Valt best mee dus... genoeg om 300 Olympische zwembaden mee te vullenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:54 schreef waht het volgende:
Kennelijk zijn er de afgelopen maanden bijna 5 miljoen vaten olie gelekt, aldus verschillende bronnen.
Het is werkelijk wonderbaarlijk dat er geen atoombom nodig was om deze giftige vulkaan die onder ongekende hoge druk stond de dichten. Is het gevaar al geweken dat de zeebodem zou instorten wat zou leiden tot een tsunami die de volledige VSA zou doen overstromen? Even kijken naar het nieuws op Foxquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:31 schreef Gripper het volgende:
Hier nog wat uitleg, op The Oil Drum komen echte experts: mensen die in de olie-industrie werken. De paar paniekvogels die zich speciaal voor deze ramp op dat forum hebben aangemeld (en die je starks nooit meer ziet terugkeren) worden vakkundig de mond gesnoerd:
http://www.theoildrum.com/node/6808#more
Je zou er bijna een erectie van krijgen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:34 schreef Gripper het volgende:
In het gunstige geval kunnen ze heel zachtjes die modderstroom erin proppen, ...
Kan je deze uitspraak ook beargumenteren?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:07 schreef JopJuh het volgende:
Als dit gat serieus alles is wat er was
[ afbeelding ]
dan lach ik BP HARD uit dat ze het niet eerder dicht hebben gekregen
Zie hoe klein dat gat isquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kan je deze uitspraak ook beargumenteren?
Ja, ga jij maar even dat gat dichtmaken als er een flinke druk opstaat en er per uur 60.000 liter uit komtquote:
Dat gele ding is niet het gat, er zijn heel wat foto's waarop je kon zien dat het gat in de BOP uit een wit spruitstuk komt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:07 schreef JopJuh het volgende:
Als dit gat serieus alles is wat er was
[ afbeelding ]
dan lach ik BP HARD uit dat ze het niet eerder dicht hebben gekregen
Ze zijn erg kortzichtig die Amerikanen: I see no oil, so there is no oil... Vooral het opgewekte praatje van die tante van het witte huis is me veel te postief. Dat geklets van de overheid dat alles dissolved is en dus geen gevaar meer vormt, daar geloof ik geen bal van. Al die miljoenen liters olie (die dispersants) komt heus nog wel in onze voedselketen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:12 schreef xenobinol het volgende:
Uiteraard maak ik me wel grote zorgen over de schade aan het milieu, hopelijk blijft men daar verslag van doen.
Ik weet uit eerste hand dat de lokale bevolking hier ook helemaal niks van gelooft. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat de olie niet zomaar weg is en de Corexit/olie mix nog wel vervelende gevolgen zal hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ze zijn erg kortzichtig die Amerikanen: I see no oil, so there is no oil... Vooral het opgewekte praatje van die tante van het witte huis is me veel te postief.
Mijn excuses, mijn plaatje was het plaatje wat direct bij nu.nl werd weergegeven bij het nieuwsbericht. Verkeerde insinuatie : )quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat gele ding is niet het gat, er zijn heel wat foto's waarop je kon zien dat het gat in de BOP uit een wit spruitstuk komt.
[ afbeelding ]
Deze gele doos kan wel een van de vele pompunits, ventielboxen, of wat dan ook zijn wat op de zeebodem rondom het lek staat.
[ afbeelding ]
De gele dop die je bovenaan op de foto ziet, is de kap die er nu op zit.
[ afbeelding ]
maar jezelf even inlezen alvorens een bijdehante opmerking op een forum te slingeren was zeker teveel moeite...
En BP vind dat prima zoquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Best wel een anti-climax, niet? Weken lang dikke toestanden met live feeds en bijna uurlijks berichtgevingen, Obama die contant op en neer vliegt van en naar de GOM, en nu is het stilletjes klaar.
Wat hadden we dan nog moeten krijgen een flinke laatste knal en dat het daarna voorbij was. Zo werken oplossingen in de wereld der techniek nu eenmaal niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Best wel een anti-climax, niet? Weken lang dikke toestanden met live feeds en bijna uurlijks berichtgevingen, Obama die contant op en neer vliegt van en naar de GOM, en nu is het stilletjes klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |