abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2010 @ 22:51:59 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84254700
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:47 schreef thomaster het volgende:

[..]

[..]

Je beseft je hoe onsterfelijk belachelijk jij jezelf maakt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84254741
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En jij bent mijn nieuwe held.
pi_84254746
quote:

[..]

Nou onsterfelijk belachelijk, wat je zegt. Deze jongeman zal zich een paar weken niet meer kunnen vertonen op straat.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:56:41 #29
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84254965
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:30 schreef bas-beest het volgende:

[..]

waar haal jij dat dan? Wil het wel eens proberen.
Ligt gewoon bij de AH, tussen de radijsjes en de bloemkool.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_84255074
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:56 schreef Marble het volgende:

[..]

Ligt gewoon bij de AH, tussen de radijsjes en de bloemkool.
is me nooit opgevallen, volgende keer eens beter opletten
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_84255103
quote:

[..]

Je beseft je geloof ik niet dat ik het oprecht grappig vond, getuige ook mijn PI.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_84257582
quote:

Het was ook wel een komisch duo, die gequote posts.

Hebben jullie wel eens een schaaltje peruaanse aspergetips gekocht?
Achterlijk duur.
Maar 1 winterwortel daarentegen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 07:16:38 #33
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_84262138
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Paprika is de meest overschatte groente die er is.
Vind jij.

Ik vind het heerlijk.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 20 juli 2010 @ 07:30:25 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84262200
quote:
Op maandag 19 juli 2010 21:10 schreef LompeHork het volgende:

Maar asperges, die zijn pas duur!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_84262756
quote:

[..]

nou nou.
sorry ik vond het ook wel grappig
niet te serieus opvatten
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_84272434
Bruine bonen zullen wel goedkoper zijn. Lenteui duurder misschien?
pi_84276359
Zag laatst een bakje Lychee's voor 17,99 in een chinese supermarkt staan. Kost dat 30,- de kilo ofzo?
We komen hard, zo hard.
pi_84276449
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:22 schreef focal het volgende:
Zag laatst een bakje Lychee's voor 17,99 in een chinese supermarkt staan. Kost dat 30,- de kilo ofzo?
Geen idee, ooit nog een gigantische doos gekregen van de lokale chinees. Is dat spul zo duur dan? Die gasten vreten dat met bakken tegelijk.
pi_84284147
quote:
Waarom dan? Ik ben dan wel fan, maar daarnaast zit er 4x meer vitamine c in dan in sinaasappel. Het is in verschillende kleuren te krijgen (het oog wil ook wat) en is niet zo smakeloos zoals sommige andere groenten. Zelfs rauw lekker en gezond
pi_84284196
groene asperges

met risotto.
pi_84286180
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:25 schreef KoningKlabanus het volgende:

[..]

Geen idee, ooit nog een gigantische doos gekregen van de lokale chinees. Is dat spul zo duur dan? Die gasten vreten dat met bakken tegelijk.
In januari zijn ze redelijk goedkoop (¤ 1,99 tot ¤ 2,99 per pond), de rest van het jaar zijn ze onbetaalbaar
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:43:33 #42
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_84286277
Ik vind de spinazie ook altijd best duur.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:44:59 #43
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_84286321
quote:
Nee man.

Lekker en veel vitamines.
pi_84286469
¤2,29 voor 125 gram sugarsnaps
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2010 @ 20:13:42 #45
43556 miss_dynastie
pi_84287513
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de ene groente 21,36 keer zo duur is als de andere groente. Maakt niet uit of je nou in euro's, guldens of in een andere valuta rekent.
Behalve dat je die dingen natuurlijk niet met elkaar kunt vergelijken, een losse onbewerkte wortel versus gewassen en gesneden snijbonen. Ik zou een vergelijking tussen geraspte wortel of wortelbolletjes en gewassen en gesneden snijbonen eerlijker vinden. En dan zie je bijv. dat AH Geschrapte worteltjes voordeelverpakking 500 gr bij ah.nl 1.59 kost.

En dat maakt de vergelijking stukken minder dramatisch
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:12:56 #46
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84290507
Hier in Nieuw Zeeland is er net een rel geweest over de prijsopdrijving van groenten en fruit in de supermarkt., er wordt hier gesproken over een winstmarge van 500%
quote:
Vegetable and fruit growers are backing a call for an investigation of supermarket prices, although the retail marketers deny they are ripping off consumers with huge mark-ups.
The Green Party wants an inquiry and says growers face ruin because two giant supermarket chains are using their powerful position to force them to sell vegetables and fruit for less than it costs to produce.
MP Sue Kedgley said yesterday a survey of 75 growers found supermarkets were marking up produce by up to 500 percent.
Food and Grocery Council chief executive Katherine Rich denied that today.
"I don't think supermarkets are ripping anybody off," she said.
"While supermarkets would love a mark-up of 500 percent, it just doesn't exist in reality."
Ms Rich said it wasn't fair to compare the prices growers received with supermarket prices.
"There are a lot of costs that are incurred throughout the supply chain," she said.
"A lot of goods get thrown away."
Horticulture New Zealand (HortNZ) said there should be an investigation.
"Growers are not getting paid any more for produce than they were five years ago," said chief executive Peter Silcock.
"As a general rule retail prices are between 100% and 200% higher than the wholesale price, but sometimes it can be much higher than that."
Mr Silcock said an investigation would explain where the costs were in the supply chain, and where the profits were going.
"The fact is, our growers are struggling to cope with a cost price squeeze that is reducing real turns," he said.
"New Zealand does not have an independent monitor of food pricing – in Britain a two-year investigation into supermarket pricing recommended the appointment of an ombudsman to act as a watchdog."
The Maori Party added its voice, saying the "shocking" mark-ups that had been revealed created another reason that GST should be removed from healthy food.
MP Rahui Katene is sponsoring a member's bill that would remove GST from fruit and vegetables, breads and cereals, milk and mild products, lean meat, poultry, seafood, eggs, nuts, seeds and legumes.
bron
Er wordt door sommige politieke partijen dan ook aangedrongen op de afschaffing van BTW op o.a. groenten en fruit.
Hier in NZ vind ik de groenten en fruit sowieso schrikbarend duur, op dit moment (winter) $3,50 voor een bloemkool, $1.75 voor een stronk broccoli etc (NZ$ is +/- 50 euro cent)
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:30:57 #47
45206 Pietverdriet
pi_84291511
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hier in Nieuw Zeeland is er net een rel geweest over de prijsopdrijving van groenten en fruit in de supermarkt., er wordt hier gesproken over een winstmarge van 500%
[..]

bron
Er wordt door sommige politieke partijen dan ook aangedrongen op de afschaffing van BTW op o.a. groenten en fruit.
Hier in NZ vind ik de groenten en fruit sowieso schrikbarend duur, op dit moment (winter) $3,50 voor een bloemkool, $1.75 voor een stronk broccoli etc (NZ$ is +/- 50 euro cent)
In wisselkoers
Maar je moet eigenlijk kijken naar hoe lang een modaal verdiener moet werken om een big mac te betalen, de zogenaamde big mac index, die laat zien hoeveel de wisselkoers de prijsvergelijking vervalst.
Dus je moet de prijs van een big mac in NZ Dollar vergelijken met eentje in Nederland in Euro, dan heb je een beter prijsvergelijk en dat kan je dan omrekenen naar de prijs van groente.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:51:59 #48
123170 alors
zlata1234
pi_84292583
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:48 schreef Leintjeuh het volgende:
¤2,29 voor 125 gram sugarsnaps
Die heb ik in mijn tuin staan
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:16:36 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84293987
Daar heb je gelijk in Piet, ik heb gegoogled op de alternatieve index die aan berkend hoe lang iemand moet werken voor een big mac en wij moeten hier korter werken dan in Nedeland.
Het probleem hier is echter dat er een veel grotere onderlaag is die ver onder modaal verdient (waarop de alternatieve big mac index is berekend) dan in Nederland.
Het minimumloon ligt hier op $12.75/uur en dan is een bloemkool voor $3.50 prijzig.
Boodschappen/levensmiddelen zijn hier gewoon prijzig (o.a. melkproducten en dat terwijl de eonomie hier drijft op de melk, 41% van de GDP komt van agrarische industrie)
Maar ja, we gaan een beetje off topic maar je kunt je ook afvragen waarom een deel van deze mensen niet meer dan het minimumloon verdient
  woensdag 21 juli 2010 @ 07:37:08 #50
45206 Pietverdriet
pi_84302695
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
Daar heb je gelijk in Piet, ik heb gegoogled op de alternatieve index die aan berkend hoe lang iemand moet werken voor een big mac en wij moeten hier korter werken dan in Nedeland.
Het probleem hier is echter dat er een veel grotere onderlaag is die ver onder modaal verdient (waarop de alternatieve big mac index is berekend) dan in Nederland.
Het minimumloon ligt hier op $12.75/uur en dan is een bloemkool voor $3.50 prijzig.
Boodschappen/levensmiddelen zijn hier gewoon prijzig (o.a. melkproducten en dat terwijl de eonomie hier drijft op de melk, 41% van de GDP komt van agrarische industrie)
Maar ja, we gaan een beetje off topic maar je kunt je ook afvragen waarom een deel van deze mensen niet meer dan het minimumloon verdient
Je kan ook loon niet helemaal vergelijken, omdat bijvoorbeeld wonen in NZ veel goedkoper is dan in NL, En stookkosten lager zijn, je kostenplaatje is anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')