Oh het klinkt echt heel erg gezellig!

Ben heel erg benieuwd naar foto's van Mo (en de rest natuurlijk).
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:38 schreef sigme het volgende:Ik wil ook best nog wat meer horen over de wandelvakantie van Chicolate

.
Liep je met bepakking? Heb je gekampeerd of in pubs geslapen, was het een georganiseerde wandeling, liep je alleen met je vriendje? Vertel! (Als je zin hebt

)
Ik was samen met mijn broertje, die houdt ook van wandelen en kan handige dingen zoals kaart lezen en omgaan met een kompas

. Ik was er om de vlucht te boeken, hostels te reserveren en meestal ook om het woord te doen met eigenaren van hostels en pubs. Het is een officiele wandelroute met paaltjes enzo, die kan je door een reisorganisatie laten regelen en dan vervoeren zij je bagage, maar dat is belachelijk duur. Dus wij hebben zelf alles geregeld, en hadden van die megarugzakken (die half leeg waren omdat we het gewicht laag wilden houden, 10 kg per stuk). Achteraf hadden ze wel zwaarder gemogen, omdat trekkingrugzakken een goede heupband hebben, zit al het gewicht daarop en merk je nauwelijks dat je een rugzak ophebt (alleen wat schaafwonden op mn heupen, maar daar merk je niets van). We hebben geslapen in hostels (in grote kamers met stapelbedden, waren vaak de enige op de kamer maar ook een paar keer snurkende kamergenoten enzo meegemaakt) omdat kampeerspullen ons voor de eerste keer wat te zwaar leken. En een echt bed is meestal ook wel fijn na 7-10 uur lopen, al waren sommige bedden bijzonder brak en lagen we 2x in een erg smal 2-persoonsbed (formaat twijfelaar) wat een minder groot succes is als degene naast je niet je partner is, het bed schuin afloopt richting het midden en het bed ook nog eens vreselijk kraakt

. Ik heb die nacht een tijdje op de grond gelegen.
En het land was vooral heel erg mooi en ruig op veel plaatsen, we kwamen weinig touristen tegen (soms kwam je een dag alleen maar wat herders, andere locals en de hosteleigenaar tegen), het pad was zeer gevarieerd en we hebben bizar veel geluk met het weer.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:45 schreef Blurred86 het volgende:Oh ja inderdaad, daar wilde ik ook nog naar vragen! Sinds mijn zus de West Highland Way (in Schotland) heeft gelopen wil ik ook al altijd zoiets doen!
Sigme heeft verder alle vragen die ik wilde stellen al wel gesteld eigenlijk, vraag me alleen nog af op wat voor budget je ongeveer moet rekenen voor zo'n vakantie (of is het onbeleefd om daar naar te vragen

)
Oh mag je vragen hoor

. We weten nog niet precies hoe hoog we uitkomen, maar de vlucht (Ryanair, lang tevoren geboekt), de trein/busreis naar het startpunt (ook online boeken, 4 uur durende treinreis voor 10E pp?

), hostels (goedkoopste steeds, en in dorms), 's avonds uit eten in de pub en nog wat culturele activiteiten (theater, museum in dublin, souvenirs) komen totaal uit op ongeveer 400-500E pp voor totaal 11 dagen, waarvan je er 7 wandelt. Je kunt ook zelf koken en de culturele uitjes overslaan, dan kom je uit op ongeveer 300-400E pp denk ik. Als je het laat regelen door een organisatie is het meer dan 1000E pp

. Maar dan heb je wel steeds een eigen kamer (en veel minder leuke verhalen over snurkende kamergenoten).
Oh het is een beetje een lang stuk geworden

.
Op
maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)