abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84095526
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:15 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat is maar goed ook, omdat er genoeg klapjosties gaan stemmen op dingen die je gewoon niet moet verbieden etc etc. Een democratie is prima, maar sommige beslissingen moeten niet door het volk genomen worden.
Dan moet de overheid niet de schijn ophouden dat we in een democratie wonen. Sowieso is de democratie waarin we wonen verwerpelijk en zijn er veel meer effeciëntere bestuursvormen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84095575
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helm wel ja Bivak niet, maar dat apparaat staat dan ook symbool voor crimineel gedrag.
Net als bij een tankstation, daar waar ik werkte nam dat scootertuig hun helm niet af en liepen ze zo naar binnen Dan voel je je toch niet op je gemak of ben jij gewoon angstloos?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_84095703
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Net als bij een tankstation, daar waar ik werkte nam dat scootertuig hun helm niet af en liepen ze zo naar binnen Dan voel je je toch niet op je gemak of ben jij gewoon angstloos?
Ja, dat is ook zo'n symbool van ellende. Grote stickers met het verzoek helpen dan niet?
pi_84095735
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:23 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo'n symbool van ellende. Grote stickers met het verzoek helpen dan niet?
Mensen roken en bellen ook tijdens het tanken terwijl dat niet mag. Niemand let op die stickers.
pi_84096008
Door dergelijke uitzonderingen n.a.v. cultuur/levensovertuiging, worden alle andere mensen dus ongelijk behandeld. Ik mag mijn gezicht niet bedekken omdat ik niet de cultuur deel van de club die het wel mag.

In sommige gevallen is gezichtsbedekking toegestaan voor iedereen, bijvoorbeeld op bepaalde plekken tijdens carnaval bij wijze van uitzondering in de APV. Maar blijkbaar mogen sommige mensen het altijd op basis van een levensovertuiging die anderen niet hebben. Dan voel ik me als niet-gelovige Nederlander gewoon ongelijk behandeld. Ik moet extra opletten bij het maken van m'n pasfoto omdat ik een bepaalde culuur niet aanhang. Ik mag mijn gezicht niet bedekken omdat ik een bepaalde culuur niet aanhang.

(het compleet bedekken van je lichaam is volgens mij trouwens helemaal geen onderdeel van een religie, maar meer van een onderdrukkingscultuur die erbij verzonnen is)
pi_84096209
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:53 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk, het is een natuurverschijnsel, net zoiets als windhozen ofzo.
Klopt.
pi_84096400
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zeker. Maar voor de zekerheid vulde jij alvast je oordeel in

V.
Ik vind het dragen van een niquaab in gevallen waarbij dat identificatie onmogelijk maakt moreel verwerpelijk. Evenals het dragen van een bivakmuts overigens (tenzij het carnaval is of zo natuurlijk). Of je er wettelijk recht op hebt of niets zal me de ballen schelen, want als je wettelijk onder zo'n burqua je mag verschuilen tegen het openbaren van je identiteit is er gewoon wat mis met de wet. Overigens, gezien dat buschauffeurs tegenwoordig zo vaak in elkaar geslagen worden dat ze het noodzakelijk vinden om camera's in de bus te hangen, lijkt het me zo'n heel gek idee nog niet om burqua's, volledig gezichtsbedekkende niquaabs en bivakmutsen en carnavalsmaskers in de bus gewoon te verbieden.
pi_84096596
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:29 schreef Henno het volgende:

In sommige gevallen is gezichtsbedekking toegestaan voor iedereen, bijvoorbeeld op bepaalde plekken tijdens carnaval bij wijze van uitzondering in de APV. Maar blijkbaar mogen sommige mensen het altijd op basis van een levensovertuiging die anderen niet hebben. Dan voel ik me als niet-gelovige Nederlander gewoon ongelijk behandeld.
voordat je je ge-dissekriminiert gaat zitten voelen hierdoor: Je hebt gewoon geen gelijk,er bestaat momenteel helemaal geen verbod op gezichtsbedekkende kleding (alhoewel er politieke steun voor is en wetsinitiatieven toe zijn) ...

Maar wel is er de mogelijkheid dat een gemeente een verbod op gezichtsbedekkingen en maskers of vermommingen opneemt in de lokaal geldende APV... wat bv bij bepaalde demonstraties wel vaker tijdelijk gebeurt om bv politieke extreme groepen aan te pakken.

De overheid maakt geen verschil tussen burgers zonder of mét geloof die in een tent willen rondlopen of domme maskers of hoedjes willen dragen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:46:30 #160
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_84096669
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:20 schreef Disorder het volgende:

[..]

Even quoten. Wat een eerlijke vergelijking
Zou je even de quote willen lezen (goed lezen), dan mijn post en dan pas reageren?

Dank je wel. Excuses aanvaard.

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 15-07-2010 16:56:00 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_84096717
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:39 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik vind het dragen van een niquaab in gevallen waarbij dat identificatie onmogelijk maakt moreel verwerpelijk. Evenals het dragen van een bivakmuts overigens (tenzij het carnaval is of zo natuurlijk). Of je er wettelijk recht op hebt of niets zal me de ballen schelen, want als je wettelijk onder zo'n burqua je mag verschuilen tegen het openbaren van je identiteit is er gewoon wat mis met de wet. Overigens, gezien dat buschauffeurs tegenwoordig zo vaak in elkaar geslagen worden dat ze het noodzakelijk vinden om camera's in de bus te hangen, lijkt het me zo'n heel gek idee nog niet om burqua's, volledig gezichtsbedekkende niquaabs en bivakmutsen en carnavalsmaskers in de bus gewoon te verbieden.
ok, dus als je iemand wil overvallen moet je het tijdens carnaval doen.
pi_84096784
De buschauffeur stond niet in zijn recht dus excuses is wel op zijn plaats. Het feit blijft wel dat door dit soort incidenten de steun toeneemt om het wettelijk te gaan regelen dat je in de openbare ruimte geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen, en ook de politiek zal daarin meegaan. Wat dat betreft kijkt men ook hier naar Frankrijk en hoe dat zal gaan wanneer het verbod in werking is gesteld. Overigens heeft daar een Frans-Algerijnse miljonair aangegeven 1 miljoen euro te reserveren voor het betalen van "nikaab boetes" indien die wet erdoorheen komt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_84096932
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:49 schreef Aloulou het volgende:
De buschauffeur stond niet in zijn recht dus excuses is wel op zijn plaats. Het feit blijft wel dat door dit soort incidenten de steun toeneemt om het wettelijk te gaan regelen dat je in de openbare ruimte geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen, en ook de politiek zal daarin meegaan. Wat dat betreft kijkt men ook hier naar Frankrijk en hoe dat zal gaan wanneer het verbod in werking is gesteld. Overigens heeft daar een Frans-Algerijnse miljonair aangegeven 1 miljoen euro te reserveren voor het betalen van "nikaab boetes" indien die wet erdoorheen komt.
Beter doen ze dan een celstraf van een maand. Kan die eikel niets meer betalen.
pi_84097173
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:29 schreef Henno het volgende:
Door dergelijke uitzonderingen n.a.v. cultuur/levensovertuiging, worden alle andere mensen dus ongelijk behandeld. Ik mag mijn gezicht niet bedekken omdat ik niet de cultuur deel van de club die het wel mag.

In sommige gevallen is gezichtsbedekking toegestaan voor iedereen, bijvoorbeeld op bepaalde plekken tijdens carnaval bij wijze van uitzondering in de APV. Maar blijkbaar mogen sommige mensen het altijd op basis van een levensovertuiging die anderen niet hebben. Dan voel ik me als niet-gelovige Nederlander gewoon ongelijk behandeld.
Carnaval is ook een religieus feest. Waarom is voor carnaval wel een uitzondering gemaakt, en voor mijn gezichtsbedekkende druïde-outfit ter ere van het zonnewendefeest niet?

Je moet strafbaar stellen wat je zodanig ernstig vindt dat het er niet moet zijn. Als gezichtsbedekking het probleem is, dan moet je gezichtsbedekking strafbaar stellen en vervolgen, altijd. Ook met carnaval, dat is dan immers ernstig en dat kunnen we niet hebben, dus ook niet met carnaval. Als het met carnaval wel kan, dan kan het met andere feestjes ook, en ook met niet-feestjes.

Als religieuze gezichtsbedekking zo'n groot probleem is dat de religieuze vrouwenonderdrukking plaats moet maken voor onderdrukking door de staat van diezelfde vrouwen, dan moet je die religieuze gezichtsbedekking strafbaar stellen en niet de carnavalsuitdossing en de baard van Sinterklaas.

Anders krijg je "maar u vervolgen we niet hoor", nee, maar het kan wel, als de agent in kwestie toevallig zin heeft in willekeurige machtsuitoefening.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84097283
Ach, het gaat de burqa-tegenstanders niet eens om veiligheid of weet ik het wat. Het is gewoon moslim-pesten, niets meer en niets minder. Hoe ik dat weet? Omdat elke moslimscheet de laatste jaren onder het vergrootglas wordt gelegd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84097309
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Carnaval is ook een religieus feest. Waarom is voor carnaval wel een uitzondering gemaakt, en voor mijn gezichtsbedekkende druïde-outfit ter ere van het zonnewendefeest niet?

Je moet strafbaar stellen wat je zodanig ernstig vindt dat het er niet moet zijn. Als gezichtsbedekking het probleem is, dan moet je gezichtsbedekking strafbaar stellen en vervolgen, altijd. Ook met carnaval, dat is dan immers ernstig en dat kunnen we niet hebben, dus ook niet met carnaval. Als het met carnaval wel kan, dan kan het met andere feestjes ook, en ook met niet-feestjes.

Als religieuze gezichtsbedekking zo'n groot probleem is dat de religieuze vrouwenonderdrukking plaats moet maken voor onderdrukking door de staat van diezelfde vrouwen, dan moet je die religieuze gezichtsbedekking strafbaar stellen en niet de carnavalsuitdossing en de baard van Sinterklaas.

Anders krijg je "maar u vervolgen we niet hoor", nee, maar het kan wel, als de agent in kwestie toevallig zin heeft in willekeurige machtsuitoefening.
vreemd genoeg mis je één specifieke vraag en dat is 'waarom kennelijk de staat hier zou moeten ingrijpen'... het 'probleem' zie ik eigenlijk niet veel verder dan dat een aantal mensen kennelijk erg graag 'miepen' over de kleding van anderen..., dat is prima, iedereen zo zn mening, maar waarom zouden vrouwen die een bepaalde idiote kleding schijnbaar willen dragen dan opeens 'fout' te zijn, boetes moeten krijgen of de gevangenis ingaan.... enkel omdat anderen zich daar druk over maken?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_84098413
Ik moest trouwens wel grinniken om het oranje bivakmutsverhaal
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:33:49 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84098527
Mensen. Uden. Daar kookt men nog op varkensstront.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:37:01 #169
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_84098644
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:33 schreef Ringo het volgende:
Behalve de moslims, natuurlijk (wat weer een schandaal op zich is, uiteraard). Open jij effe een topic?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_84098965
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, het gaat de burqa-tegenstanders niet eens om veiligheid of weet ik het wat. Het is gewoon moslim-pesten, niets meer en niets minder. Hoe ik dat weet? Omdat elke moslimscheet de laatste jaren onder het vergrootglas wordt gelegd.
Ben ik niet met je eens. Ik ben zelf ook niet tegen een hoofddoek, maar wel tegen een niqaab of boerka, al zal ik het niet gauw willen verbieden. Ben wel voor een verplichte identificatie wanneer er om is gevraagd wordt bij lidmaatschap, bank etc. Kan je natuurlijk netjes oplossen door een aparte ruimte die identificatie te houden, maar het moet gewoon kunnen. Niemand hoort boven of onder de wet te staan toch? En wanneer jij je gezicht bedekt kan je die vraag om identificatie eerder krijgen.

Trouwens een filmpje van de NS over boerka's en niqaab (2007)

Er is dus een lokboerka/niqaabdraagster ingezet
is dan wel geen connexion, maar de discussie loopt dus wel al drie jaar, want heb er nooit weer iets over gehoord Net is dus ook niet bekend voor een conducteur hoe te handelen hoor ik aan het eind

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 15-07-2010 17:52:39 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2010 @ 18:13:31 #171
137949 Disana
pi_84099996
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje sneu dat jij op jouw beurt een ongenuanceerde mening geeft over iedereen die er niet om staat te juichen terwijl ik me toch herinner een eigen, onhatelijk gevoel in dit topic te hebben gepost.
  Redactie Frontpage donderdag 15 juli 2010 @ 18:25:07 #172
145738 superworm
is erbij
pi_84100339
Ten eerste over de niqaab: is het niet een idee om als voltallige Nederlandse mannelijke bevolking af te spreken, vanaf nu juist ontzéttend geil te worden van die dingen? Dan is het snel over, heb ik 't idee.

Verder serieus: hoewel al duidelijk is geworden dat er weinig specifieke regels zijn, heeft Connexxion hier correct gehandeld in bijna alle gevallen. Alleen als mevrouw een busabonnement heeft, dient zij haar gezicht ter controle te laten zien. Bij studenten-, anonieme en persoonlijke OV-Chipkaarten is die controle niet nodig: men checkt immers zelf in.

Bij de kaartjescontrole van de NS, dit geeft de NS zelf ook aan in bovenstaand filmpje, ligt dit anders, net als bij eventuele controle in de bus, tram of metro. Hier wordt niet gecontroleerd óf je een vervoersbewijs kunt tonen, maar of het jóuw vervoersbewijs is. Daarom de pasfoto. De controleurs lijken het dus zelden tot nooit te doen bij vrouwen in een boerka, maar iemand met gezichtsbedekking (dat geldt al bij een zonnebril) mag de controleur vragen je gezicht te tonen.

De enige uitweg voor mevrouw is een anonieme chipkaart met flink wat saldo erop, of gewoon met strippenkaart en treinkaartjes reizen waar dat nog mogelijk is.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_84100488
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:25 schreef superworm het volgende:
Ten eerste over de niqaab: is het niet een idee om als voltallige Nederlandse mannelijke bevolking af te spreken, vanaf nu juist ontzéttend geil te worden van die dingen? Dan is het snel over, heb ik 't idee.
Dan moet je er eerst eentje zien te vinden, want ik geloof dat er in NL ongeveer duizend moslima's rondlopen met die apparaten. Dat is een keer onderzocht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Frontpage donderdag 15 juli 2010 @ 18:35:16 #174
145738 superworm
is erbij
pi_84100664
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan moet je er eerst eentje zien te vinden, want ik geloof dat er in NL ongeveer duizend moslima's rondlopen met die apparaten. Dat is een keer onderzocht.
Klopt, het is ook een enorme non-discussie. Aangezien deze vrouwen zich ook nog eens minder dan 'normaal' in de openbare ruimte begeven, zou je met zekerheid kunnen stellen dat er elk willekeurig moment meer mensen met een bivakmuts rondlopen dan met een boerka.

Volgens de huidige regels mag zo'n vrouw allang 'om haar gezicht gevraagd worden' in een heleboel situaties. Ook is het voor haar (en alle anderen die anoniem willen blijven in het OV) op verschillende manieren mogelijk deze controle te omzeilen. Deze buschauffeur was wat overijverig, behalve dus als mevrouw een busabonnement had.

De regels, zie opnieuw het NS-filmpje, zijn er, dat ze niet worden nageleefd uit angst voor mot of represailles, is een ander verhaal. Even een memootje doorsturen met de regels uitgelegd naar alle controleurs en conducteurs, kláár.
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:33:41 #175
3542 Gia
User under construction
pi_84102753
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:

Als je met carnaval met een masker oploopt kan je ook gevraagd worden je te identificeren. Dan zet je je masker even af. Geen probleem.

Als een buschauffeur vraagt of een moslima met busabo zich wil identificeren, dan wordt daar een heisa van gemaakt!! Er moet dan minimaal een vrouwelijke conducteur op komen dagen om dat te doen. Staat die bus de hele tijd te wachten. Dus, tja, dan maar gewoon de bus uitzetten.

Zeg niet dat deze jongedame een abo had, dat weten we niet.

Maar identificatieplicht is in alle gevallen hetzelfde en dat hoort zo. Geen uitzondering vanwege geloof.
pi_84102837
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je met carnaval met een masker oploopt kan je ook gevraagd worden je te identificeren. Dan zet je je masker even af. Geen probleem.

Als een buschauffeur vraagt of een moslima met busabo zich wil identificeren, dan wordt daar een heisa van gemaakt!! Er moet dan minimaal een vrouwelijke conducteur op komen dagen om dat te doen. Staat die bus de hele tijd te wachten. Dus, tja, dan maar gewoon de bus uitzetten.

Zeg niet dat deze jongedame een abo had, dat weten we niet.

Maar identificatieplicht is in alle gevallen hetzelfde en dat hoort zo. Geen uitzondering vanwege geloof.
De beste mevrouw had een Strippenkaart
pi_84104175
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

vreemd genoeg mis je één specifieke vraag en dat is 'waarom kennelijk de staat hier zou moeten ingrijpen'... het 'probleem' zie ik eigenlijk niet veel verder dan dat een aantal mensen kennelijk erg graag 'miepen' over de kleding van anderen..., dat is prima, iedereen zo zn mening, maar waarom zouden vrouwen die een bepaalde idiote kleding schijnbaar willen dragen dan opeens 'fout' te zijn, boetes moeten krijgen of de gevangenis ingaan.... enkel omdat anderen zich daar druk over maken?
Ik ook niet. Ik ben ook tegen de Burka, de Niqaab, de hoofddoek als religieus vereiste, en de rok als religieus vereiste. Maar dat is mijn persoonlijke opvatting, en dus zie ik die niet graag met staatsgezag verwezenlijkt, en zie ik het als het recht van vrouwen om onderdrukt te worden of in hun beleving niet onderdrukt te worden, of die ellende af te werpen. Maar wel zelf dan. Ik vind het ook prima als particulieren al die kledingstukken weigeren, net als stropdassen of juist het ontbreken daarvan.

Maar als gezichtsbedekking vanwege de veiligheid bijvoorbeeld niet zou mogen, dan geldt dat ook voor carnaval en sinterklaas, sjaals, bivakmutsen etc. De staat moet geen regels maken die langs een omweg iets proberen aan te pakken, als het vanwege de religie is dat je het wilt verbieden, dan moet je het ook op die grond durven verbieden en er geen drogreden en uitzonderingen en gedoogbeleid voor burgers die braaf genoeg zijn erbij halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84106701
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als gezichtsbedekking vanwege de veiligheid bijvoorbeeld niet zou mogen, dan geldt dat ook voor carnaval en sinterklaas, sjaals, bivakmutsen etc. De staat moet geen regels maken die langs een omweg iets proberen aan te pakken, als het vanwege de religie is dat je het wilt verbieden, dan moet je het ook op die grond durven verbieden en er geen drogreden en uitzonderingen en gedoogbeleid voor burgers die braaf genoeg zijn erbij halen.
Overdreven.
Een bivakmuts, helm, sjaal etc. kunnen gewoon af in een bus. Die heb je buiten op voor redenen die in een bus niet nodig zijn. Dat geld ook voor publieke plaatsen zoals een gemeentehuis b.v.
Die islamdoeken hebben die redenen niet en moeten vanuit het geloof ten alle tijden bedekkend blijven.

Dus je kunt die islamdoeken ansich perfect verbieden zonder daarbij allerlei andere zaken te verbieden. Ik snap dat je gerechtigheid zoekt en een balans wilt hebben in de trand van "wij iets niet mogen, dan jullie ook niet", maar die vlieger gaat niet op.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:44:18 #179
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84109198
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, maar ze is 19 jaar, dat is wel bekend. En de meeste 19-jarigen in Nederland hebben een OV-studentenkaart. Of je nou MBO, HBO of WO doet.

Dat Connexxion in een stuip schiet om hun excuses aan te bieden, wil nog niet zeggen dat bovenstaande niet het geval is. Sommige bedrijven zijn als de dood om beschuldigd te worden van discriminatie.
Dat laatste ja. Was poos geleden ook een moeder met blerend kind dat de bus uit werd gezet. Compleet volgens de regels, maar de bestuurder kreeg toch een schorsing
pi_84109805
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:47 schreef klausmeister het volgende:

[..]

ok, dus als je iemand wil overvallen moet je het tijdens carnaval doen.
Yep. Een jaar of twee geleden was er een kerel die zijn moeder had vermoord met iets van 36 messteken en daarna gevild, haar huid aangetrokken en zo was hij over straat gaan lopen tijdens carnaval. Niemand die het door had. Hij heeft toen dezelfde avond geloof ik nog iemand vermoord.
pi_84109840
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:33 schreef Ringo het volgende:
En is een kwart van de bewoners turks of zo.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:25:54 #182
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84111521
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:54 schreef Sessy het volgende:

[..]

En is een kwart van de bewoners turks of zo.
Wat zullen die een leven hebben tussen de plaggenbrabo's. .
pi_84112117
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat zullen die een leven hebben tussen de plaggenbrabo's. .
Serieus, Veghel en Uden stikken van de Turken om de 1 of ander reden. En dan echt Turken, niet Marokkanen of zo.
pi_84112184
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:36 schreef Sessy het volgende:

[..]

Serieus, Veghel en Uden stikken van de Turken om de 1 of ander reden. En dan echt Turken, niet Marokkanen of zo.
Vooral Veghel-Zuid doet het goed maar zo'n rampbuurt is dat ook weer niet.
  Redactie Frontpage donderdag 15 juli 2010 @ 22:37:36 #185
145738 superworm
is erbij
pi_84112185
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:53 schreef Sessy het volgende:

[..]

Yep. Een jaar of twee geleden was er een kerel die zijn moeder had vermoord met iets van 36 messteken en daarna gevild, haar huid aangetrokken en zo was hij over straat gaan lopen tijdens carnaval. Niemand die het door had. Hij heeft toen dezelfde avond geloof ik nog iemand vermoord.
Echt?! Bron?
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:39:33 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84112274
Dat was in Vlaardingen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:40:46 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84112346
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:46:34 #188
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84112684
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:25 schreef superworm het volgende:

Verder serieus: hoewel al duidelijk is geworden dat er weinig specifieke regels zijn, heeft Connexxion hier correct gehandeld in bijna alle gevallen. Alleen als mevrouw een busabonnement heeft, dient zij haar gezicht ter controle te laten zien. Bij studenten-, anonieme en persoonlijke OV-Chipkaarten is die controle niet nodig: men checkt immers zelf in.

Bij de kaartjescontrole van de NS, dit geeft de NS zelf ook aan in bovenstaand filmpje, ligt dit anders, net als bij eventuele controle in de bus, tram of metro. Hier wordt niet gecontroleerd óf je een vervoersbewijs kunt tonen, maar of het jóuw vervoersbewijs is. Daarom de pasfoto. De controleurs lijken het dus zelden tot nooit te doen bij vrouwen in een boerka, maar iemand met gezichtsbedekking (dat geldt al bij een zonnebril) mag de controleur vragen je gezicht te tonen.

De enige uitweg voor mevrouw is een anonieme chipkaart met flink wat saldo erop, of gewoon met strippenkaart en treinkaartjes reizen waar dat nog mogelijk is.
Zeker bij een studenten ov-chipkaart lijkt het me logisch dat je je gezicht moet kunnen laten zien. Anders kan ik mijn studentenkaart aan de buurman geven en hem met een integraalhelm op zn ei gratis door het hele land laten reizen...
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:52:49 #189
123170 alors
zlata1234
pi_84113040
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:46 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Zeker bij een studenten ov-chipkaart lijkt het me logisch dat je je gezicht moet kunnen laten zien. Anders kan ik mijn studentenkaart aan de buurman geven en hem met een integraalhelm op zn ei gratis door het hele land laten reizen...
Dat hoeft niet, niet in de bus iig. En je kunt hem dus zomaar aan anderen meegeven.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:58:06 #190
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84113343
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wanbeleid.

Ik doe mijn helm ook niet af hoor, ook niet als ze erom vragen, teveel gezeik met die oordoppen die dan uitgaan. Als ze er een probleem mee hebben zeg ik: als ik je wou overvallen deed ik mijn helm toch niet af, en ik betaal toch?
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:00:13 #191
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84113462
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:52 schreef alors het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, niet in de bus iig. En je kunt hem dus zomaar aan anderen meegeven.
quote:
Wanneer krijg ik een boete?
Als je zonder geldig vervoerbewijs reist (dus zonder Studenten OV-chipkaart met geldig studentenreisproduct) en/of zonder kortingsproduct (in de kortingsuren), of met een Studenten OV-chipkaart die niet aan jou toebehoort, krijg je een boete.
Hoe kan een chauffeur dan ooit die controle uitvoeren ?
  Redactie Frontpage donderdag 15 juli 2010 @ 23:01:29 #192
145738 superworm
is erbij
pi_84113526
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:46 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ik zei al, bij controle in bus/trein/metro/tram is het anders.
quote:
Bij de kaartjescontrole van de NS, dit geeft de NS zelf ook aan in bovenstaand filmpje, ligt dit anders, net als bij eventuele controle in de bus, tram of metro. Hier wordt niet gecontroleerd óf je een vervoersbewijs kunt tonen, maar of het jóuw vervoersbewijs is. Daarom de pasfoto.

Maar omdat behalve conducteurs in de trein, controleurs in het OV spaarzaam worden ingezet, zal zo'n madammeke dus vrij weinig last hebben in de bus. Dit was immers de buschauffeur: die heeft er geen reet mee te maken wat voor OV-chipkaart je hebt, al staat Johan Vlemmix' naakte achterwerp erop gedrukt. Zolang het incheckding een groen piepje geeft is het een glazig "goeiemiddag" en verder doorrijden met die bus. Alleen eventueel in de bus instappende controleurs zijn gemachtigd die vervoersbewijzen daadwerkelijk te controleren (behalve dus bij papieren week-, maand- of jaarabbo's).
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_84113570
En Connexxion moet weer het slechte voorbeeld geven door excuses aan te bieden
  Redactie Frontpage donderdag 15 juli 2010 @ 23:02:54 #194
145738 superworm
is erbij
pi_84113600
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:02 schreef Nuchterheid het volgende:
En Connexxion moet weer het slechte voorbeeld geven door excuses aan te bieden
Excuses zijn in deze situatie, tenzij mevrouw met een papieren abonnement reisde, volledig op z'n plaats.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 15 juli 2010 @ 23:03:52 #195
145738 superworm
is erbij
pi_84113651
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:58 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wanbeleid.

Ik doe mijn helm ook niet af hoor, ook niet als ze erom vragen, teveel gezeik met die oordoppen die dan uitgaan. Als ze er een probleem mee hebben zeg ik: als ik je wou overvallen deed ik mijn helm toch niet af, en ik betaal toch?
Dubieus...
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_84113723
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:02 schreef superworm het volgende:

[..]

Excuses zijn in deze situatie, tenzij mevrouw met een papieren abonnement reisde, volledig op z'n plaats.
Nee, de bewuste buitenbeentjes van onze maatschappij hebben imo. geen recht op openbaar vervoer.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:06:02 #197
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84113748
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:00 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

[..]

Hoe kan een chauffeur dan ooit die controle uitvoeren ?
Hij is daar niet toe bevoegd. Dat die komt enkel toe aan de boa's die controleren.
pi_84113801
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:02 schreef superworm het volgende:

[..]

Nogmaals mevrouw had een strippenkaart Lees me
  Redactie Frontpage donderdag 15 juli 2010 @ 23:07:21 #199
145738 superworm
is erbij
pi_84113814
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:05 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Nee, de bewuste buitenbeentjes van onze maatschappij hebben imo. geen recht op openbaar vervoer.
Dan discrimineer je op grond van uiterlijk en/of geloof en overtreed je de grondwet.
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:07:48 #200
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84113834
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:03 schreef superworm het volgende:

[..]

Dubieus...
Waarom precies? Er is geen enkel nut voor de 15 seconden die er binnen sta, terwijl ik anders lang voor de pomp sta om mijn helm+oordoppen weer goed te krijgen.. Een overval stop je er niet mee, die houden hun helm toch op, als ik hem wel afdoe, wat dan? Precies helemaal niets..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')