quote:
Op zondag 9 januari 2011 19:38 schreef Sosha het volgende:Ik gebruik inderdaad windmolens. Ik merk wel dat je er per maand minstens 2 bij moet bouwen als je stad snel groeit.
Ik heb nu een stad die goed liep, maar vanwege de beperkte groeimogelijkheden toch is vastgelopen. Ik had namelijk een klein vak gekozen om te starten, ipv een grote lap grond. Inwoneraantal hangt nu rond de 15.000 en ik maak een beetje winst, maar niet veel. Er is dus niet echt ruimte om meer voorzieningen neer te zetten, wat jammer is, want nu groeit de stad niet meer zo.
Het grappige is dat het eindelijk lukte met jouw tips, maar ik liep dus vast vanwege de beperkte grootte, en nu ik hetzelfde op een groter vlak probeer te doen lukt het niet meer

Even wat tips van mij:
• Weet niet hoeveel windmolens je hebt, maar ik zou ze proberen te dumpen. Een kolencentrale is qua maandelijkse kosten net zo duur als vijf windmolens. En als hij veel meer energie levert dan nodig is, gewoon het budget omlaag schroeven. Eventueel kan je ook voor olie of gas gaan. Laatste heeft dan mijn voorkeur vanwege een lagere vervuiling en is als het goed is ook voordeliger dan een X aantal windmolens.

• Met betrekking tot je watervoorziening moet je, dacht ik, als je van plan bent je 7e watertoren te bouwen dit niet doen. Beter bulldoze je de zes die je hebt en zet je een waterpomp neer. Zelfde maandelijkse onderhoudskosten als zeven watertorens, maar levert meer water.
• Zelf bouw ik zelden clinics. Zit al vrij snel een omslagpunt in dat een ziekenhuis voor dezelfde maandelijkse kosten meer patiënten aankan dan een kliniek. Maar die weet ik niet uit mijn hoofd.
• Zone in het begin geen high residental zones. Kost aardig wat geld en in het begin komen die grote woontorens/flats toch niet. Medium is over het algemeen voldoende. Tevens kunnen er op medium residental zones wel kleinere flats komen. Later kun je deze zones nog altijd omzetten naar high res. zones. Doe dat laatste overigens wel met mate, anders kan je opeens zonder er erg in te hebben snel last hebben van overbelaste scholen en ziekenhuizen.
• Maar de belangrijkste tip is om kosten voor individuele scholen, ziekenhuizen en elektriciteitscentrales omlaag te schroeven naar iets boven wat je op dat moment nodig hebt.
• Extra tip: Bouw voor afvalverbranding gewoon de centrale die naast je afval ook elektriciteit kan leveren. Budget voor dat ding op $0 zetten en hij verbrand alsnog afval. Alleen levert hij nu geen elektriciteit.
Met betrekking tot je vraag over R$, R$$ en R$$$:
R$: Lage inkomens;
R$$: Jan Modaal;
R$$$: Bovenmodaal en hoger.
Even een simpele verklaring die ik zo snel kon verzinnen.

Bij industrie en commercie ligt dit overigens weer iets anders.
quote:
Op maandag 10 januari 2011 19:26 schreef Saninl het volgende:[..]
Toevallig links die up to date zijn? Of is dit iets te lui?
Want via Google krijg je natuurlijk vanalles..

Allerlei packs en patches ed..
Staan op SC4devotion.com. Je moet je alleen wel op hun
LEX registreren om ze te kunnen downloaden.