quote:Op donderdag 2 september 2010 23:39 schreef vinnypassy het volgende:
Heeft niemand 2001 ASO gezien? Eén van de beste films ooit gemaakt imho. En dat zeg ik als niet-SF-liefhebber.
Ik bedoelde meer dat ik het opvallend vond dat 2001 zo 'matig' in de smaak valt bij zoveel personen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:49 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft bij dat duel gestemd...
2001 en T2 zijn als film natuurlijk nauwelijks met elkaar te vergelijken. Het enige wat ze gemeen hebben is voor hun tijd baanbrekende SFX. Ik kan me voorstellen dat mensen 2001 traag en steriel vinden, en gaan voor het spektakel van T2. Ik persoonlijk vind 2001 één van de hoogtepunten van het genre.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:05 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat ik het opvallend vond dat 2001 zo 'matig' in de smaak valt bij zoveel personen.
Goed gesproken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:56 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
2001 en T2 zijn als film natuurlijk nauwelijks met elkaar te vergelijken. Het enige wat ze gemeen hebben is voor hun tijd baanbrekende SFX. Ik kan me voorstellen dat mensen 2001 traag en steriel vinden, en gaan voor het spektakel van T2. Ik persoonlijk vind 2001 één van de hoogtepunten van het genre.
dank uquote:
Beetje een 'love-it-or-hate-it' film. Of je vind 'm geweldig, of je kunt er weinig mee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:05 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat ik het opvallend vond dat 2001 zo 'matig' in de smaak valt bij zoveel personen.
Precies mijn punt, net zoals ook DragonFodder het goed weet te verwoorden. Daarom keek ik er van op, ik kan het mensen echter niet kwalijk nemen dat ze zich hebben geërgerd aan bijvoorbeeld het tempo, de 'ademscène' in de ruimte, etc., aangezien dat makkelijker voelbaar is dan de betekenis erachter. En ach, smaken verschillen nu eenmaal.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Beetje een 'love-it-or-hate-it' film. Of je vind 'm geweldig, of je kunt er weinig mee.
Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je er weinig mee kunt, maar de film heeft zo ontzettend veel te bieden. On-films veel.
Het is niet zozeer dat ik ga voor het spektakel van T2, T2 heeft veel meer kwaliteiten. Maar het is wel zo dat ik weinig kan met de traagheid en het steriele gevoel dat de film geeft. Het neemt niet weg dat er briljante stukken zitten in 2001 zitten, veelal door HAL. Ellenlange shots van de ruimte en noem maar op ja daar kan ik niks mee.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:56 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
2001 en T2 zijn als film natuurlijk nauwelijks met elkaar te vergelijken. Het enige wat ze gemeen hebben is voor hun tijd baanbrekende SFX. Ik kan me voorstellen dat mensen 2001 traag en steriel vinden, en gaan voor het spektakel van T2. Ik persoonlijk vind 2001 één van de hoogtepunten van het genre.
Was voor mij ook wel de verrassing van de ronde. Had niet verwacht dat die eruit zou gaan tegen T2. Maar zoals eerder al gezegd en het is een echt love-or-hate-it film.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:04 schreef Bronson het volgende:
2001: A Space Odyssey, wat doe je?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |