abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:07:08 #26
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84635407
Ik loop ook bij een psycholoog sinds twee maanden, die is er ook van overtuigd dat ik ADHD heb.

Ikzelf steeds minder eigenlijk. Zeker sinds ik niet meer blow en minder koffie of cola drink. Daarvóór werden mensen echt gek van me.
Intelligent, but fucked up.
pi_84635440
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:*
kan je het misschien achterhalen door te zoeken naar een patroon in je reactie op dingen (dus ben je vaker opgefokt als je alleen bent een hele dag?)
Ik heb het in tijden niet meer meegemaakt omdat ik (ook door verveling en onrust ws.) steeds meer 's avonds/'s nachts leefde, en dan met een biertje prima tot rust kwam..

Het was wel de eerste dag in 2 weken tijd dat ik wist dat ik m'n partner niet kon zien en me daar al een beetje over opfokte.. als ik weet dat ik iets niet kan wil ik 't alleen maar meer :@
Da's hetzelfde als dat ik direct ontwenning zou voelen als iemand me zou vertellen dat ik zojuist m'n laatste peuk op heb.. heel erg psychisch en tikkie obsessief dus, weet alleen niet goed of dat met add/asperger samenhangt, of gewoon een irritante karaktertrek is waar ik me op één of andere manier over heen moet zetten.. maar raakte vanmiddag vooral in de war omdat ik niet zeker wist of ik t gevoel los moest laten, of dat ik echt even mijn overtollige energie kwijt moest raken..
pi_84655522
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 17:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

-O- nou zo gemeen was ik nou ook weer niet O-)
ik ben helemaal haske lief enzo O+
Jij heul nie liev nie... Jij Lievil.... en dat weet je zelf ook :P

Ik heb de laatste paar weken trouwens flink last van rebounds :(. Ik ben echt compleet uitgeput als ik thuis kom van mn werk. Denk dat het door de drukte hier komt. We moeten (net als elk jaar) een paar honderd PC's vervangen. Helaas gaat, itt voorgaande jaren, de planning compleet de mist in. Verschillende bedrijven lopen ons in de weg, we moeten opeens veel meer doen zonder dat ons dit van tevoren gemeld was, we kunnen bepaalde dingen niet doen vanwege problemen met het meubilair, etc, etc, etc.

Al met al, niet een ideale werkomgeving momenteel...
pi_84659212
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jij heul nie liev nie... Jij Lievil.... en dat weet je zelf ook :P

Ik heb de laatste paar weken trouwens flink last van rebounds :(. Ik ben echt compleet uitgeput als ik thuis kom van mn werk. Denk dat het door de drukte hier komt. We moeten (net als elk jaar) een paar honderd PC's vervangen. Helaas gaat, itt voorgaande jaren, de planning compleet de mist in. Verschillende bedrijven lopen ons in de weg, we moeten opeens veel meer doen zonder dat ons dit van tevoren gemeld was, we kunnen bepaalde dingen niet doen vanwege problemen met het meubilair, etc, etc, etc.

Al met al, niet een ideale werkomgeving momenteel...
Gewoon doobuffelen maat, wordt vanzelf wel weer chill *O*
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:13:47 #30
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_84661056
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik loop ook bij een psycholoog sinds twee maanden, die is er ook van overtuigd dat ik ADHD heb.

Ikzelf steeds minder eigenlijk. Zeker sinds ik niet meer blow en minder koffie of cola drink. Daarvóór werden mensen echt gek van me.
t is mij wel bekend dat suikers en thc juist het xtc effect kunnen hebben op adhd-ers, dus als je dat mindert/stopt, dan heb je die verschijnselen ook minder.

Zelfde als een niet adhd-er ritalin gaat nemen, die gaan er van stuiteren, bij ADHD-ers werkt het weer rustgevend..
pi_84661610
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:13 schreef Swiffer het volgende:

[..]

t is mij wel bekend dat suikers en thc juist het xtc effect kunnen hebben op adhd-ers, dus als je dat mindert/stopt, dan heb je die verschijnselen ook minder.

Zelfde als een niet adhd-er ritalin gaat nemen, die gaan er van stuiteren, bij ADHD-ers werkt het weer rustgevend..
Wat dacht je van caffeïne? Ik dronk toen ik net begon met medicatie zo'n 5 tot 10 blikjes cola per dag, daar moest gelijk mee stoppen.. helaas :N ik mis het nog steeds
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:39:39 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84661913
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:13 schreef Swiffer het volgende:

[..]

langdurig flink blowen kan mogelijk ook ADHD symptomen opleveren :P

Nou ja, ik krijg nog een onderzoek. Merk het wel. De laatste dagen lijk ik wel weer wat meer moeite te krijgen met normaal reageren op dingen, maar ik drink nu wel weer koffie (3 op een dag ofzo) en ik zit wel in een enigszins spannende situatie.
pi_84664272
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:18 schreef Michhas het volgende:

[..]

Gewoon doobuffelen maat, wordt vanzelf wel weer chill *O*
Natuurlijk komt alles wel weer goed. Probleem is alleen dat ik voor de 24e as al mijn werk af moet hebben of over moet kunnen dragen. Dan neem ik namelijk ontslag.

Naast mijn werk heb ik elke week "bijles" wiskunde A voor mijn 21+ toelatingstoets van 1 september.

Hiernaast ga ik (per 1 september :') ) beginnen met een nieuwe opleiding. Dit keer HBO Toegepaste Psychologie.

Voor mijn plezier ben ik thuis bezig om een Exchange server in te richten, wat momenteel niet echt vlot aangezien Telfort geen mailservers toestaat binnen haar netwerk :(

Al met al nog een behoorlijk drukke tijd de komende 4/5 weken :D
pi_84664288
o & _O_ cafeïne _O_

Ik zou niet zonder kunnen :D
pi_84664502
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:07 schreef Michhas het volgende:

[..]

Let me know hoe het ging! Heb je maar 1 intakegesprek dan? Ik heb er wel 5 gehad ofzo :{
Het wordt mijn eerste echte. Ik heb over de telefoon een vragenlijst gehad enzo.
Haters gonna hate.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:20:46 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_84676822
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Natuurlijk komt alles wel weer goed. Probleem is alleen dat ik voor de 24e as al mijn werk af moet hebben of over moet kunnen dragen. Dan neem ik namelijk ontslag.

Naast mijn werk heb ik elke week "bijles" wiskunde A voor mijn 21+ toelatingstoets van 1 september.

Hiernaast ga ik (per 1 september :') ) beginnen met een nieuwe opleiding. Dit keer HBO Toegepaste Psychologie.

Voor mijn plezier ben ik thuis bezig om een Exchange server in te richten, wat momenteel niet echt vlot aangezien Telfort geen mailservers toestaat binnen haar netwerk :(

Al met al nog een behoorlijk drukke tijd de komende 4/5 weken :D
daar zou ik me dan helemaal niet meer druk om maken. je gaat toch weg! Gewoon je best doen is echt genoeg! ^O^

En ik ben wel lief O+

Michas: kusje erop? :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_84677470
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:30 schreef Michhas het volgende:

[..]

Wat dacht je van caffeïne? Ik dronk toen ik net begon met medicatie zo'n 5 tot 10 blikjes cola per dag, daar moest gelijk mee stoppen.. helaas :N ik mis het nog steeds
Worden ADD-ers rustiger van caffeïne?
Want ik heb altijd dat gevoel gehad terwijl iedereen altijd zegt 'als je al zo onrustig bent moet je helemaal geen caffeïne drinken!'
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:13:50 #38
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84678719
Ik word er erg onrustig van in ieder geval. Maar ik merkte dat verschill pas toen ik stopte. Opeens was de constante beweeglijkheid eruit

Misschien ben ik wel gewoon overgevoelig voor cafeine. Minder spannend allemaal, maar net zo goed mogelijk.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:17:25 #39
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_84678845
Hier dus.
pi_84680722
Weer zo'n opgefokt dagje..
Blijkbaar komt nu ik me niet meer elke avond laveloos zuip en de halve dag in een roes doorbreng, en ik nog steeds hele dagen thuis zit de ware ADD-er in me weer boven -O-
pi_84706552
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

daar zou ik me dan helemaal niet meer druk om maken. je gaat toch weg! Gewoon je best doen is echt genoeg! ^O^

En ik ben wel lief O+

Michas: kusje erop? :*
Daar zeg ik geen nee tegen :Y Haha wat een geslijm :r

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:39 schreef Maartel het volgende:

[..]

Worden ADD-ers rustiger van caffeïne?
Want ik heb altijd dat gevoel gehad terwijl iedereen altijd zegt 'als je al zo onrustig bent moet je helemaal geen caffeïne drinken!'
Eeeeuhm bij mij was het zo dat ik er wel gefocusd van werd, maar aan de andere kant ook heel onrustig.. Dus ik kon me wel beter concentreren (het is uiteindelijk toch ook gewoon een pepmiddel), maar door al die suiker werd ik heeel onrustig.. en aan het eind van de dag nog veel vermoeider dan zonder cola..
Ik mis de cola wel echt heel erg, het is zooo fucking lekker! O+
pi_84706596
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik word er erg onrustig van in ieder geval. Maar ik merkte dat verschill pas toen ik stopte. Opeens was de constante beweeglijkheid eruit :P

Misschien ben ik wel gewoon overgevoelig voor cafeine. Minder spannend allemaal, maar net zo goed mogelijk.
Die beweeglijkheid komt door de suiker ;) daarom is cola eigenlijk zo fout, veel suiker + veel caffeïne = not a good combo!
pi_84743531
Laat ik maar weer eens posten! :)

Nadat ik nu een paar weken op dexamphetamine zit weet ik het practisch zeker, ik ga na 4 jaar stoppen met de leraaropleiding wiskunde. Door toeval kon in de laatste week van mijn vakantie mee met een sportkamp voor jongeren met een lichamelijke beperking en dit is mij zo goed bevallen dat ik weet dat docent wiskunde niet mijn roeping is, ik wist het eigenlijk al maar nu weet ik het zeker. Vele mensen inclusief mijn psycholoog hadden al aangegeven dat ze mij echt iemand voor de zorg vinden maar nu ben ik zelf ook overtuigd.

Nu ben ik aan het informeren of ik in september aan de slag kan met een leer/werk traject in de zorg, om uiteindelijk te gaan werken in de gehandicaptenzorg! Misschien weten jullie door toeval nog instellingen in gelderland die dit aanbieden?

Ik ben in ieder geval wel bij dat het nu allemaal duidelijker is geworden voor mij, en dat na 28 jaar..... zucht. Maar het is nog niet te laat, je bent nooit te oud om te leren denk ik dan :D
pi_84780172
Heeft iemand van jullie ook wel eens dat je bij lang stilzitten (ookal ben je ondertussen bezig) een soort van opgefokte spierpijn in je benen krijgt? Alsof ze schreeuwen 'en nu wat beweging!!!'.
pi_84781562
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:58 schreef Maartel het volgende:
Heeft iemand van jullie ook wel eens dat je bij lang stilzitten (ookal ben je ondertussen bezig) een soort van opgefokte spierpijn in je benen krijgt? Alsof ze schreeuwen 'en nu wat beweging!!!'.
Jep, onrustige benen. Vooral in de bovenbenen. Ik wiebel (ook met meds) veul met mijn voeten/benen.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_84781851
Vind het opmerkelijk dat ik het nét nu krijg nu ik kalmerende middelen slik.. maar misschien verbruik ik nu minder energie met m'n gepieker en heb ik daardoor meer energie over voor m'n lijf :P

(Die middelen zorgen wel dat ik er nog rustig onder blijf.. de vorige keer voelde ik me dus volslagen opgefokt door precies datzelfde gevoel in mijn benen)
pi_84786879
Ik zit altijd te wiebelen, moet ook altijd iets in mijn hand hebben, een pen, sleutels, een touwtje, een papiertje enz. enz. om mee te klooien.. En mijn benen kan ik niet stil houden, ik heb het niet eens meer door maar wiebel altijd :')
pi_84787204
Als ik thuis op mijn bank aan de laptop zit wiebel ik niet (ik kettingrook en drink alleen maar), maar krijg ik t na een paar uur dus (de laatste tijd) wel flink in m'n benen.
pi_84788798
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:50 schreef Michhas het volgende:
Ik zit altijd te wiebelen, moet ook altijd iets in mijn hand hebben, een pen, sleutels, een touwtje, een papiertje enz. enz. om mee te klooien.. En mijn benen kan ik niet stil houden, ik heb het niet eens meer door maar wiebel altijd :')
Ik heb precies hetzelfde! Haha ik vind het altijd wel grappig, krijg er ook altijd opmerkingen over. En dan stopt het even omdat ik me dan bewust ben van wat ik doe, en even later begint het weer.
Oh, computeren kan ik wel heeeeeel lang doen. Zonder een spoor van (lichamelijke) hyperactiviteit kan ik uren voor dat ding zitten.
Maar ik schiet wel altijd heen en weer tussen websites en ik scroll ook gruwelijk snel :') .

Hyperactiviteit vind ik niet echt erg aan adhd, dat is vooral heel vervelend voor je omgeving. Maar dat je alles vergeet (ik wel iig) , dat vind ik zo erg. Mensen denken dat je dom bent ofzo.
Is er eigenlijk iets aan die vergeetachtigheid te doen? Of word dat ook minder als je ritalin krijgt?
pi_84791857
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:27 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde! Haha ik vind het altijd wel grappig, krijg er ook altijd opmerkingen over. En dan stopt het even omdat ik me dan bewust ben van wat ik doe, en even later begint het weer.
Oh, computeren kan ik wel heeeeeel lang doen. Zonder een spoor van (lichamelijke) hyperactiviteit kan ik uren voor dat ding zitten.
Maar ik schiet wel altijd heen en weer tussen websites en ik scroll ook gruwelijk snel :') .

Hyperactiviteit vind ik niet echt erg aan adhd, dat is vooral heel vervelend voor je omgeving. Maar dat je alles vergeet (ik wel iig) , dat vind ik zo erg. Mensen denken dat je dom bent ofzo.
Is er eigenlijk iets aan die vergeetachtigheid te doen? Of word dat ook minder als je ritalin krijgt?
Volgens mij hebben wij wel een beetje van dezelfde dingen last :P Ritalin helpt bij mij echt totaal niet tegen de vergeetachtigheid, het is echt helemaal onveranderd gebleven.. ja die vergeetachtigheid is wel fucked up, ik krijg alleen nooit te horen dat ik dom ben (want dat ben ik ook niet O-) )
Maand geleden nog de verjaardag van mijn kleine zusje vergeten, terwijl mijn vader OP DE DAG ZELF mij nog belde om te zeggen dat ik mijn zusje even moest bellen... 2 weken later herinnerde ik het me |:( maar iedereen weet het van mij, so it's not a big deal :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')