Ehmmmm welke moet ik nou nemen? 9010 of 9016?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:18 schreef TeringHenkie het volgende:
Volgens http://www.ralcolor.com/ is 9010 toch het witst
even vragen om het witste wit doet het hem vaak ook welquote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:38 schreef Mellovesyou888 het volgende:
[..]
Ehmmmm welke moet ik nou nemen? 9010 of 9016?
Ik werk bij de Praxis en ik kan gewoon RAL-kleurtjes voor je mengen hoor. Ik heb een kleurenwaaier van RAL onder mijn balie liggen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:38 schreef Ekoyt het volgende:
[..]
Nou, de gemiddelde (!) bouwmarkt mengt alle kleuren die op die waaiers van flexa, sikkens, histor enzo staan, maar geen RAL.
(de gemiddelde bouwmarkt dus)
En van 9010 valt geen 9016 meer te maken.
Grijs kun je niet meer wit maken door er maar genoeg 'wit' bij te mengen.
[..]
Ik werk bijna degelijks met RAL 9010 en 9016,... RAL-waaiers en NCS,.... neem maar aan dat 9016 witter is.
Beetje blauw bij laten mengen. Dan lijkt het witter dan wit.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:39 schreef Mellovesyou888 het volgende:
Hmm en iets wat ik bij de gamma of praxis kan halen? Heb namelijk een niet te groot budget..
En wat is dan "een goed merk"?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:48 schreef Spanky78 het volgende:
Koop aub een goed merk, want anders moet je alsnog 4 lagen op je muur smeren voor resultaat.
Wijzonol verkoopt sindskort bij Praxis kant-en-klare muurverf.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:55 schreef Spanky78 het volgende:
Nou minstens flexa of histor monodek. Liever sikkens, sigma of eventueel wijzonol, als die tenminste binnenverf verkopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
Jup. Heb ik onlangs ook op mijn muren zitten.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Perfect spul dat afwasbare, zit hier overal op
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:56 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Wijzonol verkoopt sindskort bij Praxis kant-en-klare muurverf.Volgens de verf winkel is wijzonol vergelijkbaar met sigma. Ik heb deze voor wat donkere gekleurde muren. (Sigma kan blijkbaar niet goed gekeurd worden met een donkere kleur). Prijs technisch iets goedkoper tov sigma.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
A4'tjes wit?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:35 schreef elcastel het volgende:
Het wit van Sigma is trouwens gruwelijk wit, verbaasde me echt.
Witter, ik ben in staat de densitometer van het werk er op te zetten. Maar wit wit dus.quote:
Voorstrijk.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:17 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
en denk er ook aan dat vers gestuckte muren de kleur (de verf dus) nog absorberen en je na een bepaalde tijd het echt over moet doen om een gelijk resultaat te verkrijgen.
Dat klopt hoor, je muur werkt ook en dat met alle "huisdampjes enz." zorgt voor verkleuren.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Tja, ondanks voorstrijk op alle vers gestuckte muren toch kleurverschil na pakweg een half jaar...
Och, gaan we lekker binnenkort weer het zelf doen, heb het na de verbouwing láten doen maar zelf doe je het toch preciezer. Hoe dan ook, had dus een prof schilder die ik al 30 jaar ken en die altijd met Sikkens werkt en die heeft alles gedaan zoals het hoort maar waarschuwde me nog voor kleurverschil na bepaalde tijd. Hoort erbij, nog één keer lekker alles zelf verven en kunnen we weer tijden vooruit. Hoop ik dan![]()
Hij heeft de buitenboel ook gedaan 9 maanden geleden en die is nog zo mooi egaal 9010
Dan moet je het gewoon niet doen, Gamma latex is echt troep. En kwa geld is het zo'n beetje evenduur dan verf van een echt merk. Want vergeet niet dat je de Gamma latex zo'n 3x op de muur moet smeren wil het een beetje dekken, en dat is exclusief een laag voorstrijk.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:39 schreef Mellovesyou888 het volgende:
Hmm en iets wat ik bij de gamma of praxis kan halen? Heb namelijk een niet te groot budget..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |