abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juli 2010 @ 10:56:04 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84496920
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Nou, omdat iedere zichzelf respecterende kok weet dat suiker en tomaten een verplichte combinatie zijn.
Niets doet een tomaat meer goed dan suiker :Y) Het haalt de smaak enorm omhoog. Ik ken geen Italiaan die een saus maakt zonder een puntje suiker.
Een zichzelf respecterende kok zal er idd zelf wat suiker aan toevoegen....
Maar het lijkt me sterk dat diezelfde kok die gepelde tomaten in blik met fructose siroop zal gebruiken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 juli 2010 @ 10:58:06 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84496989
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe ga je varkens voeren zonder granen? Denk je dat Biologische varkens geen granen krijgen?
Varkens wel, maar die eten sowieso alles...... als je echter koeien graan gaat voeren, is dat wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 juli 2010 @ 11:06:30 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84497236
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Varkens wel, maar die eten sowieso alles...... als je echter koeien graan gaat voeren, is dat wat anders.
Het is echter niet exclusief wat Amerikaans, in NL krijgen de koeien ook veel snijmais.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84497392
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:14 schreef Vasilevski het volgende:
Jamie Oliver, wat een held, doet het allemaal voor de kids!

Beetje overdreven. Ja, natuurlijk bakt Jamie Oliver ook taarten. Je mag ook best taartjes eten. Met mate, zoals met alles. Als je School Dinners had gezien, zou je weten dat wat die Britse kinderen op school te eten krijgen, simpelweg niet te verantwoorden is. Als ze het zelf kopen is het tot daar aan toe, maar als de overheid hen volstopt met gore rommel, is dat vrij ernstig.
pi_84500424
Zelfs het brood in Amerika smaakt voor geen meter. Dat is ook zoet. En met dat fructose syrup, het is idd niet zo heel slecht als je het met mate eet/drinkt, maar doordat het daar echt overal in zit kan je er niet omheen. Plus nog het feit dat je er alleen maar meer honger/dorst van krijgt vanwege het hoge suikergehalte waardoor je dus blijft eten. Daarom hebben er ook zoveel diabetes.

En degene die zei dat McDonalds daar erg goedkoop is, dat klopt inderdaad. Hetzelfde met Wendy's, IHOP , TGI Friday, en al die andere fastfood ketens. Je kan daar een complete maal krijgen voor nog geen $6. Vaak werken ze nog met kortingen, bijv. bij TGI was het 50% korting op appertizers op de donderdag. Vaak bestelde ze dan 2 of 3 voorafjes om daarna nóg een maaltijd te eten.

Ik weet nog wel dat wij ook eens naar zo'n pizzaplace (waar ik even de naam van kwijt ben) gingen waar je ONBEPERKT pizza kon eten voor $7 en omdat wij voor Disney werkte, nog eens korting kregen ook. Niet normaal hoe vol het daar ook altijd zat.

Daarnaast heb je ook om de 10 meter een nieuw restaurant. Het verbaasde mij gewoon dat er zoveel keus was op het gebied van eten. Helaas was het ook allemaal 'vet' eten, maar overal was het altijd wel druk. Je ziet inderdaad dat de meeste mensen er voor kiezen om buitenshuis te gaan eten.
pi_84500854
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:48 schreef colorito86 het volgende:
Ik weet nog wel dat wij ook eens naar zo'n pizzaplace (waar ik even de naam van kwijt ben) gingen waar je ONBEPERKT pizza kon eten voor $7
WELCOME TO CICI'S! :D

http://www.cicispizza.com

Volgens mij is het zelfs maar iets van $5 voor de onbeperkte Pizza, plus $2 voor een drankje (dat je ook weer onbeperkt kunt vullen)

Je kunt zeggen wat je wil van het eten daar, ik verheug me er altijd wel heel erg op iedere keer dat ik op bezoek ga. Kom meestal wat Kilotjes zwaarder terug en ben dan ook weer blij met een gezondere maaltijd hier.

Nog nergens een lekkerder ontbijtje gehad als bij Cracker Barrel bijv. :9
pi_84501987
Ook bij de Pizza Hut hebben ze op zondags meestal een all you can eat buffet met pizza's, pasta's, salades, etc. Best lekker wel, vooral de dessert pizza's :P maar niet voor elke week. zoals mijn gastgezin die elke zondag na de kerk standaard naar de Pizza Hut ging.
pi_84504263
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:59 schreef jeoff het volgende:

[..]

WELCOME TO CICI'S!

http://www.cicispizza.com

Volgens mij is het zelfs maar iets van $5 voor de onbeperkte Pizza, plus $2 voor een drankje (dat je ook weer onbeperkt kunt vullen)

Je kunt zeggen wat je wil van het eten daar, ik verheug me er altijd wel heel erg op iedere keer dat ik op bezoek ga. Kom meestal wat Kilotjes zwaarder terug en ben dan ook weer blij met een gezondere maaltijd hier.

Nog nergens een lekkerder ontbijtje gehad als bij Cracker Barrel bijv.
JAA Cici's pizza. Bedankt. Kon er echt gewoon niet opkomen.

En je hebt gelijk hoor over het eten. Ik mis het nu ook wel een beetje omdat er hier maar weinig keuze is en daar had je werkelijk alles. Ik mis IHOP vooral. Daar gingen we meestal om een uur of 3 's nachts naar toe en dan was het nog vol. Maar die pannenkoeken zijn daar echt zo lekker.

Cracker Barrel heb ik iig nog nooit van gehoord, maar de website ziet er wel leuk uit. Zal het proberen te onthouden wanneer ik weer terug ga.
pi_84504428
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:51 schreef Stokkie84 het volgende:

[..]

Zoek de verschillen:

Tomato - Potato
Tomaat - Aardappel
In beide landen is de ene rood en de ander bruin/geel.
pi_84504865
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:27 schreef emss het volgende:
Ook bij de Pizza Hut hebben ze op zondags meestal een all you can eat buffet met pizza's, pasta's, salades, etc. Best lekker wel, vooral de dessert pizza's maar niet voor elke week. zoals mijn gastgezin die elke zondag na de kerk standaard naar de Pizza Hut ging.
Elke zondag naar de kerk is voor die kinderen natuurlijk vele malen schadelijker dan elke week naar een all you can eat buffet van de pizza hut.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 26 juli 2010 @ 15:37:33 #161
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84507074
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:29 schreef klausmeister het volgende:

[..]

In beide landen is de ene rood en de ander bruin/geel.
Je hebt ook rode aardappelen en gele tomaten
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:54:22 #162
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84507808
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:44 schreef emss het volgende:
Ja, maar als het bijna OVERAL in zit, zoals in Amerika, heb je bijna geen keus. Het is een enorme dikmaker. Met mate is het wel te doen denk ik, maar in Amerika is dat moeilijk.
Klinkklare onzin, wat een plaat heb jij voor je kop gehad daar zeg.

In de VS is juist heel veel (lokaal) vers voedsel te krijgen, er zijn talloze kleine winkeltjes, toko's, farmers markets, boerderijen met winkel, slagers die lokaal vlees verkopen etc. Het is gewoon puur gemakzucht van veel mensen dat ze slecht eten en ik moet zeggen, je hebt 't niet getroffen met dat gastgezin. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:57:11 #163
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84507959
Ik verbaas me ook wel over waar allemaal HFCS in zit hoor. Je kan het zo gek niet bedenken of het staat er wel weer tussen op het ingrediëntenoverzicht. Ze stoppen het echt overal in waar het maar kan, omdat ze dankzij het kromme subsidiebeleid zo'n gigantisch overvloedige cornstapel hebben.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:02:33 #164
45206 Pietverdriet
pi_84508188
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:57 schreef Marble het volgende:
Ik verbaas me ook wel over waar allemaal HFCS in zit hoor. Je kan het zo gek niet bedenken of het staat er wel weer tussen op het ingrediëntenoverzicht. Ze stoppen het echt overal in waar het maar kan, omdat ze dankzij het kromme subsidiebeleid zo'n gigantisch overvloedige cornstapel hebben.
Tja, amerikanen eten het schijnbaar graag zoet. In NL stoppen ze weer overal zout in, zoveel zelfs dat ik blikgroenten en nog erger, soep uit blik, niet te eten vind.
pi_84508315
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:37 schreef Marble het volgende:

[..]

