Oke, leg alles maar uit dan als je zo zeker weet dat je het 100% doorhebt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:07 schreef Incolumis het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen deze film niet begrijpen, vond het maar een simpel verhaal, en acteerwerk vond ik eigenlijk ook niet heel bijzonder. wel leuke film verder hoor
net zoals bij The Butterfly Effect een paar jaar terug, mensen die hem een paar keer zagen en toen pas snapten
Hollywood zal nooit moeilijk te begrijpen films maken, anders verliezen ze te veel geld
Voor mij bestaat een top 3 uit films die zich over langere tijd hebben bewezen, die - zoals dat mooi heet - de tand des tijds moeiteloos doorstaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:40 schreef Slickk het volgende:
Topfilm, staat zeker in mijn top 3 qua films.TS is gewoon een matige troll...
Dat is wel waar, top 3 zou eerder top 5 / top 10 moeten zijnquote:Op maandag 2 augustus 2010 15:40 schreef mazeind het volgende:
[..]
Voor mij bestaat een top 3 uit films die zich over langere tijd hebben bewezen, die - zoals dat mooi heet - de tand des tijds moeiteloos doorstaan.
Hoezeer ik soms ook onder de indruk ben van een nieuwe film. Zo eentje komt met geen mogelijheid direct de top 3 binnen. Eerst even de eerste indrukken en emotie weg laten ebben, nog een keertje opnieuw bekijken en dan pas oordelen.
Inception is een uitstekende film in verschillende elementen die de cinema kent. Maar kan zich (nu niet, en waarschijnlijk: nooit) meten met mijn top 3:
1. Once upon a time in the west
2. Citizen Kane
3. Strangers on a train
Zelfs niet met een flink aantal films die ik - afhankelijk van mijn stemming - in een top tien zou kunnen plaatsen. Voorbeelden: Raise the Red Lantarn, The Godfather, The Usual Suspects, The Shawshank Redemption .... en nog veel meer.
Ik ben wel benieuwd of jij alles kan uitleggen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:07 schreef Incolumis het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen deze film niet begrijpen, vond het maar een simpel verhaal, en acteerwerk vond ik eigenlijk ook niet heel bijzonder. wel leuke film verder hoor
net zoals bij The Butterfly Effect een paar jaar terug, mensen die hem een paar keer zagen en toen pas snapten
Hollywood zal nooit moeilijk te begrijpen films maken, anders verliezen ze te veel geld
Dat hele gedoe over dromen en hoe dat dan zou werken in de film hoef je niet te begrijpen om Inception te kunnen volgen. Ze neuzelen wat oppervlakkig over droommechanica, maar als je daar meer vanaf wil weten kan je er veel beter een boek bij pakken, of via Wikipedia inlezen over lucide dromen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:07 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of jij alles kan uitleggen.Ik heb wel wat vragen nog namelijk. Maar goed, jij the butterfly effect vind ik veel simpeler dan inception. Daarbij is zoals ik eerder al reageerde deze film opgebouwd in duidelijke lagen, iedereen zal het einde accepteren en dezelfde vraag hier in aan over houden, het is maar hoe diep je erop in gaat. Wellicht jij niet diep genoeg aangezien je met the butterfly effect als voorbeeld komt.
Ga maar eens Inland Empire kijken en die uitleggen.
Het punt is dat je het moet baseren op de theorie van de film, niet de werkelijkheid. Daarbij gaf ik inderdaad juist aan dat je dat niet hoeft te begrijpen om de film te kunnen volgen, maar het is zeker interessant als je je er meer in gaat verdiepen, bij mij liet het in ieder geval wel wat vragen achter, over de theorie in die film dan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:11 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Dat hele gedoe over dromen en hoe dat dan zou werken in de film hoef je niet te begrijpen om Inception te kunnen volgen. Ze neuzelen wat oppervlakkig over droommechanica, maar als je daar meer vanaf wil weten kan je er veel beter een boek bij pakken, of via Wikipedia inlezen over lucide dromen.
Ja, in de film vond ik dat een minpunt. Ze doen er een beetje moeilijk over terwijl het niet echt nodig is, dat kwam op mij over als interessant-doenerij ofzo.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:14 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Het punt is dat je het moet baseren op de theorie van de film, niet de werkelijkheid. Daarbij gaf ik inderdaad juist aan dat je dat niet hoeft te begrijpen om de film te kunnen volgen, maar het is zeker interessant als je je er meer in gaat verdiepen, bij mij liet het in ieder geval wel wat vragen achter, over de theorie in die film dan.
Als je van het hentai genre houdt ongetwijfeld.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:16 schreef Kubus. het volgende:
Avatar: The Last Airbinder word echt ftw.3D
Boeiend.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:48 schreef Muridae het volgende:
Mombasa(Kenya) was eigenlijk gewoon Tanger(Marokko).(met wat CGI)
De figuranten waren voornamelijk Afrikaanse illegalen die de oversteek van Marokko naar Spanje proberen te maken. (het schijnt dat de meeste van die figuranten maar 50 euro hebben gekregen voor hun deelname aan de film)
http://www.nolanfans.com/(...)-filming-in-tangier/
Hier stapte Cobb (Leonardo di Caprio) bij Saito (Ken Watanabe) in de auto na de chase door de straten van "Mombasa". (Tanger)
[ afbeelding ]
quote:
nee dat is dan niet verstandig. huur hem maar gewoon over een jaar.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:20 schreef Klipnap het volgende:
Ik vond de Dark Knight saai.. is het dan verstandig om naar deze film te gaan?
Ja en? Tatooine was eigenlijk gewoon Tunesië (met wat CGI).quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:48 schreef Muridae het volgende:
De figuranten waren voornamelijk Afrikaanse illegalen die de oversteek van Marokko naar Spanje proberen te maken. (het schijnt dat de meeste van die figuranten maar 50 euro hebben gekregen voor hun deelname aan de film)
Hier stapte Cobb (Leonardo di Caprio) bij Saito (Ken Watanabe) in de auto na de chase door de straten van "Mombasa". (Tanger)
[ afbeelding ]
Zucht.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:19 schreef mazeind het volgende:
[..]
Ja en? Tatooine was eigenlijk gewoon Tunesië (met wat CGI).
En in de VS krijgen figuranten $ 135 per dag. Dat is ¤ 95. En ik denk dat de kosten voor levensonderhoud in de VS vele malen hoger ligt dan in Marokko, dus relatief gezien is die ¤ 50 voor die mensen nog een aardig bedrag.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Als je van het hentai genre houdt ongetwijfeld.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:10 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ik herkende veel van de locaties, dus kon ik niet echt in de film duiken.
Je kunt dit vergelijken met een film die zogenaamd moet plaatsvinden in Amsterdam, terwijl je duidelijk kunt zien dat dit in Praag is. Dat is gewoon een beetje jammer van Hollywood.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:48 schreef Muridae het volgende:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |