abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 21:18:00 #176
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91086879
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:24 schreef Sosha het volgende:

[..]

Ik heb 't net geïnstalleerd en speel voor de eerste keer langer dan 2 uur :P, ik wist niet eens dat er leuke plugins waren! Ik ga ff rondkijken. En Athlon, bedankt voor de link!
Even voor jou, omdat je ze ook pas net gebruikt, en ik er nog niet zeker over ben.

Is het goed te doen? of veel werk?
pi_91088039
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:18 schreef Saninl het volgende:

[..]

Even voor jou, omdat je ze ook pas net gebruikt, en ik er nog niet zeker over ben.

Is het goed te doen? of veel werk?
Eh, ik moet nog gaan uitzoeken wat er eigenlijk allemaal bestaat... Ik gebruik ze nog niet ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 21:36:18 #178
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91088315
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:32 schreef Sosha het volgende:

[..]

Eh, ik moet nog gaan uitzoeken wat er eigenlijk allemaal bestaat... Ik gebruik ze nog niet ;)
Oh o|O
pi_91088416
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:32 schreef Sosha het volgende:

[..]

Een absolute must is de NAM.
  zondag 9 januari 2011 @ 21:39:16 #180
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_91088520
Leuk spel, ook maar weer eens installeren :9
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_91089036
Ik moet even zeker weten dat ik iets goed begrijp, want volgens mij gaat het daar ook mis bij mij... Als er staat "R$$$", welke soort residence wordt er dan bedoeld? Lichtbebouwd of dichtbebouwd? Ik dacht het eerste, maar ik vrees nu dat ik daarmee de hele tijd al fout zit.
pi_91089167
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:45 schreef Sosha het volgende:
Ik moet even zeker weten dat ik iets goed begrijp, want volgens mij gaat het daar ook mis bij mij... Als er staat "R$$$", welke soort residence wordt er dan bedoeld? Lichtbebouwd of dichtbebouwd? Ik dacht het eerste, maar ik vrees nu dat ik daarmee de hele tijd al fout zit.
R$$$ is de duurste vorm van wonen dat er is. Dat zijn de grote en luxe woontorens.
pi_91089686
quote:
15s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:47 schreef AureliusM het volgende:

[..]

R$$$ is de duurste vorm van wonen dat er is. Dat zijn de grote en luxe woontorens.
Ja... dichtbebouwd dus? Just checking...

edit Oh wacht, die dingen kun je helemaal niet vergelijken. Ik geloof dat ik 't snap.
pi_91091021
Hmm, die tutorial werkt niet voor mij. Mijn suburb weigert verder te groeien dan 181 inwoners, ook al volg ik de tips op op die site. Ik doe het maar weer op mijn eigen manier. }:|

edit Ik geloof dat ik maar definitief ga accepteren dat ik 't helaas niet kan, al volg ik tips en tutorials letterlijk stap-voor-stap op -O-

[ Bericht 33% gewijzigd door Sosha op 09-01-2011 22:38:19 ]
pi_91096596
Als je een stad er pal naast maakt en voor vervoer ernaar zorgt dan groeit je stad sneller, dan gaan we forenzen en dat soort dingen. Je zal zien dat de vraag naar alles opeens een stuk hoger is.
pi_91097870
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:41 schreef De_Ananas het volgende:
Als je een stad er pal naast maakt en voor vervoer ernaar zorgt dan groeit je stad sneller, dan gaan we forenzen en dat soort dingen. Je zal zien dat de vraag naar alles opeens een stuk hoger is.
Dat was 't idee van die tutorial ja, maar 't werkt niet bij mij :?
  maandag 10 januari 2011 @ 10:16:58 #187
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_91105521
Ik kon het eerst ook totaal niet, heb jarenlang problemen gehad om een stad een beetje op te bouwen zonder bankroet te gaan. Ik heb Sim City 4 al in de zomer van 2003 gekocht, en daarna het spel periodiek weer eens opgestart en een of meerdere pogingen gewaagd, zonder succes. Maar vorig jaar eindelijk succes gehad, en een stad met 15.000 inwoners opgebouwd die winst draaide. Voor mij was dat een zéér grote stap, want vroeger betekende boven de 1000 inwoners standaard verlies.
You know, I've learned something today
pi_91112501
De welvaart van bepaalde gebouwen of bedrijven heeft niets te maken met de dichtheid van de zones... R$$$ kunnen villa's zijn in licht gezonede gebieden, of luxe woontorens in dicht gezonede gebieden. En zo zijn er dus ook woontorens met R$, maar die zijn dan idd niet luxe :+
Where facts are few, experts are many.
pi_91120622
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:12 schreef Sosha het volgende:
Hmm, die tutorial werkt niet voor mij. Mijn suburb weigert verder te groeien dan 181 inwoners, ook al volg ik de tips op op die site. Ik doe het maar weer op mijn eigen manier. }:|

edit Ik geloof dat ik maar definitief ga accepteren dat ik 't helaas niet kan, al volg ik tips en tutorials letterlijk stap-voor-stap op -O-
Als het niet werkt, is daar maar 1 reden voor; dan heb je de NAM niet geïnstalleerd. NAM is een must-have, omdat die corrigeert hoe de sims tussen de verschillende wijken reizen.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:46:22 #190
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91123325
Ik ga het nu ook weer spelen!

Welke addons zijn niet moeilijk te installeren en echte musthaves?
pi_91127568
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:46 schreef Saninl het volgende:
Ik ga het nu ook weer spelen!

Welke addons zijn niet moeilijk te installeren en echte musthaves?
NAM en CAM
  maandag 10 januari 2011 @ 19:26:26 #192
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91128027
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:18 schreef AureliusM het volgende:

[..]

NAM en CAM
Toevallig links die up to date zijn? Of is dit iets te lui?

Want via Google krijg je natuurlijk vanalles.. :D Allerlei packs en patches ed..
pi_91130942
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:38 schreef Sosha het volgende:
Ik gebruik inderdaad windmolens. Ik merk wel dat je er per maand minstens 2 bij moet bouwen als je stad snel groeit.
Ik heb nu een stad die goed liep, maar vanwege de beperkte groeimogelijkheden toch is vastgelopen. Ik had namelijk een klein vak gekozen om te starten, ipv een grote lap grond. Inwoneraantal hangt nu rond de 15.000 en ik maak een beetje winst, maar niet veel. Er is dus niet echt ruimte om meer voorzieningen neer te zetten, wat jammer is, want nu groeit de stad niet meer zo.

Het grappige is dat het eindelijk lukte met jouw tips, maar ik liep dus vast vanwege de beperkte grootte, en nu ik hetzelfde op een groter vlak probeer te doen lukt het niet meer :')
Even wat tips van mij:

• Weet niet hoeveel windmolens je hebt, maar ik zou ze proberen te dumpen. Een kolencentrale is qua maandelijkse kosten net zo duur als vijf windmolens. En als hij veel meer energie levert dan nodig is, gewoon het budget omlaag schroeven. Eventueel kan je ook voor olie of gas gaan. Laatste heeft dan mijn voorkeur vanwege een lagere vervuiling en is als het goed is ook voordeliger dan een X aantal windmolens. :)

• Met betrekking tot je watervoorziening moet je, dacht ik, als je van plan bent je 7e watertoren te bouwen dit niet doen. Beter bulldoze je de zes die je hebt en zet je een waterpomp neer. Zelfde maandelijkse onderhoudskosten als zeven watertorens, maar levert meer water.

• Zelf bouw ik zelden clinics. Zit al vrij snel een omslagpunt in dat een ziekenhuis voor dezelfde maandelijkse kosten meer patiënten aankan dan een kliniek. Maar die weet ik niet uit mijn hoofd.

• Zone in het begin geen high residental zones. Kost aardig wat geld en in het begin komen die grote woontorens/flats toch niet. Medium is over het algemeen voldoende. Tevens kunnen er op medium residental zones wel kleinere flats komen. Later kun je deze zones nog altijd omzetten naar high res. zones. Doe dat laatste overigens wel met mate, anders kan je opeens zonder er erg in te hebben snel last hebben van overbelaste scholen en ziekenhuizen.

• Maar de belangrijkste tip is om kosten voor individuele scholen, ziekenhuizen en elektriciteitscentrales omlaag te schroeven naar iets boven wat je op dat moment nodig hebt.

• Extra tip: Bouw voor afvalverbranding gewoon de centrale die naast je afval ook elektriciteit kan leveren. Budget voor dat ding op $0 zetten en hij verbrand alsnog afval. Alleen levert hij nu geen elektriciteit.

Met betrekking tot je vraag over R$, R$$ en R$$$:

R$: Lage inkomens;
R$$: Jan Modaal;
R$$$: Bovenmodaal en hoger.

Even een simpele verklaring die ik zo snel kon verzinnen. :P Bij industrie en commercie ligt dit overigens weer iets anders.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:26 schreef Saninl het volgende:

[..]

Toevallig links die up to date zijn? Of is dit iets te lui?

Want via Google krijg je natuurlijk vanalles.. :D Allerlei packs en patches ed..
Staan op SC4devotion.com. Je moet je alleen wel op hun LEX registreren om ze te kunnen downloaden.
pi_91131088
Waar werken die R$$$ want in de HT en C$$$ werken ze amper, ze zijn de helft van de tijd werkeloos ;(
pi_91131186
quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:22 schreef De_Ananas het volgende:
Waar werken die R$$$ want in de HT en C$$$ werken ze amper, ze zijn de helft van de tijd werkeloos ;(
Voor HT en C$$$ hebben ze ook voldoende opleiding nodig. Dus als je sims een te laag opleidingsniveau hebben, moet je zorgen dat het beter wordt. Maar dit duurt helaas wel een tijdje. ;(
pi_91131322
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:23 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Voor HT en C$$$ hebben ze ook voldoende opleiding nodig. Dus als je sims een te laag opleidingsniveau hebben, moet je zorgen dat het beter wordt. Maar dit duurt helaas wel een tijdje. ;(
Ik had met mijn vorige stad (heb het verwijderd) iets van 80.000 R$$$ en education was maximaal. Ik had ook verschrikkelijk veel HT en C$$$ en CC$$$ maar toch waren er veel werkeloos én stonden er veel bedrijfspanden leeg omdat ze niet genoeg werknemers konden vinden :?

En het OV was het probleem niet.
  maandag 10 januari 2011 @ 20:27:55 #197
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_91131397
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef ElmarO het volgende:

[..]

...

[..]

Staan op SC4devotion.com. Je moet je alleen wel op hun LEX registreren om ze te kunnen downloaden.
Nou, maars ff uitzoeken, al die termen ken ik nog niet igg ;)
pi_91131433
quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik had met mijn vorige stad (heb het verwijderd) iets van 80.000 R$$$ en education was maximaal. Ik had ook verschrikkelijk veel HT en C$$$ en CC$$$ maar toch waren er veel werkeloos én stonden er veel bedrijfspanden leeg omdat ze niet genoeg werknemers konden vinden :?

Dan zou ik het ook niet zo snel weten. :P
pi_91137631
Ik ga hem ook weer spelen, ik heb hem een oaar dagen geleden gekocht op steam toen ze aan het stunten waren met een aantal games. Was maar een paar euro voor sc4 + rush hour :D
pi_91140774
quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

te lange reistijden tussen industrie & woonwijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')