abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84712281
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:25 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

Ok, ok, duidelijk. En hoe zit dat met het gemis van de Shimano 105, als ik vragen mag?
Ik heb zelf nog nooit met Shimano 105 gereden dus kan daar niet over oordelen. Maar ik heb eigenlijk totaal geen problemen met schakelen, het gaat soepel, gemakkelijk.

Als je voor de Trek 1.2 gaat geef ik je trouwens de tip om witte pedalen + witte bidonhouders erop te doen, dat ziet er wel erg stoer uit in combinatie met het witte zadel en witte stuurlint ;)
pi_84714004
Ik heb vanmiddag een trek 1.5t 2011 gekocht met tiagra voor 779 euro. Mijn eerste racefiets. Met schoenen helm etc etc kom ik uit op bijna 1150 euro. Foto zal ik donderdag posten :) dan ga ik hem ophalen.

Waarom duurt wachten zolang... })
pi_84714586
Trek´s zijn hip ;)

lekker zinloze post dit ;)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:45:52 #129
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84714687
@ snakeman123: Gefeliciteerd met je aankoop! Hoop dat je er veel plezier mee gaat beleven.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:27 schreef snakeman123 het volgende:
[..]

Haha, herkenbaar! :7
pi_84719328
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:45 schreef Marurk het volgende:
@ snakeman123: Gefeliciteerd met je aankoop! Hoop dat je er veel plezier mee gaat beleven.
[..]

Haha, herkenbaar! :7
idd, had ook gehoopt dat de fiets vandaag klaar zou zijn.
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:55:02 #131
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_84731661
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:40 schreef 045represent het volgende:

[..]

Ik heb zelf nog nooit met Shimano 105 gereden dus kan daar niet over oordelen. Maar ik heb eigenlijk totaal geen problemen met schakelen, het gaat soepel, gemakkelijk.
Duidelijk, thanks.... ^O^
quote:
Als je voor de Trek 1.2 gaat geef ik je trouwens de tip om witte pedalen + witte bidonhouders erop te doen, dat ziet er wel erg stoer uit in combinatie met het witte zadel en witte stuurlint ;)
Ik neem je tipje mee :)
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_84765035
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:27 schreef snakeman123 het volgende:
Ik heb vanmiddag een trek 1.5t 2011 gekocht met tiagra voor 779 euro. Mijn eerste racefiets. Met schoenen helm etc etc kom ik uit op bijna 1150 euro. Foto zal ik donderdag posten :) dan ga ik hem ophalen.

Aiai, voor ¤800,- een nieuwe racefiets met Tiagra.

Mijn mening: geduldig marktplaatsen... Met een beetje geduld en een sterke onderhandeling koop je daar voor ¤ 800,- een 2 jaar oude carbonfiets compleet Ultegra / Dura-ace afgewerkt. Vooral over een paar maandjes wanneer de freaks die elk jaar een nieuwe fiets kopen, hun eigen fiets weer verpatsen voor een knaak en een bos wortelen.

Je rijdt dan 2e hands, maar de tandwielen vliegen je in elk geval niet om de oren... ;)
pi_84765594
ik kwam op het idee om misschien ook maar te gaan beginnen met wielrennen. ik fiets vaak op mn stadsfietsje tochten in mn omgeving zo snel mogenlijk. nu vakantie bij alpe du huez te hebben gehad wil ik eigenlijk wel een racefiets kopen.

ik heb er niet echt bepaald verstand van. ik heb wel op internet dingen gelezen en dergelijke en wat rondgekeken op sites waar ze racefietsen verkopen maar ik wordt er niet echt wijs van. vooral omdat ik niet weet hoe kwalitatief de fietsen zijn.

qwa budget wil ik maximum 500 euro met misschien een kleine overschreiding maar liever niet. kunnen jullie mij misschien wat tips geven van goede fietsen? zelf vond ik dit wel een mooie fiets maar ik weet niet of dat ook echt zo is: Target Race Sora van 399 euro http://www.12gotrading.nl(...)per_2010#description

ik wil gewoon een paar keer per week aan conditie werken en lekker fietsen dus ik hoef geen pro fiets maar wel een fiets waar je lekker op kunt fietsen.

graag wat reacties van mensen die er verstand van hebben

Mvg Erik
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:15:30 #134
296234 benniesnugger
Stiekem toch wel snugger
pi_84771705
Hoi,

ben met enige interesse deze topicreeks aan het lezen omdat ik overweeg een racefiets te kopen. Plannen zijn nog niet concreet, vooral nog aan het inlezen en aan het rondkijken. Nu ben ik via via op deze website gekomen:

http://www.morsinkfietsen.nl/

en was ik eigenlijk toch wel benieuwd of iemand bekend is met deze zaak en wat jullie mening is over deze fietsen. Aangezien ik niet een al te groot budget heb, ben ik vooral benieuwd naar de mening over de:
- Bulls Ultegra 2009
- Bulls 105 / Bulls 105 Carbon

Wil namelijk weer beginnen met fietsen, voorheen altijd gemountainbiked, maar sindsdien op kamers gegaan en over de weg fietsen trekt me steeds meer. Zal in het begin maximaal 2/3x per week 50km zijn maar wil graag uitbreiden naar meer kilometers, met zo af en toe ook een uitstapje naar het heuvelachtige limburg.

En deze, volgens mij, spotprijzen maken een snelle aanschaf toch wel verleidelijk
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:32:30 #135
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84772461
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:53 schreef renerulezzz het volgende:

[..]

Aiai, voor ¤800,- een nieuwe racefiets met Tiagra.

Mijn mening: geduldig marktplaatsen... Met een beetje geduld en een sterke onderhandeling koop je daar voor ¤ 800,- een 2 jaar oude carbonfiets compleet Ultegra / Dura-ace afgewerkt. Vooral over een paar maandjes wanneer de freaks die elk jaar een nieuwe fiets kopen, hun eigen fiets weer verpatsen voor een knaak en een bos wortelen.

Je rijdt dan 2e hands, maar de tandwielen vliegen je in elk geval niet om de oren... ;)
Dat dus. De beste tip die in dit topic staat..

Ik kocht voor 1000 een Italiaanse carbon fiets (nieuw frame/zadel/stuur) met licht gebruikte Campagnolo Centaur Carbon groep.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:33:35 #136
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84772505
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:13 schreef E3ssen het volgende:
ik kwam op het idee om misschien ook maar te gaan beginnen met wielrennen. ik fiets vaak op mn stadsfietsje tochten in mn omgeving zo snel mogenlijk. nu vakantie bij alpe du huez te hebben gehad wil ik eigenlijk wel een racefiets kopen.

ik heb er niet echt bepaald verstand van. ik heb wel op internet dingen gelezen en dergelijke en wat rondgekeken op sites waar ze racefietsen verkopen maar ik wordt er niet echt wijs van. vooral omdat ik niet weet hoe kwalitatief de fietsen zijn.

qwa budget wil ik maximum 500 euro met misschien een kleine overschreiding maar liever niet. kunnen jullie mij misschien wat tips geven van goede fietsen? zelf vond ik dit wel een mooie fiets maar ik weet niet of dat ook echt zo is: Target Race Sora van 399 euro http://www.12gotrading.nl(...)per_2010#description

ik wil gewoon een paar keer per week aan conditie werken en lekker fietsen dus ik hoef geen pro fiets maar wel een fiets waar je lekker op kunt fietsen.

graag wat reacties van mensen die er verstand van hebben

Mvg Erik
Tip 1: Koop NOOIT, en dan ook NOOIT bij 12gotrading. Dat is de slechtste winkel ooit.
Tip 2: Lees je in, en koop wat op Marktplaats.
pi_84779671
ik koop in iedergeval zowieso niet op internet. als het even kan wil ik erg graag een proefritje maken dat spreekt opzich wel voor zich lijkt mij.
pi_84781575
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:41 schreef E3ssen het volgende:
ik koop in iedergeval zowieso niet op internet. als het even kan wil ik erg graag een proefritje maken dat spreekt opzich wel voor zich lijkt mij.
Ook een FM heeft niet alle fietsen in elke maat op voorraad.
pi_84781917
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:33 schreef Oksel het volgende:

[..]

Tip 1: Koop NOOIT, en dan ook NOOIT bij 12gotrading. Dat is de slechtste winkel ooit.

Eerlijk gezegt heb ik nog geen slechte ervaringen gehad met 12gotrading. Natuurlijk ben je daar een nummer krijg je niet de service van een lokale FM maar daar is de prijs ook naar.

Nu ben ik niet afhankelijk van hoe hun de fiets afstellen, daar heb ik collega's voor die er aardig wat verstand van hebben :P, zij zijn ook mee geweest om de fiets te kopen.

Hoewel er op de site staat dat ze er opmeten (shimano methode ofzo, nog nooit van gehoord trouwen)
heb ik dit niet gedaan. heb daarvoor deze site gebruikt om dan vervolgens op internet te zoeken naar de geometrie van de desbetreffende fiets.

Heb trouwens nog geen aanspraak hoeven maken op de garantie maar aangezien het een officiële Trek dealer is verwacht ik daar niet veel problemen
pi_84795490
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:32 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dat dus. De beste tip die in dit topic staat..

Ik kocht voor 1000 een Italiaanse carbon fiets (nieuw frame/zadel/stuur) met licht gebruikte Campagnolo Centaur Carbon groep.
Dankje ;)

Had zelf voor 800,- 5 jaar oude full carbon Van Tuyl. Alleen de Carbon wielen die er in zitten zijn het geld al haast waard. Compleet ultegra rem/schakelgrepen, tandwielen, en dura-ace ramklauwen, derailleurs etc. Kreeg ik er nog een Utegra cassette en een ketting bij ;)

Zomaar wat voorbeeldjes:
http://link.marktplaats.nl/365579722
http://link.marktplaats.nl/365623694
http://link.marktplaats.nl/364036851
http://link.marktplaats.nl/365377302
http://link.marktplaats.nl/364970568

Er vanuit gaande dat je er zeker 10-20% vanaf lult, heb jij een prachtig mooie fiets voor hetzelfde geld als waar jij je huidige nu voor hebt. En let op: wil je over 2 jaar wat anders, zijn de bovenstaande fietsen allemaal 10x meer waardevast, of zijn bepaalde onderdelen het overzetten waard. Je restwaarde ligt veel hoger! Een tiagra afgemonteerde fiets van jij over 2 jaar geen 400,- meer voor, zonder een leek een poot uit te draaien ;)
pi_84805044
nog dingen waar je op moet letten als je zoals deze voorbeelden een fiets via marktplaats wilt kopen? ik bedoel hoe kan je het beste zien of de fiets niet de volgende dag uit elkaar valt bij wijs van spreken...
pi_84813069
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:50 schreef E3ssen het volgende:
nog dingen waar je op moet letten als je zoals deze voorbeelden een fiets via marktplaats wilt kopen? ik bedoel hoe kan je het beste zien of de fiets niet de volgende dag uit elkaar valt bij wijs van spreken...
Er goed op gaan rijden bij de testrit en de fiets optillen en wat harder neerzetten ;)
pi_84813839
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:50 schreef E3ssen het volgende:
kijk hier maar eens: http://www.tcdekampioen.n(...)icle&id=83&Itemid=93
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:35:29 #144
62913 Blik
The one and Only!
pi_84814902
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:40 schreef renerulezzz het volgende:

[..]

Dankje ;)

Had zelf voor 800,- 5 jaar oude full carbon Van Tuyl. Alleen de Carbon wielen die er in zitten zijn het geld al haast waard. Compleet ultegra rem/schakelgrepen, tandwielen, en dura-ace ramklauwen, derailleurs etc. Kreeg ik er nog een Utegra cassette en een ketting bij ;)

Zomaar wat voorbeeldjes:
http://link.marktplaats.nl/365579722
http://link.marktplaats.nl/365623694
http://link.marktplaats.nl/364036851
http://link.marktplaats.nl/365377302
http://link.marktplaats.nl/364970568

Er vanuit gaande dat je er zeker 10-20% vanaf lult, heb jij een prachtig mooie fiets voor hetzelfde geld als waar jij je huidige nu voor hebt. En let op: wil je over 2 jaar wat anders, zijn de bovenstaande fietsen allemaal 10x meer waardevast, of zijn bepaalde onderdelen het overzetten waard. Je restwaarde ligt veel hoger! Een tiagra afgemonteerde fiets van jij over 2 jaar geen 400,- meer voor, zonder een leek een poot uit te draaien ;)
Idd wel waar, ik heb 2 jaar geleden ook een nieuwe fiets gekocht voor 800 euro. Achteraf had ik beter een goed onderhouden tweedehands fiets moeten kopen, dan heb je vaak gewoon beter spul voor dezelfde prijs.
pi_84815155
Ok, ik ben van plan om na de zomer mn fiets te gaan vervangen. fiets nu op een Empella met 105 afmontage, maar wil een upgrade!
Ik ben zeker geinteresseerd in de marktplaats optie, maar is het niet lastig om mooie, nieuwe fiets te vinden in mijn framemaat? (framemaat 62, lengte=1.97m)
  FOK!fotograaf dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:35:53 #146
73911 ultra_ivo
pi_84822087
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:41 schreef BraveDribbel het volgende:
Ok, ik ben van plan om na de zomer mn fiets te gaan vervangen. fiets nu op een Empella met 105 afmontage, maar wil een upgrade!
Ik ben zeker geinteresseerd in de marktplaats optie, maar is het niet lastig om mooie, nieuwe fiets te vinden in mijn framemaat? (framemaat 62, lengte=1.97m)
Een mooie oude stalen Empella of zo'n modern aluminium geval?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:21:56 #147
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_84837125
Ik heb nu een Trek fx 7.3 fiets, beetje tussen een mountainbike en wielrenfiets in... Vorige week was ik in de Vogezen, dus aardig wat cols opgefietst. Wat me opviel is dat de cols van 5-7% prima gingen. Wanneer de weg echter steiler werd, vond ik het zelfs op de lichtste versnelling nog te zwaar. Heb gelezen dat je altijd zo licht moet fietsen, dat je kunt blijven rondpeddelen. Dit ging echter niet meer, moest echt stampen. Dit hield ik wel even vol, maar na verloop van tijd ben je te lang in het rood en moest ik af en toe even stoppen om op adem te komen. Als ik had kunnen terugschakelen had ik het gedaan, ware het niet dat dat niet mogelijk was.

Nu vraag ik me af of ik wel de juiste tandwielen erop heb zitten. Heb veel gelezen over het gebruiken van Triples, neem aan dat dit eropzit (heb namelijk 3 voorste tandwielen).

Heeft er iemand tips om in de toekomst ook de steile cols eenvoudiger te kunnen klimmen. Uiteraard zijn conditie, etc. van belang, maar zijn er andere tips als bijv. andere tandwielen.

Verder vraag ik me af hoeveel fijner een racefiets is dan de Trek fx 7.3 die ik nu rijd. Iemand ervaringen? Is mijn fiets al prima of is er echt nog een wereld van verschil te winnen?

[ Bericht 2% gewijzigd door BillyBeflap op 04-08-2010 00:30:50 ]
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:29:22 #148
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_84837402
dubbel
pi_84837996
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:21 schreef BillyBeflap het volgende:
Ik heb nu een Trek fx 7.3 fiets, beetje tussen een mountainbike en wielrenfiets in... Vorige week was ik in de Vogezen, dus aardig wat cols opgefietst. Wat me opviel is dat de cols van 5-7% prima gingen. Wanneer de weg echter steiler werd, vond ik het zelfs op de lichtste versnelling nog te zwaar. Heb gelezen dat je altijd zo licht moet fietsen, dat je kunt blijven rondpeddelen. Dit ging echter niet meer, moest echt stampen. Dit hield ik wel even vol, maar na verloop van tijd ben je te lang in het rood en moest ik af en toe even stoppen om op adem te komen. Als ik had kunnen terugschakelen had ik het gedaan, ware het niet dat dat niet mogelijk was.

Nu vraag ik me af of ik wel de juiste tandwielen erop heb zitten. Heb veel gelezen over het gebruiken van Triples, neem aan dat dit eropzit (heb namelijk 3 voorste tandwielen).

Heeft er iemand tips om in de toekomst ook de steile cols eenvoudiger te kunnen klimmen. Uiteraard zijn conditie, etc. van belang, maar zijn er andere tips als bijv. andere tandwielen.

Verder vraag ik me af hoeveel fijner een racefiets is dan de Trek fx 7.3 die ik nu rijd. Iemand ervaringen? Is mijn fiets al prima of is er echt nog een wereld van verschil te winnen?
Ik heb nu ook een hybride en krijg morgen me racefiets, begreep wel dat daar toch een weereld van verschil tussen zit.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:52:25 #150
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_84838122
[quote]Op woensdag 4 augustus 2010 00:48 schreef BjornSon het volgende:

[..]

Ik heb nu ook een hybride en krijg morgen me racefiets, begreep wel dat daar toch een weereld van verschil tussen zit.
[/quote

Ben benieuwd naar je ervaringen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')