Bedankt voor je reactie.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb er alle begrip voor. Ik weet dat dit soort dingen gebeuren en kennelijk sta jij er erg voor open.
Wat ik niet zo goed begrijp, is waarom je het bekeren noemt. Dat heeft meestal te maken met het overstappen van de ene religie naar de andere. Heb je nou het idee dat de religie zoals die ons door de kerk is voorgehouden, overeenkomt met wat je voelt en ervaart?
Hou er ook even rekening mee dat er zometeen een stuk of vier types in dit topic zullen opduiken die je voor gek verklaren en je naar de psych zullen verwijzen. Laat je daardoor niet van de wijs brengen. Jij weet inmiddels beter dan hen.
Ik snap je punt. Als ik dit alles niet had meegemaakt was ik nog steeds agnost.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:23 schreef Westsidee het volgende:
Erg interessant verhaal. Ik zelf kan me eigenlijk weinig voorstellen bij verhalen van mensen die "het licht hebben gezien", "jezus hebben ontdekt" of "God hebben omarmd". Ik ben erg katholiek opgevoed tot mijn 12de (bijbelverhalen gelezen, gebedjes uit 't hoofd geleerd en wekelijks naar de kerk), maar om nou te zeggen dat ik het echte geloven heb ervaren: NEE. Op dit moment beschouw ik me als agnost, omdat ik aan de ene kant na tal van logische redenaties tot de conclusie ben gekomen dat God niet kan bestaan. Maar aan de andere kant heb ik nooit ervaren hoe het voelt om te geloven en ik heb ook nog nooit iets soortgelijks als jou meegemaakt, dus daarom laat ik de (kleine) mogelijkheid van 't bestaan van een God toch maar open tot ik zoiets zelf meemaak en weet hoe ik er mee om ga.
Geloof het of niet, maar ik heb dit gevoel een paar weken geleden ook gehad. Het gevoel dat alles goed is, dat alles is zoals het moet zijn. Dat het niet uitmaakt wat er gebeurt. Je bevindt je in je eigen gevoel van vrede en warmte en kijkt met een minzaam, vreugdevol gevoel naar alles wat gebeurt. Je bent creator, maar tegelijk besef je dat je niets meer hoeft te creëren. Omdat alles al zo is zoals het moet zijn. Je bent niet gehecht, je hebt niets meer nodig. Alles is zoals het moet zijn. Helaas duurde dit gevoel bij mij maar een paar uur.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:50 schreef Orchestra. het volgende:
Een beetje. Het is meer dat je een soort innerlijke rust hebt, een fijn gevoel. Ik heb ook aan sommige dingen veel minder behoefte. Vermaak bijvoorbeeld, ik heb weinig behoefte om een spelletje te pakken. Lustgevoelens ook zo iets, dit weekend keek ik heel anders tegen mensen aan, gewoon wat de ziel zei, niet wat het omhulsel te bieden had.
Nogmaals: het is erg lastig uit te leggen. Je hebt het gevoel dat je veilig bent, dat het geluk je zal toekomen en dat je in de komende wellicht moeilijke tijden altijd aan de goede kant zal staan.
Ik weet niet of jullie dit een beetje kunnen begrijpen, maar ik doe mijn best.
Hmm wat je hier beschrijft heeft toch weinig met de vrede die Christus geeft te maken..quote:Op maandag 26 juli 2010 13:58 schreef EINZ het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar ik heb dit gevoel een paar weken geleden ook gehad. Het gevoel dat alles goed is, dat alles is zoals het moet zijn. Dat het niet uitmaakt wat er gebeurt. Je bevindt je in je eigen gevoel van vrede en warmte en kijkt met een minzaam, vreugdevol gevoel naar alles wat gebeurt. Je bent creator, maar tegelijk besef je dat je niets meer hoeft te creëren. Omdat alles al zo is zoals het moet zijn. Je bent niet gehecht, je hebt niets meer nodig. Alles is zoals het moet zijn. Helaas duurde dit gevoel bij mij maar een paar uur.
Ik denk ook niet dat dit iets is wat je kunt afdwingen, ik denk dat het je moet overkomen.
Bedankt voor je topic!
Wil je dat uitleggen? Ik heb een vaag idee over wat je bedoelt. Ik ben dus erg benieuwd naar jouw visie.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:57 schreef Futureone het volgende:
Nu zie ik eindelijk in grote lijnen waarom het Christelijk geloof zo ongelovig is geworden en waarom de Islam nog steeds een grote religie is!
Bedankt voor je uitleg.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het lijkt erop dat je de Heilige Geest ontvangen hebt, afgaande op de veranderingen die je beschrijft in je laatste post. Ook het huilen lijkt een daad van God te zijn geweest, de Geest heeft je hart verzacht, en begint je nu te transformeren. Gefeliciteerd! Je bent een van de uitverkorenen om het Koninkrijk van God te beerven, en afgaande op de tijd waarin we leven, geroepen tot de meest zware maar hoogstgeeerde taak die een mens ooit heeft kunnen doen (behalve Christus zelf).
Lees je bijbel elke dag. Bid voor alles. Vertrouw op Gods beloften, en bid om meer ervaring met Hem. Doe alles in je macht om te stoppen met zondigen.
Ben zelf 3,5 jaar geleden bekeerd met enorme impact op mijn leven. Alles is nu anders.
De meest zuivere bijbel is nog altijd de Authorized Version, oftewel de King James uit 1611, en elke andere niet-katholieke bijbel die voor het einde van de 19e eeuw is geschreven. Daar staat in ieder geval alle verzen in.
Ben zelf zevendedags adventist omdat ik geloof dat dit de kerk is die het meest trouw is gebleven aan de bijbel.
http://www.google.com/search?hl=nl&q=king+james+bible+online&aq=f&aqi=g3&aql=&oq=&gs_rfai=quote:Op maandag 26 juli 2010 22:15 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg.
Weet jij toevallig waar ik die Bijbel kan vinden?
Je zegt het zelf al , die Christus geeft , het is een persoonlijke spirituele ervaring ,quote:Op maandag 26 juli 2010 19:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hmm wat je hier beschrijft heeft toch weinig met de vrede die Christus geeft te maken..
Doordat geloof mensen als het ware het leven voorschrijft over hoe je moet leven zo sterk maakt om niet dingen te doen die dus niet mogen. De groep mensen die heersen over deze planeet als het ware konden geen grip krijgen op wat hun doen en geen enkele invloed uit oefenen op het Christelijk geloof.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:02 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Wil je dat uitleggen? Ik heb een vaag idee over wat je bedoelt. Ik ben dus erg benieuwd naar jouw visie.
Bedankt voor je uitleg. Om te voorkomen dat er in dit topic een welles-nietes discussie ontstaat over hoe goed een religie wel of niet is, raad ik je aan om dit in een ander topic te bespreken. Dit topic gaat niet over welke religie dan ook, en het gaat evenmin over welke het beste is enzo. Dit topic gaat over bekering an sich. Straks heb je weer een politieke discussie over dat de islam 500 jaar achter loopt, terrorisme enz. en dat moeten we hier niet hebben. Dus over de voor- of nadelen van een specifieke religie raad ik je aan een ander topic te maken.quote:
Met alle respect, ik denk dat je dat niet kan beoordelen. Ik weet niet eens hoe ik het moet omschrijven, laat staan dat jij weet wat ik wel of niet gevoeld heb en weet waar het vanaf komt.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hmm wat je hier beschrijft heeft toch weinig met de vrede die Christus geeft te maken..
Sorry, je vroeg alleen mijn visie hierop. Dit is hoe ik het zie.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 07:56 schreef EINZ het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg. Om te voorkomen dat er in dit topic een welles-nietes discussie ontstaat over hoe goed een religie wel of niet is, raad ik je aan om dit in een ander topic te bespreken. Dit topic gaat niet over welke religie dan ook, en het gaat evenmin over welke het beste is enzo. Dit topic gaat over bekering an sich. Straks heb je weer een politieke discussie over dat de islam 500 jaar achter loopt, terrorisme enz. en dat moeten we hier niet hebben. Dus over de voor- of nadelen van een specifieke religie raad ik je aan een ander topic te maken.
Ik heb verder ook niks tegen jou of tegen de islam, maar ik ben bang dat als je de "voordelen" en de puurheid van die religie hier in dit topic uitlegt, er binnen no-time tien fokkers klaar staan om allerlei incidenten met de islam uit te vergroten, te roepen dat de islam 500 jaar achter loopt, terreur enz. Dat moeten we niet willen in dit topic. Dat moeten we ook niet willen naar zo'n vriendelijk persoon als jij toe. Een stukje bescherming en topicrust zeg maar.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:00 schreef Futureone het volgende:
[..]
Sorry, je vroeg alleen mijn visie hierop. Dit is hoe ik het zie.
Dankje!, Het is niet perse alleen in opzicht van de Islam gezien, ik ben dan wel Islamitisch, maar wel een realist.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:13 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ik heb verder ook niks tegen jou of tegen de islam, maar ik ben bang dat als je de "voordelen" en de puurheid van die religie hier in dit topic uitlegt, er binnen no-time tien fokkers klaar staan om allerlei incidenten met de islam uit te vergroten, te roepen dat de islam 500 jaar achter loopt, terreur enz. Dat moeten we niet willen in dit topic. Dat moeten we ook niet willen naar zo'n vriendelijk persoon als jij toe. Een stukje bescherming en topicrust zeg maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |