abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87073253
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:32 schreef Pool het volgende:
Die piketpaaltjes waren inderdaad echt een farce. In een akkoord met Paars+ had de VVD véél meer van haar eigen standpunten kunnen verwezenlijken dan wat nu gebeurd is in het akkoord.

Bij Paars+ had Rutte de onderhandelingsmacht door te dreigen anders met Bruin te gaan.

Nu lag het precies andersom. Rutte heeft eerst het paarse schip achter zich verbrand. Vervolgens had hij aan tafel met de PVV en CDA geen enkele onderhandelingsmacht meer over. En moest hij blijven glimlachen en grapjes maken, terwijl CDA en PVV ondertussen het akkoord opstelden.
Klopt, vooral die triomfantelijke sneren naar links deden me denken aan een prematuur ejaculerende puber en niet aan een staatsman met de kracht van zelfbeheersing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87077966
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef xandra47 het volgende:
De piketpaaltjes zijn verkocht zodat Rutte een rechtse minderheid kan voorzitten!!!
En hij er een lastenverzwaring van 6 miljard per jaar door kan drukken ^O^
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87080516
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ziet hij het premierschap als zijn laatste kans om een vriendinnetje te krijgen?
_O-
pi_87081109
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:32 schreef Pool het volgende:
Die piketpaaltjes waren inderdaad echt een farce. In een akkoord met Paars+ had de VVD véél meer van haar eigen standpunten kunnen verwezenlijken dan wat nu gebeurd is in het akkoord.

Bij Paars+ had Rutte de onderhandelingsmacht door te dreigen anders met Bruin te gaan.

Nu lag het precies andersom. Rutte heeft eerst het paarse schip achter zich verbrand. Vervolgens had hij aan tafel met de PVV en CDA geen enkele onderhandelingsmacht meer over. En moest hij blijven glimlachen en grapjes maken, terwijl CDA en PVV ondertussen het akkoord opstelden.
1 woord: Beeldvorming.

Dat is blijkbaar belangrijker dan politiek geworden.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:30:45 #205
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87083736
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, vooral die triomfantelijke sneren naar links deden me denken aan een prematuur ejaculerende puber en niet aan een staatsman met de kracht van zelfbeheersing.
Ja, Balkenende kon nog pretenderen een premier van het hele volk te zijn. Rutte heeft zich nog voor hij begon onmogelijk gemaakt bij ruwweg de helft van het land.

Verder is de VVD natuurlijk wel het lachertje van de politiek geworden. Ja, ze leveren de premier, maar als je ziet wat het ze gekost heeft, en op welke manier de PVV de partij bij de ballen heeft. _O-
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87087362
De piketpalen waren toch niet morrelen aan de HRA, geen kilometerheffing en 18 miljard bezuinigen. Vooralsnog staan deze overeind.

Sowieso snap ik de ophef onder de "linksen" niet zo. Het is een behoorlijk links akkoord op sociaal-economisch gebied. Ironisch genoeg te danken aan gekke Geert.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 01:07:10 #207
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_87087509
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 01:02 schreef nikk het volgende:
De piketpalen waren toch niet morrelen aan de HRA, geen kilometerheffing en 18 miljard bezuinigen. Vooralsnog staan deze overeind.
6 miljard bezuinigen op de overheid lijkt mij daarintegen niet echt haalbaar, als je je beleid tenminste snel door wilt voeren, afgezien dat een reorganisatie/fusie en het afstemmen op elkaar ook al snel in de miljoenen gaat lopen en als je daarbij het ontslagrecht handhaaft en niks aan de WW doet zijn het eilk loze beloften..
pi_87093022
quote:
Nee, iets wat boterzacht is kan niet overeind staan.

quote:
Sowieso snap ik de ophef onder de "linksen" niet zo. Het is een behoorlijk links akkoord op sociaal-economisch gebied. Ironisch genoeg te danken aan gekke Geert.
Het is een behoudziek akkoord. Daar is niks ironisch aan, want Wilders draait vrij rond en draait naar de bij zijn electoraat goedliggen oneliners toe als de naald van een kompas naar een magneet. Het enige waar hij nog nooit over gedraaid heeft is de steun voor Groot-Israël. Ik ben overigens niet links, ik ben tegen eng, dom en behoudziek rechts, en ook tegen behoudziek links.

Dit akkoord is een klap in het gezicht van elke liberaal, en van iedereen die progressie wil boeken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:21:43 #209
862 Arcee
Look closer
pi_87093683
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:36:20 #210
230491 Zith
pls tip
pi_87095941
quote:

Als zelfs GL de hervormingen op het sociale stelsel te zwak vindt... :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:43:52 #211
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87096131
De achterban wilde geen paars+ maar over rechts, Rutte wilde de VVD overeind houden en besloot te luisteren. Alleen vraag ik me af of de VVD-achterban dit beter gaat vinden, maar dat zullen we nooit weten. We weten nu nog niet hoe dit uitpakt en zullen nooit weten hoe paars+ uitgepakt zou hebben.

Maar vooralsnog heeft Rutte gewoon naar de achterban geluisterd.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87096163
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:36 schreef Zith het volgende:

[..]

Als zelfs GL de hervormingen op het sociale stelsel te zwak vindt... :P
het is gewoon echt een mager verhaal.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:46:35 #213
230491 Zith
pls tip
pi_87096243
verkeerde topic :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87096439
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:36 schreef Osiris024 het volgende:
Het kabinet is er niet alleen om te bezuinigen, er moeten ook zaken veranderen en daar is paars niet de juiste kleur voor. :)

edit : de antwoorden.

- Nee

- ;(

- Ik hoop het.
Wat verandert er dan precies? Het akkoord is enorm conservatief en er is werkelijk geen enkele echte hervorming te vinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:01:56 #215
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87096765
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat verandert er dan precies?
De PvdA doet niet mee. Precies wat dit land nodig heeft, :)
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_87096987
De PvdA kon enkel en alleen niet vanwege de beeldvorming over integratie. Niets meer en niets minder.
pi_87097005
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

:') :)
pi_87097028
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar wat verandert er nu precies?

Je argument is wel bijzonder simplistisch namelijk.
pi_87097083
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Snap dat dan, dit land heeft niet meer nodig dan antilinks sentiment.
pi_87097137
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Snap dat dan, dit land heeft niet meer nodig dan antilinks sentiment.
Ohja is waar ook :D
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:12:01 #221
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87097158
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Men heeft genoeg van de onbetrouwbaarheid en het verschrikkelijke betuttelen van de PvdA. Het gaat daarbij niet eens zozeer om veel ideeën die beleden worden binnen de PvdA. Het gaat om de motieven en het walgelijke volk binnen die partij, dat eng-moralistische.
pi_87097289
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Men heeft genoeg van de onbetrouwbaarheid en het verschrikkelijke betuttelen van de PvdA. Het gaat daarbij niet eens zozeer om veel ideeën die beleden worden binnen de PvdA. Het gaat om de motieven en het walgelijke volk binnen die partij, dat eng-moralistische.
Blablabla het blijft dom demagogisch gedoe van je.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:19:22 #223
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87097442
quote:

[..]

Oh hey, blij te zien dat je nog steeds geen argument hebt. Keep on keeping on Sacher. O+
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:22:20 #224
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87097539
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Blablabla het blijft dom demagogisch gedoe van je.
Je hebt gelijk dat ik me wel vaak uit effectbejag van een bepaalde woordkeuze bedien, maar het is echt waar dat heel veel mensen schoon genoeg hebben van de PvdA. Waarom dat zo is, mag de PvdA zelf uitvogelen. Ik heb ze al een goede hint gegeven.
pi_87097564
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat ik me wel vaak uit effectbejag van een bepaalde woordkeuze bedien, maar het is echt waar dat heel veel mensen schoon genoeg hebben van de PvdA. Waarom dat zo is, mag de PvdA zelf uitvogelen. Ik heb ze al een goede hint gegeven.
Je argumentje (want een serieus argument is het niet eens) gaat minstens net zo hard op voor CDA, VVD of PVV ;).
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:30:02 #226
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87097751
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je argumentje (want een serieus argument is het niet eens) gaat minstens net zo hard op voor CDA, VVD of PVV ;).
Het is niet voor niets dat CDA en VVD vrijwel altijd goed samenwerken; ondanks dat de VVD bv heel andere ideeën heeft over godsdienst dan het CDA. Waar samenwerken tussen PvdA en CDA of VVD heel anders is, terwijl je oppervlakkig gezien meer overeenkomsten zal zien tussen het denken over godsdienst binnen PvdA en VVD. Daar is een reden voor. Ik denk dat die reden zit in het volk dat de PvdA bevolkt, en hun moralistische Prinzipienreiterei.
pi_87099449
quote:

[..]

Valt me van je tegen dat je zulke zwakke argumenten gebruikt om een terechte vraag te weerleggen.
pi_87099800
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:41 schreef mirved het volgende:
Er moest 18miljard bezuinigd worden dat gaat er komen. Volgens jou zijn die boterzacht dat is dus alleen maar goed. Denk je nu echt dat hij erop uit was om te gaan bezuinigen op dingen die ons heel veel zouden schaden? Natuurlijk bezuinigd hij op zaken die ons niet veel deden. Dat was het idee. Dat je blijkbaar zo gehersenspoelt door links bent dat jij denkt dat er A niet bezuinigd kon worden zonder al te veel schade en B rechts erop uit is om iedereen hard te pakken betekend niet dat dat ook echt zo is.

De rest van je aannames zijn zo infantiel daar ga ik niet eens op in.
Ga anders even uitleggen waarom lastenverzwaringen ook bezuinigingen zijn?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_87100769
Inderdaad jammer dat het zo'n links regeerakkoord is.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_87111283
Kan iemand mij uitleggen waarom de VVD toch akkoord gaat met lastenverzwaringen en zoveel typisch linkse zaken in het regeerakkoord opneemt (ontslagrecht, ww etc.) ? Ik vraag me echt af of een middenkabinet de VVD inhoudelijk niet veel meer had opgeleverd.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_87112033
We hebben voor het eerst in de historie een (zichzelfnoemende) liberale minister president. Dat het land vervolgens vier jaar lang niet geregeerd gaat worden (op wat moslimpestwetjes na dan) doet niet ter zake.

Hosanna voor de VVD laten we dit moment tot in den eeuwigheid vieren en niet aan de dag van morgen denken.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:41:23 #232
230491 Zith
pls tip
pi_87112647
Inderdaad treurig dat nu de VVD eingelijk de grootste is, er weinig liberaals gebeurt.
pi_87121292
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:41 schreef mirved het volgende:
Er moest 18miljard bezuinigd worden dat gaat er komen. Volgens jou zijn die boterzacht dat is dus alleen maar goed. Denk je nu echt dat hij erop uit was om te gaan bezuinigen op dingen die ons heel veel zouden schaden? Natuurlijk bezuinigd hij op zaken die ons niet veel deden. Dat was het idee. Dat je blijkbaar zo gehersenspoelt door links bent dat jij denkt dat er A niet bezuinigd kon worden zonder al te veel schade en B rechts erop uit is om iedereen hard te pakken betekend niet dat dat ook echt zo is.

De rest van je aannames zijn zo infantiel daar ga ik niet eens op in.
Ik hoop voor jou dat Rutte niet te veel gaat bezuinigen op onderwijs, dan wordt het nooit wat met je spelling.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:05:41 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87232306
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:21 schreef Arcee het volgende:
Hier zijn ze: De piketpalen van de VVD. w/
Die dingen staan gewoon in het regeerakkoord. Onnodig topic dus, slotje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_87235586
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die dingen staan gewoon in het regeerakkoord. Onnodig topic dus, slotje.
Ware het niet dat ze geen 18 miljard aan bezuinigingen halen maar slechts 8 miljard. 3 miljard wordt ingekopt door het demissionaire kabinet, Ruim 6 miljard komt uit lastenverzwaringen en dan gaan ze met de kaasschaaf op zoek naar wat (vooral boterzachte) bezuinigingen. Maar goed ze doen niets aan de HRA :P
pi_87236340
Ik dacht dat mogelijke lastenverzwaring dé reden was om niet met de pvda te willen regeren?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:26:28 #237
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_87236626
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_87236930
quote:
Dus qua begroting is de som der delen uiteindelijk lager?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87237015
quote:
Ziet er goed uit :') Maar goed, iedereen die het regeerakkoord aandachtig heeft gelezen wist dat dit was te verwachten. Maar vooral blijven juichen, rechtse vrienden.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:58:35 #240
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87237309
quote:
Rechts is goed voor de economie?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:16:24 #241
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_87237730
Wat is er eigenlijk gebeurd met de piketpaaltjes van Cohen?

"Ik zie niks in een middenkabinet"

_O- :W
pi_87237733
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :') Maar goed, iedereen die het regeerakkoord aandachtig heeft gelezen wist dat dit was te verwachten. Maar vooral blijven juichen, rechtse vrienden.
Ik juich niet ;(.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_87238950
quote:
Lol, check die invloed van Wilders. Als ik op hem gestemd had, zou ik blij zijn.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:59:41 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87249405
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 08:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ware het niet dat ze geen 18 miljard aan bezuinigingen halen maar slechts 8 miljard.
Dat kun je nog niet weten. Er wordt in ieder geval naar gestreefd.
pi_87249518
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, een groot deel van het streefbedrag van 18 miljard betreft lastenverzwaringen. Wat vinden de VVD stemmers hier nu van?
pi_87249612
Die lastenverzwaringen vallen wel mee. Het probleem is meer dat die 18 miljard voor een groot deel helemaal niet is ingevuld, ik denk dat ze nog niet op 10 miljard uitkomen met dit plan.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:11:01 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87249806
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Nee hoor, een groot deel van het streefbedrag van 18 miljard betreft lastenverzwaringen. Wat vinden de VVD stemmers hier nu van?
We hebben weinig keus, er zal bezuinigd moeten worden dus moet iedereen wat inleveren. En ik heb sowieso geen VVD gestemd omdat ik lagere belastingen wil.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:15:22 #248
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_87249987
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef petertje2 het volgende:
Die lastenverzwaringen vallen wel mee. Het probleem is meer dat die 18 miljard voor een groot deel helemaal niet is ingevuld, ik denk dat ze nog niet op 10 miljard uitkomen met dit plan.
Ik denk dat ze (als het kabinet het al haalt) de PS verkiezingen afwachten, op dit moment kunnen ze nl idd weinig invullen zonder dat er (gronds)wets wijzigingen voor nodig zijn.
pi_87250059
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We hebben weinig keus, er zal bezuinigd moeten worden dus moet iedereen wat inleveren. En ik heb sowieso geen VVD gestemd omdat ik lagere belastingen wil.
Bezuinigen is te makkelijk, de bedoeling was dat er ook wordt hervormd. Maar dat gebeurt niet. Verder zijn de geplande bezuinigingen een lachertje. Rutte I wil zes miljard bezuinigen op het ambtenarenapparaat. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Zo simpel is het. Bovendien vraag ik me af in hoeverre de economie er bij gebaat is wanneer er meer dan 60.000 ambtenaren op straat komen te staan.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:19:31 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87250172
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bezuinigen is te makkelijk, de bedoeling was dat er ook wordt hervormd.
Helaas worden die dingen door Wilders tegengehouden. Maar ja, je moet toch wat.
pi_87250340
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, je had ook met links kunnen regeren en hervormingen tegen elkaar uit kunnen ruilen. Links mag de HRA inperken en rechts mag de huurmarkt hervormen en het ontslagrecht versoepelen. Over de AOW en de WW waren de linkse partijen en de VVD het al eens. Zo was een hoop mogelijk geweest.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:26:02 #252
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87250413
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Rutte had ook voor paars+ kunnen gaan, maar dat blokkeerde hij omdat hij niet voldoende kon bezuinigen, lol. :')
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:26:13 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87250417
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, je had ook met links kunnen regeren en hervormingen tegen elkaar uit kunnen ruilen. Links mag de HRA inperken en rechts mag de huurmarkt hervormen en het ontslagrecht versoepelen. Over de AOW en de WW waren de linkse partijen en de VVD het al eens. Zo was een hoop mogelijk geweest.
Liever niet, de rest van het akkoord was dan volgepropt met vervelende dingen uit het PvdA en GL programma die een hoop bezuinigingen weer op zouden heffen
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:27:44 #254
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87250475
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Liever niet, de rest van het akkoord was dan volgepropt met vervelende dingen uit het PvdA en GL programma die een hoop bezuinigingen weer op zouden heffen
In plaats van een volledig vleugellam akkoord zoals er nu ligt, dankzij de PVV?
pi_87250478
quote:

[..]

Ja, nu hebben we tenminste een burqaverbod en heeft Wilders zn SP-kont in de knip gegooid. Geweldig :')
pi_87250538
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik denk dat ze (als het kabinet het al haalt) de PS verkiezingen afwachten, op dit moment kunnen ze nl idd weinig invullen zonder dat er (gronds)wets wijzigingen voor nodig zijn.
Grondwetswijzigingen waarvoor?

En trouwens voor een grondwetwijziging is achtereenvolgens nodig:
1) 2/3 meerderheid in de tweede kamer
2) 2/3 meerderheid in de eerste kamer
3) nieuwe verkiezingen voor de tweede kamer
4) nieuwe verkiezingen voor de eerste kamer
5) Weer 2/3 meerderheid in de tweede kamer
6) Weer 2/3 meerderheid in de eerste kamer.

Omdat stap 4) pas in 2015 plaatsvindt vindt een grondwetswijziging sowieso niet plaats onder het komende kabinet. Los van de vraag voor welk voorstel ze uberhaupt 2/3 meerderheid hebben.

Ik snap dus helemaal niets van je verhaal.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:29:31 #257
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_87250553
quote:

[..]

6 miljard bezuinigen op de overheid gaat sowieso niet lukken als je de helft van dat bedrag al kwijt bent aan reorganisaties/afkoopregelingen en je daarnaast ook nog geld in bijv politie en onderwijs wilt pompen.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:33:17 #258
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_87250731
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:29 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Grondwetswijzigingen waarvoor?

En trouwens voor een grondwetwijziging is achtereenvolgens nodig:
1) 2/3 meerderheid in de tweede kamer
2) 2/3 meerderheid in de eerste kamer
3) nieuwe verkiezingen voor de tweede kamer
4) nieuwe verkiezingen voor de eerste kamer
5) Weer 2/3 meerderheid in de tweede kamer
6) Weer 2/3 meerderheid in de eerste kamer.

Omdat er stap 4) na de PS verkiezingen pas weer in 2015 plaatsvindt vindt een grondwetswijziging sowieso niet plaats onder het komende kabinet. Los van de vraag voor welk voorstel ze uberhaupt 2/3 meerderheid hebben.

Ik snap dus helemaal niets van je verhaal.
Dat het verminderen van de zetels in eerste/tweede kamer sowieso niet mogelijk is tijdens dit kambnet, alsmede het op straat zetten van veel van de ambtenaren op ministeries en het veranderen van grondwetten die bijv iemand met een dubbel paspoort anders beoordeelt dan iemand die een nationaliteit heeft.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:39:04 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87250961
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

In plaats van een volledig vleugellam akkoord zoals er nu ligt, dankzij de PVV?
Niet overdrijven, er zijn nog genoeg goede dingen over.
pi_87250996
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet overdrijven, er zijn nog genoeg goede dingen over.
Zoals?
pi_87251071
Het verminderen van de zetels in eerste/tweede kamer en het mogelijk maken dat iemand met een dubbel paspoort anders wordt behandelt dan iemand die een nationaliteit heeft vereist inderdaad een grondwetswijziging. Maar daar kunnen ze niet eens mee beginnen om de simpele reden dat ze geen 2/3 meerderheid in de Tweede kamer hebben.

Voor het verminderen van het aantal ambtenaren is geen wetswijziging nodig. Je kunt gewoon de budgetten verminderen. Hoe realistisch het is dat het lukt om daarmee 6 miljard te besparen is iets heel anders. Persoonlijk geloof ik daar helemaal niet in.
pi_87251231
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef petertje2 het volgende:
Het verminderen van de zetels in eerste/tweede kamer
Waarom is dat goed? Bovendien gaat dat niet gebeuren, zo hebben diverse analisten al laten doorschemeren.

quote:
en het mogelijk maken dat iemand met een dubbel paspoort anders wordt behandelt dan iemand die een nationaliteit heeft vereist inderdaad een grondwetswijziging. Maar daar kunnen ze niet eens mee beginnen om de simpele reden dat ze geen 2/3 meerderheid in de Tweede kamer hebben.
Waarom is ongelijkheid goed? Bovendien is het symboolpolitiek.

quote:
Voor het verminderen van het aantal ambtenaren is geen wetswijziging nodig. Je kunt gewoon de budgetten verminderen. Hoe realistisch het is dat het lukt om daarmee 6 miljard te besparen is iets heel anders. Persoonlijk geloof ik daar helemaal niet in.
Ongetwijfeld zullen een paar duizend ambtenaren de laan uit worden gestuurd. Maar het streefgetal van Rutte I wordt nooit en te nimmer gehaald.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:48:55 #263
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87251352
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals?
120 boerkadragers komen nu helemaal niet meer buiten! Oh en we mogen 130 rijden, tot we bij de knelpunten komen, dan staan we weer in de file. w/
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:49:54 #264
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_87251386
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef petertje2 het volgende:
Als je de budgetten verminderd betekent het vrijwel automatisch dat je beleid niet snel uitvoeren kan, puur omdat beleid graag wilt dichttimmeren voordat je het naar de kamer stuurt en je deze ambtenaren daar voor nodig hebt voordat je door een of andere actiegroep gewezen word op de gaten die in een evt wet zitten, daarnaast zijn politieagenten en leraren ook ambtenaren.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:50:04 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87251392
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals?
WAjong veranderingen, verbeteringen voor MKB, meer betrekking van de publieke sector bij universiteiten etc. En een paar maatregelen die uit de koker van Wilders lijken te komen met betrekking tot immigratie staan me wel aan.
pi_87251720
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

WAjong veranderingen, verbeteringen voor MKB, meer betrekking van de publieke sector bij universiteiten etc. En een paar maatregelen die uit de koker van Wilders lijken te komen met betrekking tot immigratie staan me wel aan.
Niet bepaald maatregelen waar ik als links persoon voor warmloop, maar al met al een mager pakket. En die immigratie-voorstellen van Wilders zijn ook niet meer dan een lege huls.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:59:19 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87251828
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet bepaald maatregelen waar ik als links persoon voor warmloop
Uiteraard. Dus negeer je ze liever en concentreer je je op de dingen waar je makkelijk tegenaan kunt schoppen. Geeft niet, dat doet de media ook.
pi_87251900
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uiteraard. Dus negeer je ze liever en concentreer je je op de dingen waar je makkelijk tegenaan kunt schoppen. Geeft niet, dat doet de media ook.
Mwoah, zelfs rechts is erg ontevreden. Overigens beweer ik nergens dat het enkel kommer en kwel is, het zijn alleen maatregelen waar ik niet warm voor loop.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:03:30 #269
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_87252008
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach als er tijdens voetbal een slechte verdediger op het veld staat, kan je het de aanvaller toch ook niet kwalijk nemen dat hij drie keer scoort?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:07:52 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87252213
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ach als er tijdens voetbal een slechte verdediger op het veld staat, kan je het de aanvaller toch ook niet kwalijk nemen dat hij drie keer scoort?
Nee, maar je kunt het hem dan wel kwalijk nemen als hij niet erkent dat de slechte verdediger ook een rol speelde.
pi_87252279
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, maar je kunt het hem dan wel kwalijk nemen als hij niet erkent dat de slechte verdediger ook een rol speelde.
Je kan het ook anders zien: de aanvaller kan wel een goede wedstrijd spelen, maar als er dan toch wordt verloren dan heeft het team daar nog geen reet aan.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:13:40 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87252448
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan het ook anders zien: de aanvaller kan wel een goede wedstrijd spelen, maar als er dan toch wordt verloren dan heeft het team daar nog geen reet aan.
Dat klopt, maar daar loopt de analogie spaak aangezien het in de politiek niet zo zwart-wit is.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:25:10 #273
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_87252878
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daar loopt de analogie spaak aangezien het in de politiek niet zo zwart-wit is.
Als het aan de PVV ligt is het wel behoorlijk zwart-wit, lijkt me :)

Ik heb nog steeds het gevoel dat de VVD meer programmapunten had binnengehaald met paars+ dan met de PVV, maar mssn dat de prominenten daar hun liberale gedachtengoed vergeten zijn.
pi_87252910
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt. Ach, we zullen wel zien hoe Rutte I het doet.
pi_87253112
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom is dat goed? Bovendien gaat dat niet gebeuren, zo hebben diverse analisten al laten doorschemeren.
[..]

Waarom is ongelijkheid goed? Bovendien is het symboolpolitiek.

Ik zeg niet dat dit allemaal goed is. Ik geef alleen even aan wat daar procedureel allemaal voor nodig zou zijn en dat dat gezien het ontbreken van 2/3 meerderheid voorlopig allemaal sowieso niet aan de orde is..
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:40:00 #276
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_87253431
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als het aan de PVV ligt is het wel behoorlijk zwart-wit, lijkt me :)

Ik heb nog steeds het gevoel dat de VVD meer programmapunten had binnengehaald met paars+ dan met de PVV, maar mssn dat de prominenten daar hun liberale gedachtengoed vergeten zijn.
Ik heb de indruk dat bij de PVV de afkeer van de PvdA groter was dan het belang van de eigen (liberale) standpunten en beginselen.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_87256024
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:11 schreef Compatibel het volgende:
Ik dacht dat mogelijke lastenverzwaring dé reden was om niet met de pvda te willen regeren?
Nee niet met de PvdA willen regeren was de reden. Daar zat geen inhoud achter, puur rancune :+
pi_87256080
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan moet dat in een of ander aanvullend akkoord bedacht gaan worden. In de huidige voorstellen komen ze nog niet eens in de richting. Een SP-PvdA kabinet had nog steviger bezuinigd :')
pi_87256377
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry, er stond een foutje in de grafiek die je plaatste. Ik heb de fout even aangepast.

pi_87256685
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee niet met de PvdA willen regeren was de reden. Daar zat geen inhoud achter, puur rancune :+
Slechts in zoverre dat die rancune de basis is van hun huidige ideologie: Veel meer dan zich afzetten tegen een slechte karikatuur van links behelst dit rechts niet. Dat geldt voor de PVV en de Telegraaf, maar ook in flinke mate voor de VVD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')