abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86397256
Bel de leverancier even. Alle bedrijven kunnen betalingen van buiten zweden ontvangen. Moeten ze alleen je het nummer even geven.
pi_86398076
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:59 schreef AKnynke het volgende:
de banken zijn meestal heel erg druk en vol...

Kun je de rekening niet met een Nederlands nummer betalen?
Nee, kan dus alleen met zweeds bankrekeningnummer volgens de Zweden die ernaar keken. Lekker handig dus.. ten 1e was de hele rekening+uitleg in het Zweeds, ten 2e werd het naar een INTERNATIONALE studentenflat gestuurd, dus een alternatieve betaalmethode zou handig zijn en ten 3e hoort die hele internetaanvraag flauwekul gewoon bij je huur in te zitten, geen gezeik met starting fees en wachten totdat je internet hebt en al die shit. 21e eeuw jongens... ook voor Tele2.

Maarre, om terug te komen op mijn vraag, iemand een idee wat voor winkels/intermediairen dit zijn ( ik dacht zelf aan iets als Western Union, maar ik vertrouw dat soort winkels niet zo en ze rekenen waarschijnlijk woekerbedragen ('t gaat om een rekening van 40 euro... zal je straks 60 moeten afrekenen voor de 'geleverde diensten' ofzo)
pi_86398172
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:10 schreef sweboy het volgende:
Bel de leverancier even. Alle bedrijven kunnen betalingen van buiten zweden ontvangen. Moeten ze alleen je het nummer even geven.
Ja dat is dus ķķk allemaal in het Zweeds (die menu's van toets 1 voor ..., toets 2 voor ...) dus daar snap ik ook geen hol van :P

Maar de banken zijn dus altijd druk en vol? Ik had al zo'n impressie toen ik erlangs liep. Ik kan natuurlijk altijd de stink-techniek gaan hanteren; Naar de sportschool gaan, niet douchen na afloop en snel die bank in sprinten voor het extra zweetgeurtje... Misschien dat de meeste dan wel weggaan :P
pi_86398870
Ik snap één ding niet, Over het algemeen kan je geen abonnement, diensten, telefoon enz afsluiten als je geen Zweeds persoonnummer hebt. Hoe heb je dan een een tele2 abo kunnen krijgen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_86399348
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:37 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik snap één ding niet, Over het algemeen kan je geen abonnement, diensten, telefoon enz afsluiten als je geen Zweeds persoonnummer hebt. Hoe heb je dan een een tele2 abo kunnen krijgen?
Het gebouw is geloof ik van SSSB en die hebben een contract met Tele2, maar wij moeten het wel per kamer aanvragen (ik heb dus ook gewoon mijn NLse sofinummer ingevoerd op het contract, op dat moment had ik zelfs op het Karolinska nog geen persoonsnummer (nu eentje die alleen daar geldig is ofzo))... Ik hoor van alle internationale studenten dat het met dat betalen gewoon gekut is, en ik wil niet opeens afgesloten worden ofzo. Ik had trouwens ook geen keus uit internetprovider, het was gewoon of Tele2 of geen internet.

Nu jij het zo vraagt vind ik het ook een vaag verhaal, maar volgens mij gaat het niet om de persoon in dit geval die het afsluit maar de kamer met het socketnummer. Mijn internetkosten zitten ook in de huur verwerkt, alleen de aansluitkosten dus niet.
pi_86399473
Aha, dat klinkt logisch. En met het Karolinska nummer kan je geen bankrekening openen?
pi_86399572
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Aha, dat klinkt logisch. En met het Karolinska nummer kan je geen bankrekening openen?
Nou ze vertelden ons dat dat alleen geldig was op/voor het Karolinska... Vaag verhaal ook hoor ;). Maar moet je niet sowieso 2 jaar in Zweden wonen voordat je hier een bankrekeningnummer kan openen? (en tjsa, voor die 1x 40 euro is dat ook wel een gigantisch gedoe, omdat de rest gewoon via mijn eigen bankrekening kan qua pinnen en ik in principe geen facturen krijg van bedrijven).
  maandag 13 september 2010 @ 21:54:51 #108
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86399949
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:49 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nou ze vertelden ons dat dat alleen geldig was op/voor het Karolinska... Vaag verhaal ook hoor ;). Maar moet je niet sowieso 2 jaar in Zweden wonen voordat je hier een bankrekeningnummer kan openen? (en tjsa, voor die 1x 40 euro is dat ook wel een gigantisch gedoe, omdat de rest gewoon via mijn eigen bankrekening kan qua pinnen en ik in principe geen facturen krijg van bedrijven).
Nee hoor, ik heb ook gewoon een Zweedse bankrekening, al had ik al wel een personsnummer.

Als je wilt mag je het geld naar mijn rekening overmaken, en mij het bankrening en OCR nummer sturen?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_86399972
quote:

[..]

Volgens mij maakt dat niet uit, ik heb gelijk een rekening geopend toen ik mijn persoonnummer kreeg. Het salaris moet toch ergens op gestort worden.. :)
Maar je hebt wel gelijk dat het lastig is om alleen voor dat een rekening te openen. Hier in de buurt zit zo'n buurtwinkel en hij heeft een uithangbord waarop staat dat je daar de rekeningen kan betalen. Kost 27 kroon
pi_86400025
quote:

[..]

Maar moet je niet sowieso 2 jaar in Zweden wonen voordat je hier een bankrekeningnummer kan openen?
Nog nooit van gehoord
pi_86400103
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:55 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Volgens mij maakt dat niet uit, ik heb gelijk een rekening geopend toen ik mijn persoonnummer kreeg. Het salaris moet toch ergens op gestort worden.. :)
Maar je hebt wel gelijk dat het lastig is om alleen voor dat een rekening te openen. Hier in de buurt zit zo'n buurtwinkel en hij heeft een uithangbord waarop staat dat je daar de rekeningen kan betalen. Kost 27 kroon
hmm ok? Hoe heet zo'n soort winkel? (dan weet ik waar ik naar moet vragen :P) 27 Kronen is niet duur, daar wil ik het nog wel voor doen.

@ AKnynke; heel lief, maar dat doe ik toch liever naar mensen die ik face-to-face spreek, no offense ;)
  maandag 13 september 2010 @ 21:57:53 #112
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86400152
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:55 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

goh, handig joh, zo'n buurtwinkel in de buurt! :7
  maandag 13 september 2010 @ 21:58:24 #113
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86400188
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:57 schreef kirsten. het volgende:

[..]

hmm ok? Hoe heet zo'n soort winkel? (dan weet ik waar ik naar moet vragen :P) 27 Kronen is niet duur, daar wil ik het nog wel voor doen.

@ AKnynke; heel lief, maar dat doe ik toch liever naar mensen die ik face-to-face spreek, no offense ;)
ik snap het. Geen probleem!
pi_86400340
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:

[..]

goh, handig joh, zo'n buurtwinkel in de buurt! :7
Hehe... :P
Hier in de buurt zit zo'n sigarettenwinkeltje......
  maandag 13 september 2010 @ 22:06:03 #115
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86400747
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:00 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Hehe... :P
Hier in de buurt zit zo'n sigarettenwinkeltje......
ah, zo'n charming winkeltje.

Gaan jullie trouwens stemmen, zondag? En mag er hier iemand landelijk stemmen? Ik mag hopen dat niemand Sverige demokraterna gaat stemmen..
pi_86400979
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:06 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ah, zo'n charming winkeltje.

Gaan jullie trouwens stemmen, zondag? En mag er hier iemand landelijk stemmen? Ik mag hopen dat niemand Sverige demokraterna gaat stemmen..
Je kent dat ding wel denk ik, naast de ICA in Flogsta (ik dacht dat je daar gewoond hebt). Ik zou er overigens zelf geen zaken willen doen, haha

Ik ga wel stemmen, mag alleen niet landelijk stemmen. En het wordt inderdaad geen SD :r
  maandag 13 september 2010 @ 22:12:05 #117
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86401171
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:09 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Je kent dat ding wel denk ik, naast de ICA in Flogsta (ik dacht dat je daar gewoond hebt). Ik zou er overigens zelf geen zaken willen doen, haha

Ik ga wel stemmen, mag alleen niet landelijk stemmen. En het wordt inderdaad geen SD :r
ik heb nog nooit gezien dat je daar rekeningen kunt betalen. En inderdaad, die ken ik wel. Ben er trouwens nog nooit binnen geweest! Het leek me altijd redelijk shady business.

Niet zo shady als gottsunda trouwens, gottsunda center is een van de weinige plaatsen waar ik 's avonds liever niet kom in Zweden..
pi_86401501
Echt vreselijk daar. Het ademt ook een triestheid uit zeg! En die uitgebrande auto's op de parkeerplaats zijn ook niet echt sfeerverhogend.
pi_86408740
Dat bord hangt er niet meer, ik heb het iig niet gezien de afgelopen weken =) Ik betaal mijn rekeningen via Forex, ze vragen wel iets van 30 kronen. Maar dat heb ik er wel voor over, het is iig stukke veiliger dan het winkeltje naast de ICA hier :P
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_86431482
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:26 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ja dat is dus ķķk allemaal in het Zweeds (die menu's van toets 1 voor ..., toets 2 voor ...) dus daar snap ik ook geen hol van :P

Maar de banken zijn dus altijd druk en vol? Ik had al zo'n impressie toen ik erlangs liep. Ik kan natuurlijk altijd de stink-techniek gaan hanteren; Naar de sportschool gaan, niet douchen na afloop en snel die bank in sprinten voor het extra zweetgeurtje... Misschien dat de meeste dan wel weggaan :P
Typisch Nederlands dat ongeduldige gedrag _O_ Het schijnt dat als je achteraan aansluit je na verloop van tijd vooraan staat! Geduld is een schone zaak.

Een Zweedse rekening is inderdaad wat gedoe. Makkelijkste is gewoon als je wat Zweese vrienden / vriendinnen hebt die zoiets voor je kunnen overmaken.
Tele2 is trouwens gewoon kut, maar dat terzijde.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_86433466
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:28 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Typisch Nederlands dat ongeduldige gedrag _O_ Het schijnt dat als je achteraan aansluit je na verloop van tijd vooraan staat! Geduld is een schone zaak.

Ik moest er ook even aan wennen, je bent zo een uur (en soms meer) kwijt om even naar de bank te gaan. En altijd en overal een nummertje trekken, haha. Maar je legt je er verassend snel bij neer dat de Zweden zich niet druk maken over het feit dat de bank/apotheek/of wat dan ook vol staat met wachtende klanten. Een loketje extra openen gebeurt niet zo snel.
pi_86433599
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 00:43 schreef aardappel het volgende:
Dat bord hangt er niet meer, ik heb het iig niet gezien de afgelopen weken =) Ik betaal mijn rekeningen via Forex, ze vragen wel iets van 30 kronen. Maar dat heb ik er wel voor over, het is iig stukke veiliger dan het winkeltje naast de ICA hier :P
Ik zag het zondag nog, toen ik voor het eerst bij de even dubieuze chinees ernaast een maaltijd ophaalde.
Schijnbaar hoef je hier geen Engels of Zweeds te kunnen om toch een zaak te runnen _O-
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:03:44 #123
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_86435574
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:17 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik moest er ook even aan wennen, je bent zo een uur (en soms meer) kwijt om even naar de bank te gaan. En altijd en overal een nummertje trekken, haha. Maar je legt je er verassend snel bij neer dat de Zweden zich niet druk maken over het feit dat de bank/apotheek/of wat dan ook vol staat met wachtende klanten. Een loketje extra openen gebeurt niet zo snel.
Ik was laatst binnen een kwartier klaar bij twee banken. Terwijl ik zelfs een boek meegenomen had...

Hoe was die Chinees, Knut? Ik heb het nooit aangedurfd, het was er altijd wel redelijk druk!
pi_86436717
Het eten was heerlijk, geen probleem. Bestellen daarentegen is een avontuur op zich. Maar ik kreeg wat ik wilde, samen kwamen er uiteindelijk wel uit :)
pi_86449486
Ik heb stiekem nog steeds het idee dat je daar alleen maar verschillende vormen van voedselvergiftiging kunt bestellen :P maar misschien is dat meer "de angst voor het onbekende"
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')