Hoe vaak lopen mijn dagen compleet anders dan gepland? 'k Zal jullie de boring details besparen. Feit is wel dat ik nu al fijn tijd had om mijn verslagje te tikken

.
SO YOU THINK YOU CAN DANCE - TOP 6 PERFORM (AGAIN)Oooh, Adam mocht niet meer als eerste… en toen weer wel… en toen weer niet! Elke logica ontbreekt nu in de juryvolgorde, maar we hebben de boel daar in ieder geval wel lekker door elkaar geschud

. Ik moet zeggen dat ik Toni een erg prettige toevoeging aan het jurypanel vond. Goed om weer eens een ballroomjurylid te hebben en haar benadering - als een vrouwelijke danser kijken naar de mannen - vond ik erg verhelderend. Verder durft ze ook wel te zeggen waar het op staat zonder al te veel te sugarcoaten. Zij mag blijven van mij

.
Het was een redelijk goede maar wel rare show omdat alles stil lijkt te staan. Vorige week vijf dansers, nu weer zes… en telkens weer diezelfde AllStars erbij. Ook raar hoor, hoe ze de dansen onder de AllStars verdelen. Al weken geen Dominic gezien, Neil is bijna niet aan bod gekomen. Maar wel elke week Allison, Kathryn, Courtney, Lauren G… het is allemaal te verklaren maar het voelt gewoon niet helemaal lekker

.
Anyhoolahup, naar de dansen.
Kent & Anya’s chacha part II - Jean-Marc & FranceDat maagdje in een leren vest hijsen en dan nog beweren dat hij een ladies man is. Hoe dik is die plaat voor SYTYCD’s kop

? Iets te weinig chacha en iets te veel gestunt, maar toch sloeg Kent zich er weer goed doorheen hoor. Inderdaad iets mannelijker gedanst dan zijn eerste chacha, maar dan ook iets. Ik vond die eerste chacha overigens wel een stuk vermakelijker. Bij die laatste lift hoorde ik de sirenes al loeien, maar vooralsnog lijkt Anya nog te leven. Prettige opening van de avond maar redelijk forgettable.
Robert & Kathryn - contemporary - Stacey TookeyHet kwartje dat zij naar het front ging en niet hij viel natuurlijk weer enorm laat bij mij. Krijg je ervan als je eerst SYTYCD gaat kijken en dan pas ontbijten

. Ik vond het erg mooi, maar vooral de reactie van ‘high pitched cry baby’ Kathryn (ik geloof dat dat een oudje van Cee is die ik even leen) over hoe lief en toegewijd Robert is ontroerde me. De dans op zich niet zo, en dat kwam voor een deel door de muziek, die ik echt afgrijselijk vond. Wat is het kwaliteitsverschil tussen de contemporaries en de andere genres groot dit jaar

. Maar wat wil je ook als je bijna alleen maar contemporarydansers cast…
solo Jose: clueless tortoise? Ik ben nog steeds niet onder de indruk van zijn moves. Malahide was vorige week bij een b-boy battle (hee, ben dan wel oud en half versleten maar nog wel in touch met de jeugdcultuur hè

?) en daar waren een paar plaatselijke kids die het best tegen Jose op zouden kunnen nemen. Ik vind het nog steeds een poepie maar ben erg op hem uitgekeken. Gelukkig heeft Nigel al min of meer aangekondigd dat ‘ie naar huis gaat vanavond. Het zal toch niet gebeuren dat hij niet in de bottom three komt

?
AdéChiké & Courtney – jazz – Tyce DiOrioArme AdéChiké. Hij wil zo graag en doet zo zijn gloeiende best, maar het wil gewoon niet. Hij kan écht niet loskomen van zijn contemporarystijl terwijl hij best de mogelijkheden in huis heeft. Hij lijkt wel een te strak opgedraaid opwindpoppetje. Zijn performance geloof ik ook nog steeds niet. Geen pizzazz, geen vavavoom. Alleen maar die grote dikke smile en meer niet. Ik zag ook helemaal geen connectie met Courtney. Maar bovenal was dit weer zo'n nietszeggende Tyce-choreo, dus de jongen was bij voorbaat al kansloos

. Time to go for Chikkie. Sidenote: Mia moet eens ophouden met dat “you are… everything!”.
solo Lauren: wow

! Zo horen solo’s eruit te zien in deze fase van de competitie. Ik wil overigens haar babydolletje. Ik heb echt een enorme girlcrush op Frodo of LoFro. Ik wil de imaginary horse ontmoeten en zij en Robert moeten samen een cabaretdanceextravaganzaroadshow beginnen.
Jose & Comfort – hip hop – Marty Kudelka & Dana WilsonWat de fluck was dit nou weer? Cool vibe my ass, deze stijl gooit alleen maar olie op het anti-Jose-vuur, want dit was danstechnisch wéér niet echt een uitdaging te noemen

. Wéér komt hij goed weg. En wat hij deed vond ik ook maar matigjes. De synchroniteit was af en toe belabberd. Het was niet smooth, niet gritty, niet sizzling. Het was best genant hoe traag het applaus op gang kwam. Hij moet nu echt weg, het zou een schande zijn als hij nog een week door zou gaan ten koste van een ander. Lay it on him Mia

. Heeft Jose hier eindelijk zijn eigen graf gegraven? Maar dan zie ik dat teleurgestelde snoetje weer en dan smelt ik weer een beetje en dan denk ik aaaaah en… NEE, weg jij!
solo Billy: na de kritieken op zijn solo’s heeft hij zijn best gedaan om iets anders te laten zien, en dat is hem wel gelukt. Ik kon hier Saer van haar stoel horen glijden

.
solo Kent: nou nou, die salto voorover

! Verder weinig erover te zeggen. Hij is gewoon een goede, complete danser en zijn solo’s zijn altijd goed maar niet a-ma-zing.
Lauren & Allison – Broadway – Tyce DiOrioDit was leuk en zéker wel sexy, maar niet op zo’n er te dik opgelegde manier (I’m talking about you, SYTYCD Canada, ik begin nu maar vast met waarschuwen!). Dit was vooral zéér goed gedanst. Allison is net iets meer ‘polished’ als Lauren, maar die laatste heeft nog zo veel ontwikkeling in zich. Als de choreo nóg iets interessanter was geweest (het blijft een Tyce-je

) had dit een season classic kunnen worden. LoFro is een enorme contender en misschien… wil ik wel gewoon dat ze gaat winnen. Hoe cool zou dat zijn in dit mannenseizoen. I LOVE FRODO. Haar reactie ook op Nigel’s slip of the tongue (American Idol)

.
solo Robert: gewoon goed maar wel meer van hetzelfde. Op basis van zijn solo’s en zijn constante klasse is het een schande dat hij zo vaak in de bottom three heeft gestaan. Deze jongen mag wat mij betreft niet ontbreken in de finale.
Billy & Ade – contemporary – Stacey TookeyOh my God, die verhalen altijd van Tookey, ik krijg er een rash van. Maar… ik moet zeggen… deze keer...
sodeju, prachtig! Billy Billy Billy, wat kan je dit toch goed. Volledige overgave. Perfect in character. En Ade, wat ben je toch een ongelooflijk mooie danser en ‘tower of strength’. Heb je ooit zo’n geweldige mannenlift gezien

? Die bewegingen toen Ade Billy boven zijn hoofd tilde en hem langzaam liet zakken/rollen... wow. Eens met Toni: dit steeg boven dansen uit. Een van de dansen van dit seizoen? Twee keer teruggekeken, ik was erg onder de indruk. En toen werd de euforie weer verneukt door het wandelende nepgebit Lythgoe, die even over Billy’s rug het debakel van de non-eliminatie van vorige week goedlult. Wat een eikel is het toch soms

. Bah.
solo AdéChiké: kracht, kracht en kracht. En nu naar huis.
Kent & Jose – Broadway – Spencer LiffEn weer mocht Jose door een hele choreografie heenwandelen… het wordt ridiculous

. En weer trof hij een choreograaf die zo goed was om er voor hem een zooitje breakmoves in te gooien. OMG, Kent stond zich mega uit te sloven maar ik kon alleen maar kijken hoe matig Jose was

. Hij mag nog niet eens de schoenen kussen van types als Dominic en Ivan, die wel bleven groeien buiten hun genre.
Unbelievable for a hip hop dancer: blijf dat maar zeggen judges, maar jullie liegen. Behalve Toni, want die gaf gewoon toe dat Jose wéér gematst werd. Die zien we dus ook niet meer terug in het jurypanel

. En Kent… gewoon weer goed en inderdaad is dit een stijl die hem erg ligt. Wat is die Spencer Liff overigens een leuk ding

.
Lauren & AdéChiké – foxtrot – Jean-Marc & FranceDoe een foxtrot of doe geen foxtrot, maar alsjeblieft niet dit halfbakken showgedoe

. De drie, vier seconden dat ik écht foxtrot heb gezien waren waardeloos en de rest was gewoon jazz. En dat kan Chikkie niet, want hij is zo stijf en gespannen als een trampoline. Chikkie was ook weer aan het lachen alsof hij de loterij had gewonnen terwijl we verleidelijk, smooth en een tikje sexy wilden zien. Lauren… zij kan niks fout doen in mijn optiek.
Robert & Billy – Bollywood – Nakul Dev MahajanRobert, jij heerlijke gay banana. Hoewel ik dit níet één van de allerbeste SYTYCD Bollywood’s vond, was dit toch wel een erg prettige afsluiter. En ik ben ook een hamburger girl Toni, Robert hubba hubba

! Prachtige synchroniteit tussen deze twee en het plezier spatte er van af. Maar… Billy was weer helemaal het knulletje en Robert de man. Vond het verschil erg duidelijk bij deze dans. Pfoe, ik had wel medelijden met Billy’s knie. Damn, dat moet niet fijn geweest zijn.
In een rechtvaardige wereld zijn het Jose en AdéChiké die we niet meer terugzien na vanavond. Maar ten eerste is er het probleem Lauren. Op moment van schrijven is nog niet duidelijk wat er met haar aan de hand is. Zoals al eerder gezegd, mocht Lauren ook door een blessure moeten opgegeven, dan is het seizoen voor mij definitief mislukt. Het is natuurlijk ook niet ondenkbaar dat Billy en Robert wéér in de bottom three komen, net zoals de afgelopen weken. Ik wil er gewoon niet aan denken wie er dan uit gaat. Ik heb nog steeds een voorkeur voor Robert, maar Billy heeft zo’n schitterende dans laten zien vanavond, die mag echt nog niet weg. Gatver, ik vind het té spannend.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 29-07-2010 16:08:04 ]