Beetje offtopic, maar waarom staat juist Japan zo ver af van wat je moreel wenselijk acht?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:
7 - Japan - het meest bizarre land op aarde wat betreft cultuur en hoe ver die afstaat van wat ik moreel wenselijk acht
Ik zie je offerte-aanvraag wel verschijnenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:28 schreef El_Matador het volgende:
TS begint:
Hoog op de verlanglijst:
1 - Argentinie - de cultuur, de mensen, het landschap, het eten, het feesten
De uberkapitalistische werkcultuur, het eergevoel, de standenmaatschappij, de nadruk op juist niet het priveleven, de bizarre omgang met "kunst" (Japan is op het gebied van films, TV-shows, manga, anime, etc. echt de meest bizarre cultuur op aarde).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:53 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar waarom staat juist Japan zo ver af van wat je moreel wenselijk acht?
Als het goed is ga ik er in november naartoe, een week voor werk en dan wil ik een week ervoor erbij pakken om wat te zien. Misschien Uruguay meepakken, ik zie het nog wel.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zie je offerte-aanvraag wel verschijnen![]()
Dit gevoel had ik in China ook. Die mensen (vooral die zijn zo leuk en apart) waren zó anders dan hier. Ze waren erg nieuwsgierig maar wouden totaal niet opvallen. Ik kreeg daar dus nou juist een rebels verlangen om wél op te vallen! ;') (wat ik natuurlijk allang deed)quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De uberkapitalistische werkcultuur, het eergevoel, de standenmaatschappij, de nadruk op juist niet het priveleven, de bizarre omgang met "kunst" (Japan is op het gebied van films, TV-shows, manga, anime, etc. echt de meest bizarre cultuur op aarde).
Ik wil wel es zien hoe dat is.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:53 schreef maffemaniak het volgende:
India (heel Azië is leuk en de rest ben ik al geweest.
oh, oh... Ik dacht altijd dat het Guatemala in het groot zou zijn (wat ik de hel op aarde vind, afgezien van de natuur). Maar recentelijk begon ik er enthousiaster over te worden, vooral door mensen die er geweest zijn of heen willen gaan. Maar leg eens uit: wat is er zo verschrikkelijk aan?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
India is werkelijk het ergste land waar ik geweest ben. Veruit. Erger dan veel andere "rare" landen als Iran, Soedan, Azerbeidzjan etc.
Ik vond het de hel op aarde en iedereen die ik erover sprak (vooraf) en spreek (achteraf) hebben dezelfde ervaringen. En dat zijn ook (en nog meer) ervaren(er) reizigers dan ik.
Wel, inderdaad dat.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:26 schreef Lemans24 het volgende:
Ik stel me dit trouwens bij de hel op aarde voor: armoede, bar slechte hobbelwegen, afgetakelde chicken bussen, overal afval, mensen die ongeïnteresseerd waren in hun omgeving, spugende mensen, met 31 mensen in een bestelbusje gepropt worden, constant diarree,...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De uberkapitalistische werkcultuur, het eergevoel, de standenmaatschappij, de nadruk op juist niet het priveleven, de bizarre omgang met "kunst" (Japan is op het gebied van films, TV-shows, manga, anime, etc. echt de meest bizarre cultuur op aarde).
Ik wil wel es zien hoe dat is.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik ben niet veel in Azie geweest maar over het algemeen staat de mentaliteit van de Aziaten me ook minder aan, maar dat terzijde. India is werkelijk het ergste land waar ik geweest ben. Veruit. Erger dan veel andere "rare" landen als Iran, Soedan, Azerbeidzjan etc.
Ik vond het de hel op aarde en iedereen die ik erover sprak (vooraf) en spreek (achteraf) hebben dezelfde ervaringen. En dat zijn ook (en nog meer) ervaren(er) reizigers dan ik.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:11 schreef Abstruse het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb de meeste Afrikaanse landen en midden oosten etc geskipt for now, vanwege wetten/cultuur of oorlog/risico's. Wil ze eigenlijk wel zien en misschien komt dat ook wel, maar ligt er ook aan wie er mee gaat en hoe het tegen die tijd is. Antartica wil ik eig ook zien en door de oerwouden lopen, bergen beklimmen etc, wil gewoon echt alles een keer meemaken, weet dat dat eigenlijk onmogelijk is, want er zijn zoveel landen/natuurgebieden en financieel kost dat ook veel. En uh, ik mag dan ook wel wat aan mijn conditie doen.
Maargoed ik moet dus meer mensen leren kennen, want voorlopig de meeste mensen die ik ken, willen meer naar Salou of Chersonissos en zich daar doodzuipen zo ong (of camping). Ik houd ook van feesten etc, maar bedoel elke keer is overdreven (en wat heb je eraan om zo dronken te zijn dat je niet eens hebt gezien hoe het land eruit ziet o_O)
en financieel ervoor zorgen
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |