ik, in tegenstelling tot de Nederlandse variant, zeer warm aanbevelen.

http://www.ido.com.tr/en/(...)78&textid=3117&ln=en
De akbil! en is overigens ook voordeliger :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 00:16:01 #104
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_106667764
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gülhane_Park

http://en.wikipedia.org/wiki/Rumelihisarı

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eyüp_Sultan-moskee

En vervolgens met de kabelbaan naar het Pierre Loti Park:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_Loti

Maak een tocht met de veerboten en stap op een willekeurige plek uit om verse vis te eten bij een willekeurig restaurant. De gevorderde globetrotter duikt gewoon wat straatjes in en laat zich verrassen. Vooral rondom de kust zijn de meest interessante plekken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Admin woensdag 11 januari 2012 @ 01:19:16 #105
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106669443
Wow! Bedankt alvast!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † woensdag 11 januari 2012 @ 05:59:57 #106
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_106670831
Ik zou gaan in april, maar ik ga niet. ;(
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_114449065
Is het slim zo'n Istanbul Card te halen? Zit hier nog 6 dagen. Soort Ov-chipkaart geloof ik
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:22:50 #108
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114451724
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:29 schreef Saind het volgende:
Is het slim zo'n Istanbul Card te halen? Zit hier nog 6 dagen. Soort Ov-chipkaart geloof ik
Ja, het is goedkoper dan losse tickets en bij het overstappen betaal je de helft.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:57:02 #109
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_123058729
I.v.m. een vraag via PM en IRL hoe je het beste van Sabiha Gökçen naar Sultan Ahmet kunt gaan:

Met de taxi is het duurst c.a. ¤40, maar wel makkelijk met veel koffers:

http://taksiyle.com/en/52733

Af te raden tijdens spitsuren, want dat duurt een eeuwigheid. Anders neem je de buslijn SG-2 (¤6 dacht ik) richting Taksim en vanaf daar met de taxi (c.a. ¤5). Of vanaf Taksim richting Metro lopen en met de Funikuler (steile kabelmetro) naar Kabataş en daar overstappen op de tram richting Sirkeci.

Of:

Buslijn E10 nemen richting Kadıköy en uitstappen bij halte VETERİNER S.M.LİSESİ en 500m richting de haven van Harem lopen en vanaf daar de IDO-veerboot richting Sirkeci. Veruit het goedkoopst, maar niet praktisch met veel koffers.

Er zullen ongetwijfeld veerboten zijn vanaf de haven van Kadıköy of Bostancı maar ik vermoed dat dit alleen particuliere maatschappijen zijn en dus duurder dan de gemeentelijk IDO-veerboten.

O ja, ov-reisplanner:

http://harita.iett.gov.tr/en/

[ Bericht 5% gewijzigd door ACT-F op 19-02-2013 01:07:10 ]
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_123067872
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:57 schreef ACT-F het volgende:
I.v.m. een vraag via PM en IRL hoe je het beste van Sabiha Gökçen naar Sultan Ahmet kunt gaan:

Met de taxi is het duurst c.a. ¤40, maar wel makkelijk met veel koffers:

http://taksiyle.com/en/52733

Af te raden tijdens spitsuren, want dat duurt een eeuwigheid. Anders neem je de buslijn SG-2 (¤6 dacht ik) richting Taksim en vanaf daar met de taxi (c.a. ¤5). Of vanaf Taksim richting Metro lopen en met de Funikuler (steile kabelmetro) naar Kabataş en daar overstappen op de tram richting Sirkeci.

Of:

Buslijn E10 nemen richting Kadıköy en uitstappen bij halte VETERİNER S.M.LİSESİ en 500m richting de haven van Harem lopen en vanaf daar de IDO-veerboot richting Sirkeci. Veruit het goedkoopst, maar niet praktisch met veel koffers.

Er zullen ongetwijfeld veerboten zijn vanaf de haven van Kadıköy of Bostancı maar ik vermoed dat dit alleen particuliere maatschappijen zijn en dus duurder dan de gemeentelijk IDO-veerboten.

O ja, ov-reisplanner:

http://harita.iett.gov.tr/en/
En dit? http://www.sgairport.com/havaalani/eng/ulasim/ulasimrehber.asp

quote:
Havas Bus Services

To get to the Sultanahmet which is the principal tourist area in the city, you can take the “AirportHavas shuttle bus service and get off at “Kadiköy”. It costs 7,00YTL.Then, you can take ferries from Kadiköy and get off at Eminönü.

Trams run on the route between Eminönü, Sirkeci, Sultanahmet, Beyazit, Aksaray, Topkapi and Zeytinburnu.
Havas (bus?) nemen naar Kadikoy en vanaf daar met de taxi? Of rijden de Havas bussen niet meer, zoiets had ik gehoord.
  Admin dinsdag 19 februari 2013 @ 12:50:39 #111
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_123068234
quote:
For many years, the Havaş (HAH-vahsh) company has operated airport shuttle buses serving Istanbul's Atatürk Airport on the European side of the city and also Sabiha Gökçen Airport on the Asian side.

In January 2012, the Istanbul Metropolitan Municipality ordered Havaş to suspend its services. The Municipality had begun its own Havataş airport bus service.

As of early 2013, Havaş services were still not operating between Istanbul's two airports and the city center (although Havaş buses do connect Sabiha Gökçen Airport with the city of İzmit to the east). Check the Havaş website to see the current situation.
Verder lezen op deze site,
http://www.turkeytravelpl(...)sport/havas_bus.html
Puike site trouwens!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:30:43 #112
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_123080175
quote:
Zoals Yvonne het aangeeft rijden ze niet meer. Dat is nu vervangen door Havataş lijn SG-2

http://www.havatas.com/en/coach.aspx

Je kunt zowel contant als met de ov-chipkaart (Akbil of Elektronikkart) betalen. Maar ik raad sterk de ov-chipkaart aan aangezien je die overal gaat gebruiken (tram, trein, metro, bus, IDO-veerboot). Ze worden meestal bij kiosks verkocht in de buurt van drukke (bus)stations en luchthaven uiteraard.

quote:
Havas (bus?) nemen naar Kadikoy en vanaf daar met de taxi? Of rijden de Havas bussen niet meer, zoiets had ik gehoord.
Kadiköy ligt aan de Aziatische zijde waardoor een taxirit bijna net zo duur wordt. Het makkelijkst is om lijn SG-2 te nemen, dat zijn dus de witte Havataş bussen en in Taksim overstappen op de taxi of met het ov zoals ik hierboven beschreven heb. Zo zien ze eruit:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Admin dinsdag 19 februari 2013 @ 18:43:46 #113
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_123083074
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zoals Yvonne het aangeeft rijden ze niet meer. Dat is nu vervangen door Havataş lijn SG-2

http://www.havatas.com/en/coach.aspx

Je kunt zowel contant als met de ov-chipkaart (Akbil of Elektronikkart) betalen. Maar ik raad sterk de ov-chipkaart aan aangezien je die overal gaat gebruiken (tram, trein, metro, bus, IDO-veerboot). Ze worden meestal bij kiosks verkocht in de buurt van drukke (bus)stations en luchthaven uiteraard.

[..]

Kadiköy ligt aan de Aziatische zijde waardoor een taxirit bijna net zo duur wordt. Het makkelijkst is om lijn SG-2 te nemen, dat zijn dus de witte Havataş bussen en in Taksim overstappen op de taxi of met het ov zoals ik hierboven beschreven heb. Zo zien ze eruit:

[ afbeelding ]
Stopt die bus in Kadiköy? Dan zou ik, als het spitsuur is en dat is het rond het middaguur flink en vanaf 17 uur flink, de boot nemen vanaf Kadiköy naar Uskudar en die gaat naar halte Galatabrug.
Maar in dit geval gaat het om een baby mee toch? Neem dan een taxi om van al het gesjouw af te zijn ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_123083874
Goed om te lezen, ik ga zondag die kant op. Op woensdag vanaf Ataturk een binnenlandse vlucht naar Kayseri. Vanuit Sultanahmet is het ongeveer een uurtje met tram/metro naar Ataturk geloof ik?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:12:33 #115
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_123084306
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:43 schreef yvonne het volgende:
Stopt die bus in Kadiköy? Dan zou ik, als het spitsuur is en dat is het rond het middaguur flink en vanaf 17 uur flink, de boot nemen vanaf Kadiköy naar Uskudar en die gaat naar halte Galatabrug.
Maar in dit geval gaat het om een baby mee toch? Neem dan een taxi om van al het gesjouw af te zijn ;)
SG-2 niet, dan moet je de SG-1 hebben. Op zich zijn die bussen comfortabel en voorzien van airco. Tijdens de oversteek op de brug heb je mooi uitzicht ;)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:13:18 #116
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_123084344
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef Thetallguy het volgende:
Goed om te lezen, ik ga zondag die kant op. Op woensdag vanaf Ataturk een binnenlandse vlucht naar Kayseri. Vanuit Sultanahmet is het ongeveer een uurtje met tram/metro naar Ataturk geloof ik?
Zoiets. Op de tram stappen richting Aksaray, en daar overstappen op de sneltram richting vliegveld.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_123575823
Zondagavond in een dikke anderhalf uur van Sabiha Gokcen naar het hotel gereisd. SG-2 naar Taksim, funicular > tram en uitstappen bij Gulhane. Daarna doorgereisd vanaf Ataturk, 45 minuutjes met tram/metro. Goed te doen allebei.

Twee volle dagen in Istanbul geweest, 1 met mooi weer en 1 met een grijze/bewolkte lucht. Niet de Blauwe moskee/Aya Sophia ingeweest deze keer, wel de Galatatoren ingeweest. Mooi uitzicht :) Verder is het altijd leuk om gewoon een beetje rond te lopen en kijken wat je tegenkomt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  FOK!fossiel zondag 12 mei 2013 @ 09:42:40 #118
1455 Keroppi
kool kikker
pi_126376752
Ik ga eind augustus met een vriendin naar Istanbul. Het plan is om daar 4 a 5 dagen te zijn en dan door te reizen om een dagje of 2 a 3 even te relaxen in zo'n all-in gevangenis ( ;) ) aan de kust, langer trekken we waarschijnlijk niet.

Ik heb de 3 delen uit deze reeks doorgespit (ja écht :P ) maar toch een paar vraagjes:

- Ik zie dat iedereen het heeft over hostels/hotels. Maar een appartementje vind ik ook altijd erg relaxed. Hoe zijn de opties hiervoor in Istanbul? En heeft iemand aanraders?
- Zoals gezegd: we willen naderhand een paar dagen aan de kust in een all-in resort relaxen. Wat is het handigste, een binnenlandse vlucht of zijn er in de buurt ook leuke kustplaatsen waar je met de trein/bus heen kan?
Chick on a mission
pi_126380823
Is deze link al voorbij gekomen voor hen die om meer informatie verlegen zitten m.b.t. Istanbul?
pi_126385843
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:42 schreef Keroppi het volgende:
Ik ga eind augustus met een vriendin naar Istanbul. Het plan is om daar 4 a 5 dagen te zijn en dan door te reizen om een dagje of 2 a 3 even te relaxen in zo'n all-in gevangenis ( ;) ) aan de kust, langer trekken we waarschijnlijk niet.

Ik heb de 3 delen uit deze reeks doorgespit (ja écht :P ) maar toch een paar vraagjes:

- Ik zie dat iedereen het heeft over hostels/hotels. Maar een appartementje vind ik ook altijd erg relaxed. Hoe zijn de opties hiervoor in Istanbul? En heeft iemand aanraders?
- Zoals gezegd: we willen naderhand een paar dagen aan de kust in een all-in resort relaxen. Wat is het handigste, een binnenlandse vlucht of zijn er in de buurt ook leuke kustplaatsen waar je met de trein/bus heen kan?
Wij kwamen op rondreis hier terecht: http://www.bakkhos.com/index.html
als alternatief voor all-in kwelling.
En ik droom er nog van :7
Nederlandse eigenares, die vervoer van/ naar vliegveld voor je regelt op verzoek.
pi_126421419
Als er nog vragen zijn omtrent het hele Topkapı gebeuren heb ik hier nog wat beeldmateriaal uit het eigen archief van weleer.


Let op als je foto's maakt of deze lieden op de voorgrond je vragen of je met hun op de foto wilt: Je moet betalen en niks is zomaar gratis of voor niets,zelfs als het je eigen camera is.
Voor de goede orde: Ze schenken thee mocht je willen weten wat ze nu op de rug dragen.

Beste is gewoon de straat oversteken en waar je die bankjes ziet een foto van het paleis maken.



Handig om te weten dat er gratis wifi daar is zodat je lekker met je laptop e.e.a kan verzenden al zittende op een van de comfortabele bankjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2013 10:42:15 ]
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:38:44 #122
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_126474582
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 09:42 schreef Keroppi het volgende:
- Ik zie dat iedereen het heeft over hostels/hotels. Maar een appartementje vind ik ook altijd erg relaxed. Hoe zijn de opties hiervoor in Istanbul? En heeft iemand aanraders?
Bedoel je gewoon het huren van een gemeubileerd appartement? Ik denk niet dat je dat voor een korte periode kunt huren. Mogelijkheden genoeg, maar je zult al snel met makelaars en huiseigenaren moeten onderhandelen. Voor toeristen ken ik geen specifieke aanbieders.

quote:
- Zoals gezegd: we willen naderhand een paar dagen aan de kust in een all-in resort relaxen. Wat is het handigste, een binnenlandse vlucht of zijn er in de buurt ook leuke kustplaatsen waar je met de trein/bus heen kan?
Vanaf het grote busstation (Otogar) zijn diverse langeafstandsbussen die naar alle windstreken reizen en veel goedkoper dan het vliegtuig. Als je het enigszins dichtbij wil houden dan is Kuşadası wel een aanrader. Met de bus c.a. 12 uur reizen voor zo'n ¤30 p.p. En als je daar toch bent is dit wel een aanrader:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Efeze

Wil je het nog warmer, alsof het niet warm genoeg is in augustus, dan moet je zuidelijker zijn. Alanya is al gauw 20 uur reizen met de bus.

[ Bericht 0% gewijzigd door ACT-F op 14-05-2013 15:09:34 ]
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_126475353
Kijk eens van twee kanten Kusadasi, Efeze én
http://www.bakkhos.com/index.html w/

( zie mijn post op vorige pag: kamers en app. beschikbaar) .
pi_126574470
Kusadasi, mooie plek, Adviseer je ook als je per bus o.i.d rijdt en er een paar dagen vertoeft een scooter te huren en rond te rijden (kost haast niks) want er is genoeg te zien. Dit is de strip = hoofdweg zoals ik dat noem en beneden aan de haven is een mooi winkelcentrum gelegen waar genoeg te doen is los van de culturele bouwwerken van weleer.

  FOK!fossiel zaterdag 18 mei 2013 @ 14:08:08 #125
1455 Keroppi
kool kikker
pi_126674142
Bedankt voor alle tips!

Uiteindelijk gaan we vanuit Istanbul naar het kleine bad/kustplaatsje (Kilyos). Wat ik begrijp is dit een plaatsje waar veel dagjes mensen vanuit Istanbul eeen dagje heen gaan. Desondanks was er een leuk hotelletje en zijn we op deze manier weinig reistijd kwijt.

Heeft iemand een site paraat waar ik kan nazoeken welke bus het precies is en of we kunnen/moeten reserveren van te voren? Niet heel erg als het een turkse site is, met Google Translate kom ik een heel eind :)
Chick on a mission
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:37:34 #126
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_126831510
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:08 schreef Keroppi het volgende:

Heeft iemand een site paraat waar ik kan nazoeken welke bus het precies is en of we kunnen/moeten reserveren van te voren? Niet heel erg als het een turkse site is, met Google Translate kom ik een heel eind :)
http://harita.iett.gov.tr/en/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FOK!fossiel dinsdag 21 mei 2013 @ 21:54:32 #127
1455 Keroppi
kool kikker
pi_126832480
quote:
Bedankt :)
Chick on a mission
pi_126834643
Zaterdag vliegen we *O* en nog steeds geen hotel geboekt -O-
pi_126939686
Ach,dat is wel het laatste waar je je druk om moet maken als je in een wereldstad als Istanbul bent.

Laat maar weten hoe je het allemaal hebt ervaren.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:20:12 #130
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127249122
De streetview van Istanbul _O_

http://harita.yandex.com.(...)659&z=11&l=map%2Cstv

Ik ben nu in Istanbul overigens O+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127591544
Jongens ik heb een vraagje. Over twee weken moet ik een nachtje moet ik een nachtje doorbrengen in Istanbul. Ik kom met een binnenlandse vlucht aan op SAW, en moet de volgende ochtend verder vliegen vanaf Ataturk. Ik ben op zoek naar een hotelletje, maar zit heel erg te twijfelen over waar ik die moet boeken. Ik wil 's ochtends niet langer dan een halfuur reizen naar Ataturk (met shuttle van hotel of taxi) en van SAW naar de binnenstad ben ik met de taxi volgens mij bakken met geld kwijt... Als ik alleen zou zijn zou ik het openbaar vervoer niet erg vinden, maar heb een oudere dame bij me. Wat te doen, wat te doen?
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:47:34 #132
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127755517
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens ik heb een vraagje. Over twee weken moet ik een nachtje moet ik een nachtje doorbrengen in Istanbul. Ik kom met een binnenlandse vlucht aan op SAW, en moet de volgende ochtend verder vliegen vanaf Ataturk. Ik ben op zoek naar een hotelletje, maar zit heel erg te twijfelen over waar ik die moet boeken. Ik wil 's ochtends niet langer dan een halfuur reizen naar Ataturk (met shuttle van hotel of taxi) en van SAW naar de binnenstad ben ik met de taxi volgens mij bakken met geld kwijt... Als ik alleen zou zijn zou ik het openbaar vervoer niet erg vinden, maar heb een oudere dame bij me. Wat te doen, wat te doen?
De shuttlebussen zijn van Havataş en hebben zowel een bus naar SAW als IST en rijden elk half uur. Normaal gesproken vertrekken ze vanuit Taksim, maar door de ongeregeldheden zijn ze verplaatst naar Kasımpaşa:

http://harita.yandex.com.tr/-/CVV0b4Px

De bussen staan rechts in beeld op de plek waar een touringcar is te zien. De kosten bedragen 13TL per rit. Mijn rit vanaf Kasımpaşa naar SAW duurde iets meer dan een uur (om 9:00 vertrokken). De rit naar IST zal naar mijn verwachting korter zijn, zo'n 45 min. Als je vanuit Kasımpaşa vertrekt vraag dan wel even welke bus naar IST gaat, dat je straks niet in SAW uitkomt :+

EDIT:

Mocht je vlak bij de shuttlebussen willen overnachten dan is dit misschien wel een overnachtingsplek:

http://www.yellowpages.co(...)bul-avrupa/NTQyNzAy/

[ Bericht 3% gewijzigd door ACT-F op 13-06-2013 17:25:16 ]
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FOK!fossiel zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:55:18 #133
1455 Keroppi
kool kikker
pi_130161046
Zo, a.s. maandag vlieg ik! Eerst Istanbul en dan nog een paar dagjes strand in Kilyos.

Maan wanneer we uit willen gaan in Istandbul. Wat zijn leuke clubs. Hoeft niet een super high-end mega luxe te zijn, maar gewoon leuke tenten of verborgen juweeltjes ;)
Chick on a mission
  FOK!fossiel zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:56:31 #134
1455 Keroppi
kool kikker
pi_130161065
edit
Chick on a mission
pi_130477678
Zit nu op een ferry op de Bosporus.
Zo eerst ff inchecken bij mijn hotel in Sultanahmet en straks ff de stad verkennen! :)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_130485688
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:32 schreef CoExist het volgende:
Zit nu op een ferry op de Bosporus.
Zo eerst ff inchecken bij mijn hotel in Sultanahmet en straks ff de stad verkennen! :)
Dat is vet man. Ik ben bedt jaloers. Ben je weleens op de Camlica heuvel geweest? Vandaar heb je een mooie panorama view over de historische gebieden, de Bosporus en de skyline van Istanbul.
pi_130485737
De laatste keer dat ik in Istanbul was viel mij de grote hoeveelheid wolkenkrabbers op. Er zijn ook veel wolkenkrabbers in aanbouw.
pi_130493953
Ik ga morgen eens ff wat moskeeën bezoeken en ik wil naar het Topkapi paleis!
Als er tijd over is ga ik die heuvel zeker ff bezoeken!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:15:52 #139
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_130494648
Of Rumeli Hisarı (Kasteel van Roemelië):

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_130494909
Zit trouwens in geinig hotel met rooftop bar met uitzicht op de Hagia Sophia.

Ik heb veel grote steden bezocht de laatste jaren, maar Istanbul heeft echt iets mystieks.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_130503651
Ik stap net uit de oudste hamam van Istanbul. Loop buiten in de zon met kippenvel.
Ménn... wat lekker!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_130512420
Enige overeenkomst met onderstaande?


quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:20 schreef CoExist het volgende:
Hagia Sophia
Jij gaat mij toch niet vertellen dat je onderstaande view hebt... >:)



[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2013 14:06:50 ]
pi_130523508
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:05 schreef Iwanius het volgende:
Enige overeenkomst met onderstaande?


[..]

Jij gaat mij toch niet vertellen dat je onderstaande view hebt... >:)

[ afbeelding ]
Neen, ik zie 'm van de andere kant volgens mij.
Ik zit in hotel "Sevila" op Klodfarer Cd. 8.


Vanaf het dakterras van mijn hotel. Het is nu al donker helaas, en het koelt al behoorlijk af.


En in de ochtend tijdens het ontbijt.


Ben jij nu ook in Istanbul?

[ Bericht 5% gewijzigd door CoExist op 28-08-2013 08:38:39 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  One tough cookie zondag 13 oktober 2013 @ 21:55:20 #144
169210 liesje1979
pi_132139117
Istanbul lijkt me geweldig. Zouden jullie het aanraden om als vrouw alleen te gaan?
pi_132140922
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:55 schreef liesje1979 het volgende:
Istanbul lijkt me geweldig. Zouden jullie het aanraden om als vrouw alleen te gaan?
Dat is afhankelijk van wat je wil doen. In je eentje als vrouw midden in de nacht rondlopen op plekken waar niemand te vinden is lijkt mij niet handig. :X
pi_132141301
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:55 schreef liesje1979 het volgende:
Istanbul lijkt me geweldig. Zouden jullie het aanraden om als vrouw alleen te gaan?
Buitenlandse vrouwen hebben een imago dat ze (té) makkelijk zijn dus je krijgt sowieso (ongewild) aandacht van onzekere mannetjes. Als je niet te ver afdwaalt tot diep in de nacht kan het wel denk ik.
  One tough cookie zondag 13 oktober 2013 @ 23:25:38 #147
169210 liesje1979
pi_132143530
Gewoon overdag en de avond wat dingen bekijken enzo, lekker de tourist uithangen. Daarna eventueel nog wat drinken bij iets in de buurt van het hotel of wat ik dan ook ga boeken.
  Admin zondag 13 oktober 2013 @ 23:46:47 #148
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132144196
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:55 schreef liesje1979 het volgende:
Istanbul lijkt me geweldig. Zouden jullie het aanraden om als vrouw alleen te gaan?
Nope.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  One tough cookie zondag 13 oktober 2013 @ 23:50:14 #149
169210 liesje1979
pi_132144286
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nope.
Naww. -O-
pi_132144346
quote:
11s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Naww. -O-
Zou ik niet doen. Niet dat er wat met je zal gebeuren, maar dunno, niet doen.
  Admin zondag 13 oktober 2013 @ 23:52:56 #151
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132144366
quote:
11s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Naww. -O-
Houdt me ten goede, ik ben dol op Istanbul en ben er zeer regelmatig te vinden, maar een vrouw alleen? Neh.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  One tough cookie zondag 13 oktober 2013 @ 23:55:41 #152
169210 liesje1979
pi_132144436
Het leek me juist zo'n prachtige stad, en de man naast wie ik in het vliegtuig zat zag er geen problemen in. Hmm even omschakelen dan, ergens anders heen. -O-
  Admin maandag 14 oktober 2013 @ 00:03:47 #153
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132144704
quote:
15s.gif Op zondag 13 oktober 2013 23:55 schreef liesje1979 het volgende:
Het leek me juist zo'n prachtige stad, en de man naast wie ik in het vliegtuig zat zag er geen problemen in. Hmm even omschakelen dan, ergens anders heen. -O-
Het is een prachtige stad. Zou die man z'n eigen vrouw of dochter ook alleen sturen? :+

Ik zeg niet dat je in stukjes gehakt in de Bosphorus gestort wordt en ook niet dat je in de blanke slavinnenhandel terecht komt. Het is veiliger om met z'n tweeën te gaan.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  One tough cookie maandag 14 oktober 2013 @ 00:07:42 #154
169210 liesje1979
pi_132144843
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:03 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het is een prachtige stad. Zou die man z'n eigen vrouw of dochter ook alleen sturen? :+

Ik zeg niet dat je in stukjes gehakt in de Bosphorus gestort wordt en ook niet dat je in de blanke slavinnenhandel terecht komt. Het is veiliger om met z'n tweeën te gaan.
Geen idee, zijn vrouw zat naast hem, druk te knikken dat het best zou kunnen. :') Nja jammer want ik dacht aan mei ongeveer en het alleen reizen is me ontzettend goed bevallen dus met iemand gaan heeft niet echt de voorkeur.
  Admin maandag 14 oktober 2013 @ 00:10:09 #155
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132144927
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Geen idee, zijn vrouw zat naast hem, druk te knikken dat het best zou kunnen. :') Nja jammer want ik dacht aan mei ongeveer en het alleen reizen is me ontzettend goed bevallen dus met iemand gaan heeft niet echt de voorkeur.
Praag, Berlijn, Londen ^O^
Riga!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  One tough cookie maandag 14 oktober 2013 @ 00:16:21 #156
169210 liesje1979
pi_132145140
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Praag, Berlijn, Londen ^O^
Riga!
Praag heeft ook mijn voorkeur, staat tweede achter Istanbul. Alleen omdat ik hoop in het voorjaar genoeg te hebben gespaard weer, had ik graag iets heel warms gewild. Nu weet ik dat Istanbul niet het warmste plekje van Turkije is, maar het leek me de tofste stad. Of ik ga gewoon nog een keer naar Spanje. Of Italie ofzo. Berlijn trekt me totaal niet, ik wil graag zo anders mogelijk. Londen ben ik vroeger eens me school geweest, heel leuk maar staat niet hoog op mijn zo zonnig mogelijk op kort liegen lijstje. Ik houd van dat medetiriaanse heb ik ontdekt. :@
  Admin maandag 14 oktober 2013 @ 00:33:58 #157
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132145677
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:16 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Praag heeft ook mijn voorkeur, staat tweede achter Istanbul. Alleen omdat ik hoop in het voorjaar genoeg te hebben gespaard weer, had ik graag iets heel warms gewild. Nu weet ik dat Istanbul niet het warmste plekje van Turkije is, maar het leek me de tofste stad. Of ik ga gewoon nog een keer naar Spanje. Of Italie ofzo. Berlijn trekt me totaal niet, ik wil graag zo anders mogelijk. Londen ben ik vroeger eens me school geweest, heel leuk maar staat niet hoog op mijn zo zonnig mogelijk op kort liegen lijstje. Ik houd van dat medetiriaanse heb ik ontdekt. :@
Sevilla, Granada zullen je dan prima bevallen.
Als je London wat beter kent kan die stad zich meten met welke meditaireense stad ook, zo enorm levend, maar ik heb makkelijk lullen, ik zit er om de maand :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  One tough cookie maandag 14 oktober 2013 @ 00:38:35 #158
169210 liesje1979
pi_132145773
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Sevilla, Granada zullen je dan prima bevallen.
Als je London wat beter kent kan die stad zich meten met welke meditaireense stad ook, zo enorm levend, maar ik heb makkelijk lullen, ik zit er om de maand :o
Ja je gooit ons er mee dood op facebook. ;)
Ik vond Londen toen ook echt wel heel leuk hoor, maar eerst wil ik nu zoveel mogelijk andere dingen zien. Stom he? Ik was zo bang en nu wil ik meer, meer, meer! Maar we zijn heel erg offtopic volgens mij. :+
  Admin maandag 14 oktober 2013 @ 00:49:14 #159
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132145931
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja je gooit ons er mee dood op facebook. ;)
Ik vond Londen toen ook echt wel heel leuk hoor, maar eerst wil ik nu zoveel mogelijk andere dingen zien. Stom he? Ik was zo bang en nu wil ik meer, meer, meer! Maar we zijn heel erg offtopic volgens mij. :+
Granada, kun je als vrouw alleen heen en het is ene studentenstad, doen!

Hoi UIO O+
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_133259090
Hoi! Ik heb een paar vragen over het vinden van een kamer/studio voor een half jaar.

Als alles lukt, doe ik een semester op Bogazici Universitesi. Ik heb gehoord dat het openbaar vervoer niet echt optimaal functioneert, dus zou daar wel redelijk in de buurt willen wonen. De universiteit heeft zelf een campus, maar die is niet echt goedkoop want de kamers zijn erg klein, en ze doen erg moeilijk over gasten, je moet bezoekers inchecken en mag ze maar tot 11u 's avonds dezelfde dag laten blijven.

In welke wijken wonen de studenten zoal, en op hoeveel euro mag ik rekenen per maand (schatting)? Kennen ze daar ook zoiets als studentenhuizen of huren de meesten zoiets als een studio? En moet ik nog extra op dingen letten bij het vinden van een kamer?
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')