Ik zou de beits in meerdere dunne lagen aanbrengen, na elke laag minstens 24 uur wachten en dan opschuren met korrel 600 of hoger, daarna goed afnemen met een kleefdoek en je kunt dan meteen de volgende laag aanbrengen.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:59 schreef Ruby4B het volgende:
ik voel me nogal een indringer, maar kreeg een tip om mijn vraag hier te stellen en dat leek me toch wel een goed plan![]()
hij staat ook bij wonen en klussen.
misschien dat jullie me kunnen helpen, en dat er ervaringsdeskundigen in dit topic zitten die wel eens een gitaar hebben gebouwd ofzo.
ik heb een oude gitaar, net helemaal afgeschuurd. Nu heb ik een beits, Acryl, van CetaBever (colors of the forest dinges).
Als ik het goed begrijp breng ik deze beits in 2 of meer lagen aan, en tussen de lagen schuren. Moet ik dan na het aanbrengen van de beits 24 uur wachten, of juist langer of korter, voordat ik ga schuren? En kan ik een paar uur na het schuren meteen de volgende laag aanbrengen?
Ook heb ik een vraag over het gebruik van acryl en alkyd tegelijk. Kan ik een alkyd patroontje en eventueel finish laag aanbrengen over mijn acrylbeits of gaat het dan helemaal fout?
Als allerlaatst had ik een vraag over de 'finish'. Ik wil dat hij mooi gaat glanzen, welke soort verf/lak kan ik daar het beste voor gebruiken áls ik alleen met acryl werk? En stel dat ik over de acryl beitslaag een alkyd patroontje spuit, welke glanslaag kan ik dan het beste gebruiken?
Alvast bedankt,
Groetjes.
okee, nu kan ik in ieder geval aan de slag met de beits, hartstikke bedankt!quote:Op maandag 19 juli 2010 18:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou de beits in meerdere dunne lagen aanbrengen, na elke laag minstens 24 uur wachten en dan opschuren met korrel 600 of hoger, daarna goed afnemen met een kleefdoek en je kunt dan meteen de volgende laag aanbrengen.
Alkyd over acryl zou ik niet doen, alkyd wordt namelijk keihard en acryl blijft elastisch. Als de acryl laag gaat werken, krijg je barsten in je alkyd laag. Daarbij vraag ik me ook af of die lagen wel goed op elkaar hechten.
Wat voor houtsoort is het eigenlijk en waarom heb je er voor gekozen om te beitsen?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:13 schreef Ruby4B het volgende:
[..]
okee, nu kan ik in ieder geval aan de slag met de beits, hartstikke bedankt!
geen idee wat voor houtsoort het is eigenlijk hahaquote:Op maandag 19 juli 2010 19:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat voor houtsoort is het eigenlijk en waarom heb je er voor gekozen om te beitsen?
Je hebt na elke kwartslag toch wel minstens een half uur gewacht hoop ik.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:52 schreef blckbb het volgende:
En ik heb de nek afgesteld
Ik heb gewoon net zo lang de nek ''rechter'' gemaakt totdat er fretbuzzes optraden... Nu is het een stuk beter vooral boven de 12e fret
Nah dt is opzich redelijk overdreven het hoeft niet perse, is wel wat veiliger maar heel veel risico loop je nietquote:Op maandag 19 juli 2010 22:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je hebt na elke kwartslag toch wel minstens een half uur gewacht hoop ik.
Dat niet, wel een minuutje of 5 tot 10. Ik zal het anders morgen wel wat preciezer doen jaquote:Op maandag 19 juli 2010 22:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je hebt na elke kwartslag toch wel minstens een half uur gewacht hoop ik.
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoeveel rechter je je nek zet maar je kunt beter langer wachten dan gelijk 3 volle slagen aan je trussrod draaien.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nah dt is opzich redelijk overdreven het hoeft niet perse, is wel wat veiliger maar heel veel risico loop je niet
Ja ik ga het morgen of van de week wat preciezer doenquote:Op maandag 19 juli 2010 23:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoeveel rechter je je nek zet maar je kunt beter langer wachten dan gelijk 3 volle slagen aan je trussrod draaien.
Dan hoop ik dat morgen je nek er nog goed op zitquote:Op maandag 19 juli 2010 23:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dat niet, wel een minuutje of 5 tot 10. Ik zal het anders morgen wel wat preciezer doen jaMaar de dikke snaar zit nu heel dicht op de 1e fret maar weer niet zo dat hij (op welke fret dan ook) buzzt, dus het lijkt me in orde.
Ja.quote:
in de jaren 80 waren de Japanse fenders ook veel beter dan de usa fendersquote:Op dinsdag 20 juli 2010 00:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja.
Op mijn werk hebben we een paar echte USA strats, en ik merk tussen mijn Crafter Cruiser en de 97`er Fender Stratocaster niet heel veel verschil.
Omdat?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 00:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat morgen je nek er nog goed op zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |