Ze kwamen voor een deel voort uit het verzet. Maar je moet het zien als orde troepen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:40 schreef Luco het volgende:
Kijk, daar heb ik wat aan.
Ook enig idee wat de CD precies controleerde?
Verklaart ook direct hoe m'n grootouders eraan zijn gekomen (hebben in het verzet gezeten, overgrootouders hebben onderduikers gehad).quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ze kwamen voor een deel voort uit het verzet. Maar je moet het zien als orde troepen.
Of het was andersom hequote:Op donderdag 22 juli 2010 12:48 schreef Luco het volgende:
Geen idee, kan het ze niet meer vragen. Zou goed kunnen.
Of het moet heel goede decoy zijnquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:29 schreef Luco het volgende:
Er hangt hier een Yad Vashem,, ik denk het niet...
Waarom (alleen dan) op de Wehrmacht? Vind ikquote:Op vrijdag 23 juli 2010 01:57 schreef Lespaulspelert het volgende:
7.50 geboden op de wehrmacht.
incl verzenden ik neem het risico op me.
Eventueel ook ergens af te halen?
Het lettertype....?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:02 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Het lettertype staat me het meeste aan.
Welke collectie?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:10 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Nee, de kleurcombinatie past het beste bij mijn collectie, zeker weten.
Het is een kleine wereld (zie de link hieronder), maar als je nu eens zou zeggen, waar je collectie echt uit zou bestaan dat zou een hoop onzin besparen nietwaar?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:17 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die vind ik zelf erg mooi. das de tv20 van Van daele. Daar heb ik nog drie andere uitvoeringen van. De rest staat nu in de schuur omdat het anders zonde is met dit weer weet je wel. De warmte is een aanslag op de verf.
De vraag blijft natuurlijk, hadden ze spijt van hun verleden, maar goed ik denk het niet he.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 02:48 schreef Nemephis het volgende:
Wat een interessant topic, dit.
Als je wilt nagaan of je voorvaders in dienst van de Duitsers waren kun je dat na gaan (op verzoek, zie website) bij het Nationaal Archief in Den Haag. Ik weet dat omdat mijn ene opa en oma pro-Duits waren en ik hun geschiedenis (waar ze nooit over wilden praten) aan het uitspitten ben (ze zijn allang dood namelijk).
Voor zover ik begrepen heb is er namelijk van alle Nederlanders die in Duitse dienst zijn geweest een dossier aanwezig.
Ze wilden er niet over praten, dus een spijtbetuigenis (ongeacht oprecht of niet), zat er blijkbaar niet in.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 03:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die aanname van jou is belachelijk. Ik ga ook geen woorden aan je vuil maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |