abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84442699
Iedere student kent het wel, je moet al ruim 1600 euro studiegeld betalen, maar daar bovenop komen nog eens de kosten van je studieboeken!

Heb jij al studieboeken voor het nieuwe schooljaar aangeschaft? Viel 't mee of viel 't tegen? :)

Ik ga HBO Journalistiek studeren, en daarmee kom ik voor studiejaar 1 uit op 293 euro aan boeken!
Daar zitten natuurlijk al de 2ehands exemplaren bij in gecalculeerd.
En dat is exclusief 2 boeken die nog dienen uit te komen...
pi_84442721
echte studenten printen boeken uit van pdf bestand
Tegen vliegende insecten
pi_84442874
Selexyz..afzetters, moest 411 euro betalen voor 7 boeken :') Uiteindelijk dezelfde boeken gevonden op bol.com, scheelt wel weer 80 euro :)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:24:24 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_84442923
HBO Journalistiek, om en nabij de 330
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_84443126
Vorig jaar, 450 euro boeken Biomedische Wetenschappen incl. 2e hands (15 boeken ofzo). dit jaar, 120 euro voor 4 boeken dacht ik.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:42:54 #6
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_84443595
Geneeskunde, tweedejaars.

Officieel ¤812,55 (incl. verzendkosten), maar ik heb nog een paar extra boeken besteld voor in totaal ¤286,75 dus bij elkaar betaal ik ¤1099,30 aan studieboeken. Daarnaast moet ik gedurende het studiejaar nog blokboeken kopen.

Kortom: veel geld.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_84443709
Journalistiek Windesheim, tweedejaars.
Nieuw zijn ze zo'n 216 euro, ex die ik nog van vorig jaar zou moeten hebben. Ik heb ze lekker tweedehands (en een paar nieuw) gehaald. Daarmee was 70 euro minder kwijt.
pi_84443793
Was in het eerste jaar politicologie iets van 500 euro kwijt geloof ik, tweede jaar 400. Derde jaar heb ik alleen maar readers en losse artikelen gehad tot nu toe. Maar de printkosten lopen ook aardig op :P Ik kocht die dingen eerst altijd via de studievereniging, maar die waren altijd te laat met leveren of het was incompleet. Toen ben ik ze zelf maar gewoon gaan bestellen op bol.com en selexyz. Qua korting maakte dat uiteindelijk zo goed als niets uit.

Ook wel een mooi verhaal. Ik had een keer bij Selexyz de boeken gekocht en daarbij kreeg ik een soort krascode voor een actie die ze hadden. Heb ik een LCD-tv mee gewonnen :')
pi_84443799
Ik heb mijn boekenlijst nog niet maar ik heb al op het internet gekeken en een super amerikaans website gevonden met tweede handse boeken. Scheelt veel!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_84445393
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:49 schreef bitterend het volgende:
Ik heb mijn boekenlijst nog niet maar ik heb al op het internet gekeken en een super amerikaans website gevonden met tweede handse boeken. Scheelt veel!

Link? :)
pi_84445450
hele boekenpakket Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek was 800 (voor 4 jaar)

maar ik doe nu Vormgeving B en heb 1 boek + materiaal. Kosten: 280

menschen die HBO BML gaan doen; koop ze bij mij *O*
pi_84445646
Ik koop mijn boeken tegenwoordig via het buitenland (amazon / book depository), aangezien al mijn boeken Engels zijn en mijn studievereniging, selexyz en bol.com er niet tegenop kunnen.

Het is trouwens soms wel zo dat selexyz goedkoper is dan bol.com (vooral als bol.com nog maar een paar van die titel heeft).

Afgelopen jaar had ik: 50+45+120 euro aan boeken, een deel had ik niet gekocht omdat ze in pdf-vorm beschikbaar waren.
pi_84446072
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:40 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Link?
thriftbooks.com ze hebben niet alles maar wat ze wel hebben is erg goedkoop!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_84446319
Ik heb nu rond de 400 euro over gemaakt. Nu zegt mijn moeder, en ook de boeken leverancier, dat dit maar is voor het eerste termijn. Trouwens studie: Integrale Veiligheid. Het is al een doos vol. Hier doe je naar mijn idee toch al een jaartje mee. Zou ik zeker 1600 aan boeken moeten uitgeven, ik geloof er geen zak van...
pi_84446654
HBO Urban Management, start in het tweede jaar en mijn boekenlijst is rond de 400 euro waard. Daar moet ook nog het bedrag bij van een boek dat nog moet uitkomen. Ben zoveel mogelijk tweedehands aan het bestellen :P
pi_84446698
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:08 schreef scholiertjeh het volgende:
Ik heb nu rond de 400 euro over gemaakt. Nu zegt mijn moeder, en ook de boeken leverancier, dat dit maar is voor het eerste termijn. Trouwens studie: Integrale Veiligheid. Het is al een doos vol. Hier doe je naar mijn idee toch al een jaartje mee. Zou ik zeker 1600 aan boeken moeten uitgeven, ik geloof er geen zak van...
Misschien dat ze het eerste half jaar bedoelen, dan kan het best voor sommige studies.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:23:15 #17
137079 Chowi
Lonerism.
pi_84446777
HBO Journalistiek, om en nabij de 300 euro. Viel me eigenlijk een beetje tegen, want zo'n grote lijst boeken is het niet. Het zijn vooral erg dure boeken.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_84446848
HBO medisch beelvormende en radiotherapeutische technieken, boeken kosten nieuw ¤2336,-
Maar ik koop momenteel zo veel mogelijk 2ehands in de hoop dat het me wel wat scheelt :')
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:28:34 #19
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_84446993
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:24 schreef TC_Artemis het volgende:
HBO medisch beelvormende en radiotherapeutische technieken, boeken kosten nieuw ¤2336,-
Maar ik koop momenteel zo veel mogelijk 2ehands in de hoop dat het me wel wat scheelt :')
Voor één jaar?! :o Of de hele studie?
pi_84447051
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:28 schreef Rituals het volgende:

[..]

Voor één jaar?! :o Of de hele studie?
Het is wel voor de hele opleiding zover ik het heb begrepen. Jaar 2, 3 en 4 heb je nog wat reader nodig maar that's it. Maar erg kut dat je het in één keer moet betalen, aangezien m'n stufi enzo in delen komt :P . Probeer van mijn magere studentenloont elke week wat boeken te bestellen, en mn vorige hbo boeken kwijt te raken maar dat lukt niet zo goed :P .
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:32:31 #21
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_84447121
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:30 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Het is wel voor de hele opleiding zover ik het heb begrepen. Jaar 2, 3 en 4 heb je nog wat reader nodig maar that's it. Maar erg kut dat je het in één keer moet betalen, aangezien m'n stufi enzo in delen komt :P . Probeer van mijn magere studentenloont elke week wat boeken te bestellen, en mn vorige hbo boeken kwijt te raken maar dat lukt niet zo goed :P .
Vervelend om in één keer te moeten betalen ja! En ook rot als blijkt dat je de studie niet zo leuk vindt als gehoopt, dan zit je met al die boeken...
pi_84447154
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:32 schreef Rituals het volgende:

[..]

Vervelend om in één keer te moeten betalen ja! En ook rot als blijkt dat je de studie niet zo leuk vindt als gehoopt, dan zit je met al die boeken...
Het is niet mijn plan om nog een keer te stoppen.. dus even doorbijten dan maar. Overigens lijkt het mij een heel gave opleiding :) . Ook al 2 dagen meegelopen op een afdeling waar ik later terecht zou kunnen komen, heel varierend werk en je doet zeker wat zinnigs.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:35:40 #23
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_84447213
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:33 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Het is niet mijn plan om nog een keer te stoppen.. dus even doorbijten dan maar. Overigens lijkt het mij een heel gave opleiding :) . Ook al 2 dagen meegelopen op een afdeling waar ik later terecht zou kunnen komen, heel varierend werk en je doet zeker wat zinnigs.
Goed zo! Klinkt leuk! Ik had het ook niet specifiek over jou, maar er zijn vast mensen die stoppen met de studie.
pi_84447256
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:35 schreef Rituals het volgende:

[..]

Goed zo! Klinkt leuk! Ik had het ook niet specifiek over jou, maar er zijn vast mensen die stoppen met de studie.
Ja precies, 1/4 scheen alsnog af te vallen :o zit je met al je boeken :P . Vorige opleiding was 300, dus dat is nog wel te missen.. maar 2300, haha damn :P .
pi_84451438
¤ 613,- voor het 2e jaar Bio-informatica :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')