Meen je het of ben je ironisch ?quote:
Ja de andere 11miljoen feestvierders haken na de finale ook af. De echte liefhebbers blijven over met hun kater.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:03 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben er niet echt mee bezig eigenlijk.
Aan die kans denk ik vaak terug. Als.......Arma alsquote:Op donderdag 22 juli 2010 17:05 schreef Armageddon het volgende:
Ik zat laatst de matrix te kijken. Op een gegeven moment ziet Neo een kat en ziet hem daarna weer en doet precies het zelfde.
Die net niet goal van Robben, had gewoon een goal moeten zijn. Maar ja, een glitch in the matrix.
Ben ook bang. Je weet het nooit. De jonkies denken 'Ach over 4 jaar weer een kans'quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:09 schreef Armageddon het volgende:
Mijn kater is net zo groot hoor tong. Ik zit er ook nog steeds stuk van. Ik heb zelfs staan janken na de wedstrijd.
WK finale haal je nooit meer. Niet in mijn leven in ieder geval.
Nee ik ben een reälist plus romanticus.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:16 schreef FopNegert het volgende:
jij trekt ouwe runderen uit het water. iedereen was het een beetje aan het vergeten en nu komt alles weer naar boven. KUT WEBB
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:54 schreef F.M.D. het volgende:
ik ben er allang overheen. heb alweer zin in het club voetbal, de club is me toch wel meer waard dan het nationale elftal.
Clubvoetbal komt niet eens in de buurt bij mij. Clubvoetbal is interessant, landenvoetbal maakt echt iets bij me losquote:Op donderdag 22 juli 2010 17:54 schreef F.M.D. het volgende:
ik ben er allang overheen. heb alweer zin in het club voetbal, de club is me toch wel meer waard dan het nationale elftal.
als je niet echt supporter ben van een voetbalclub dan snap ik dat welquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:02 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Clubvoetbal komt niet eens in de buurt bij mij. Clubvoetbal is interessant, landenvoetbal maakt echt iets bij me los
quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
Aldieschijn met Oranje attributen.
Er werd me zelfs verweten dat ik niet op een groot plein naar een scherm ging kijken.
Fuck them.De echte liefhebbers zijn nog in rouw en zijn wars van al dat gedoe.
owquote:Op donderdag 22 juli 2010 19:12 schreef zlakto het volgende:
[..]
Maar er staat volgende week niet weer een nieuw WK voor de deur.
Ftits en OtmarWalter en Heinz Kutzeraquote:Op donderdag 22 juli 2010 19:06 schreef zlakto het volgende:
Ik denk er ook nog vaak aan. Maar vind het beide. Het is geweldig voor zo'n klein land om de finale te halen. Tsjecho-Slowakije was het laatste kleine land dat de wk finale haalde en dat was in 1962, toch een een andere tijd. zweden was in 58 en Hongarije zelfs in 54. Wij houden ons toch knap staande tussen die grote landen. Alleen zijn wij wel het land dat het vaakst de finale haalde, maar het toernooi nooit won. Tsja het is wel leuk zo'n statistiek maar als dat te lang duurt gaat het wel irriteren. We waren immers zo dichtbij, als die bal van Robben binnengaat word je wereldkampioen, ben i kvan overtuigd
En de vergelijking van, we hebben het niet meer over die landen vind ik niet helemaal opgaan. Noem jij eens 3 spelers uit het Duitse elftal van 54. Herinneringen worden vanzelf vaag.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:01 schreef tong80 het volgende:
Ga me steeds meer beseffen hoe dicht we erbij waren.
Hebben jullie dat ook ?
Eén ding scheelt dan weer wel: je hoeft maar tegen hooguit twaalf van die teams te spelen (de kwalificatie uiteraard meegerekend)quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ook bang. Je weet het nooit. De jonkies denken 'Ach over 4 jaar weer een kans'
Maar je moet dan 220 andere landen voorblijven.
Dat is waarschijnlijk in 1978, of in 1980 (toen Nederland al in de poulefase van het EK sneuvelde) ook al eens gezegd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:17 schreef wolferl het volgende:
Adriaanse zei het al een keer: "Nederland wint nooit meer een EK of WK"
Sodemieter toch op met je geluk dwing je af-onzin. Waar was dan Duitsland's afgedwongen geluk in '74? Volgens jouw redenatie had Nederland die dus gewonnen. Idem voor 78quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:25 schreef tong80 het volgende:
Je hebt bij een groot toernooi geluk nodig. Ik dacht dat dit ons toernooi qua geluk zou worden.Maar geluk dwing je af. Het gelukin 88 dwongen we af door aanvallend voetbal.Nu werden we achterin de rug geschoten omdat we telaf warern het geluk af te dwingen. Voor het toernopoi haddenwehet over de grote vier. Waar was de vierde ? Die zat op de bank. In Nederland was men blij met een tweede plaats.Ik begrijp en begreep daar niks van. In het buitenland hebben we respect verloren ondanks de tweede plaats.
Het WK was erna ook over hequote:Op vrijdag 23 juli 2010 01:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dat had ik direct na het doelpunt van Iniesta al.
Heb ook bijna niks meer gevolgd vanaf toen. Echt een gevoel van: we hebben verloren, dus verder boeit het niet meer.
quote:
Het wordt tijd dat je je eigen topics terug gaat lezen. Wat hebben Zweden en Tsjecho-Slowakije verder gepresteerd? Nederland staat al meer dan 30 jaar praktisch onafgebroken aan de top.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:01 schreef tong80 het volgende:
Hebben jullie dat ook ?
Of denken jullie nog steeds dat voor een klein landje de tweede plaats mooi is ?
Andere kleine landjes werden ook ooit tweede.
Zweden of Tsjechoslowakije.
Hebben we het daar nog over na een paar decennia ?
Wereldkampioen, realiseer je dat eens. Kijk eens wat een effect het gewonnen EK-88 nog steeds heeft.
Ik baal echt met de dag meer.
Mijn Barca shirt met Iniesta draag ik ook nooit meer, wat een homoquote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:00 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
NL is altijd een heroische leeuw die 2e komt. In de 70s, in 1998 en nu.
Mijn ergste kater is dat ik nu niet meer voor Barca kan juichen.![]()
Ooit moet het goedkomen, misschien eerder dan we denken, we hebben nog wel wat verborgen talent!!
Duitsland was in die finale gelijkwaardig aan Nederland. Kregen zelfs de beste kansen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:01 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Sodemieter toch op met je geluk dwing je af-onzin. Waar was dan Duitsland's afgedwongen geluk in '74?
Dat ideäliseer ik ook steeds. Maar ben me bewust dat we weer net niet wonnen.Ik was er echt van overtuigd dat het ons toernooi zou worden.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat je je eigen topics terug gaat lezen. Wat hebben Zweden en Tsjecho-Slowakije verder gepresteerd? Nederland staat al meer dan 30 jaar praktisch onafgebroken aan de top.
Dat is ook de bedoeling.quote:
Het gevoel van:quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:01 schreef tong80 het volgende:
Hebben jullie dat ook ?
Of denken jullie nog steeds dat voor een klein landje de tweede plaats mooi is ?
Andere kleine landjes werden ook ooit tweede.
Zweden of Tsjechoslowakije.
Hebben we het daar nog over na een paar decennia ?
Wereldkampioen, realiseer je dat eens. Kijk eens wat een effect het gewonnen EK-88 nog steeds heeft.
Ik baal echt met de dag meer.
Jammer dat hij geen rood kreeg. We hebben de finale toch verloren, dan was die idioot gelijk klaar geweest met zijn 'Statements'quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:43 schreef daftme het volgende:
Ik had oranje schoenveters in gedaan. Heb er nog twee weken mee gelopen. Laat me niet zomaar gek maken door een helaas falende Robben en de KungFu van de Jong.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:25 schreef Symer het volgende:
Ik had er halverwege de finale al vrede mee. Iedereen bleef het hele toernooi zeggen dat die verdedigende voetbal-onmogelijk-makende teams de oorzaak waren van ons lelijke spel, dus bleef ik hoop houden dat Nederland 'zou gaan exploderen tegen een echte tegenstander', want 'Nederland speelt slechts op 70% en kan nog zo veel beter'.
Met dat vooruitzicht nam ik die dramatische wedstrijden maar voor lief, maar toen in de finale bleek dat Nederland gewoon niet beter kon en alleen maar in de finale stond door een gelukkige loting qua tegenstand had ik zoiets van 'sterf dan ook maar met je lelijke voetbal'
Vervolgens heb ik uit frustratie een topic gemaakt dat zélfs vrouwenvoetbal nog leuker is om te kijken
Houd je bek kneusquote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:22 schreef Jivis het volgende:
[..]
Als Robben die kans had gemaakt, waren we wereldkampioen geweest.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:32 schreef nostra het volgende:
Dit WK levert zeker veel frustraties op. Nederland kon in het verleden zoveel beter. Had beter moeten presteren. In '98 was het het beste team ter wereld. In 2000 eveneens. Maar we faalden. En hard. Hoe hard. En nu leek alles mee te zitten. Kut voetbal. Schoppende Fransen. Furieuze Engelsen. Eigen goals. Het kon niet op.
Dan krijg je nog kansen ook. Niet zomaar kansen. Kansen die er altijd ingaan. En die mis je. Spanje was beter. Zegt iedereen. Iedereen lult uit zijn nek. We hadden die beker moeten hebben. Stonden we dan. Gehuldigd. Enige land waar dat kan, vernederd worden en gehuldigd worden. Maar dan hebben we Gregory nog. Die kon het wel aan met zijn straattaal. Hadden we Dennis nog maar. Bang om te vliegen.
Dit gaat nergens over man.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:32 schreef nostra het volgende:
Dit WK levert zeker veel frustraties op. Nederland kon in het verleden zoveel beter. Had beter moeten presteren. In '98 was het het beste team ter wereld. In 2000 eveneens. Maar we faalden. En hard. Hoe hard. En nu leek alles mee te zitten. Kut voetbal. Schoppende Fransen. Furieuze Engelsen. Eigen goals. Het kon niet op.
Dan krijg je nog kansen ook. Niet zomaar kansen. Kansen die er altijd ingaan. En die mis je. Spanje was beter. Zegt iedereen. Iedereen lult uit zijn nek. We hadden die beker moeten hebben. Stonden we dan. Gehuldigd. Enige land waar dat kan, vernederd worden en gehuldigd worden. Maar dan hebben we Gregory nog. Die kon het wel aan met zijn straattaal. Hadden we Dennis nog maar. Bang om te vliegen.
quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:01 schreef tong80 het volgende:
Blijkbaar wel dus. Maar dit was afgelopen maand veelgehoorde lariekoek. Ik vroeg mij regelmatig af of voorvechters van die stelling het wk wel gezien hadden.quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:52 schreef remlof het volgende:
En dan het team binnenhalen met bijna de zelfde huldiging als in '88... Hoe verzinnen ze het
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:56 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Beseffen is geen wederkerend werkwoord. Je bent in de war met (zich) realiseren.
Tevens: als je een echte liefhebber was, had je niet eens wereldkampioen willen worden met dit afbraakvoetbal.
Maar goed: dit is weer een topic voor op de grote hoop voor je waarschijnlijk.
Sterkte.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar heb je het over ?
Ik ben een voorstander van aanvallend voetbal. Maar tevens een Oranje fan.
Met aanvallend voetbalin de finale hadden we misschien ook verloren.
Maar dan met het hoofd recht. Dit was Nederland onwaardig. En dat weet jij ook.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:52 schreef remlof het volgende:
En dan het team binnenhalen met bijna de zelfde huldiging als in '88... Hoe verzinnen ze het
Schandalig, zoals tong al zei. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand die '88 bewust heeft meegemaakt in de gracht is gesprongen voor die losers.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:09 schreef tong80 het volgende:
Nogmaals The Buffallo Bills stonden drie jaar achter elkaar in de finale van the superbowl.
Ze verloren ze alle drie. Staan bekend als de grootste losers in de Amerkaanse sprortgeschiedenis.
In Nederland springen we in de gracht omdat we tweede zijn geworden.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:25 schreef Barcaconia het volgende:
De wedstrijd geeft een ontzettend bittere nasmaak.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:36 schreef tong80 het volgende:
Ik had een klein sjaalte van het EK-88 aan mijn balkon hangen.
Heb hem na een week pas weggehaald.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, vooral ook omdat er niks te juichen viel. Er is geen doelpunt gemaakt, geen gelijkmaker, niks. Er was alleen maar spanning en die eindigde met het doelpunt van Iniesta en het besef dat Nederland geen wereldkampioen zou worden. Al die opgebouwde spanning viel in een onbevredigend gevoel uiteen. Ik was gelijk klaar met het hele WK en alle programma's. Tot de finale keek ik alles, maar na de nederlaag hoefde ik niks meer te zien. Als je verloren hebt, dan heb je verloren en dan heb je niet toch een beetje gewonnen. Nee, gewoon verloren.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:51 schreef remlof het volgende:
Ik baal ook nog steeds. De derde keer in de finale, voor het eerst in 32 jaar en wéér niet.
GOFTEDOMME
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Precies dat ja. 116 minuten spanning en in die seconde is het afgelopen. Niets. Naar huis. Als ze tenminste nog een mooie wedstrijd gespeeld hadden en er gracieus uitgekomen waren, maar zelfs dat nog niet.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:06 schreef Symer het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus. Maar dit was afgelopen maand veelgehoorde lariekoek. Ik vroeg mij regelmatig af of voorvechters van die stelling het wk wel gezien hadden.
De enige -op papier- serieuze tegenstander tot de finale hebben we verslagen door mind-games waar die Brazilianen zich helemaal gek door lieten maken. De eerste helft van die wedstrijd is het enige succes wat we geboekt hebben dit WK en daar moet je maar trots op willen zijn.
-
Ik begrijp niets van die blinde wil om ten koste van alles die beker te winnen. Ik hecht daar totaal geen waarde aan. Leuk voetbal, dáár hecht ik waarde aan.
Achteraf heb ik meer genoten van de wedstrijden van Duitsland dan van die van Oranje en naar mijn mening zijn die Duitsers dan ook oneindig veel verder gekomen dit toernooi dan wij.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:09 schreef tong80 het volgende:
Nogmaals The Buffallo Bills stonden drie jaar achter elkaar in de finale van the superbowl.
Ze verloren ze alle drie. Staan bekend als de grootste losers in de Amerkaanse sprortgeschiedenis.
In Nederland springen we in de gracht omdat we tweede zijn geworden.
Dat heb ik nou weer niet . We zijn tweede van de wereld, daar mag je best aan terugdenken, en daar hoort die finale helaas ook bij.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:46 schreef Coccinella het volgende:
Weh, het ergste vind ik dat andere mensen over de finale willen praten, ik wil het er gewoon NIET over hebben, ok? En helemaal niet over de fair play award voor Spanje
Ja dat klopt & daar ben ik ook wel blij mee *zou blijer zijn geweest als we hadden gewonnen*, maar heb geen zin om met iemand te miepen over de finale.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:49 schreef zlakto het volgende:
[..]
Dat heb ik nou weer niet . We zijn tweede van de wereld, daar mag je best aan terugdenken, en daar hoort die finale helaas ook bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |