Ik juich nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ziet er goed uitMaar goed, iedereen die het regeerakkoord aandachtig heeft gelezen wist dat dit was te verwachten. Maar vooral blijven juichen, rechtse vrienden.
Lol, check die invloed van Wilders. Als ik op hem gestemd had, zou ik blij zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://basjacobs.wordpress.com/2010/10/05/452
Dat kun je nog niet weten. Er wordt in ieder geval naar gestreefd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ware het niet dat ze geen 18 miljard aan bezuinigingen halen maar slechts 8 miljard.
Nee hoor, een groot deel van het streefbedrag van 18 miljard betreft lastenverzwaringen. Wat vinden de VVD stemmers hier nu van?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kun je nog niet weten. Er wordt in ieder geval naar gestreefd.
We hebben weinig keus, er zal bezuinigd moeten worden dus moet iedereen wat inleveren. En ik heb sowieso geen VVD gestemd omdat ik lagere belastingen wil.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Nee hoor, een groot deel van het streefbedrag van 18 miljard betreft lastenverzwaringen. Wat vinden de VVD stemmers hier nu van?
Ik denk dat ze (als het kabinet het al haalt) de PS verkiezingen afwachten, op dit moment kunnen ze nl idd weinig invullen zonder dat er (gronds)wets wijzigingen voor nodig zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef petertje2 het volgende:
Die lastenverzwaringen vallen wel mee. Het probleem is meer dat die 18 miljard voor een groot deel helemaal niet is ingevuld, ik denk dat ze nog niet op 10 miljard uitkomen met dit plan.
Bezuinigen is te makkelijk, de bedoeling was dat er ook wordt hervormd. Maar dat gebeurt niet. Verder zijn de geplande bezuinigingen een lachertje. Rutte I wil zes miljard bezuinigen op het ambtenarenapparaat. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Zo simpel is het. Bovendien vraag ik me af in hoeverre de economie er bij gebaat is wanneer er meer dan 60.000 ambtenaren op straat komen te staan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We hebben weinig keus, er zal bezuinigd moeten worden dus moet iedereen wat inleveren. En ik heb sowieso geen VVD gestemd omdat ik lagere belastingen wil.
Helaas worden die dingen door Wilders tegengehouden. Maar ja, je moet toch wat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bezuinigen is te makkelijk, de bedoeling was dat er ook wordt hervormd.
Ja, je had ook met links kunnen regeren en hervormingen tegen elkaar uit kunnen ruilen. Links mag de HRA inperken en rechts mag de huurmarkt hervormen en het ontslagrecht versoepelen. Over de AOW en de WW waren de linkse partijen en de VVD het al eens. Zo was een hoop mogelijk geweest.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helaas worden die dingen door Wilders tegengehouden. Maar ja, je moet toch wat.
Rutte had ook voor paars+ kunnen gaan, maar dat blokkeerde hij omdat hij niet voldoende kon bezuinigen, lol.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helaas worden die dingen door Wilders tegengehouden. Maar ja, je moet toch wat.
Liever niet, de rest van het akkoord was dan volgepropt met vervelende dingen uit het PvdA en GL programma die een hoop bezuinigingen weer op zouden heffenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, je had ook met links kunnen regeren en hervormingen tegen elkaar uit kunnen ruilen. Links mag de HRA inperken en rechts mag de huurmarkt hervormen en het ontslagrecht versoepelen. Over de AOW en de WW waren de linkse partijen en de VVD het al eens. Zo was een hoop mogelijk geweest.
In plaats van een volledig vleugellam akkoord zoals er nu ligt, dankzij de PVV?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Liever niet, de rest van het akkoord was dan volgepropt met vervelende dingen uit het PvdA en GL programma die een hoop bezuinigingen weer op zouden heffen
Ja, nu hebben we tenminste een burqaverbod en heeft Wilders zn SP-kont in de knip gegooid. Geweldigquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Liever niet, de rest van het akkoord was dan volgepropt met vervelende dingen uit het PvdA en GL programma die een hoop bezuinigingen weer op zouden heffen
Grondwetswijzigingen waarvoor?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik denk dat ze (als het kabinet het al haalt) de PS verkiezingen afwachten, op dit moment kunnen ze nl idd weinig invullen zonder dat er (gronds)wets wijzigingen voor nodig zijn.
6 miljard bezuinigen op de overheid gaat sowieso niet lukken als je de helft van dat bedrag al kwijt bent aan reorganisaties/afkoopregelingen en je daarnaast ook nog geld in bijv politie en onderwijs wilt pompen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat het verminderen van de zetels in eerste/tweede kamer sowieso niet mogelijk is tijdens dit kambnet, alsmede het op straat zetten van veel van de ambtenaren op ministeries en het veranderen van grondwetten die bijv iemand met een dubbel paspoort anders beoordeelt dan iemand die een nationaliteit heeft.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:29 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Grondwetswijzigingen waarvoor?
En trouwens voor een grondwetwijziging is achtereenvolgens nodig:
1) 2/3 meerderheid in de tweede kamer
2) 2/3 meerderheid in de eerste kamer
3) nieuwe verkiezingen voor de tweede kamer
4) nieuwe verkiezingen voor de eerste kamer
5) Weer 2/3 meerderheid in de tweede kamer
6) Weer 2/3 meerderheid in de eerste kamer.
Omdat er stap 4) na de PS verkiezingen pas weer in 2015 plaatsvindt vindt een grondwetswijziging sowieso niet plaats onder het komende kabinet. Los van de vraag voor welk voorstel ze uberhaupt 2/3 meerderheid hebben.
Ik snap dus helemaal niets van je verhaal.
Niet overdrijven, er zijn nog genoeg goede dingen over.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
In plaats van een volledig vleugellam akkoord zoals er nu ligt, dankzij de PVV?
Zoals?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet overdrijven, er zijn nog genoeg goede dingen over.
Waarom is dat goed? Bovendien gaat dat niet gebeuren, zo hebben diverse analisten al laten doorschemeren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef petertje2 het volgende:
Het verminderen van de zetels in eerste/tweede kamer
Waarom is ongelijkheid goed? Bovendien is het symboolpolitiek.quote:en het mogelijk maken dat iemand met een dubbel paspoort anders wordt behandelt dan iemand die een nationaliteit heeft vereist inderdaad een grondwetswijziging. Maar daar kunnen ze niet eens mee beginnen om de simpele reden dat ze geen 2/3 meerderheid in de Tweede kamer hebben.
Ongetwijfeld zullen een paar duizend ambtenaren de laan uit worden gestuurd. Maar het streefgetal van Rutte I wordt nooit en te nimmer gehaald.quote:Voor het verminderen van het aantal ambtenaren is geen wetswijziging nodig. Je kunt gewoon de budgetten verminderen. Hoe realistisch het is dat het lukt om daarmee 6 miljard te besparen is iets heel anders. Persoonlijk geloof ik daar helemaal niet in.
120 boerkadragers komen nu helemaal niet meer buiten! Oh en we mogen 130 rijden, tot we bij de knelpunten komen, dan staan we weer in de file.quote:
Als je de budgetten verminderd betekent het vrijwel automatisch dat je beleid niet snel uitvoeren kan, puur omdat beleid graag wilt dichttimmeren voordat je het naar de kamer stuurt en je deze ambtenaren daar voor nodig hebt voordat je door een of andere actiegroep gewezen word op de gaten die in een evt wet zitten, daarnaast zijn politieagenten en leraren ook ambtenaren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef petertje2 het volgende:
Voor het verminderen van het aantal ambtenaren is geen wetswijziging nodig. Je kunt gewoon de budgetten verminderen. Hoe realistisch het is dat het lukt om daarmee 6 miljard te besparen is iets heel anders. Persoonlijk geloof ik daar helemaal niet in.
WAjong veranderingen, verbeteringen voor MKB, meer betrekking van de publieke sector bij universiteiten etc. En een paar maatregelen die uit de koker van Wilders lijken te komen met betrekking tot immigratie staan me wel aan.quote:
Niet bepaald maatregelen waar ik als links persoon voor warmloop, maar al met al een mager pakket. En die immigratie-voorstellen van Wilders zijn ook niet meer dan een lege huls.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
WAjong veranderingen, verbeteringen voor MKB, meer betrekking van de publieke sector bij universiteiten etc. En een paar maatregelen die uit de koker van Wilders lijken te komen met betrekking tot immigratie staan me wel aan.
Uiteraard. Dus negeer je ze liever en concentreer je je op de dingen waar je makkelijk tegenaan kunt schoppen. Geeft niet, dat doet de media ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald maatregelen waar ik als links persoon voor warmloop
Mwoah, zelfs rechts is erg ontevreden. Overigens beweer ik nergens dat het enkel kommer en kwel is, het zijn alleen maatregelen waar ik niet warm voor loop.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard. Dus negeer je ze liever en concentreer je je op de dingen waar je makkelijk tegenaan kunt schoppen. Geeft niet, dat doet de media ook.
Ach als er tijdens voetbal een slechte verdediger op het veld staat, kan je het de aanvaller toch ook niet kwalijk nemen dat hij drie keer scoort?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard. Dus negeer je ze liever en concentreer je je op de dingen waar je makkelijk tegenaan kunt schoppen. Geeft niet, dat doet de media ook.
Nee, maar je kunt het hem dan wel kwalijk nemen als hij niet erkent dat de slechte verdediger ook een rol speelde.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ach als er tijdens voetbal een slechte verdediger op het veld staat, kan je het de aanvaller toch ook niet kwalijk nemen dat hij drie keer scoort?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |