abonnement Unibet Coolblue
pi_84453965
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:18 schreef TeringHenkie het volgende:
Volgens http://www.ralcolor.com/ is 9010 toch het witst :P
Ehmmmm welke moet ik nou nemen? 9010 of 9016? :)
pi_84454075
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:38 schreef Mellovesyou888 het volgende:

[..]

Ehmmmm welke moet ik nou nemen? 9010 of 9016? :)
even vragen om het witste wit doet het hem vaak ook wel :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84454088
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:38 schreef Ekoyt het volgende:

[..]

Nou, de gemiddelde (!) bouwmarkt mengt alle kleuren die op die waaiers van flexa, sikkens, histor enzo staan, maar geen RAL.
(de gemiddelde bouwmarkt dus)
En van 9010 valt geen 9016 meer te maken.
Grijs kun je niet meer wit maken door er maar genoeg 'wit' bij te mengen.

[..]

Ik werk bijna degelijks met RAL 9010 en 9016,... RAL-waaiers en NCS,.... neem maar aan dat 9016 witter is.
Ik werk bij de Praxis en ik kan gewoon RAL-kleurtjes voor je mengen hoor. Ik heb een kleurenwaaier van RAL onder mijn balie liggen. :P Net wat ik zeg: ik geloof niet dat de mengbasis 9010 is.

En inderdaad, 9016 is witter.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84454125
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:39 schreef Mellovesyou888 het volgende:
Hmm en iets wat ik bij de gamma of praxis kan halen? Heb namelijk een niet te groot budget.. :{
Beetje blauw bij laten mengen. Dan lijkt het witter dan wit.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_84454282
Ik ga het morgen maar gewoon even vragen naar het witste wit dat ze hebben haha. Maar nu heb ik in ieder geval al een beter idee! Bedankt!
pi_84454374
Koop aub een goed merk, want anders moet je alsnog 4 lagen op je muur smeren voor resultaat.
Whatever...
pi_84454451
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:48 schreef Spanky78 het volgende:
Koop aub een goed merk, want anders moet je alsnog 4 lagen op je muur smeren voor resultaat.
En wat is dan "een goed merk"?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84454597
Nou minstens flexa of histor monodek. Liever sikkens, sigma of eventueel wijzonol, als die tenminste binnenverf verkopen.
Whatever...
pi_84454638
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:55 schreef Spanky78 het volgende:
Nou minstens flexa of histor monodek. Liever sikkens, sigma of eventueel wijzonol, als die tenminste binnenverf verkopen.
Wijzonol verkoopt sindskort bij Praxis kant-en-klare muurverf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84454817
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Perfect spul dat afwasbare, zit hier overal op O+
Jup. Heb ik onlangs ook op mijn muren zitten.


quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:56 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Wijzonol verkoopt sindskort bij Praxis kant-en-klare muurverf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de verf winkel is wijzonol vergelijkbaar met sigma. Ik heb deze voor wat donkere gekleurde muren. (Sigma kan blijkbaar niet goed gekeurd worden met een donkere kleur). Prijs technisch iets goedkoper tov sigma.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 25 juli 2010 @ 13:35:35 #36
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_84465382
Het wit van Sigma is trouwens gruwelijk wit, verbaasde me echt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_84465977
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:35 schreef elcastel het volgende:
Het wit van Sigma is trouwens gruwelijk wit, verbaasde me echt.
A4'tjes wit?

Goed om ervaringen te horen.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 25 juli 2010 @ 13:58:16 #38
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_84466163
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:53 schreef Nero22 het volgende:
A4'tjes wit?

Goed om ervaringen te horen.
Witter, ik ben in staat de densitometer van het werk er op te zetten. Maar wit wit dus.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_84466785
Flexa Superior laten mengen op RAL 9016.
Voordelen: hoger rendement dan huismerken (meestal in 1 keer dekkend) en afneembaar.
Alleen red je dit absoluut niet met 40 euro.
Dan kom je uit bij Histor Monodek in de aanbieding, leverbaar in wit, RAL 9010 en RAL 9001.
~*~ to do het zelf or not, that's the question ~*~
pi_84469155
Ik bevestig dat 9010 géén spierwit is. Heb alles in huis 9010, in schilderstermen ook wel oud-wit genoemd.
Is net van het witte af dus als je echt wit wilt sluit ik me aan bij de vorige sprekers ^O^ Géén 9010 dus
9016 is wel een goeie. Maar als je bugettait gezien niet naar een prof wilt, hou er dan wel rekening mee dat de witste verf van de bouwmarkt na een paar maanden echt niet meer wit is.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_84469682
ís RAL 9016 niet erg wit? Als in plasticwit? Zo wit dat het er goedkoop uit gaat zien?
pi_84470586
Hou er rekening mee dat de kleur wit anders uitpakt op het ene materiaal als op het andere.
Hier hebben we alles in 9010 laten doen (in schilderstermen ook wel oud-wit genoemd) maar de vers gestuckte muur boven mijn keuken is toch echt na een jaar al veel geler dan het plafond of de vers aangebrachte spachtelputz, na de renovatie, net een jaar geleden en allemaal in een andere kleur wit opgetrokken. Plafond is nog wit, de (afwasbare, maakt wellicht ook nog uit) muur in de keuken lijkt meer beige en de muur met doorgehakte stenen weer een andere tint. Moet toch alles al over gaan schilderen maar zal ook een wittere tint nemen dan 9010 ivm het vergelen en denk er ook aan dat vers gestuckte muren de kleur (de verf dus) nog absorberen en je na een bepaalde tijd het echt over moet doen om een gelijk resultaat te verkrijgen.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_84471185
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:17 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

