ik pak altijd 1 van de standaard mappen in de gamequote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:45 schreef Cerbie het volgende:
Zal de pluginmap voordat ie door datpacker is gegaana even inpakken en uploaden. Heb het nog niet getest op brownboxes of andere fouten, maar dat zal wel meevallen omdat ik veel megapacks heb gebruikt.
Ben alleen nog niet uit over een leuke map.. Welke spelen jullie
hoe snel gaattie dan?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:52 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb een 100/100 lijntje hier, maar dat is niet aan de upload te zien. Half uurtje
'maar' 500kB/squote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:53 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe snel gaattie dan?
ik heb ook het vermoeden dat het wel iets mee speelt dattie ergens in frankrijk staat
(en dan nog, kost weinig per maand, en ik heb een leuke dedicated server)
tja.. ach ik heb em ooit upload snelheden zien maken van 2mb/sec maar dat is wel zeldzaam..quote:
Had hem toch moeten testen voor het uploaden.. Hij crashedquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:59 schreef mschol het volgende:
[..]
tja.. ach ik heb em ooit upload snelheden zien maken van 2mb/sec maar dat is wel zeldzaam..
de volle 10mbit is eigenlijk alleen te halen als ik iemand heb die ook op het ovh.net netwerkzit, dan pomp je de volle snelheid zo ongeveer...
achja.. ooit misschien is naar een betere maar voorlopig vind ik dit prima..
Ik speel altijd de San Francisco-regio.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:45 schreef Cerbie het volgende:
Zal de pluginmap voordat ie door datpacker is gegaana even inpakken en uploaden. Heb het nog niet getest op brownboxes of andere fouten, maar dat zal wel meevallen omdat ik veel megapacks heb gebruikt.
Ben alleen nog niet uit over een leuke map.. Welke spelen jullie
Je moet je bevolking veel educatie geven, dan krijg je vanzelf de schone zonne-energiecentrales.quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:19 schreef Yi-Long het volgende:
De laatste dagen met 1 stad bezig geweest, geen mods of cheats enzo, maar nu heb ik vrijwel alles in orde in die stad, en ook vrijwel alles unlocked en neergezet enzo... en dan weet ik niet zo goed wat ik verder nog moet doen...
Groot vliegveld? Check. Opera en groot museum? Check. Genoeg onderwijs en ziekenhuizen!? Check. Geen werkloosheid, vrijwel geen misdaad, vrijwel geen brandjes, etc etc.
Stad zit nu op 150.000+ inwoners. Ik kan het wel allemaal retevol bouwen, maar dat lijkt me ook niet zo mooi.
Enige 'probleem' is nog dat de stations niet zoveel gebruikt worden, en dan vooral de 'freight-stations'.
Daarnaast redelijk veel polution, en geen idee waarom, want ik heb van die schone centrales en stimuleer schone industrie en demotiveer vieze industrie...(dmv belastingen en onderwijs).
Denk dat ik nog maar wat geld ga uitgeven aan 'awareness' programma's enzo... want ik zit toch iedere maand 5000+ in de plus...
Kan je lang wachtenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:52 schreef Atreidez het volgende:
Was vol goede moed begonnen weer, maar na 2 uur plugins installeren en me stadje weer opstarten werd alles zwart en werkeloos en viel de bevolking weer terug van 16k naar 4k.. Toen had ik het alweer gezien
Ik wacht wel gewoon op SC5
Mijn stad staat vol met musea, scholen, en bibliotheken, en ik heb ook alleen maar van die Solar Plants (6 stuks momenteel), en geen andere energiescentrales. Daarnaast ook de belastingen op dirty industry erg hoog, en gezorgd voor (volgens mij) voldoende OV. Dus qua educatie zit het op zich wel snor in mijn stadje. Ook redelijk wat parken enzo gebouwd. Ik heb wel het grootste vliegveld, dus wellicht dat dat een deel van het probleem is, maar 'environment' staat gewoon echt helemaal op rood... dus tja... geen idee hoe ik dat ga oplossen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:41 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Je moet je bevolking veel educatie geven, dan krijg je vanzelf de schone zonne-energiecentrales.
Even een aantal vraagjes van mijn kant:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mijn stad staat vol met musea, scholen, en bibliotheken, en ik heb ook alleen maar van die Solar Plants (6 stuks momenteel), en geen andere energiescentrales. Daarnaast ook de belastingen op dirty industry erg hoog, en gezorgd voor (volgens mij) voldoende OV. Dus qua educatie zit het op zich wel snor in mijn stadje. Ook redelijk wat parken enzo gebouwd. Ik heb wel het grootste vliegveld, dus wellicht dat dat een deel van het probleem is, maar 'environment' staat gewoon echt helemaal op rood... dus tja... geen idee hoe ik dat ga oplossen.
Zal het na het voetbal even allemaal bekijkenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Even een aantal vraagjes van mijn kant:
• Welk type OV heb je? EL-train en monorail veroorzaken namelijk vervuiling;
• Hoe is je waterkwaliteit;
• Hoe is de afvalverwerkingscapaciteit? Misschien is die net iets te laag.
Verder is het een goed idee om alle alle ordinances die vervuiling tegen gaan aan te zetten. Plant ook veel bomen, die helpen beter tegen vervuiling dan parken. Doe dit laatste vooral op plekken waar de zwaarste vervuilers zitten.
En een bepaalde concentratie van high-rise R$-gebouwen zorgt ook voor een lichte vervuiling.
[ afbeelding ]
In het omcirkelde heb ik, uit mijn hoofd, een zestal high-rise R$-gebouwen staan en die zorgen ongemerkt voor een lichte vervuiling. Normaal valt dit denk ik niet echt op, maar bij mijn stadje wel.
Volgens mij zorgen dat er veel scholing is onder je sims, zodat ze hoog opgeleid en slim zijn...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:43 schreef Gezicht het volgende:
Alvast een vraagje om mee te beginnen; hoe kun je zorgen dat er veel kantoren komen ipv dirty industry? Ik krijg vrijwel altijd alleen dirty industry en de kantoor-zones wordt dan gewoon niets mee gedaan.
Ik gebruik die ordinances nooit, dus eigenlijk is het niet nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Verder is het een goed idee om alle alle ordinances die vervuiling tegen gaan aan te zetten. Plant ook veel bomen, die helpen beter tegen vervuiling dan parken. Doe dit laatste vooral op plekken waar de zwaarste vervuilers zitten.
En een bepaalde concentratie van high-rise R$-gebouwen zorgt ook voor een lichte vervuiling.
[ afbeelding ]
In het omcirkelde heb ik, uit mijn hoofd, een zestal high-rise R$-gebouwen staan en die zorgen ongemerkt voor een lichte vervuiling. Normaal valt dit denk ik niet echt op, maar bij mijn stadje wel.
Je kan ze beter uit elkaar plaatsen. Jij zou ook niet in een industriewijk willen wonenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:10 schreef Saninl het volgende:
Wauw, simcity 4 topic![]()
Ik speel het al een tijd (op PC en Mac) maar kan iemand mij uitleggen over plugins en dergelijke? Ik speel het "gewoon" zoals ik hem geïnstalleerd heb
Edit: Ik zie een paar posts terug dat "jullie" de industrieën en huizen niet in hetzelfde "gekozen stukje" plaatsen? Maar apart van elkaar en dan connected? Is dat echt een uitkomst, of alleen wat extra?
Kloptquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Je kan ze beter uit elkaar plaatsen. Jij zou ook niet in een industriewijk willen wonen
Eventueel kan je wel parken bij je industrie neerzetten, maar dat is dan meer voor de high-tech industrie. Die hebben namelijk liever een wat hogere grondprijs en parken zorgen daar mede voor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:41 schreef Saninl het volgende:
[..]
Kloptmaar is het van "vak" naar vak niet tever reizen voor die mensen? En in het vak indurstrie dus ook helemaal geen huis of recreatie ofzo? Echt alleen maar industrie?
ALLE ordinances had ik al aan staan. Daarnaast heb ik genoeg ruimte voor alle afval, plus van die centrales die het afval zouden moeten verminderen. Ik heb wel erg veel geconcentreerde hoogbouw, dus wellicht dat dat een deel van het probleem is. Bomen had ik ook al overal geplant waar het kon, maar was niet erg veel ruimte meer over. Stad zit nu op 200.000 inwoners en 'stokt' nu een beetje qua groei.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die hoogverbrandingsovens hebben dacht ik wel een aardig hoge vervuiling. Dus misschien dat je daar eventueel nog iets met bomen kan doen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
ALLE ordinances had ik al aan staan. Daarnaast heb ik genoeg ruimte voor alle afval, plus van die centrales die het afval zouden moeten verminderen. Ik heb wel erg veel geconcentreerde hoogbouw, dus wellicht dat dat een deel van het probleem is. Bomen had ik ook al overal geplant waar het kon, maar was niet erg veel ruimte meer over. Stad zit nu op 200.000 inwoners en 'stokt' nu een beetje qua groei.
Ik zit redelijk in de + , dus wellicht dat ik straks gewoon een zootje wijken totaal ga renoveren...
Ik heb geen enkele plug-in of cheat gebruikt trouwens. Ik ben bang dat ik daarmee de hele boel verkloot, dus bijvoorbeeld save-games corrupt maak of dat bepaalde gebouwen verdwijnen ofzo...
Je moet voor een format gewoon je SimCity 4 map in My Documents backuppen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die hoogverbrandingsovens hebben dacht ik wel een aardig hoge vervuiling. Dus misschien dat je daar eventueel nog iets met bomen kan doen.
Wat betreft plugins hoef je niet bang te zijn met betrekking tot corrupte save-games. Ben er zelf een aantal jaar terug ook gewoon mee begonnen en heb nooit ergens last van gehad. Sterker nog, ze maken het spel naar mijn mening veel gevarieerder. Maar mocht je bang zijn dat je last kan krijgen van een corrupte save-game; maak gewoon een backup en probeer eens een aantal plugins uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |