Waar is hij eigenlijk mod van?quote:
Doet er niet toe, zijn klacht is zeer terecht, Sesamstraat was gewoon een bazenprogrammaquote:Op maandag 19 juli 2010 20:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Waar is hij eigenlijk mod van?
Hoe politiek incorrect en aanstootgevend zeg!quote:
http://www.sesamstraat.nl/forumquote:Op maandag 19 juli 2010 20:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Die zouden ze er uit moeten halen, pas niet bij de multiculturele samenleving van vandaagquote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hoe politiek incorrect en aanstootgevend zeg!
quote:Op maandag 19 juli 2010 20:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Precies! Slachten die hap!quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Die zouden ze er uit moeten halen, pas niet bij de multiculturele samenleving van vandaag
Zit Hakim er nog wel in?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Die zouden ze er uit moeten halen, pas niet bij de multiculturele samenleving van vandaag
Ja, en dan geven ze dat beest ook nog een naam dat rijmt op T...quote:
Als in: Bert en Ernie Begraven Lex?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
Terechte klacht. Zit er nog wel een Bert en Ernie aflevering in?
Zeker, toch had ie er al een hele carrière opzitten toen ie daaraan begon, Aart Staartjes is al sinds de jaren '60 op de televisie en een beetje de grondlegger van de kindertelevisie, althans de nederlandse kindertelevisie, sinds hij het wat rustiger aandoet zijn de kinderprogramma's van nederlandse bodem eigenlijk uitgestorven en moeten we het alleen maar van import hebben.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef iBenny het volgende:
[..]
Talentenjachten
OT:
En ik zag te weinig Meneer Aart
Meneer Aart = Sesamstraat
Ik hoop toch van wel!quote:Op maandag 19 juli 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
quote:Op maandag 19 juli 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
quote:Op maandag 19 juli 2010 20:13 schreef Under_Score het volgende:
die nieuwe intro is gewoon een complete acid trip![]()
is dat joost prinsen als 'de ontzichtbare man? mijn god wat jong nogquote:
Ja, vrij logisch want dik dertig jaar geleden gemaakt. Aart Staartjes was ook nog een jonge god, bij wijze van spreken.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:19 schreef Under_Score het volgende:
[..]
is dat joost prinsen als 'de ontzichtbare man? mijn god wat jong nog
Het probleem is dat het tegenwoordig allemaal hip en snel moet zijn, ik geef het niet snel toe, maar die belgen die dan het qua kindertelevisie nu beter dan wij en die begonnen pas in de jaren '90 daarmee. Maar series als Piet Piraat, Mega Mindy en Kabouter Plop, zijn nog gewoon goed toegespitst op een kind en men neemt daar gewoon nog de tijd om er iets fatsoenlijks van te maken voor kinderen althans.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:28 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een nostalgisch gewouwel. Sesamstraat is gewoon nog steeds leuk
En Purk is trouwens een dreumes, dus het is logisch dat die nog babytaal praat.
De verschillen zijn treffend, vooral omdat hij toen een jong en rebels figuur neer moest zetten, terwijl hij als Mijnheer Aart het typetje speelt waar hij zich altijd tegen afgezet heeft:quote:Op maandag 19 juli 2010 20:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, vrij logisch want dik dertig jaar geleden gemaakt. Aart Staartjes was ook nog een jonge god, bij wijze van spreken.
Als Sesamstraat volledig uit Bert&Ernie, Grover en Kermit zou bestaan, dan keek ik nu nog iedere avond!quote:
Goeie filmpjesquote:Op maandag 19 juli 2010 20:39 schreef fratsman het volgende:
[..]
Als Sesamstraat volledig uit Bert&Ernie, Grover en Kermit zou bestaan, dan keek ik nu nog iedere avond!![]()
![]()
![]()
Die gangsterrap klopt juist van voor tot achter!quote:Op maandag 19 juli 2010 20:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Goeie filmpjes![]()
Behalve die gangsterrap, dat soort filmpjes die worden geëdit vind ik altijd bijzonder triest, van Bassie en Adriaan heb je er ook een paar, nou lachen hoor
Omdat ik jaloers op alles en iedereen ben en blijkbaar zo ook meteen grappig ofzoietsquote:Op maandag 19 juli 2010 21:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoe komt het dat jij postrechten hebt?
Klopt helemaal, ze hebben weleens van dat poppen-gedeelte afgewild, maar dat kon niet zondermeer en ook moeten ze dan de naam "Sesamstraat" laten vallen. Opvallend is wel dat het poppengedeelte altijd strikt gescheiden is van het nederlandse gedeelte, Pino is echter geïmporteerd naar het nederlandse gedeelte en filmpjes met "Big Bird" worden in nederland dan ook nooit nagesynchroniseerd en uitgezonden. Tommy daarentegen was gebaseerd op Oskar, maar divergeerde steeds meer naar wat hij nu is.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:04 schreef thegirlwhosoldtheworld het volgende:
Toevallig weet ik dat sesamstraat een deal heeft dat ze de amerikaanse filmpjes er in houden (bert en ernie, graaf tel etc.) en dat het landelijke deel naar eigen cultuur wordt aangepast. Maar wat ik nu lees klinkt echt niet meer als het sesamstraat wat ik vroeger keek... met de grote toeter die het verhaaltje van meneer aart uitblies...
Is dat Sien daar links?quote:Op maandag 19 juli 2010 21:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ze hebben weleens van dat poppen-gedeelte afgewild, maar dat kon niet zondermeer en ook moeten ze dan de naam "Sesamstraat" laten vallen. Opvallend is wel dat het poppengedeelte altijd strikt gescheiden is van het nederlandse gedeelte, Pino is echter geïmporteerd naar het nederlandse gedeelte en filmpjes met "Big Bird" worden in nederland dan ook nooit nagesynchroniseerd en uitgezonden. Tommy daarentegen was gebaseerd op Oskar, maar divergeerde steeds meer naar wat hij nu is.
Tommy had vroeger ook een vrouwelijk tegenhanger, Troel:
[ afbeelding ]
die is al snel vervangen door de zogenaamd "meer geëmancipeerde" Ienieminie
Alle Studio 100 dingen zijn wel heel erg simpel en missen alle diepte. Sesamstraat is veel leuker en bovendien ook veel leerzamer. En ja het is sneller dan 30 jaar geleden, maar dat is geen wonder. De media zijn zo veranderd in die 30 jaar dat het raar zou zijn als Sesamstraat nog hetzelfde was. Dat geldt trouwens zowel voor de vormgeving (hippere, snellere filmpjes) als voor de inhoud (niet alleen blanke hetero karakters).quote:Op maandag 19 juli 2010 20:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het probleem is dat het tegenwoordig allemaal hip en snel moet zijn, ik geef het niet snel toe, maar die belgen die dan het qua kindertelevisie nu beter dan wij en die begonnen pas in de jaren '90 daarmee. Maar series als Piet Piraat, Mega Mindy en Kabouter Plop, zijn nog gewoon goed toegespitst op een kind en men neemt daar gewoon nog de tijd om er iets fatsoenlijks van te maken voor kinderen althans.
Een belangrijk onderdeel dat ze missen is dat Aart ervoor wist te zorgen dat het leuk was voor kinderen, maar ook voor de volwassenen die meekeken, al zijn programma's: De Stratemaker, Ome Willem, J.J. de Bom, zijn sinterklaasintochten, Het Klokhuis en ook Sesamstraat (toen hij nog 'de baas' was) werkten allen volgens dit gouden concept
quote:Op maandag 19 juli 2010 21:24 schreef thegirlwhosoldtheworld het volgende:
Ja dat weet ik ook. Waarom is Big Bird eigenlijk blauw?
quote:Pino is gebaseerd op Big Bird uit de Amerikaanse reeks, maar Big Bird is geel en Pino blauw. Dit kleurverschil was een eis van de originele Amerikaanse Sesamstraat bij het overnemen van de figuur. De grote vogel komt in diverse landen voor en heeft overal zijn eigen kleur.
In de vertaalde boekjes, die niet opnieuw worden ingekleurd, heet deze gele vogel soms Neef Jan. Ook op bijvoorbeeld een video met Bert en Ernie kan hij plots voorkomen, en heet dan Neef Jan of Grote Vogel. Overigens zijn er ook veel Sesamstraat-boeken verschenen waarin Big Bird gewoon Pino heet.
Rond de eeuwwisseling kreeg Pino lichtgekleurde veren in zijn gezicht op voorspraak van poppenspeelster Renée Menschaar.
Nee, sorry.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hoe politiek incorrect en aanstootgevend zeg!
Ik zie Purk, Tommie en Ieniemienie een tijdsprong maken.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:28 schreef Jojogirl het volgende:
Wat een nostalgisch gewouwel. Sesamstraat is gewoon nog steeds leuk
En Purk is trouwens een dreumes, dus het is logisch dat die nog babytaal praat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |