abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84286325
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:40 schreef Stansfield het volgende:

Mijn scanners
Ho, wacht! Je hebt toch niet meerdere virusscanners geinstalleerd staan heh?

En wat doen ze niet goed? Vinden ze een hele zut mallware maar kunnen ze dat niet verwijderen? Kunnen ze de scan niet afmaken?

Als virusscanners het niet goed doen, is dat in de meeste gevallen het gevolg ván een virus.
pi_84294039
Nee mijn virusscanner en mijn ad aware scanner zeg maar. Dat bedoelde ik met virusscanners.

Nou ze hebben het goed gedaan. Veel gevonden, veel verwijderd maar mijn internet is nog neit snel.

Morgenavond heb ik meer tijd dan ga ik aan de slag met de internetkabel en nog wat dingen.
pi_84294364
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:17 schreef Stansfield het volgende:
Nee mijn virusscanner en mijn ad aware scanner zeg maar. Dat bedoelde ik met virusscanners.

Nou ze hebben het goed gedaan. Veel gevonden, veel verwijderd maar mijn internet is nog neit snel.

Morgenavond heb ik meer tijd dan ga ik aan de slag met de internetkabel en nog wat dingen.
ho, wacht eff.. veel gevonden? tientallen? honderden?
ik vermoed dat 90% (zoniet al) je problemen opgelost zijn met een verse schone windows installatie
pi_84303419
Die kans is ook wel aanwezig ja. Maar ik probeer het eerst de andere opties.
pi_84766312
Gedaan, maar mijn computer is echt aan het eind van zijn latijn naar 8 jaar intensief gebruik. Nu is dus begin volgend jaar mijn nieuwe huis klaar (ik wilde dus eigenlijk dan pas een nieuwe pc kopen (kantoor) en een laptop (huiskamer). Maar nu ga ik dus eerder een laptop kopen. Nu wil ik dus straks in mijn nieuwe huis met glasvezel die laptop gebruiken voor downloaden en dan via een externe harde schijf films/muziek enz overzetten op mijn PC. Zodat de laptop een beetje een internetsurfen, foto's kijken en downloaden computer wordt en de PC een gebruiks computer voor bestanden en belangrijkere zaken. Is het dan zo dat als ik het op deze manier doe dat dan de PC virus/andere onregelmatigheden vrij blijf? Doordat ik daar niet op download? Of werkt dat niet zo?
pi_84769136
Ja.
Zo werkt dat niet. ;)

Als een computer verbonden is met internet, is het kwetsbaar voor virii en andere troep. Zelfs als je een diskette, CD, DVD, externe HDD of USB-stick in die computer doet, of wat voor opslagmedium dan ook, is er kans op virii en andere troep.

Elke computer die je hebt moet minimaal een virusscanner hebben en moet bijgewerkt zijn met de laatse beveiligingsupdates.

Overigens zou ik je computer gebruiken om te downloaden; die zijn over het algemeen beter bestand tegen lang aan staan.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_84770214
Goed punt van dat langer aan laten staan. Dus gewoon een goede virusscanner erbij kopen wanneer ik die computer koop.
pi_84840933
draai malwarebytes , mijn beste hulpje *O* ccleaner voor de simpele dingen.
Daarnaast hoeveel schijfruimte heb je vrij? op de C:\? Want als je geen vrije ruimte meer hebt verlangzaamt dat je pc. (bij linux en mac is dit niet het geval) werkt anders.
Redacted
pi_84842412
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 03:46 schreef cablegunmaster het volgende:
draai malwarebytes , mijn beste hulpje *O* ccleaner voor de simpele dingen.
Daarnaast hoeveel schijfruimte heb je vrij? op de C:\? Want als je geen vrije ruimte meer hebt verlangzaamt dat je pc. (bij linux en mac is dit niet het geval) werkt anders.
Zal ik vanavond even proberen tnx. Op de c schijf heb ik meer dan genoeg GB over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')