abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84849859
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:02 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84850002
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:16 schreef PerrydePool het volgende:
De mensen die Inception slecht vinden hebben gewoon het concentratie vermogen van een dennenappel :')
En mensen die dit soort dingen zeggen hebben het IQ van een dennenappel. :')
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:57:44 #178
300675 PerrydePool
Gewoon Nederlands
pi_84860840
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:34 schreef Multiply het volgende:

[..]

En mensen die dit soort dingen zeggen hebben het IQ van een dennenappel. :')
Wow, jij gebruikte mijn eigen zin tegen mij, dat maakt jou dan in tegenstelling tot mij zeker wel hoogbegaafd :')
pi_84867916
Ik had hoge verwachtingen en vond het ook een goede film, maar er wordt overal teveel gezegd dat de film zo 'moeilijk' zou zijn, wat helemaal niet waar is. Moeilijk voor het mainstream publiek misschien, maar mensen die bekend zijn met films als Memento zullen hier geen moeite mee hebben.
Het plot/einde is ook gewoon gesloten. De film laat weinig na om over na te denken. Het enige 'lastige' is dat er een droom in een droom etc zit maar dit bezorgt verder geen mindfucks.
pi_84869052
even over die tol....

SPOILER
iemand een andere mening toegedaan?
pi_84869131
M'n verstandelijk gehandicapte buurjongen vond hem ook kut.
pi_84870036
Ik vond het ook een onwijs overschatte kutfilm
Als je de steracteurs in je gedachten vervangt met onbekende koppen, is het niet meer dan een 13-in-een-dozijn film die je dagelijks op TV tegenkomt.
Typisch zo'n film die je over twee jaar helemaal vergeten bent. Ik althans.

Verder heeft Nolan er een handje van om zijn films onnodig gecompliceerd en uitgesponnen te maken. Net als bij The Dark Knight, die film die nooit lijkt te eindigen, is ook Inception een beproeving van de kijker.
pi_84870188
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:15 schreef Nee het volgende:
M'n verstandelijk gehandicapte buurjongen vond hem ook kut.
Is dit hem?

pi_84884044
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:14 schreef cgemini21 het volgende:
even over die tol....

SPOILER
iemand een andere mening toegedaan?
Mijn persoonlijke mening: Christopher Nolan weet het zelf niet eens. Ik geloof niet dat het een truc is van Warner Bros, maar een opzettelijke actie van Nolan. Denk er zelf maar wat van; niet alles hoeft aan het einde van een film haarfijn te zijn uitgelegd.

Zie het als een abstract schilderij. Ga er met vijf mensen voor staan en je krijgt vijf verschillende meningen over wat men er in ziet.
Persoonlijk hou ik hier wel van.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_84887861
Het is ook niet gemakkelijk om een film uit te zitten met een nieuw concept of gedachtegoed, waar eerst het nodige uitgelegd moet worden en die je soms op de voet moet volgen om het einde nog te begrijpen. Dat frustreert mensen en daarom kuren ze het maar uit op de marketing en de beroemde cast om toch nog tot degelijke argumenten te komen.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door poldergeist op 05-08-2010 13:36:29 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:58:13 #186
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_84888871
Hmm, gisteren Inception voor de tweede keer gezien en ik kreeg dit idee;

SPOILER
pi_84889088
Mensen die hier posten dat het een kutfilm is omdat ze het niet konden volgen _O- _O- _O_
Huehue
pi_84889462
Dit is net weer zoiets als Shutter Island, alleen is Inception dan net beter. Komt erop neer dat de film diep lijkt, maar dat eigenlijk niet is. De massa denkt slim te zijn en iets 'geniaals te snappen', en elke criticus is 'dom en begrijpt de film niet'.

SPOILER
pi_84890401
Zo ongelofelijk semi-elitair om te doen alsof het een enorm intellectuele film is, en dat het een geweldig plot is...

het is en blijft een entertaining film die speculatie en theoretiseren toelaat, maar dat maakt het geen intellectuele film... wat mij betreft een beetje in de categorie van the Matrix. Het verhaal en de (film-)theorie erachter kan je zo ingewikkeld maken als je zelf wil en je kan blijven bakkeleien over de gedachten en theorieën erachter . Of je houdt het gewoon lekker op de oppervlakte, en je geniet van een hele toffe actiefilm met een interessant en vernieuwend plot.

Voor diegenen die zich vinden in de eerste stroom en graag erover denken en nieuwe insteken erachter zoeken, de volgende review heeft een interessante gedachte over de film -die ik hier nog niet gelezen heb- op:
http://www.chud.com/artic(...)INCEPTION/Page1.html

Ieder zijn eigen mening, maar ikzelf zie de film als een geweldige Hollywoodproductie. Komt heel mooi tot zijn recht op het gigantische IMAX scherm waar ik hem gezien heb en dan is het een hele indrukwekkende en toffe film. Zeker mede door de muziek, welke fantastisch is gebruikt... *O*
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:30:43 #190
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_84891942
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:41 schreef wojiao het volgende:

Voor diegenen die zich vinden in de eerste stroom en graag erover denken en nieuwe insteken erachter zoeken, de volgende review heeft een interessante gedachte over de film -die ik hier nog niet gelezen heb- op:
http://www.chud.com/artic(...)INCEPTION/Page1.html
Groot applaus voor die theorie. Het klopt inderdaad precies en zo had ik het nog totaal niet bekeken :)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:08:50 #191
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_84893414
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef SH. het volgende:
Dit is net weer zoiets als Shutter Island, alleen is Inception dan net beter. Komt erop neer dat de film diep lijkt, maar dat eigenlijk niet is. De massa denkt slim te zijn en iets 'geniaals te snappen', en elke criticus is 'dom en begrijpt de film niet'.

SPOILER
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_84894821
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:07 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of jij alles kan uitleggen. :) Ik heb wel wat vragen nog namelijk. Maar goed, jij the butterfly effect vind ik veel simpeler dan inception. Daarbij is zoals ik eerder al reageerde deze film opgebouwd in duidelijke lagen, iedereen zal het einde accepteren en dezelfde vraag hier in aan over houden, het is maar hoe diep je erop in gaat. Wellicht jij niet diep genoeg aangezien je met the butterfly effect als voorbeeld komt.

Ga maar eens Inland Empire kijken en die uitleggen. :)
welke vragen heb je nog dan?
  † In Memoriam † donderdag 5 augustus 2010 @ 15:03:13 #193
230491 Zith
pls tip
pi_84895598
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

hij begon wankel maar herstelde zich.. moet wel droom zijn..
Een echte genie ziet hetzelfde, maar maakt dan de volgende conclusie:

Tol ging wankelen = realiteit,
Cobb zag z'n kinderen eindelijk na al dat zoeken
tol gaat spinnen = droom die eindelijk uitkomt.

Geen dank, ik heb hiervoor 15jaar literatuur gestudeerd
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_85185562
ik vind hem nog steeds niet goed
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_85197869
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Een echte genie ziet hetzelfde, maar maakt dan de volgende conclusie:

Tol ging wankelen = realiteit,
Cobb zag z'n kinderen eindelijk na al dat zoeken
tol gaat spinnen = droom die eindelijk uitkomt.

Geen dank, ik heb hiervoor 15jaar literatuur gestudeerd
Het is een open einde, genius, je mag het invullen zo je wil.
HÆLP.
pi_85778880
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:57 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Het is een open einde, genius, je mag het invullen zo je wil.
mensen die en open einde een geniale vondst vinden :D
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:03:59 #197
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_85778964
Ik ben naar de bios geweest afgelopen maandag. Alleen! en dat was maar goed ook want als er iemand tegen me aan had zitten lullen was ik het hele verhaal kwijt. Mijn god wat een vage film.
Een droom in een droom in een droom in een droom. Het is echt zo'n film die je tweemaal moet zien voordat ie echt te begrijpen is. Of het ligt aan mn haarkleur. :@
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_85779043
Alleen naar de bios?
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:16:42 #199
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_85779270
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:07 schreef retorbrapi het volgende:
Alleen naar de bios?
Ja. Niemand wou mee. :'( Nee hoor, de bios zit hier zowat om de hoek en ik haat gepraat tijdens een film en zo in mn eentje beviel me heel goed.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_85779337
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:16 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ja. Niemand wou mee. :'( Nee hoor, de bios zit hier zowat om de hoek en ik haat gepraat tijdens een film en zo in mn eentje beviel me heel goed.
Zat je ook in je eentje in de zaal? :')
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')