abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84625012
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:42 schreef Shandaly het volgende:
Hier gaat het ook niet goed geloof ik...
Na de eerste euforie dat Lars toch niet verder afviel en zelfs goed aankwam, is dat deze week weer helemaal weg... Hij is in 5 dagen tijd niet aangekomen (maar ook niet afgevallen!) Gister toen ik hem ophaalde bij het kinderdagverblijf kreeg ik de vraag of ik niet wat vollere flesjes mee kon geven, want 'ze hadden het idee dat hij misschien ietjes meer honger had'... het waren 3 flesjes van ~120ml, eergister met moeite bij elkaar gekolfd in 5 kolfbeurten (3 op m'n werk, 2 's avonds thuis). Gister op m'n werk heb ik met moeite 3 keer ~60ml gekolfd; en net bij de eerste sessie van vandaag had ik zelfs maar ~40ml... Zo krijg ik toch nooit vollere flesjes? :'(
Vorige week had ik nog bij de eerste sessie bijna 120ml in 1 keer...
Ik heb dus precies hetzelfde, ik kolf gewoon niet meer dan een bepaalde hoeveelheid. Daarom krijgt ze op het kdv ook kunstvoeding bij, dat heb ik liever dan dat ze honger lijdt. Op dagen dat ik thuis ben drinkt ze wel gewoon de hele dag bij me, zij krijgt er gewoon veel meer uit dan de kolf.
Ik heb ook alles geprobeerd en me er maar bij neergelegd dat het zo dan maar moest. :{
  donderdag 29 juli 2010 @ 13:44:06 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84625036
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:46 schreef lily het volgende:
Ik ga ook maar eens oefenen

http://translate.googleus(...)8BMdj1BrsqPpQVhFngqw
Wat lief! Dat snoetje ook O+

Ow en even over mijn borsten: de productie is min of meer gelijk. Alleen de borst die Harry als laatste gedronken heeft, geeft bij de eerste kolfbeurt een iets hogere productie. Maar verder dus gelijk.
En het stomme is dus dat de borst die helemaal 'leeg' voelt dus altijd nog wel weer een drupje of straaltje geeft terwijl de borst die vol aanvoelt dus echt op den duur geen druppel meer geeft :?

Shandaly, balen joh! Vaak aanleggen op je vrije dagen/vrije momenten.
En op de KDV dagen gewoon 's avonds een keer extra aanleggen. :*

Davinia -O-
pi_84661025
shandaly wat balen :*

BJ wat een heerlijke foto's! O+

Tot nu toe blijft het hier goed gaan, merk wel dat het voor mij heel moeilijk gaat worden eerlijk te zijn wanneer ik mn andere medicatie weer zal innemen
het kolven gaat redelijk, het voorraad idee heb ik wel uit mn hoofd
Ik kolf nu 2x per dag 1 borst, wat ik overhoud gaat alsnog wel de vriezer in hoor maar het kost me toch teveel om een goede voorraad aan te leggen

en vanaf nu ga ik gewoon weer beter mee lezen hier
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:25:20 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84663884
Draak, fijn dat het goed gaat!
pi_84664140
Ik heb nog wat melk van de eerste of tweede week in de vriezer liggen. Maar nu meen ik me te herinneren dat je dat beter niet kunt geven aan een oudere baby (nu 7 weken). Ik heb genoeg voorraad van latere datum, dus weggooien zou wat dat betreft niet erg zijn (maar wel zonde natuurlijk). Wat zijn jullie ervaringen?
pi_84664260
Ik heb nooit voorraad in de vriezer gehad, draculettetje.

Ik geef nu dik 7 maanden bv nu en het gaat prima :)

Ik kolf alleen op mijn werk, 3 dagen per week. Eerst 2 keer en dan kreeg ze de gekolfde voeding de werkdag erna maar sinds ze een half jaar is doe ik dat niet meer.
Ik kolf nu 1 keer per werkdag en gooi dat dus weg. Het met die hitte meenemen in de auto was sowieso te lastig en de "kolfdruk" werd me te hoog. Het stond me zo vreselijk, bah.

Ze krijgt nu kv overdag op mijn werkdagen en ik kolf nog een keer puur voor mijn productie. Het kolven gaat daardoor ook meteen weer wat beter.

Alle andere voedingen krijgt ze gewoon live en dat gaat perfect! (en dat zijn er nog 22 per week)
pi_84664468
Hoe deed je dat dan als je eens een dagje/middagje/avondje weg ging lily en iemand oppastte? Vantevoren kolven en in de koelkast bewaren?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:41:32 #133
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84664595
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:31 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb nog wat melk van de eerste of tweede week in de vriezer liggen. Maar nu meen ik me te herinneren dat je dat beter niet kunt geven aan een oudere baby (nu 7 weken). Ik heb genoeg voorraad van latere datum, dus weggooien zou wat dat betreft niet erg zijn (maar wel zonde natuurlijk). Wat zijn jullie ervaringen?
Niet weggooien, maar gewoon opmaken.
Volgens mijn lk is deze melk (ook al is hij niet meer helemaal afgestemd op de behoefte van je kind) nog altijd beter dan kunstvoeding.
Ik zou het gewoon een keertje geven met de fles (als je gaat oefenen) en de voeding die daarvoor niet bij jou gedronken wordt afkolven en in de vriezer stoppen :)
pi_84664702
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:38 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hoe deed je dat dan als je eens een dagje/middagje/avondje weg ging lily en iemand oppastte? Vantevoren kolven en in de koelkast bewaren?
dat is nog niet voorgekomen :o
Ik ben nog niet zonder Leah weggeweest (alleen werken dus).

Maar Leah heeft dus nog nooit bv uit de vriezer gehad, alleen maar uit de koelkast (en deze melk was dus nooit ouder dan een paar dagen)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:11:38 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84665828
CP, die melk van het eerste begin bevat veel meer antistoffen en veel inder vet dan wat je nu maakt. maakt het niet slecht, ze houdt het alleen minder lang vol. dus als ze normaal bijvoorbeeld op 100 cc 2 uur tevreden is, zal ze het nu een uurtje, mss 1,5uur uithouden op 100cc van je 'oude' melk. als je daar rekening mee houdt, is er niets aan het handje :)
bij aviva (of eli) heb ik nooit echt verschil gemerkt, maar dat kan ook komen doordat ik gewoon niet goed oplet op de klok :+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:25:10 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84666438
ik deed alles wat over was ook altijd in de vriezer, maar had daar dus nog flesjes staan van maart, terwijl Evie nu dus live aan de borst drinkt en ik alleen kolf op werkdagen en savonds laat.
het komt dus niet op...wel zonde, maar ik heb laatst toch een deel zo door de gootsteen gespoeld..
voelde niet zo fijn, na al die moeite die ik ervoor heb moeten doen.... :@
ik heb overigens wel wat flesje van mei aan Evie gegeven op mijn werkdagen en toen de verse kolfoogst weer in de vriezer gedaan; heb dus nu alleen een kleine voorraad van maximaal een maand oud.

Lily en CP en draakje fijn dat het daar ook zo goed gaat met de BV! *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84686809
Dank voor de antwoorden *O*
Ik kan natuurlijk altijd wat mengen (oudere en nieuwere voorraad door elkaar) :)

Ik heb nu een flinke voorraad in de vriezer liggen. Nu nog een gelegenheid vinden om het op te maken, want door de gootsteen spoelen vind ik ook zonde ja :D
Binnenkort maar eens wat opa's en oma's gaan laten oppassen :P
pi_84696924
Ik zelf zou het ook gewoon geven, hoor, CP. Het zijn maar een paar bekertjes, toch? Zonde om weg te gooien. :Y

Ik heb een beetje overproductie, geloof ik. Naast Lente d'r (live) voedingen, kolf ik zo'n 100/120 cc per dag extra. Leuk voor in de vriezer, maar nu moeten vraag en aanbod maar wat beter op elkaar afgestemd worden. Word ook nog steeds elke ochtend wakker van gelek. :')

Begin nu eerst maar met het afbouwen van de Domperidon en als dat goed blijft gaan, laat ik dat extra kolven ook achterwege.
pi_84698738
op voor een dagje uit voor CP :Y

Ssserpente fijn dat je kan afbouwen met de domperidon, hoop dat het goed gaat en je dan ook niet meer extra hoeft te kolven!

@lily ik wilde een voorraadje aanleggen voor het geval ik na 3 maanden toch moest stoppen voor mn medicatie, dan had ik nog wat om de tijd naar kv te overbruggen, maar goed nu zal het anders gaan ook geen probleem hoor
pi_84699093
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:56 schreef Ssserpente het volgende:
Ik zelf zou het ook gewoon geven, hoor, CP. Het zijn maar een paar bekertjes, toch? Zonde om weg te gooien. :Y

Ik heb een beetje overproductie, geloof ik. Naast Lente d'r (live) voedingen, kolf ik zo'n 100/120 cc per dag extra. Leuk voor in de vriezer, maar nu moeten vraag en aanbod maar wat beter op elkaar afgestemd worden. Word ook nog steeds elke ochtend wakker van gelek. :')

Begin nu eerst maar met het afbouwen van de Domperidon en als dat goed blijft gaan, laat ik dat extra kolven ook achterwege.
:D
Luxeprobleem :{w ;)
Fijn dat het zo goed is bijgetrokken zeg. Knap gedaan!!
pi_84699144
Nou he, ben er ook best trots op. :) Hoewel de Domperidon ws ook een hoop heeft geholpen natuurlijk.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:46:05 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_84699422
Goed Ssserpente! ^O^ Geweldig.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:57:53 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84699786
Ssserpente, goed gedaan joh! *O*
pi_84699872
Nou, inderdaad zeg ^O^
pi_84700086
Haha, lief dat jullie zo meeleven. O+
pi_84700381
Ik heb trouwens ook nog een klein succesje mede te delen: van 80cc per kolfbeurt (tis bij lange na niet meer 250-300 per werkdag ;( ) kan ik er nu 100cc uitkrijgen *O* Borstcompressie aan het einde werkt goed blijkt!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:22:14 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84700423
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:56 schreef Ssserpente het volgende:

Wow, dat spul doet misschien kun je beter het extra kolven afbouwen dan de domperion.. Als je in 1x zou stoppen denk ik dat je productie een flinke, flink dip krijgt...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:03:15 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84704824
wow, ssserpente, wat fijn dat je het tij hebt kunnen keren! *O* *O* *O*

aviva was vanochtend al drinkend heel geïnteresseerd met mn truitje aan het spelen. Zo schattig! O+ O+ O+
ben echt blij dat ik nog steeds voed. het is zooo makkelijk! *O* O+ (los van de blaren, das gewoon irritant, maar ach. ze lijken weer wat minder te worden. niet echt boeiend.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:47:25 #149
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84710232
jeujjjj voor Ssserpente en voor Davinia *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84714877
Thanks! Fijn he, Davinia. Heb je al tips tegen die blaren gehad?

Tico, mijn idee was meer om eerst die Domperidon geleidelijk af te bouwen en mn productie via de meer 'natuurlijke' weg (kolven dus) hoger te houden om daarmee een eventuele dip door de vermindering van Domperidon te compenseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')