Ja, ik ben nu die vloerbalken aan het dichtsmeren/metselen, maar dat zijn ook allemaal prutshoekjes natuurlijk. Maar ik ga de goede kant op inmiddelsquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lastig he?
Maar je bent goed bezig zag ik
Whehehequote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:20 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ha. Even in mijn madre's telefoon kijken. ik zal m n belletje geven
Ik ook. En ananas door gerechten vind ik ook lekker. Warme appeltaart is helemaal heerlijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 dit een onterechte klacht vindt, hij smult juist van gebakken banaan...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou en? Alsof 'ie dan opeens geen thee meer lust
he had me nou net zo'n tof telefoontje gelekenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Whehehe
Zullen we het maar gewoon zonder Job doen?
dingding goed opgelet!!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daar waar ze als eerste electriciteit in Amsterdam hadden?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daar waar ze als eerste electriciteit in Amsterdam hadden?
Oh, je mag het van mij best proberen hoorquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:28 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
he had me nou net zo'n tof telefoontje geleken
Ik heb dan wel weer ook met Eberhard's kinderen op school gezeten, met een van zijn oudere zoons tot op de middelbare school aan toe
Ik speel even heel dom: nee?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:32 schreef MadMaster het volgende:
Nem, begrijp je nu waarom ik vanmiddag vroeg om over het vandaag veelbesproken onderwerp te stoppen? Ik zag de bui al een beetje hangen...
Ze waren dus noodgedwongen selfsupporting, zoals we zondag ook al dachten...quote:Onder de vele Nederlanders die de tentoonstelling in Parijs bezochten was ook de directeur van het in 1866 geopende, zeer luxueuze Amstel hotel-restaurant in Amsterdam. Hij zag direct de grote commerciële waarde van de elektrische verlichting zolang het nog nieuw was en hij besloot in zijn hotel ook elektrische verlichting te laten aanbrengen. Zo eenvoudig was dit overigens niet, immers elektrische centrales waren er nog niet in Nederland en ieder die elektriciteit in Nederland wilde gaan toepassen, moest ook zelf die elektriciteit eerst opwekken. Dit betekende dat het Amstel hotel dus zelf een kleine centrale moest laten bouwen. Hiertoe werd in een aparte ruimte een gasmotor opgesteld, die via een drijfriem een 110 volt gelijkstroomdynamo aandreef. Via een eenvoudig schakelbord werd stroom geleverd aan een installatie met ongeveer 180 gloeilampen. Buiten waren ook enige booglampen opgehangen. In het najaar van 1883 was de installatie gereed gekomen en werd met enige feestelijkheden in gebruik genomen.
De kranten brachten deze gebeurtenis met grote koppen en sensationele beschrijvingen op de voorpagina's en uit alle delen van het land trokken nieuwsgierige mensen, die daar geld voor hadden, maar Amsterdam om met eigen ogen het nieuwe wonderlicht te zien en iedere avond dromde een grote menigte mensen voor het hotel samen, binnen was het dan al stampvol bezoekers uit de gegoede middenstand die al in de namiddag waren binnen gekomen en bij het elektrische licht dineerden. Voor de velen die ook bleven overnachten was op iedere kamerdeur een bordje met de volgende tekst opgehangen:
--------------------------------------------------------------------------------
Deze kamer is uitgerust met EDISON elektrisch LICHT. Dus dit licht niet met eenen lucifer aansteken. Alleen het zwarte knopje bij de deur omdraaien.
Het gebruik van Edison's Elektrisch licht is in geen enkel opzicht schadelijk voor de gezondheid, levert dus geen ernstige ziektes op en heeft geen nadelige invloed op uw nachtrust.
De Directie
--------------------------------------------------------------------------------
Het commerciële succes van de elektrische verlichting van het Amstel Hotel was natuurlijk in de zakenwereld niet onopgemerkt gebleven en we zien dan ook dat weldra andere restaurants, grote warenhuizen en modezaken ertoe overgingen om ook de elektrische gloeilampverlichting te laten aanleggen. Heel bekend geworden is de verlichting van de wintertuin, behorend bij café Krasnapolsky in Amsterdam. In de eerste tijd der toepassing der elektrische verlichting ging het, net als bij het Amstel Hotel, niet direct om het nut als lichtbron, daar het toen algemeen toegepaste gaslicht in vergelijking met de gloeilamp zeker niet minder was, maar veel meer als reclamemiddel. Men trachtte door elektriciteit toe te passen een voorsprong op de concurrent te verkrijgen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:32 schreef MadMaster het volgende:
Nem, begrijp je nu waarom ik vanmiddag vroeg om over het vandaag veelbesproken onderwerp te stoppen? Ik zag de bui al een beetje hangen...
ging je checken of het wel echt waar wasquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:38 schreef MadMaster het volgende:
M.b.t. het Amstelhotel nog even dit (intrigeerde me toch):
[..]
Ze waren dus noodgedwongen selfsupporting, zoals we zondag ook al dachten...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, je mag het van mij best proberen hoor
Lijkt me heel grappig dat 'ie ja zegt om met een totaal vreemde thee te gaan drinken
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ging je checken of het wel echt waar was
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik doe gewoon aan namedropping. Nee maar serieus, een van de coolste momenten in mijn leven was toen Femke Halsema zich aan mij voorstelde ipv andersom hahaha
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ze heeft geen hoge dunk van blondines?
Inderdaad....quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:17 schreef MadMaster het volgende:
Zitten ze weer met de CSS van Fok! te kloten?
Zie onder elke quote nu een extra regel witruimte...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
haha die zitMaar mijn mammie (!
) is ook blond hoor
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:20 schreef MadMaster het volgende:
PS, wat wil je na je studie gaan doen, als ik mag vragen?
En dan bedoel ik welke tak van de maatschappij je in wil gaan...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Even aan je mammie vragen wie zich aan wie voorstelde
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:20 schreef MadMaster het volgende:
PS, wat wil je na je studie gaan doen, als ik mag vragen?
En dan bedoel ik welke tak van de maatschappij je in wil gaan...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
en verder natuurlijk hockey/voetbal mama met al de kids in de espace en partijtjes met kinder moët.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:30[/url] schreef Puntenslijpsel het volgende:[/b]
[..]
en verder natuurlijk hockey/voetbal mama met al de kids in de espace en partijtjes met kinder moët.
Ik mag als P&O-er, bij voorkeur, niet in de OR. In onze OR wil je trouwens ook niet zittenquote:
Geen idee....quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:11 schreef TradeMarkie het volgende:
Stel, ik heb ooit een twitteraccount aangemaakt, maar daar heb ik nu een maand of 2 a 3 niks mee gedaan, waarom ben ik dan nu de lijst met mensen die ik volg kwijt?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik mag als P&O-er, bij voorkeur, niet in de OR. In onze OR wil je trouwens ook niet zitten
Komt vast goed. Het is wel leuk om zo'n OR "op te bouwen". Ooit ben ik wel lid geweest en gingen we voor een weekendje cursus naar Noordwijk aan Zee... vooral de borreluurtjes zijn me bij gebleven.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:15 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Onze OR is nieuw, ik ken 1 ander lid, de rest zijn collega's van andere vestigingen, hopelijk zijn het wel een beetje geschikte personen
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Komt vast goed. Het is wel leuk om zo'n OR "op te bouwen". Ooit ben ik wel lid geweest en gingen we voor een weekendje cursus naar Noordwijk aan Zee... vooral de borreluurtjes zijn me bij gebleven.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
U vraagt? Wij plaatsen:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus dit vindt je niets?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:31 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Jaarinkomen?
[..]
Steun(!) PS' boobies?
Ik ben voorbeginnen we vandaag?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:18 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik zat gewoon op een of andere vage pagina die niet van twitter is, nu zit ik weer op twitter en leef ik nog
Komt vast goed!!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:21 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Na m'n vakantie hoor ik meer, ik zie het allemaal wel
Zolang ze maar niks op woensdagmiddag plannen, want dan heb ik het komende jaar geen tijd
quote:
Welterusten!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:30 schreef mr_anonimous het volgende:
Truste Voetbalmoeders en OR-voorzitters
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |