THE BLACK AND WHITE MINSTREL SHOW![]()
Oh nee...
SO YOU THINK YOU CAN DANCE SEASON 7 - PERFORMANCE FINALIk ben sprakeloos. Omdat ik in de war ben. Schizo-mode

. Niet echt sprakeloos natuurlijk, meer flabbergasted maar dat vin'k zo'n stom woord. Ik ga maar eens gewoon wat typen. Bij voorbaat excuses. Ook voor alle 'maars'.
[fan girl mode]
Mooie afsluiter van een seizoen. Zelden was de laatste performanceshow van het seizoen zo vermakelijk en kwalitatief hoogstaand. Drie zeer sterke finalisten, ja, misschien ook wel mijn favoriete top 3 ooit. I’m totally smitten by zowel Robert als Lauren

. Ja Adam, Lauren is met voorsprong ook mijn favoriete vrouwelijke deelnemer ooit. Just love the girl. En Robert blijft maar groeien, qua techniek, performance en personality. En hij is zo godsgruwelijk lekker, ja mag het

? Ik wil dat ze allebei winnen. En Kent… ook al wordt ‘ie steeds irritanter, een waardig finalist blijft hij.
[/fan girl mode]
[cynical bitch mode]
Hoe doorzichtig kun je zijn Nigel? Hoe achterlijk denk je dat wij zijn? Alles er aan doen om ons te overtuigen dat de winst van Kent écht nog geen uitgemaakte zaak is. Gooien met nietszeggende percentages. Kent twee dansen geven waarin hij verplicht funny faces moet trekken, zodat de judges hem weer kunnen aanpakken op dat punt. Want ja, misschien haken zijn fans dan wel af op het allerlaatste moment en stappen over naar Lauren/Robert. Zo bloedirritant, laat de kijker dat toch zelf uitmaken, goof

. Daartegenover het grote love fest naar Robert en Lauren, die allebei drie op maat gesneden choreos kregen. Robert krijgt een interviewtje over de band met zijn ziekzielige moeder. Kent wordt alleen doorgezaagd over die o-zo-heteroseksuele-smooch met Lauren. Elk jaar weer hè, wordt de finale deels verneukt door dat voorkeursgedoe van de judges. Bah

. Godver, zit ik het hier gewoon op te nemen voor Kent.
[/cynical bitch mode]
Kent & Lauren G. – Bollywood – Nakul Dev MahajanOnce upon a time was Bollywood nog iets bijzonders bij SYTYCD en ging je op het puntje van je stoel zitten als er een langskwam, want nou kwam er wat! Hoeveel Bollywoods hebben we dit seizoen al gehad? Vier als ik me niet vergis. En dan was dit echt wel de minste. Bloedeloze choreografie vooral

. Op Lauren heb ik weinig aan te merken, maar Kent was voor mij niet echt ‘down’ genoeg en zijn chest pumps waren niet krachtig. Ook zag je hem voortdurend denken, maar dat ben ik wel bereid door te vingers te zien (vijf dansen op een avond. Vijf!

). By the way… had Kent een oude duster van zijn oma meegenomen en zilver gespoten?. Dat zag er toch niet uit mensen

? En echt Deeley, nu ophouden met dat gedoe over de schreeuwende meisjes in het publiek. Cat, ik had je hoger zitten

.
Lauren & Twitch – hip hop – NappyTabsYep, NappyTabs zijn zeker ‘on a roll’ dit seizoen. Leuk concept weer, Hillary Clinton en Twitch Obama. Goed gedanst, behoorlijk strak, maar ik zag een vermoeidheid bij Lauren die ik in haar latere dansen niet zag. Daardoor kleine synchroniteitsproblemen, maar echt storend was het niet. Gewoon goed gedaan maar niet heel bijzonder. Mia omschreef precies wat Lauren zo speciaal maakt: the balance of masculinity and femininity

. En the imaginary horse of course

. Niets dan lof over NappyTabs trouwens, maar waar zijn de andere hip hop choreografen gebleven

. Ze zitten toch niet allemaal in de bajes zoals Shane Sparks

?
Robert & Mark – jazz – Tyce DiOrioDit had alles in zich om mijn ultieme fap-dans van het seizoen te worden. Frickin’ Glam Pop New Romantics Eighties Jazz! Met Rollebol! En Kanemura! Stand and deliver indeed Cat

! Maar ja, het bleef een Tyce-je hè? Dat is dan weer zo jammer, dat de som der delen bij Tyce altijd tegenvalt. Niet dat ik me niet vermaakt heb hoor, want Robert

en Mark

! Moet wel zeggen dat ik dit technisch gezien de minste dans van Robert vond. En Kanemura is gewoon gemaakt voor dit soort maf gedoe.
Cat feels a campaign coming on… oeh, dat is toch ons woordje hè, van Adam’s campaign en zo

!!.
Solo Top 3:1. LoFro (wow, deed me denken aan de laatste solo van Jeanine)
2. Rollebol (channelling Billy Bell)
3. Wapakoneta
Lauren & Robert – contemporary – Dee CasparyDee… is hij extreem verlegen of zo? Wat een droogkloot

. Maar wat kan die dude choreograferen zeg. Wow. WOW. Prachtig. Lauren en Robert samen, mijn droomcombinatie. Goed gebruik van de prop. Krachtige ingehouden bewegingen maar toch groots. Eindelijk een rolleboldans voor Rollebol

. Ik kon mijn ogen niet van hem afhouden. Lauren was zoals gewoonlijk magnificent, tja, je vervalt in herhaling zo langzamerhand. Die sprong dat zij het kussen tegen zijn borst gooide en vervolgens op hem sprong… erg mooi. Pure beauty. Loved it. Ik kan gewoon niet kiezen van wie van deze twee ik meer hou

.
Lauren & Kent – jazz – Mandy MooreJa zeg, geef Kent maar weer een quirky-gekke-bekken-choreo. Back to the eighties, is het een thema vanavond? Huey Lewis & The News. Really Mandy

? Voor mij de slechtste choreo van de avond. Niet slecht gedanst, maar kom op zeg. Dit was inderdaad niet uitdagend genoeg voor een finale. Dit was ouderwets eighties jazzballet zoals het toentertijd in elk zichzelf respecterend buurthuis werd gegeven. Nietsverhullende leotards. Mannen met zweetbandjes en nat borsthaar en vrouwen met beenwarmers en roze lippenstift. Blergh

.
Kent & Allison – contemporary - Stacey TookeyDat belooft weer een heel seizoen relatiedrama’s te worden met La Tookey als vaste SYTYCD Canada-choreografe. Sorry Kent-fans, hoewel dit Kent’s beste dans van de avond was wil ik het alleen maar hebben over hoe geweldig Allison weer was. Wat een kracht, wat een passie, wat een gratie. Fuck Travis, Jakob, Danny, Brandon (

) en al die andere kerels die altijd in het rijtje beste SYTYCD-dansers worden geplaatst

. Allison is Queen! Samen met LoFro. Mooie contemporary, maar die van Lauren en Robert deed mij persoonlijk meer. En de traantjes van Kent… oh hoe goed getimed

. Call me cynical. En dat gekrijs van Shankman… so over the guy. Hoop dat hij volgend seizoen niet voortdurend in de jury zit. En Mia moet van haar krent komen en terug naar de studio.
Robert & Kathryn – Broadway – Spencer LiffOh my, ik denk dat niemand dit de beste dans van deze show zal vinden, but I frickin’ loved it

. Ik ben dan ook een West Side Story-groupie en Cool is één van mijn favoriete nummers (dat ik dat met Nigel deel geeft me een enorm warm gevoel). Robert: magnificent. Perfecte personificatie van de sfeer. Die late jaren vijftig-stijl, dat smerige, gritty jazz-gedoe, damn wat hou ik daar van. Don Draper on Stage! Rollebol, I love you. Na deze dans was ik er van overtuigd dat Robert moet winnen, maar toen waren daar...
Lauren & Pasha – chacha – Tony & MelanieJa zeg Lauren, wat doe je me aan! Goddamn, wat ben jij toch goed! Dat voetenwerk… ze trapte zowat door de vloer

. Helemaal mee eens dat Lauren van alle contemporary/jazz-meisjes de beste ballroomdanseres is (al zal ik Kayla's samba nooit vergeten). Grappig dat in hetzelfde seizoen dan Robert zit, die wat mij betreft het beste ballroom heeft gedanst van alle contemporary-mannen. Zegt wel iets over hun kwaliteit. Óf het zegt iets over hoe goed Anya en Pasha als partners zijn (al hebben Robert en Lauren vaker met een mede-kandidaat ballroom gedanst dan met een AllStar). En Jezus Pasha, die wordt echt elke week lekkerder

. Sapperdefap. Overigens opmerkelijk dat er niets over de laatste lift gezegd werd, want die ging echt goed mis. De blik van Tony Meredith sprak boekdelen…
Kent & Robert – malevos fight routine – Myriam & LeonardoSorry, dit had voor mij misschien gewerkt met twee zweterige, bronstige, testosteron driven alphamannetjes, maar ik zag er maar één

. OMG ik krijg hete visioenen van Robert en Pasha * faint *. Vond het maar raar, die achteruitgestoken konten (ja, vooral jij Robert) en dat capoeira-achtige gerol. En dan die actiefilmmuziek erbij. Guess I didn’t like it. Het deed me een beetje denken aan mijn achterbuurjongen van 11 die zijn 7-jarige broertje ongeveer tien keer per dag in elkaar mept.
* Malahide says LOFRO OR ROLLEBOL FOR THE WIN!!![ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 12-08-2010 15:14:06 ]