Je begrijpt de post niet, "uit eten gaan" bij de Mac is in de VS vaak goedkoper dan zelf (vers) koken.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.
Als je bij de supermarkt 2 kg patat (anderhalve euro) en 8 kroketten (1 euro) haalt, kan je je met 4 mensen aardig vol eten!
Verse aardappels kosten per kg vaak zelfs meer dan goedkope diepvriespatat...
Een courgette, een komkommer en een aubergine ookquote:
Gelukkigquote:Op zondag 25 juli 2010 23:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik wist gelukkig het Engelse woord voor prei.
Heb je de verpakkingen van Nederlands eten wel eens bekeken? Je krijgt hier ook bijna niks meer zonder suikers etc.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:05 schreef emss het volgende:
En dat high fructose corn syrup BAH, dat zit zelfs in een blikje gepelde tomaten. Die troep zit echt o-v-e-r-a-l in..
Heb je het dan over toegevoegde suikers op het ingrediënten lijstje of over de suikers op het lijstje voedingswaarde?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:13 schreef jeoff het volgende:
[..]
Heb je de verpakkingen van Nederlands eten wel eens bekeken? Je krijgt hier ook bijna niks meer zonder suikers etc.
Wat is er zo troep aan high fructose corn syrup?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:17 schreef emss het volgende:
Ik had het over high fructose corn syrup.. dat is pas echte troep. Suiker zit in heel veel voedsel.
Op zich is er niets mis met dat spul alleen de mate waarin sommige mensen het (of iig de producten met hfcs erin) naar binnen werken is het probleem.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er zo troep aan high fructose corn syrup?
Als het vrijwel overal inzit kun je er moeilijk omheen en werk je het al snel in (veel) te grote mate naar binnen.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:36 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Op zich is er niets mis met dat spul alleen de mate waarin sommige mensen het (of iig de producten met hfcs erin) naar binnen werken is het probleem.
Als mensen het in hun lichaam willen gieten houd ik ze niet tegen.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:17 schreef emss het volgende:
Ik had het over high fructose corn syrup.. dat is pas echte troep. Suiker zit in heel veel voedsel.
Vrij simpel te vermijden elke dag een 10 minuten extra in de keuken staan om je sla dressing zelf te maken, niet je voedsel in saus verzuipen en ipv een liter een glas frisdrank drinkenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het vrijwel overal inzit kun je er moeilijk omheen en werk je het al snel in (veel) te grote mate naar binnen.
Dat is nou net het probleem in de VS, men maakt amper zelf meer iets klaar met verse en/of losse ingrediënten..... en het gaat nogal snel vergezeld van een een mega-glas Cola (al dan niet in de light/diet versie).quote:Op maandag 26 juli 2010 10:41 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Vrij simpel te vermijden elke dag een 10 minuten extra in de keuken staan om je sla dressing zelf te maken, niet je voedsel in saus verzuipen en ipv een liter een glas frisdrank drinken![]()
gewoon wat bewuster met je eten omgaan
Dat er siroop wordt gebruikt met een hoog fructose gehalte betekend dat je een product zoeter kan krijgen met minder suiker. Fructose is zoeter dan glucose.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:36 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Op zich is er niets mis met dat spul alleen de mate waarin sommige mensen het (of iig de producten met hfcs erin) naar binnen werken is het probleem.
Het wordt toegevoegd aan producten die helemaal geen suiker of andere zoetstoffen nodig hebbenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat er siroop wordt gebruikt met een hoog fructose gehalte betekend dat je een product zoeter kan krijgen met minder suiker. Fructose is zoeter dan glucose.
Kristalsuiker of Sacharose is per molecuul opgebouwd uit 1 glucose en 1 fructose. Als je nu een siroop hebt met meer fructose dan glucose is het zoeter. Voor dezelfde zoete smaak krijg je minder suiker binnen.
Dus wat is het probleem ermee?
Wat denk je dat er met al die snijmais gebeurt in Nederland?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:44 schreef emss het volgende:
Ja, maar als het bijna OVERAL in zit, zoals in Amerika, heb je bijna geen keus. Met mate is het wel te doen denk ik.
Maar ik denk bij high fructose corn syrup vooral aan de overgesubsidieerde corn-farming in the US met de negatieve gevolgen voor de environment en de kleine boeren. En natuurlijk de arme koeien die volgepropt worden met mais om ze zo vet mogelijk te maken. Koeien eten van nature geen granen, en het maakt ze ziek, en hun vlees zit vol met saturated fat blegh..
Sinds ik Fast Food Nation heb gelezen eet ik nog maar weinig fast food, en ben ik in amerika gewoon het liefst vegetarier.
Ik ben het met je eens dat het niet nodig dat er overal zoveel aan wordt toegevoegd, maar dat is wat anders dan dat het troep zou zijn. Zo zie je in Europa dat er altijd zout wordt toegevoegd aan tomaten in blik of tomatensap, nergens voor nodig, maar daarom is zout nog geen troep.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wordt toegevoegd aan producten die helemaal geen suiker of andere zoetstoffen nodig hebben
Waarom zouden gepelde tomaten in hemelsnaam een toevoeging nodig hebben om het zoeter te maken?
Als het in plaats van toegevoegde suiker is dan is er wat voor te zeggen, als het gaat om het overbodig zoet maken van producten die het helemaal niet nodig hebben dan zie ik het voordeel niet.
Nou, omdat iedere zichzelf respecterende kok weet dat suiker en tomaten een verplichte combinatie zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
H
Waarom zouden gepelde tomaten in hemelsnaam een toevoeging nodig hebben om het zoeter te maken?
Ik doe nooit suiker in of op tomaten, tomatensoep, sap of sausquote:Op maandag 26 juli 2010 10:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Nou, omdat iedere zichzelf respecterende kok weet dat suiker en tomaten een verplichte combinatie zijn.
Niets doet een tomaat meer goed dan suikerHet haalt de smaak enorm omhoog. Ik ken geen Italiaan die een saus maakt zonder een puntje suiker.
Hoe ga je varkens voeren zonder granen? Denk je dat Biologische varkens geen granen krijgen?quote:
Dat vee granen krijgen is inderdaad niet ok; maar daarom kun je kiezen voor biologisch vlees en dus moet je dan iets meer betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |