Dank! Zijn er ook superblij mee, is echt ons huisje.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:54 schreef rubje het volgende:
@TS. allereerst complimenten voor jullie fraaie huis en hoe het is opgebouwd van zowel binnen als buiten.![]()
Ze doen hier niet echt moeilijk. Er ligt wel een rooilijn aan de voorkant en zijkant met de kavel mee, maar daarbinnen mag je bouwen wat je wil, met een maximum van 3 bouwlagen (als ik het goed heb).quote:mijn vraag echter is in hoeverre je in Duitsland te maken hebt gehad met allerlei,zoals in NL, gemeentelijke regeltjes/ambtenarendie over elk miezerig stukje extra grond oid vielen
( of voor mij part aanbouw oid) of is dat vanwege de grootte van Duitsland en dus aanweizige ruimte ontzettend meegevallen en geniet je als burger daar meer vrijheden voor het bouwen van het woonerf/ruimte/huis?
Dorp Emlichheim is 5km dacht ik en Hoogstede is 3km. Nordhorn, wat grotere plaats is 30km.quote:edit; En hoever ben je verwijderd van de stad/dorp waar je je inkopen kunt doen en hoe zit het met het OV daar in de buurt?
Jaloers hoef je niet te zijn hoor, met een gemiddeld inkomen kun je zelf ook zoiets hier doenquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat een ontzettend fraai huis! Ikke jaloers.
Het enige dat ik vreemd vind aandoen, is de dakgoten aan de gevel. Ze vallen nu zo weinig op, dat het voor mij op de foto's visueel lijkt dat de pannen in het niks eindigen.
Ik doe m'n best. Het meeste heb ik wel geleerd te maken, maar het dan daadwerkelijk doen is een tweede. Heb gelukkig nog geen project gehad wat ik verprutst heb.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:53 schreef junkiexp het volgende:
Echt geweldig zeg, je kan echt onwijs goed met je handen werken ?
En 255K
Ik woon in een appartement wat als het af is 265K moet opbrengen, wat een verschil héquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:59 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik doe m'n best. Het meeste heb ik wel geleerd te maken, maar het dan daadwerkelijk doen is een tweede. Heb gelukkig nog geen project gehad wat ik verprutst heb.
En ja, 255k. In NL betaal je in ieder geval het dubbele.
Dan wel ja. Maar ik dacht dat je het als 'hoofdverwarming' ging gebruiken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:19 schreef ueberduitser het volgende:
Wij zijn gezelligheids stokers, alleen in de winter in het weekend af en toe. Ik red het met 2,5m3. makkelijk per jaar.
Volgens jouw eigen tekening zie ik slechts 2 x 1,80m voor het houthok, en van die 0,9 kan je nog wel 0,2m 'oversteek' afhalen, wil je je hout droog laten liggen:quote:Afmetingen zijn trouwens 5,4x1,5x0,9 en dan de schuinte nog.
Klopt helemaal, my bad! Ik zat ff niet op te letten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan wel ja. Maar ik dacht dat je het als 'hoofdverwarming' ging gebruiken.
[..]
Volgens jouw eigen tekening zie ik slechts 2 x 1,80m voor het houthok, en van die 0,9 kan je nog wel 0,2m 'oversteek' afhalen, wil je je hout droog laten liggen:
http://forum.fok.nl/templ(...)oteFoto-D4374QKX.jpg
Gelijk zoveel mogelijk scoren dan, niets kan tegen het comfort van een goede houtkachel op.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:45 schreef ueberduitser het volgende:
Moet nog wat hout zien te scoren, de buurman morgen maar eens vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |