En dat er enkel een uitzondering is voor muzikanten en dat soort tuig, gok dat je de LUL bent.quote:Heeft u in 26 van de 36 weken gewerkt voordat u werkloos werd? Dan voldoet u aan de wekeneis. U krijgt een basisuitkering van 3 maanden. Het maakt niet uit hoeveel uur u per week werkte in die 26 weken.
Je vergeet de nuance: "voordat u werkeloos werd". Daaraan voldoet de TS waarschijnlijk prima. Wel bestaat er een kans dat het UWV je uitkering gaat korten voor de tijd die je op vakantie was oid. Zie ookquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:19 schreef Mdrop het volgende:
Volgens mij maak je zeer weinig kans op de website van het uwv staat:
[..]
En dat er enkel een uitzondering is voor muzikanten en dat soort tuig, gok dat je de LUL bent.
Heb ze al gebeld, maar niet veel wijzer van geworden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:30 schreef BoGu5 het volgende:
[..]
Je vergeet de nuance: "voordat u werkeloos werd". Daaraan voldoet de TS waarschijnlijk prima. Wel bestaat er een kans dat het UWV je uitkering gaat korten voor de tijd die je op vakantie was oid. Zie ook
http://www.judex.nl/recht(...)htingen-in-de-ww.htm
Je kan het UWV in ieder geval even bellen, geven ze vast wel informatie.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef Crashman112 het volgende:
Ik heb ook zoiets meegemaakt. Contract werd niet verlengd. Daarna van de nood een deugd gemaakt en 2,5 mnd naar het buitenland geweest. Daarna WW aangevraagd, ging in principe zonder problemen. Gewoon even langsgaan bij het cwi/uwv en je situatie uitleggen
TS was tijdens de laatste verkiezingen dus op reis en heeft de moeite niet genomen te stemmen. Overigens heeft TS al jaren betaald en vindt dat hij nu ook aanspraak moet kunnen maken op zijn investeringen. Tevens is TS op zoek naar werk en vanuit een WW zou dat mogelijk makkelijker gaan, hetgeen naast dat het prettig is om een inkomen te hebben, een goede tweede reden is om te kijken of er nog iets te redden valt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:51 schreef Brerius het volgende:
TS is dus blijkbaar een slecht geinformeerde PVDAert
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:55 schreef Crashman112 het volgende:
http://www.uwv.nl/particulieren/zoekresultaat/faq_uwv.aspx?questionid=19546&handle=30712209&number=6&cid=173&qq=terugwerkende%2Bkracht&clicktype=k&categoryid=173&questiontitle=Kan+ik+een+%23+ontvangen+met+terugwerkende+kracht%3F&3397=WW-uitkering&3398=Wajong-uitkering&answerid=3397
Het is al een aantal jaar geleden, dus zeker weten doe ik het niet meer hoe het precies gegaan is. (ik wist toen ook niet dat je je eigenlijk moet inschrijven zodra je weet wanneer je werkloos wordt). In de laatste maanden heb ik besloten om na het werk naar het buitenland te gaan (je bent dan dus niet beschikbaar voor werk) en daarna mij aangemeld bij het uwv. Gewoon daar eens binnenstappen en je situatie uitleggen is wat ik gedaan heb.
Via Mijn UWV kan dat; moet je wel inloggen met DigiD.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:35 schreef mrkrul het volgende:
Hmm het ziet er naar uit dat er nog hoop is. Ik wil nu alleen uitzoeken in welke jaren ik genoeg dagen heb gewerkt. Weet iemand of er een manier is om dit ergens op te zoeken of moet je dan bewijs op vragen bij al je werkgevers?
Mooi, dat scheelt weer een hoop gebel en geschrijf voor oude loonstroken etc.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:46 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Via Mijn UWV kan dat; moet je wel inloggen met DigiD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |