jenever!quote:Op maandag 26 juli 2010 13:35 schreef febster het volgende:
Nee nog niet, dat moet ik ook nog gaan halen
gewoon een bol wolquote:Op maandag 26 juli 2010 13:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik geloof niet dat ik ooit een kado heb gekocht voor een van mijn grootouders. Ja, met kerst krijgt oma een boek, maar verder? Niet omdat ik te krent ben hoor, maar meer omdat die oudjes toch alles al wel hebben
Nou niet persee, maar ik heb sowieso pas in september vakantie en dan ben jij daar niet meerquote:Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
jij gaat liever naar praag dan naar spanje
dat kloptquote:Op maandag 26 juli 2010 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou niet persee, maar ik heb sowieso pas in september vakantie en dan ben jij daar niet meer
M'n opa zou ik sterke drank hebben gegeven, oma drinkt alleen heet water dus die geef ik dan een boek of een puzzelquote:
ja maar die deed zich voor als gehandicaptequote:Op maandag 26 juli 2010 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
Nepgehandicapte uit Efteling gezet
Shit, ik wilde dat ook nog een keer doen
True, da's beter te fakenquote:Op maandag 26 juli 2010 14:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja maar die deed zich voor als gehandicapte
je moet je voordoen als gebrokenbeenpatient
Ik echt alleen als ik regelmatig af kan koelen in de airco en ik fatsoenlijk kan slapen en dat kon toen niet, aangezien ons kamertje niet eens een ventilator hadquote:Op maandag 26 juli 2010 12:07 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik heb het normaal ook niet op warm weer, tenzij ik op vakantie ben. Dan is het prima.
Gaaf! Jaloers!quote:
Caravan. Ramen open. Klaarquote:Op maandag 26 juli 2010 14:09 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik echt alleen als ik regelmatig af kan koelen in de airco en ik fatsoenlijk kan slapen en dat kon toen niet, aangezien ons kamertje niet eens een ventilator had
klopt in de KK mag het iets langer zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:20 schreef febster het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de houdbaarheid van eieren? Ik heb eieren in mijn koelkast houdbaar tot afgelopen zaterdag, maar ik dacht dat die houdsbaarheiddatum wel met een week opgerekt kan worden? Klopt dat, of is dat een vaag studentengerucht.
Maar dudequote:Op maandag 26 juli 2010 14:20 schreef febster het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de houdbaarheid van eieren? Ik heb eieren in mijn koelkast houdbaar tot afgelopen zaterdag, maar ik dacht dat die houdsbaarheiddatum wel met een week opgerekt kan worden? Klopt dat, of is dat een vaag studentengerucht.
Je ruikt het over het algemeen vanzelf als ze niet goed meer zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:20 schreef febster het volgende:
Geen tol, Luik is kut, fatsoenlijke Raststattes en overal LPGquote:Op maandag 26 juli 2010 14:20 schreef FUFR het volgende:
Waarom rij je om?
Nee liever ook niet iddquote:
Kom op man, watje. Meestal gaan mensen niet dood van eieren. En van regen ook zelden.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:29 schreef febster het volgende:
[..]
Nee liever ook niet idd. Maar het regent hier keihard, geen zin om naar de AH te lopen enzo
.
Koud water werkt ook maar heel even en dan gaat je lijf weer overcompenseren en heb je het nog warmer. Aircoquote:Op maandag 26 juli 2010 14:13 schreef r8ality het volgende:
[..]
Caravan. Ramen open. Klaar. Voor de rest zwembad en zee
.
Is er niks uit de keuken te bietsen van je huisgenoten?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:29 schreef febster het volgende:
[..]
Nee liever ook niet idd. Maar het regent hier keihard, geen zin om naar de AH te lopen enzo
.
Je moet ze in een glas water leggen. Als ze zinken, zijn ze nog goed, als ze drijven zijn ze bedorven. Hele simpele trucquote:Op maandag 26 juli 2010 14:20 schreef febster het volgende:
Dit soort wijsheden zijn pricelessquote:Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je moet ze in een glas water leggen. Als ze zinken, zijn ze nog goed, als ze drijven zijn ze bedorven. Hele simpele truc
Houdbaarheidsdata zijn toch ook meestal voor wanneer de producten nog dicht zijn?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens zeggen houdbaarheidsdata niet zo heel veel. Als ik roompate open maak, dan eet ik 'm drie dagen later niet meer terwijl de datum dan goed nog een week verder kan liggen. Yoghurt eet ik gerust twee weken over datum
quote:Hoe weet je of een ei vers is?
Er zijn drie manieren om dit te testen:
Met water (benodigdheden: maatcilinder, 1 liter water, 100 g zout, vers ei, een 3 weken oud ei en een zes weken oud ei). Plaats het ei in 1 liter water waarin 100 g zout is opgelost. Een vers ei zal op de bodem blijven liggen. Bij het 3 weken oude ei zal de meest stompe zijde zal omhoog komen. Dit komt doordat de luchtkamer in het ei groter wordt naarmate het ei ouder wordt. Een ei van 6 weken oud zal gaan drijven.
Met een zaklamp (benodigdheden: zaklamp, rol toiletpapier, plakband, een vers ei, een 3 weken oud ei en een 6 weken oud ei). De versheid van een ei kan worden vastgesteld aan de hand van de inhoud. Plaats de toiletrol op de zaklamp zodanig dat er geen licht lang de zijkanten kan. Doe de zaklamp aan en plaats het ei met de stompe kant tegen de toiletrol. Hoe groter de luchtkamer is, des te ouder het ei. In een bevrucht ei dat 6 dagen geïncubeerd is kan je de aderen zien als donkere draden
Luister (benodigdheden een vers en een oud ei). Wanneer je voorzichtig een vers ei schudt vlakbij je oor, dan zul je niks horen. Wanneer hetzelfde gedaan wordt met een oud ei, dan hoor je de binnenkant schudden.
Het is gemakkelijker om op de verpakking naar de houdbaarheidsdatum te kijken en deze sticker op de doos te laten zitten. Deze datum is de datum dat de eieren zijn gelegd plus 28 dagen. In winkels mogen eieren verkocht worden totdat ze 21 dagen oud zijn. Eieren kunnen het beste koel bewaard worden, die vrij is van geuren aangezien deze gemakkelijk via de vele kleine poriën in de eierschaal naar binnen kunnen (bijvoorbeeld ui, waspoeder, vis). Na 6 weken zijn de eieren oud en verminderd de kwaliteit.
Als je een ei breekt en je afvraagt wie die smerige ruft gelaten heeft, zijn ze ook bedorven.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:33 schreef febster het volgende:
[..]
Dit soort wijsheden zijn priceless, tnx!
OMG dat doe je ook maar 1 keerquote:Op maandag 26 juli 2010 14:34 schreef Levitation het volgende:
[..]
Als je een ei breekt en je afvraagt wie die smerige ruft gelaten heeft, zijn ze ook bedorven.
ligt er aan. Dat moet er afzonderlijk op staanquote:Op maandag 26 juli 2010 14:34 schreef Inu het volgende:
[..]
Houdbaarheidsdata zijn toch ook meestal voor wanneer de producten nog dicht zijn?
Nee bij airco gaat ie niet compenserenquote:Op maandag 26 juli 2010 14:30 schreef Inu het volgende:
[..]
Koud water werkt ook maar heel even en dan gaat je lijf weer overcompenseren en heb je het nog warmer. Airco
En het is een 'garantiedatum'. De leverancier garandeert dat het dan nog goed is. En dat wil dus niet zeggen dat het de volgende dag opeens bedorven is. Alleen met vlees en vis ben ik heel voorzichtig.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt er aan. Dat moet er afzonderlijk op staan
Bij airco krijg ik iig gewoon een goede nachtrust. Slapen in het zwembad lijkt me niet zo'n planquote:Op maandag 26 juli 2010 14:36 schreef r8ality het volgende:
[..]
Nee bij airco gaat ie niet compenseren. Weet je waar je ook heen kan? Hier in 1 van de expeditiehallen gaan zitten, is 3 graden
.
Da's inderdaad ook de reden dat wij een airco hebben aangeschaft. Alleen voor de slaapkamer. M'n nachtrust is me gewoon heel veel waard en bij 25C slaap ik nu eenmaal beter dan bij 35C.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:42 schreef Inu het volgende:
[..]
Bij airco krijg ik iig gewoon een goede nachtrust. Slapen in het zwembad lijkt me niet zo'n planBij ons in de magazijnen is het ook lekker
Ik slaap echt heel slecht dan, dus Job had op gegeven moment de airco even neergezet in de slaapkamer en toen ben ik ook gelijk in slaap gevallenquote:Op maandag 26 juli 2010 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
ik slaap prima in de hitte, het duurt alleen 3 uur voor ik slaap
en ligt ze dan onder een dikke deken?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:55 schreef Stormqueen het volgende:
mijn moeder beweert steeds dat d'r mobiele airco het 16 graden maakt op zolder, best aandoenlijk
Ik zei al, 16 graden is wel heel koud hoor. En volgens mijn vader is het eerder 21 graden. Maar achquote:Op maandag 26 juli 2010 14:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
en ligt ze dan onder een dikke deken?
Ben geen nerd, waar zie je me voor aan?quote:Op maandag 26 juli 2010 15:03 schreef febster het volgende:
Wie van jullie heeft hier Spotify trouwens? /vraagje tussendoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |