Er is een hoop middle of nowhere hier, hoor. Ik woon in een buitenwijk en de dichtstbijzijnde supermarkt zit drie kilometer verderop. Kun je nagaan als je dus "rural" woont. En zelfs de mensen die IN een stadje wonen zijn de pineut, omdat de meeste supermarkten buiten het centrum liggen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:57 schreef peperclip het volgende:
[..]
ik denk dat 9 van de 10 mensen die overgewicht hebben door ongezonde voeding niet 30min moeten rijden voor een supermarkt.. dan woon je wel echt in de middle of nowhere,
Want jij hebt een gezin en twee (of soms drie) banen en nog steeds te weinig geld om steeds maar het dure verse spul te kopen?quote:Op zondag 25 juli 2010 01:27 schreef peperclip het volgende:
[..]
mja, ik zie dat niet zo. Het zijn maar 30min en je instelling is gewoon erg bepalend. Als je een instelling hebt van bijv. maximaal 2 keer per week fastfood/pizza's etc. eten en je houd er ook aan, dan wordt de verleiding bij mij ook minder, omdat het een gewoonte wordt. En als je koken ook leuk maakt, ik kook bijv altijd samen met me huisgenootje of vriendin en eet ook gezellig voor de tv, dan kijk je daar ook niet zo tegenop.
Maar ik denk dat dit een kwestie is waar we niet zo snel uit komen, dus ik wil het hier eigenlijk wel bij laten, ik begrijp wel dat het lang voor iedereen zo simpel is
diepvries spinazie, bonen in blik, aardappelen en rijst zijn denk ik toch wel één van de meest goedkope prodcuten dacht ik zo..? daarnaast kan je ze gemakkelijk opslaan en kan je na je bereiding ook in de koelkast bewaren en de volgende dag weer eten, dan hoef je het alleen nog maar in dequote:Op zondag 25 juli 2010 01:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Want jij hebt een gezin en twee (of soms drie) banen en nog steeds te weinig geld om steeds maar het dure verse spul te kopen?
Je beseft geloof ik niet hoeveel mensen in Amerika onder of op de armoedegrens leven.
En verder is het natuurlijk ook een kwestie van gewoon niet beseffen hoe slecht het spul is dat je eet. De piramida zegt brood, kaas, groenten... Hoezo is een pizza dan slecht voor je?
Serieus?quote:Op zondag 25 juli 2010 08:16 schreef wonderer het volgende:
Jawel, maar elke keer boontjes, courgette of broccoli gaat ook vervelend. Meer keus is er niet
Nog minstens 4 weken wachten voor ze dat zeker kunnen zeggen en over 7 is sowieso weer een echo dus zijn er nog niet uit of we tussendoor gaan testen.quote:
Wat kreeg je voor culinair festijn?quote:Op zondag 25 juli 2010 08:13 schreef lezzer het volgende:
Kun je dan niet gewoon verse groenten kopen in de supermarkt?
-btw, ik had gisteren dat eetfeestje,supergezellig en leuk geweest-
Toch zeker wel in diepvriesgroenten?quote:Op zondag 25 juli 2010 08:16 schreef wonderer het volgende:
Jawel, maar elke keer boontjes, courgette of broccoli gaat ook vervelend. Meer keus is er niet
OMGquote:Op zondag 25 juli 2010 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Voorbeeld: guidelines voor eten op school: er moet 1,25 cup groente bij zitten. Jamies roerbak met 7 soorten groenten voldoet niet dat 'zien ze zo'. Wel goed is friet (want groente) met optionele salade die niemand eet.
Of er moeten 2 broodproducten per dag zijn. Goed: pizza, want korst. Slecht: bruine rijst, want geen brood. Dat gerecht is wel goed als je er optioneel hamburgerbroodjes bij geeft....
Ja!quote:
Fruitsalade, spaanse tomatensoep, een spoon met citroen en heul veul drank, vegetarische pasta met paddestoelen, courgette, nootjes en kaas, en als nagerecht chocomousse met ijs slagroom en aardbeien.quote:
De rest lusten we nietquote:
Maar jullie hebben wel Jell-o.quote:Op zondag 25 juli 2010 08:16 schreef wonderer het volgende:
Nee, nee, er zijn spruitjes, asperges, aubergines en kalebas. Zal volgende keer nog even kijken en misschien een foto maken of zo.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:04 schreef Vanyel het volgende:
Kun je de winkel niet kwalijk nemen toch.
Maakt dit nou dat we je eerdere posts over de beperkte keus ook met een emmer zout moeten nemen?
I know. Ik kan er niks aan doen. Het gevoel in mijn mond geeft me de kriebels. Brad pest me er altijd meequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |