Oké, daar hoeft geen LAN aansluiting ingeplugt worden? of ook. heb namelijk een soort verbinding-verlenger nodig voor mijn wifi. kan in de tuin niet internettenquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:03 schreef LompeHork het volgende:
De Express is geen complete router, slechts 1 LAN aansluiting (en wifi) als ik me niet vergis, ik denk dat jij eerder moet kijken naar de Airport Extreme
Oh dan kan je die Express wel gebruiken geloof ik, kijk anders voor de zekerheid even op http://www.apple.com/airportexpress/quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:04 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
Oké, daar hoeft geen LAN aansluiting ingeplugt worden? of ook. heb namelijk een soort verbinding-verlenger nodig voor mijn wifi. kan in de tuin niet internetten
hmm. nee. dat wil niet volgens mij. is puur dat je een netwerk kan opzetten. ik heb namelijk al wifi in en rond mijn huis, maar hij reikt niet tot met mijn tuin, en mijn slaapkamer (aanbouw, achterop het huis). dus denk dat ik dan wel een Extreme nodig ben. dankje voor de infoquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:06 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Oh dan kan je die Express wel gebruiken geloof ik, kijk anders voor de zekerheid even op http://www.apple.com/airportexpress/
Ja je kan hem je bestaande netwerk laten uitbreiden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:11 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
hmm. nee. dat wil niet volgens mij. is puur dat je een netwerk kan opzetten. ik heb namelijk al wifi in en rond mijn huis, maar hij reikt niet tot met mijn tuin, en mijn slaapkamer (aanbouw, achterop het huis). dus denk dat ik dan wel een Extreme nodig ben. dankje voor de info.
of is het zo dat ik hem in het stroom plug, en dan gewoon mijn wifi-netwerk kan uitbreiden zodat ik wel in de tuin etc kan?
tevens kan hij fungeren als netwerk printer server, je kan je printer erop aansluiten en dan vanaf elke positie in huis printen, zonder kabels...ook kan je hem pluggen aan je versterker, waardoor je draadloos muziek kan afspelen vanaf elke laptop,pc in huisquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:17 schreef Bafrokapper het volgende:
[..]
Ja je kan hem je bestaande netwerk laten uitbreiden.
Gebruik hem te weinig. Wilde hem vooral voor AirTunes gaan gebruiken, maar ik heb een klein huis en het kan ook gemakkelijk met een kabeltje.quote:
hmm. ik snap het nog niet helemaal. het is eigenlijk gewoon een router die je gewoon in het stroom kan pluggen om vervolgens vandaar overal te internetten? En dan hoef ik geen lan kabel van mijn wifi-router naar de airport sturen? maar kan em gewoon op een plek met nog redelijk verbinding inpluggen en vandaar mijn verbinding 'verleggen'/'verlengen'?quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:17 schreef Bafrokapper het volgende:
[..]
Ja je kan hem je bestaande netwerk laten uitbreiden.
Er moet wel een internetkabel in om het internet te verlengen dacht ik. Ik zal nu is ff uitzoeken hoe het werkt, heb hem tot nu toe alleen voor muziek gebruikt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:59 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
hmm. ik snap het nog niet helemaal. het is eigenlijk gewoon een router die je gewoon in het stroom kan pluggen om vervolgens vandaar overal te internetten? En dan hoef ik geen lan kabel van mijn wifi-router naar de airport sturen? maar kan em gewoon op een plek met nog redelijk verbinding inpluggen en vandaar mijn verbinding 'verleggen'/'verlengen'?
Volgens mij kan je hem het draadloze internet ook zonder kabel laten vergroten, het staat in de instellingen. Join, of extend an existing network.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:05 schreef Bafrokapper het volgende:
[..]
Er moet wel een internetkabel in om het internet te verlengen dacht ik. Ik zal nu is ff uitzoeken hoe het werkt, heb hem tot nu toe alleen voor muziek gebruikt.
zal je voor mij willen kijken/proberen of het echt zo is? anders moet ik eerst langs de MacMe in Groningenquote:Op donderdag 15 juli 2010 22:13 schreef Bafrokapper het volgende:
[..]
Volgens mij kan je hem het draadloze internet ook zonder kabel laten vergroten, het staat in de instellingen. Join, of extend an existing network.
Dat ding zit al naast mn echte router, en mn huis is niet echt groot genoeg om het te kunnen testen. Ik ga ff op internet kijken voor je.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:14 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
zal je voor mij willen kijken/proberen of het echt zo is? anders moet ik eerst langs de MacMe in Groningen
Ooh, haha. oke.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:31 schreef Bafrokapper het volgende:
[..]
Dat ding zit al naast mn echte router, en mn huis is niet echt groot genoeg om het te kunnen testen. Ik ga ff op internet kijken voor je.
Of misschien dat een iemand anders het weet?
Inderdaad geen slim bod vriend.quote:
Thx voor de info. Als je dus een ander merk router hebt moet je hem met een kabel aansluiten.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:14 schreef johanmulder het volgende:
Je kan de Airport Express wireless een WIFI-netwerk extenden, dus ja dat kan. Hier draait de Express als extender op de benedenverdieping. Let wel: dit kan alleen als je andere router ook een Express of een Extreme is!
quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:11 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
hmm. nee. dat wil niet volgens mij. is puur dat je een netwerk kan opzetten. ik heb namelijk al wifi in en rond mijn huis, maar hij reikt niet tot met mijn tuin, en mijn slaapkamer (aanbouw, achterop het huis). dus denk dat ik dan wel een Extreme nodig ben. dankje voor de info.
of is het zo dat ik hem in het stroom plug, en dan gewoon mijn wifi-netwerk kan uitbreiden zodat ik wel in de tuin etc kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |