abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84399895
Door voedselvergiftiging een paar dagen op bed liggen op vakantie.
Daarna niet meer begonnen met roken.
Fysiek is de verslaving dan al weg, dan moet de geestelijke nog weg.
Lukt tot nu toe prima.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:10:19 #52
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_84400023
Ik heb gewoon geen sigaretten meer gekocht en ook niet aangestoken.
Blijkt een effectieve manier.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:12:07 #53
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_84400103
Oh pa nu ook;
Longkanker.
Heeft dus int ziekenhuis gelegen na operatie, toen natuurlijk niet gerookt. Nu heeft hij het advies gekregen dat als hij het niet voor elkaar krijgt om écht te stoppen, dat ie dan af en toe een sigaretje mag roken, stiekem, zonder iemand erbij. Op een gegeven moment zal ie er geen behoefte meer aan hebben, zeggen ze.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_84421664
Ik ben nu 3 maanden gestopt.. :)
Ik probeerde heel erg te letten op wat ik at, wat gezond is en wat niet, en vond dat wel raar, omdat ik wel rookte en dat is slechter dan een paar e-nummertjes. Dus stopte ik met roken en drugs en ben nu begonnen met sporten, en dat sporten zou niet eens werken als ik weer ging roken.
Verder kon ik het mijn longen en keel gewoon niet meer aandoen .. :*
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:15:05 #55
208890 June.
Seriously?
pi_84429067
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:09 schreef lijntjuh19 het volgende:
Ik ben nu 3 maanden gestopt.. :)
Ik probeerde heel erg te letten op wat ik at, wat gezond is en wat niet, en vond dat wel raar, omdat ik wel rookte en dat is slechter dan een paar e-nummertjes. Dus stopte ik met roken en drugs en ben nu begonnen met sporten, en dat sporten zou niet eens werken als ik weer ging roken.
Verder kon ik het mijn longen en keel gewoon niet meer aandoen .. :*

Maar nog veel belangrijker: je vaten. Roken is dé risicofactor voor atherosclerose (aderverkalking). Door de stoppen vertraag je het proces weer. En dus minder kans op "etalagebenen", hartinfarcten en beroertes op latere leeftijd.

Veel mensen vergeten dat en denken alleen maar aan longkanker, maar er zijn veel meer risico's. Dus nog extra motivatie om te blijven stoppen :* ^O^
Shine bright like a diamond.
pi_84429395
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:44 schreef pluisje1986 het volgende:
Wat zijn jullie ervaring? En hoe zijn jullie gestopt?

Ik ben altijd cold turkey gestopt, en favoriet bij mij is op vakantie/lang weekend weg te gaan iemand die het eeeeecht niet kan hebben dat je rookt. :Y (allergie of gewoon vrienden die er wel ff op toezien dat je stopt omdat ze roken enorm vies vinden en zo). 1 van de dingen die ik opmerkte is dat het heel belangrijk is om als je gaat stoppen op vakantie, ook een actieve vakantie te hebben waarbij je de hele dag buiten bent en fysiek actief bent. Op de 1 of andere manier zorgt dat er bij mij voor dat ik niet dat rare ziek/zwak gevoel krijg waardoor ik anders normaal meteen naar chocolade grijp.

Dan moet je daarna alleen niet met je rokende ma elk jaar 2 weken naar een land gaan waar cigaretten minder dan een euro per pakje kosten. :') Shit hey in 2 weken van nix naar een pakje per dag. :{ Goed vanaf morgen heb ik weer een week bezoek en ze willen de veluwe en zo'n beetje alle steden zien. ;)

IMHO is stoppen met roken doodsimpel. Niet weer beginnen, dat is het moeilijke (misschien begin ik ook wel weer omdat ik weet dat stoppen zo makkelijk gaat, geen idee) :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Sessy op 24-07-2010 10:39:56 ]
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:35:05 #57
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_84429441
cold turkey gestopt, het is ff een maandje doorbijten maar elke dag dat je niet rookt is een overwinning. Succes :Y
Wat zijn we aan het doen ???
pi_84429485
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:35 schreef Oom_Agent het volgende:
cold turkey gestopt, het is ff een maandje doorbijten maar elke dag dat je niet rookt is een overwinning. Succes :Y

Een MAANDJE? :o
Ik heb er nog geen 2 dagen last van. :@
(scheelt denk ik als je 0.1'tjes en 0.3'tjes rookt ipv marlboro of zo)
pi_84431797
Vorig jaar op vakantie 4 slof sigaretten gerookt in 15 dagen, op het vliegveld de laatste gerookt en daarna nooit weer 1 aangeraakt. Had er ook echt genoeg van na zoveel gerookt te hebben.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pacman affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.”
Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:27:49 #60
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_84431957
Allen Car's Stoppen met roken gelezen, inmiddels 10 jaar geleden. *O*
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_84432252
Meerdere stoppogingen ondernomen. Soms duurde het twee weken, soms zes maanden. Inmiddels ben ik zo'n 2,5 jaar rookvrij, dus je niet laten ontmoedigen als je terugvalt helpt.

Oh en je gebit grondig laten reinigen door de mondhygiëniste na het stoppen maakt de drempel om weer te beginnen ook iets hoger.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:32:58 #62
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_84443218
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 10:37 schreef Sessy het volgende:

[..]

Een MAANDJE? :o
Ik heb er nog geen 2 dagen last van. :@
(scheelt denk ik als je 0.1'tjes en 0.3'tjes rookt ipv marlboro of zo)

Ja, ik rookte een pakje zware van nelle per dag.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_84443560
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:32 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Ja, ik rookte een pakje zware van nelle per dag.

He, getsie. Ja ze kunnen wel zeggen dat lichte cigaretten niet gezonder zijn dan zware, maar stoppen is iig wel makkelijker met lichte...
pi_84453228
Ik ben gestopt via een cursus met groepsbijeenkomsten. Dat was vrij intensief (3 maanden lang ongeveer elke 2 weken een bijeenkomst van 2 uur), maar dat had ik ook wel nodig als doorgewinterde stoomboot.

Daarnaast heb ik een supersmoker gebruikt. Je moet dat niet zien als een volwaardige vervanger van je peuk... Het smaakt anders, het hijst anders en het effect is anders. Maar het was net datgene wat me door de moeilijke momenten heen hielp.

Inmiddels sinds oktober rookvrij en er nog steeds erg happy mee!
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_84453808
Ik heb een longfunctie-onderzoek laten doen, en daar kwam uit dat ik nog maar 55% longfunctie had, dus toen ben ik maar gestopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')