quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ziet hij het premierschap als zijn laatste kans om een vriendinnetje te krijgen?
1 woord: Beeldvorming.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:32 schreef Pool het volgende:
Die piketpaaltjes waren inderdaad echt een farce. In een akkoord met Paars+ had de VVD véél meer van haar eigen standpunten kunnen verwezenlijken dan wat nu gebeurd is in het akkoord.
Bij Paars+ had Rutte de onderhandelingsmacht door te dreigen anders met Bruin te gaan.
Nu lag het precies andersom. Rutte heeft eerst het paarse schip achter zich verbrand. Vervolgens had hij aan tafel met de PVV en CDA geen enkele onderhandelingsmacht meer over. En moest hij blijven glimlachen en grapjes maken, terwijl CDA en PVV ondertussen het akkoord opstelden.
Ja, Balkenende kon nog pretenderen een premier van het hele volk te zijn. Rutte heeft zich nog voor hij begon onmogelijk gemaakt bij ruwweg de helft van het land.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, vooral die triomfantelijke sneren naar links deden me denken aan een prematuur ejaculerende puber en niet aan een staatsman met de kracht van zelfbeheersing.
6 miljard bezuinigen op de overheid lijkt mij daarintegen niet echt haalbaar, als je je beleid tenminste snel door wilt voeren, afgezien dat een reorganisatie/fusie en het afstemmen op elkaar ook al snel in de miljoenen gaat lopen en als je daarbij het ontslagrecht handhaaft en niks aan de WW doet zijn het eilk loze beloften..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:02 schreef nikk het volgende:
De piketpalen waren toch niet morrelen aan de HRA, geen kilometerheffing en 18 miljard bezuinigen. Vooralsnog staan deze overeind.
Nee, iets wat boterzacht is kan niet overeind staan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:02 schreef nikk het volgende:
De piketpalen waren toch niet morrelen aan de HRA, geen kilometerheffing en 18 miljard bezuinigen. Vooralsnog staan deze overeind.
Het is een behoudziek akkoord. Daar is niks ironisch aan, want Wilders draait vrij rond en draait naar de bij zijn electoraat goedliggen oneliners toe als de naald van een kompas naar een magneet. Het enige waar hij nog nooit over gedraaid heeft is de steun voor Groot-Israël. Ik ben overigens niet links, ik ben tegen eng, dom en behoudziek rechts, en ook tegen behoudziek links.quote:Sowieso snap ik de ophef onder de "linksen" niet zo. Het is een behoorlijk links akkoord op sociaal-economisch gebied. Ironisch genoeg te danken aan gekke Geert.
Als zelfs GL de hervormingen op het sociale stelsel te zwak vindt...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:02 schreef nikk het volgende:
Sowieso snap ik de ophef onder de "linksen" niet zo. Het is een behoorlijk links akkoord op sociaal-economisch gebied. Ironisch genoeg te danken aan gekke Geert.
het is gewoon echt een mager verhaal.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:36 schreef Zith het volgende:
[..]
Als zelfs GL de hervormingen op het sociale stelsel te zwak vindt...
Wat verandert er dan precies? Het akkoord is enorm conservatief en er is werkelijk geen enkele echte hervorming te vinden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:36 schreef Osiris024 het volgende:
Het kabinet is er niet alleen om te bezuinigen, er moeten ook zaken veranderen en daar is paars niet de juiste kleur voor.
edit : de antwoorden.
- Nee
-![]()
- Ik hoop het.
De PvdA doet niet mee. Precies wat dit land nodig heeft,quote:
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De PvdA doet niet mee. Precies wat dit land nodig heeft,
Maar wat verandert er nu precies?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De PvdA doet niet mee. Precies wat dit land nodig heeft,
Snap dat dan, dit land heeft niet meer nodig dan antilinks sentiment.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar wat verandert er nu precies?
Je argument is wel bijzonder simplistisch namelijk.
Ohja is waar ookquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Snap dat dan, dit land heeft niet meer nodig dan antilinks sentiment.
Men heeft genoeg van de onbetrouwbaarheid en het verschrikkelijke betuttelen van de PvdA. Het gaat daarbij niet eens zozeer om veel ideeën die beleden worden binnen de PvdA. Het gaat om de motieven en het walgelijke volk binnen die partij, dat eng-moralistische.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar wat verandert er nu precies?
Je argument is wel bijzonder simplistisch namelijk.
Blablabla het blijft dom demagogisch gedoe van je.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Men heeft genoeg van de onbetrouwbaarheid en het verschrikkelijke betuttelen van de PvdA. Het gaat daarbij niet eens zozeer om veel ideeën die beleden worden binnen de PvdA. Het gaat om de motieven en het walgelijke volk binnen die partij, dat eng-moralistische.
Oh hey, blij te zien dat je nog steeds geen argument hebt. Keep on keeping on Sacher.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Men heeft genoeg van de onbetrouwbaarheid en het verschrikkelijke betuttelen van de PvdA. Het gaat daarbij niet eens zozeer om veel ideeën die beleden worden binnen de PvdA. Het gaat om de motieven en het walgelijke volk binnen die partij, dat eng-moralistische.
Je hebt gelijk dat ik me wel vaak uit effectbejag van een bepaalde woordkeuze bedien, maar het is echt waar dat heel veel mensen schoon genoeg hebben van de PvdA. Waarom dat zo is, mag de PvdA zelf uitvogelen. Ik heb ze al een goede hint gegeven.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Blablabla het blijft dom demagogisch gedoe van je.
Je argumentje (want een serieus argument is het niet eens) gaat minstens net zo hard op voor CDA, VVD of PVVquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat ik me wel vaak uit effectbejag van een bepaalde woordkeuze bedien, maar het is echt waar dat heel veel mensen schoon genoeg hebben van de PvdA. Waarom dat zo is, mag de PvdA zelf uitvogelen. Ik heb ze al een goede hint gegeven.
Het is niet voor niets dat CDA en VVD vrijwel altijd goed samenwerken; ondanks dat de VVD bv heel andere ideeën heeft over godsdienst dan het CDA. Waar samenwerken tussen PvdA en CDA of VVD heel anders is, terwijl je oppervlakkig gezien meer overeenkomsten zal zien tussen het denken over godsdienst binnen PvdA en VVD. Daar is een reden voor. Ik denk dat die reden zit in het volk dat de PvdA bevolkt, en hun moralistische Prinzipienreiterei.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je argumentje (want een serieus argument is het niet eens) gaat minstens net zo hard op voor CDA, VVD of PVV.
Valt me van je tegen dat je zulke zwakke argumenten gebruikt om een terechte vraag te weerleggen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ga anders even uitleggen waarom lastenverzwaringen ook bezuinigingen zijn?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:41 schreef mirved het volgende:
Er moest 18miljard bezuinigd worden dat gaat er komen. Volgens jou zijn die boterzacht dat is dus alleen maar goed. Denk je nu echt dat hij erop uit was om te gaan bezuinigen op dingen die ons heel veel zouden schaden? Natuurlijk bezuinigd hij op zaken die ons niet veel deden. Dat was het idee. Dat je blijkbaar zo gehersenspoelt door links bent dat jij denkt dat er A niet bezuinigd kon worden zonder al te veel schade en B rechts erop uit is om iedereen hard te pakken betekend niet dat dat ook echt zo is.
De rest van je aannames zijn zo infantiel daar ga ik niet eens op in.
Ik hoop voor jou dat Rutte niet te veel gaat bezuinigen op onderwijs, dan wordt het nooit wat met je spelling.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:41 schreef mirved het volgende:
Er moest 18miljard bezuinigd worden dat gaat er komen. Volgens jou zijn die boterzacht dat is dus alleen maar goed. Denk je nu echt dat hij erop uit was om te gaan bezuinigen op dingen die ons heel veel zouden schaden? Natuurlijk bezuinigd hij op zaken die ons niet veel deden. Dat was het idee. Dat je blijkbaar zo gehersenspoelt door links bent dat jij denkt dat er A niet bezuinigd kon worden zonder al te veel schade en B rechts erop uit is om iedereen hard te pakken betekend niet dat dat ook echt zo is.
De rest van je aannames zijn zo infantiel daar ga ik niet eens op in.
Die dingen staan gewoon in het regeerakkoord. Onnodig topic dus, slotje.quote:
Ware het niet dat ze geen 18 miljard aan bezuinigingen halen maar slechts 8 miljard. 3 miljard wordt ingekopt door het demissionaire kabinet, Ruim 6 miljard komt uit lastenverzwaringen en dan gaan ze met de kaasschaaf op zoek naar wat (vooral boterzachte) bezuinigingen. Maar goed ze doen niets aan de HRAquote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die dingen staan gewoon in het regeerakkoord. Onnodig topic dus, slotje.
Dus qua begroting is de som der delen uiteindelijk lager?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://basjacobs.wordpress.com/2010/10/05/452
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rechts is goed voor de economie?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik juich nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ziet er goed uitMaar goed, iedereen die het regeerakkoord aandachtig heeft gelezen wist dat dit was te verwachten. Maar vooral blijven juichen, rechtse vrienden.
Lol, check die invloed van Wilders. Als ik op hem gestemd had, zou ik blij zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kun je nog niet weten. Er wordt in ieder geval naar gestreefd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ware het niet dat ze geen 18 miljard aan bezuinigingen halen maar slechts 8 miljard.
Nee hoor, een groot deel van het streefbedrag van 18 miljard betreft lastenverzwaringen. Wat vinden de VVD stemmers hier nu van?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kun je nog niet weten. Er wordt in ieder geval naar gestreefd.
We hebben weinig keus, er zal bezuinigd moeten worden dus moet iedereen wat inleveren. En ik heb sowieso geen VVD gestemd omdat ik lagere belastingen wil.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Nee hoor, een groot deel van het streefbedrag van 18 miljard betreft lastenverzwaringen. Wat vinden de VVD stemmers hier nu van?
Ik denk dat ze (als het kabinet het al haalt) de PS verkiezingen afwachten, op dit moment kunnen ze nl idd weinig invullen zonder dat er (gronds)wets wijzigingen voor nodig zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef petertje2 het volgende:
Die lastenverzwaringen vallen wel mee. Het probleem is meer dat die 18 miljard voor een groot deel helemaal niet is ingevuld, ik denk dat ze nog niet op 10 miljard uitkomen met dit plan.
Bezuinigen is te makkelijk, de bedoeling was dat er ook wordt hervormd. Maar dat gebeurt niet. Verder zijn de geplande bezuinigingen een lachertje. Rutte I wil zes miljard bezuinigen op het ambtenarenapparaat. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Zo simpel is het. Bovendien vraag ik me af in hoeverre de economie er bij gebaat is wanneer er meer dan 60.000 ambtenaren op straat komen te staan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We hebben weinig keus, er zal bezuinigd moeten worden dus moet iedereen wat inleveren. En ik heb sowieso geen VVD gestemd omdat ik lagere belastingen wil.
Helaas worden die dingen door Wilders tegengehouden. Maar ja, je moet toch wat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bezuinigen is te makkelijk, de bedoeling was dat er ook wordt hervormd.
Ja, je had ook met links kunnen regeren en hervormingen tegen elkaar uit kunnen ruilen. Links mag de HRA inperken en rechts mag de huurmarkt hervormen en het ontslagrecht versoepelen. Over de AOW en de WW waren de linkse partijen en de VVD het al eens. Zo was een hoop mogelijk geweest.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helaas worden die dingen door Wilders tegengehouden. Maar ja, je moet toch wat.
Rutte had ook voor paars+ kunnen gaan, maar dat blokkeerde hij omdat hij niet voldoende kon bezuinigen, lol.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helaas worden die dingen door Wilders tegengehouden. Maar ja, je moet toch wat.
Liever niet, de rest van het akkoord was dan volgepropt met vervelende dingen uit het PvdA en GL programma die een hoop bezuinigingen weer op zouden heffenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, je had ook met links kunnen regeren en hervormingen tegen elkaar uit kunnen ruilen. Links mag de HRA inperken en rechts mag de huurmarkt hervormen en het ontslagrecht versoepelen. Over de AOW en de WW waren de linkse partijen en de VVD het al eens. Zo was een hoop mogelijk geweest.
In plaats van een volledig vleugellam akkoord zoals er nu ligt, dankzij de PVV?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Liever niet, de rest van het akkoord was dan volgepropt met vervelende dingen uit het PvdA en GL programma die een hoop bezuinigingen weer op zouden heffen
Ja, nu hebben we tenminste een burqaverbod en heeft Wilders zn SP-kont in de knip gegooid. Geweldigquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Liever niet, de rest van het akkoord was dan volgepropt met vervelende dingen uit het PvdA en GL programma die een hoop bezuinigingen weer op zouden heffen
Grondwetswijzigingen waarvoor?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik denk dat ze (als het kabinet het al haalt) de PS verkiezingen afwachten, op dit moment kunnen ze nl idd weinig invullen zonder dat er (gronds)wets wijzigingen voor nodig zijn.
6 miljard bezuinigen op de overheid gaat sowieso niet lukken als je de helft van dat bedrag al kwijt bent aan reorganisaties/afkoopregelingen en je daarnaast ook nog geld in bijv politie en onderwijs wilt pompen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat het verminderen van de zetels in eerste/tweede kamer sowieso niet mogelijk is tijdens dit kambnet, alsmede het op straat zetten van veel van de ambtenaren op ministeries en het veranderen van grondwetten die bijv iemand met een dubbel paspoort anders beoordeelt dan iemand die een nationaliteit heeft.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:29 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Grondwetswijzigingen waarvoor?
En trouwens voor een grondwetwijziging is achtereenvolgens nodig:
1) 2/3 meerderheid in de tweede kamer
2) 2/3 meerderheid in de eerste kamer
3) nieuwe verkiezingen voor de tweede kamer
4) nieuwe verkiezingen voor de eerste kamer
5) Weer 2/3 meerderheid in de tweede kamer
6) Weer 2/3 meerderheid in de eerste kamer.
Omdat er stap 4) na de PS verkiezingen pas weer in 2015 plaatsvindt vindt een grondwetswijziging sowieso niet plaats onder het komende kabinet. Los van de vraag voor welk voorstel ze uberhaupt 2/3 meerderheid hebben.
Ik snap dus helemaal niets van je verhaal.
Niet overdrijven, er zijn nog genoeg goede dingen over.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
In plaats van een volledig vleugellam akkoord zoals er nu ligt, dankzij de PVV?
Zoals?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet overdrijven, er zijn nog genoeg goede dingen over.
Waarom is dat goed? Bovendien gaat dat niet gebeuren, zo hebben diverse analisten al laten doorschemeren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef petertje2 het volgende:
Het verminderen van de zetels in eerste/tweede kamer
Waarom is ongelijkheid goed? Bovendien is het symboolpolitiek.quote:en het mogelijk maken dat iemand met een dubbel paspoort anders wordt behandelt dan iemand die een nationaliteit heeft vereist inderdaad een grondwetswijziging. Maar daar kunnen ze niet eens mee beginnen om de simpele reden dat ze geen 2/3 meerderheid in de Tweede kamer hebben.
Ongetwijfeld zullen een paar duizend ambtenaren de laan uit worden gestuurd. Maar het streefgetal van Rutte I wordt nooit en te nimmer gehaald.quote:Voor het verminderen van het aantal ambtenaren is geen wetswijziging nodig. Je kunt gewoon de budgetten verminderen. Hoe realistisch het is dat het lukt om daarmee 6 miljard te besparen is iets heel anders. Persoonlijk geloof ik daar helemaal niet in.
120 boerkadragers komen nu helemaal niet meer buiten! Oh en we mogen 130 rijden, tot we bij de knelpunten komen, dan staan we weer in de file.quote:
Als je de budgetten verminderd betekent het vrijwel automatisch dat je beleid niet snel uitvoeren kan, puur omdat beleid graag wilt dichttimmeren voordat je het naar de kamer stuurt en je deze ambtenaren daar voor nodig hebt voordat je door een of andere actiegroep gewezen word op de gaten die in een evt wet zitten, daarnaast zijn politieagenten en leraren ook ambtenaren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef petertje2 het volgende:
Voor het verminderen van het aantal ambtenaren is geen wetswijziging nodig. Je kunt gewoon de budgetten verminderen. Hoe realistisch het is dat het lukt om daarmee 6 miljard te besparen is iets heel anders. Persoonlijk geloof ik daar helemaal niet in.
WAjong veranderingen, verbeteringen voor MKB, meer betrekking van de publieke sector bij universiteiten etc. En een paar maatregelen die uit de koker van Wilders lijken te komen met betrekking tot immigratie staan me wel aan.quote:
Niet bepaald maatregelen waar ik als links persoon voor warmloop, maar al met al een mager pakket. En die immigratie-voorstellen van Wilders zijn ook niet meer dan een lege huls.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
WAjong veranderingen, verbeteringen voor MKB, meer betrekking van de publieke sector bij universiteiten etc. En een paar maatregelen die uit de koker van Wilders lijken te komen met betrekking tot immigratie staan me wel aan.
Uiteraard. Dus negeer je ze liever en concentreer je je op de dingen waar je makkelijk tegenaan kunt schoppen. Geeft niet, dat doet de media ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald maatregelen waar ik als links persoon voor warmloop
Mwoah, zelfs rechts is erg ontevreden. Overigens beweer ik nergens dat het enkel kommer en kwel is, het zijn alleen maatregelen waar ik niet warm voor loop.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard. Dus negeer je ze liever en concentreer je je op de dingen waar je makkelijk tegenaan kunt schoppen. Geeft niet, dat doet de media ook.
Ach als er tijdens voetbal een slechte verdediger op het veld staat, kan je het de aanvaller toch ook niet kwalijk nemen dat hij drie keer scoort?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard. Dus negeer je ze liever en concentreer je je op de dingen waar je makkelijk tegenaan kunt schoppen. Geeft niet, dat doet de media ook.
Nee, maar je kunt het hem dan wel kwalijk nemen als hij niet erkent dat de slechte verdediger ook een rol speelde.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ach als er tijdens voetbal een slechte verdediger op het veld staat, kan je het de aanvaller toch ook niet kwalijk nemen dat hij drie keer scoort?
Je kan het ook anders zien: de aanvaller kan wel een goede wedstrijd spelen, maar als er dan toch wordt verloren dan heeft het team daar nog geen reet aan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt het hem dan wel kwalijk nemen als hij niet erkent dat de slechte verdediger ook een rol speelde.
Dat klopt, maar daar loopt de analogie spaak aangezien het in de politiek niet zo zwart-wit is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kan het ook anders zien: de aanvaller kan wel een goede wedstrijd spelen, maar als er dan toch wordt verloren dan heeft het team daar nog geen reet aan.
Als het aan de PVV ligt is het wel behoorlijk zwart-wit, lijkt mequote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar loopt de analogie spaak aangezien het in de politiek niet zo zwart-wit is.
Klopt. Ach, we zullen wel zien hoe Rutte I het doet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar loopt de analogie spaak aangezien het in de politiek niet zo zwart-wit is.
Ik zeg niet dat dit allemaal goed is. Ik geef alleen even aan wat daar procedureel allemaal voor nodig zou zijn en dat dat gezien het ontbreken van 2/3 meerderheid voorlopig allemaal sowieso niet aan de orde is..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom is dat goed? Bovendien gaat dat niet gebeuren, zo hebben diverse analisten al laten doorschemeren.
[..]
Waarom is ongelijkheid goed? Bovendien is het symboolpolitiek.
Ik heb de indruk dat bij de PVV de afkeer van de PvdA groter was dan het belang van de eigen (liberale) standpunten en beginselen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als het aan de PVV ligt is het wel behoorlijk zwart-wit, lijkt me
Ik heb nog steeds het gevoel dat de VVD meer programmapunten had binnengehaald met paars+ dan met de PVV, maar mssn dat de prominenten daar hun liberale gedachtengoed vergeten zijn.
Nee niet met de PvdA willen regeren was de reden. Daar zat geen inhoud achter, puur rancunequote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:11 schreef Compatibel het volgende:
Ik dacht dat mogelijke lastenverzwaring dé reden was om niet met de pvda te willen regeren?
Dan moet dat in een of ander aanvullend akkoord bedacht gaan worden. In de huidige voorstellen komen ze nog niet eens in de richting. Een SP-PvdA kabinet had nog steviger bezuinigdquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kun je nog niet weten. Er wordt in ieder geval naar gestreefd.
Slechts in zoverre dat die rancune de basis is van hun huidige ideologie: Veel meer dan zich afzetten tegen een slechte karikatuur van links behelst dit rechts niet. Dat geldt voor de PVV en de Telegraaf, maar ook in flinke mate voor de VVD.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee niet met de PvdA willen regeren was de reden. Daar zat geen inhoud achter, puur rancune
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |