abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84227424
Hallo Allemaal,

Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met de Universiteit Maastricht?
In september ga ik beginnen met de opleiding psychologie
Wat is de gemiddelde studiebelasting van een universitaire studie; moeilijker of makkelijker dan vwo?
Wat zijn jullie ervaring met het PGO systeem? En hoe werkt het?

Ik hoor graag jullie reacties!

pi_84227797
Psychologie 12 uur per week, rest van de week thuis zitten en feesten .
pi_84227798
Een vraag beantwoord, is ook al heel fijn

Liefs

pi_84227844
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:42 schreef Brembo het volgende:
Psychologie 12 uur per week, rest van de week thuis zitten en feesten .

Hahahah, serieus?? 12 uur per week? Van die 12 uur, hoeveel uur daarvan wordt gemiddeld aan statistiek besteed?

pi_84227976
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:43 schreef pluisje1986 het volgende:

[..]

Hahahah, serieus?? 12 uur per week? Van die 12 uur, hoeveel uur daarvan wordt gemiddeld aan statistiek besteed?

10 uur/week statistiek
  maandag 19 juli 2010 @ 11:49:42 #6
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_84228069
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:32 schreef pluisje1986 het volgende:
Hallo Allemaal,

Wat is de gemiddelde studiebelasting van een universitaire studie; moeilijker of makkelijker dan vwo?

In tegenstelling tot bijv tilburg/amsterdam, wordt in maastricht meer Cognitieve psychologie gegeven (dwz meer 'technisch' dan 'zweverig' in jip&janneke taal) en daardoor is de studie iets zwaarder dan in andere steden. Echter, je hebt wel een meer gedegen basis als je echt ook bijv onderzoek/promotie etc wil gaan doen. Je hebt ook redelijk wat werksessies en dergelijke (dus minder collegesen dus minder tijd op de uni dan andere steden), dus je moet wel een beetje kunnen samenwerken en zelfdisciline hebben.

Verder is Maasricht qua stad ook echt
pi_84228934
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:47 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

10 uur/week statistiek

Joepie tien uur per week statistiek

Maar dat is wel te doen.. Ik vind studeren leuk
pi_84237852
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:49 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

In tegenstelling tot bijv tilburg/amsterdam, wordt in maastricht meer Cognitieve psychologie gegeven (dwz meer 'technisch' dan 'zweverig' in jip&janneke taal) en daardoor is de studie iets zwaarder dan in andere steden. Echter, je hebt wel een meer gedegen basis als je echt ook bijv onderzoek/promotie etc wil gaan doen. Je hebt ook redelijk wat werksessies en dergelijke (dus minder collegesen dus minder tijd op de uni dan andere steden), dus je moet wel een beetje kunnen samenwerken en zelfdisciline hebben.

Verder is Maasricht qua stad ook echt
Cognitieve psychologie is net zo zweverig als de rest hoor, alleen lijkt het voor de leek misschien wat gegronder.

Cognitieve psy is niet veel meer dan verplaatst behaviorisme, met alle voor- en nadelen van dien.

[ Bericht 4% gewijzigd door oompaloompa op 19-07-2010 16:19:31 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84253261
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Cognitieve psychologie is net zo zweverig als de rest hoor, alleen lijkt het voor de leek misschien wat gegronder.

Cognitieve psy is niet veel meer dan verplaatst behaviorisme, met alle voor- en nadelen van dien.

Ja ik ben echt eens benieuwd wat de opleiding mij gaat leren! Studeer ook nog People and business management.. Vind het wel jammer dat je binnen de opleiding psychologie niets over het bedrijfsleven leert, althans dat ik wat ik gehoord heb...? Terwijl een van de belangrijkste vaardigheden toch wel jezelf verkopen is binnen een bedrijf..
pi_84254098
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:32 schreef pluisje1986 het volgende:
Hallo Allemaal,

Ik ben na een maand van Maastricht naar Tilburg gegaan, dat PGO systeem kwam me meteen al de neus uit. Maar ik werk dan ook liever zelfstandig ipv 3 uur te moeten discussieren met anderen over waar de frontaalkwab dan wel niet zou zitten. Mijn god .

Het hele systeem zal best wel goed werken, je bent gedwongen actief bezig met de stof dus je onthoudt het wel allemaal. Maar ik kan mezelf ook wel aanzetten tot leren en ik plan liever mijn eigen tijd in . Ieder z'n ding.
pi_84263520
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:40 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik ben na een maand van Maastricht naar Tilburg gegaan, dat PGO systeem kwam me meteen al de neus uit. Maar ik werk dan ook liever zelfstandig ipv 3 uur te moeten discussieren met anderen over waar de frontaalkwab dan wel niet zou zitten. Mijn god .

Het hele systeem zal best wel goed werken, je bent gedwongen actief bezig met de stof dus je onthoudt het wel allemaal. Maar ik kan mezelf ook wel aanzetten tot leren en ik plan liever mijn eigen tijd in . Ieder z'n ding.
Ja daar kan ik me best iets van voorstellen.. Ben eens benieuwd! Bedankt voor je reactie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')