abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84494619
Jamie Oliver, wat een held, doet het allemaal voor de kids!

pi_84494876
Nou moet ik ook zeggen dat ik vaak genoeg heb dat hier in de AH of C1000 dat het meisje (of de jongen) bij de kassa ook het verschil niet weet tussen een prei en een bosuitje, een watermeloen of een honingmeloen, een nectarine of een perzik.

En ik had laatst een Zuid-Afrikaan op bezoek. Die houdt nogal van KFC. Die was heel geschokt dat de meals hier zo duur waren. Dus dat draagt er waarschijnlijk ook wel toe bij dat wij 'zuinige Nederlanders' het liefst zelf koken.

Jillian Michaels _O_
  maandag 26 juli 2010 @ 09:30:09 #128
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_84494899
Tomaat is een vrucht TS :').
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:34:42 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84494981
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.
Als je bij de supermarkt 2 kg patat (anderhalve euro) en 8 kroketten (1 euro) haalt, kan je je met 4 mensen aardig vol eten!
Verse aardappels kosten per kg vaak zelfs meer dan goedkope diepvriespatat...
Je begrijpt de post niet, "uit eten gaan" bij de Mac is in de VS vaak goedkoper dan zelf (vers) koken.

Tel daarbij op dat mensen (vinden dat ze) geen tijd hebben om in de keuken te staan en je zit al snel een paar keer per week bij de Mac, en dan vooral als dat goedkoper is dan zelf koken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 juli 2010 @ 09:41:35 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84495097
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:30 schreef Id_do_her het volgende:
Tomaat is een vrucht TS :').
Een courgette, een komkommer en een aubergine ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84495193
vruchten kunnen ze ook al niet identificeren.. zucht.. het wordt nog erger!
pi_84495255
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:50 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik wist gelukkig het Engelse woord voor prei. :D
Gelukkig ;) Nu moet ik wel zeggen dat Prei niet heel veel gegeten wordt in de VS. Hier zal een kassameisje ook niet snel weten wat bijv. Okra is als je ermee aan de kassa komt (als ze het al verkopen).
pi_84495410
Strakjes eventjes die filmpjes kijken :')
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_84495561
Volgens mij kennen ze alleen fried okra. En dat ziet er heel anders uit dan verse. Zelfs als er gekookt wordt,, dan is veel eten gefrituurd, vooral in het Zuiden van de VS. En ijsthee drinken ze daar vol met suiker. En dat high fructose corn syrup BAH, dat zit zelfs in een blikje gepelde tomaten. Die troep zit echt o-v-e-r-a-l in. En die icing op die heerlijke taarten, helemaal gemaakt met crisco of frituurvet of lard (varkensvet). Toen ik daar achter kwam vond ik die taarten opeens niet zo lekker meer.
pi_84495730
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:05 schreef emss het volgende:
En dat high fructose corn syrup BAH, dat zit zelfs in een blikje gepelde tomaten. Die troep zit echt o-v-e-r-a-l in..
Heb je de verpakkingen van Nederlands eten wel eens bekeken? Je krijgt hier ook bijna niks meer zonder suikers etc.
pi_84495842
Ik had het over high fructose corn syrup.. dat is pas echte troep. Suiker zit in heel veel voedsel.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:17:51 #137
45206 Pietverdriet
pi_84495848
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:13 schreef jeoff het volgende:

[..]

Heb je de verpakkingen van Nederlands eten wel eens bekeken? Je krijgt hier ook bijna niks meer zonder suikers etc.
Heb je het dan over toegevoegde suikers op het ingrediënten lijstje of over de suikers op het lijstje voedingswaarde?
  maandag 26 juli 2010 @ 10:18:44 #138
45206 Pietverdriet
pi_84495873
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:17 schreef emss het volgende:
Ik had het over high fructose corn syrup.. dat is pas echte troep. Suiker zit in heel veel voedsel.
Wat is er zo troep aan high fructose corn syrup?
pi_84496342
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is er zo troep aan high fructose corn syrup?
Op zich is er niets mis met dat spul alleen de mate waarin sommige mensen het (of iig de producten met hfcs erin) naar binnen werken is het probleem. :Z
  maandag 26 juli 2010 @ 10:38:13 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84496370
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:36 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Op zich is er niets mis met dat spul alleen de mate waarin sommige mensen het (of iig de producten met hfcs erin) naar binnen werken is het probleem. :Z
Als het vrijwel overal inzit kun je er moeilijk omheen en werk je het al snel in (veel) te grote mate naar binnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 juli 2010 @ 10:38:41 #141
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_84496387
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:17 schreef emss het volgende:
Als mensen het in hun lichaam willen gieten houd ik ze niet tegen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_84496457
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het vrijwel overal inzit kun je er moeilijk omheen en werk je het al snel in (veel) te grote mate naar binnen.
Vrij simpel te vermijden elke dag een 10 minuten extra in de keuken staan om je sla dressing zelf te maken, niet je voedsel in saus verzuipen en ipv een liter een glas frisdrank drinken :Y)

gewoon wat bewuster met je eten omgaan :+
  maandag 26 juli 2010 @ 10:43:34 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84496505
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:41 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Vrij simpel te vermijden elke dag een 10 minuten extra in de keuken staan om je sla dressing zelf te maken, niet je voedsel in saus verzuipen en ipv een liter een glas frisdrank drinken :Y)

gewoon wat bewuster met je eten omgaan :+
Dat is nou net het probleem in de VS, men maakt amper zelf meer iets klaar met verse en/of losse ingrediënten..... en het gaat nogal snel vergezeld van een een mega-glas Cola (al dan niet in de light/diet versie).
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 juli 2010 @ 10:43:54 #144
45206 Pietverdriet
pi_84496521
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:36 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Dat er siroop wordt gebruikt met een hoog fructose gehalte betekend dat je een product zoeter kan krijgen met minder suiker. Fructose is zoeter dan glucose.
Kristalsuiker of Sacharose is per molecuul opgebouwd uit 1 glucose en 1 fructose. Als je nu een siroop hebt met meer fructose dan glucose is het zoeter. Voor dezelfde zoete smaak krijg je minder suiker binnen.
Dus wat is het probleem ermee?
pi_84496557
Ja, maar als het bijna OVERAL in zit, zoals in Amerika, heb je bijna geen keus. Het is een enorme dikmaker. Met mate is het wel te doen denk ik, maar in Amerika is dat moeilijk.

Maar ik denk bij high fructose corn syrup vooral aan de overgesubsidieerde corn-farming in the US met de negatieve gevolgen voor de environment en de kleine boeren. En natuurlijk de arme koeien die volgepropt worden met mais om ze zo vet mogelijk te maken. Koeien eten van nature geen granen, en het maakt ze ziek, en hun vlees zit vol met saturated fat blegh.. en ze moeten zelfs aan de antibiotica omdat ze ziek worden van dat mais.

Sinds ik Fast Food Nation heb gelezen eet ik nog maar weinig fast food, en ben ik in amerika gewoon het liefst vegetarier. En sinds ik The Omnivore's Dilemma heb gelezen is het duidelijk dat mais voor heel wat slechte dingen gebruikt kan worden. Ik weet dat in Nederland koeien ook mais eten, maar volgens mij niet alleen maar.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:46:51 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84496620
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat er siroop wordt gebruikt met een hoog fructose gehalte betekend dat je een product zoeter kan krijgen met minder suiker. Fructose is zoeter dan glucose.
Kristalsuiker of Sacharose is per molecuul opgebouwd uit 1 glucose en 1 fructose. Als je nu een siroop hebt met meer fructose dan glucose is het zoeter. Voor dezelfde zoete smaak krijg je minder suiker binnen.
Dus wat is het probleem ermee?
Het wordt toegevoegd aan producten die helemaal geen suiker of andere zoetstoffen nodig hebben ;)

Waarom zouden gepelde tomaten in hemelsnaam een toevoeging nodig hebben om het zoeter te maken?

Als het in plaats van toegevoegde suiker is dan is er wat voor te zeggen, als het gaat om het overbodig zoet maken van producten die het helemaal niet nodig hebben dan zie ik het voordeel niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 juli 2010 @ 10:47:08 #147
45206 Pietverdriet
pi_84496632
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:44 schreef emss het volgende:
Ja, maar als het bijna OVERAL in zit, zoals in Amerika, heb je bijna geen keus. Met mate is het wel te doen denk ik.

Maar ik denk bij high fructose corn syrup vooral aan de overgesubsidieerde corn-farming in the US met de negatieve gevolgen voor de environment en de kleine boeren. En natuurlijk de arme koeien die volgepropt worden met mais om ze zo vet mogelijk te maken. Koeien eten van nature geen granen, en het maakt ze ziek, en hun vlees zit vol met saturated fat blegh..

Sinds ik Fast Food Nation heb gelezen eet ik nog maar weinig fast food, en ben ik in amerika gewoon het liefst vegetarier.
Wat denk je dat er met al die snijmais gebeurt in Nederland?
En er is niets mis met saturated fat.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:50:15 #148
45206 Pietverdriet
pi_84496730
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het wordt toegevoegd aan producten die helemaal geen suiker of andere zoetstoffen nodig hebben ;)

Waarom zouden gepelde tomaten in hemelsnaam een toevoeging nodig hebben om het zoeter te maken?

Als het in plaats van toegevoegde suiker is dan is er wat voor te zeggen, als het gaat om het overbodig zoet maken van producten die het helemaal niet nodig hebben dan zie ik het voordeel niet.
Ik ben het met je eens dat het niet nodig dat er overal zoveel aan wordt toegevoegd, maar dat is wat anders dan dat het troep zou zijn. Zo zie je in Europa dat er altijd zout wordt toegevoegd aan tomaten in blik of tomatensap, nergens voor nodig, maar daarom is zout nog geen troep.
Ik maak ook het liefst alles zoveel mogelijk zelf.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:51:41 #149
285351 dalaiblama
too much bla
pi_84496778
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

H

Nou, omdat iedere zichzelf respecterende kok weet dat suiker en tomaten een verplichte combinatie zijn.
Niets doet een tomaat meer goed dan suiker :Y) Het haalt de smaak enorm omhoog. Ik ken geen Italiaan die een saus maakt zonder een puntje suiker.

En verzadigd vet moet je niet overdrijven; het is niet iets wat je veel moet eten nee, maar je gaat er niet dood aan ofzo.
Dat vee granen krijgen is inderdaad niet ok; maar daarom kun je kiezen voor biologisch vlees en dus moet je dan iets meer betalen.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:55:06 #150
45206 Pietverdriet
pi_84496887
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:51 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Nou, omdat iedere zichzelf respecterende kok weet dat suiker en tomaten een verplichte combinatie zijn.
Niets doet een tomaat meer goed dan suiker :Y) Het haalt de smaak enorm omhoog. Ik ken geen Italiaan die een saus maakt zonder een puntje suiker.
Ik doe nooit suiker in of op tomaten, tomatensoep, sap of saus
quote:

Dat vee granen krijgen is inderdaad niet ok; maar daarom kun je kiezen voor biologisch vlees en dus moet je dan iets meer betalen.
Hoe ga je varkens voeren zonder granen? Denk je dat Biologische varkens geen granen krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')