Je hebt ook rode aardappelen en gele tomaten
Als kinderen het verschil tussen een aardappel en een tomaat al niet weten, weten ze dat al helemaal niet.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:06:24 #166
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84508341
Idd, die blikken soep van Unox e.d. zijn zo zout dat mijn gezicht er gewoon van implodeert. Je zou er heel Antarctica mee kunnen laten smelten.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:07:29 #167
45206 Pietverdriet
pi_84508388
Aardappels en tomaten zijn trouwens familie van elkaar, allebei nachtschade
pi_84508704
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Klinkklare onzin, wat een plaat heb jij voor je kop gehad daar zeg.

In de VS is juist heel veel (lokaal) vers voedsel te krijgen, er zijn talloze kleine winkeltjes, toko's, farmers markets, boerderijen met winkel, slagers die lokaal vlees verkopen etc. Het is gewoon puur gemakzucht van veel mensen dat ze slecht eten en ik moet zeggen, je hebt 't niet getroffen met dat gastgezin. :D
Dan weet jij waarschijnlijk niet dat 15/16 jarige exchange studentjes meestal op het platteland of in kleine dorpjes terecht komen. Daar loopt dan een snelweg doorheen, er is een McDonalds, een Burgerking, een benzinepomp, een supermarkt en een Walmart, meer is er echt niet hoor.

En als 15-jarige is het helemaal moeilijk om in de auto te stappen om naar een Farmers market te gaan, die niet in de buurt is. Als je beide gastouders ook nog werken, en 's avonds geen zin hebben om je ergens naar toe te brengen. Vrienden allemaal niet in de buurt wonen (en trouwens ook alleen fast food eten)... Nee, het was niet het leukste jaar van m'n leven...

Maar ik heb tijdens m'n studie ook een jaar in Ithaca (Cornell University) doorgebracht, en daar leek het wel Europa. Iedereen op de fiets, geen fastfood, lekker sportieve mensen, anti-Bush. Dus het kan ook anders. Boulder, Colorado is ook zo'n dorpje. Toen kwam ik er pas achter dat er ook 'normale' Amerikanen bestaan die wel gezond willen eten, en dat er inderdaad farmers markets etc. zijn en dat gezond voedsel wel bereikbaar. Het hangt er maar net vanaf waar je woont en hoe je opgegroeid bent daar.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:17:50 #169
45206 Pietverdriet
pi_84508820
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:14 schreef emss het volgende:

[..]

Dan weet jij waarschijnlijk niet dat 15/16 jarige exchange studentjes meestal op het platteland of in kleine dorpjes terecht komen. Daar loopt dan een snelweg doorheen, er is een McDonalds, een Burgerking, een benzinepomp, een supermarkt en een Walmart, meer is er echt niet hoor.
Nee, in schubbekutteveen heb je veel keus, maar dat is ook niet tekenend voor Nederland, is het?
pi_84508914
Nee, maar platteland is daar wel in de meerderheid geloof ik.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:21:57 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84508980
De afstanden zijn groter op veel plekken, dat zeker maar als ik sommige mensen zie beweren dat er bijna geen goed voedsel te vinden is, tja.

Het blijft gemakzucht natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:22:59 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84509023
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, in schubbekutteveen heb je veel keus, maar dat is ook niet tekenend voor Nederland, is het?
Ja, maar in een NL Schubbekutteveen heb je geen Mac en/of BK...... meestal één supermarkt, van (het voormalige) Prisma Food Retail :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 juli 2010 @ 16:23:13 #173
45206 Pietverdriet
pi_84509029
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:19 schreef emss het volgende:
Nee, maar platteland is daar wel in de meerderheid geloof ik.
Geloven doe je maar in de kerk, Meer dan 79% van de bevolking woont in de stad.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:24:13 #174
45206 Pietverdriet
pi_84509072
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar in een NL Schubbekutteveen heb je geen Mac en/of BK...... meestal één supermarkt, van (het voormalige) Prisma Food Retail :')
Wel weer een Chinees, Tong Ah heet ie, voorheen de Rode Muur
  maandag 26 juli 2010 @ 16:24:48 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84509095
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel weer een Chinees, Tong Ah heet ie, voorheen de Rode Muur
Echt niet, bij ons in S'veen niet.... :N
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')