en denk er ook aan dat vers gestuckte muren de kleur (de verf dus) nog absorberen en je na een bepaalde tijd het echt over moet doen om een gelijk resultaat te verkrijgen.
Voorstrijk. ;)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84471583
Tja, ondanks voorstrijk op alle vers gestuckte muren toch kleurverschil na pakweg een half jaar :'( ...
Och, gaan we lekker binnenkort weer het zelf doen, heb het na de verbouwing láten doen maar zelf doe je het toch preciezer. Hoe dan ook, had dus een prof schilder die ik al 30 jaar ken en die altijd met Sikkens werkt en die heeft alles gedaan zoals het hoort maar waarschuwde me nog voor kleurverschil na bepaalde tijd. Hoort erbij, nog één keer lekker alles zelf verven en kunnen we weer tijden vooruit. Hoop ik dan ;)
Hij heeft de buitenboel ook gedaan 9 maanden geleden en die is nog zo mooi egaal 9010 :9~
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zondag 25 juli 2010 @ 16:55:37 #45
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_84471713
Als je alles wit wil hebben is het belangrijkste dat je een witte latex neemt en daar de hele ruimte mee schildert.
Wit wordt pas geler als er een ander wit object witter tegen afsteekt.

Kortom, verschil tussen Ral 9010 of Ral 9016 zal je nooit zien als je de hele ruimte in 1 Ral kleur schildert.
Sterker nog. Als je gewoon de hele ruimte in Gamma Latex wit geschildert had, had je ook nooit geweten dat die Gamma latex wat geliger oogt.
pi_84471727
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Tja, ondanks voorstrijk op alle vers gestuckte muren toch kleurverschil na pakweg een half jaar :'( ...
Och, gaan we lekker binnenkort weer het zelf doen, heb het na de verbouwing láten doen maar zelf doe je het toch preciezer. Hoe dan ook, had dus een prof schilder die ik al 30 jaar ken en die altijd met Sikkens werkt en die heeft alles gedaan zoals het hoort maar waarschuwde me nog voor kleurverschil na bepaalde tijd. Hoort erbij, nog één keer lekker alles zelf verven en kunnen we weer tijden vooruit. Hoop ik dan ;)
Hij heeft de buitenboel ook gedaan 9 maanden geleden en die is nog zo mooi egaal 9010 :9~
Dat klopt hoor, je muur werkt ook en dat met alle "huisdampjes enz." zorgt voor verkleuren.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84472272
Neem voor de lol maar eens wat stukjes hout, stenen, wát je ook nog hebt rondslingeren, gooi op allemaal een laagje voorstrijk, grondverf af al naar gelang en volgens de regels, verf het dan eens met één en dezelfde kleur verf en aanschouw het verschil al na een paar dagen. Je zult verbaasd staan.
Elk materiaal vraagt om zijn eigen verf maar laten we eerlijk wezen, als je 3 soorten muren hebt ga je niet voor elke soort muur aparte verf aanschaffen. (en toch ga ik het doen, dan maar meer uitgeven, altijd nog goedkoper dan elk jaar te moeten sjouwen en halve blessures en vooral frustraties oplopen ;)

Nog ff en ik krijg er verstand van :?
Ga over een maandje of twee weer de handel leeghalen en het opnieuw verven met verf van de vakhandel, vooral in de keuken is dat belangrijk, geen tegels en geen bovenkasten, laat jullie dan weten of dat zin heeft gehad.
Afgezien daarvan is er ook nog verschil in de ingredienten vd verf. Zal de eerste niet zijn die iets over een muur heen smeert met een bouwmarktverf en de handel komt er van af. (wist niet wat de vorige bewoners gebruikt hadden)
Ja zeg, ben over de 50 dus het moet niet te intensief worden hè *O*
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_84472654
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:39 schreef Mellovesyou888 het volgende:
Hmm en iets wat ik bij de gamma of praxis kan halen? Heb namelijk een niet te groot budget.. :{
Dan moet je het gewoon niet doen, Gamma latex is echt troep. En kwa geld is het zo'n beetje evenduur dan verf van een echt merk. Want vergeet niet dat je de Gamma latex zo'n 3x op de muur moet smeren wil het een beetje dekken, en dat is exclusief een laag voorstrijk.
pi_87050329
ik weet dat het een oude post is, maar om nu een nieuwe te openen....

ik heb in april al mijn plafonds gewit met histor monodek wit. nu heb ik gisteren geprobeerd om een vlek van het plafond te halen, en nu heb ik meer verf van het plafond gehaald dan vlek....
ik wil dit graag een beetje bijwerken. moet dit dan weer perse met histor? of kan dit ook met powerdek (heeft een collega nog over) of zie ik dan kleurverschil?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:55:47 #50
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87084855
Goed topic trouwens, handig aangezien ik mijn woning spier en spier wit wil hebben.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')