Je zei zelf dat je in Werchter was geweest. Ik ging er dus vanuit dat je wel bekend was met de basic setlist die hij deze tour random serie concerten heeft.quote:Op zondag 7 november 2010 11:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite, maar zou je het de volgende keer aub. in spoiler tags willen plaatsen?
Ik ben ooit eens naar een concert geweest waarvan ik precies de setlist wist en dat vond ik toch negatief voor mijn beleving. Ik word liever verrast.
Als we dat zo ver van te voren wisten ging niemand naar het main concert maar lagen we nu al in de rij voor de afterpartyquote:Op zondag 7 november 2010 11:50 schreef Zapato het volgende:
Oh yeah!
Prince in 't Geldredome! Mijn hele studentenhuis gaat. Iemand enig idee waar de afterparty zou kunnen zijn? Als ie er nou toch is!
Dat is waar. Ik ben er bekend mee. Ik wist alleen niet of dit nu eigenlijk dezelfde productie is, want dit is toch veel later georganiseerd dan die reeks in de zomer.quote:Op zondag 7 november 2010 11:37 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Je zei zelf dat je in Werchter was geweest. Ik ging er dus vanuit dat je wel bekend was met de basic setlist die hij deze tour random serie concerten heeft.
Hij heeft sowieso weinig echte afwisseling de laatste 2-3 jaar. Zijn "tours" van de laatste jaren lijken wel op de Never Ending Tour van Bob Dylan qua setlist variatie.
Ik ga ervanuit dat je ons op de hoogte houdt.quote:Op zondag 7 november 2010 12:37 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Als we dat zo ver van te voren wisten ging niemand naar het main concert maar lagen we nu al in de rij voor de afterparty
Er was toch iemand die wat meer inside-info had than most of us? Ik zie een afterparty ook wel weer zitten; London 2007 is te lang geleden.quote:Op zondag 7 november 2010 12:37 schreef AnnaStesia het volgende:
[..]
Als we dat zo ver van te voren wisten ging niemand naar het main concert maar lagen we nu al in de rij voor de afterparty
Afterparty = gaanquote:Op zondag 7 november 2010 19:03 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik ga sowieso niet naar een aftershow,ik heb geen oppas voor mijn 4 kinderen en laat ze dus liever niet een hele nacht alleen, heb wel wat grotere kinderen hoor dat jullie niet denken dat ik 4 peuters of kleuters aan hum lot over laat![]()
Maar ik weet ook dat het gaat kriebelen als ik toch hoor waar de afterparty is en de kans is erg groot dat ik het hoor tijdens het concert...keuzes,keuzes,keuzes...
Ja shit, wat was dat dan?quote:Op maandag 8 november 2010 22:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor wie er vanavond niet bij is http://twitcasting.tv/patparazzi
quote:Volgelopen Sportpaleis ziet wervelende show van Prince
08:38 Rare jongen, die Prince (52). Terwijl hij tegenwoordig verkondigt dat het internet dood is, heeft hij het wel aan dat internet te danken dat het Sportpaleis gisteravond volliep voor zijn concert, een show die amper vijf dagen voor aanvang bevestigd werd.
Gisteren was het, op een maand na, alweer acht jaar geleden dat Prince in het Sportpaleis stond. In 2002 verraste de man uit Minneapolis met een set waarin onverwachts een berg hits schuilden.
Tijdens de huidige 20TEN-tour schuwt Prince evenmin de klassiekers. Nauwelijks stond Prince gisteren parmantig op zijn podium, of daar was al een hit. Twee ineen zelfs, want in een langgerekt Controversy met orgastisch einde zat ook nog eens Le freak verweven. Alsof hij zijn eigen uniciteit extra in de verf wou zetten, huppelde de frontman vervolgens van de ene naar de andere kant van het podium, daarbij roepend dat je the best time of your life zou hebben.
Cream
Blijkbaar heeft Prince inmiddels een boontje voor Belgium, want oh wat houdt hij van ons zo riep-ie, en ja hoor we zouden onze tijd nemen. Intussen ging de funkgroove onverminderd voort, en danste Prince zich Belgium are you hot?- huppelend in zijn rode hemd.
De band en de drie achtergrondzangeressen (soms voorgrondzangeressen) bleven onversneden kwaliteit afleveren, hypnotiserend was het soms, aanstekelijk bijna altijd. Wie zei daar ook weer dat hij, zedige Jehovahgetuige, Cream niet meer zong? Cream klonk gisteren krols, en op de videoschermen werd de hele band verzwolgen door een vloeibare massa. De sexy motherfucker!
bronquote:Prince predikt funk in Sportpaleis
dinsdag 09 november 2010
Auteur: Jan CLAEYS
Een Prince-concert is altijd extra spannend. Wat wordt het? De speciallekes waren voor het verrasingsconcert van zondagmorgen in Brussel. Gisteren bediende Prince de massa in Het Sportpaleis. Met het beste uit zij jukebox.
Een leuke verrassing voor wie één van de dik vijftienduizend - prijzige - kaartjes had gekocht. Op het allerlaatste moment werd Selah Sue gisteren opgetrommeld om het voorprogramma van Prince te verzorgen. Eén van de meeste funky zangeressen van eigen bodem, als opwarmer voor de Grootmeester van de Funk.
Maar uiteindelijk draaide het gisteravond maar om één man. Minder dan een half jaar na een wervelende passage op de wei van Werchter gaf Prince zijn eerste zaalconcert in ons land sinds 2002. Toen was hetzelfde Sportpaleis het decor. Prince mag zich intussen bij de medioren rekenen, maar laat het duidelijk zijn: op muziek staat geen leeftijd.
Onze Vader
Was dit de vreemdste concertstart ooit? De beats van 'controversy', maar voor de hit echt begon een Onze Vader. Zo steken Jehovahs een kot in brand. 'Vanavond wordt de beste tijd van jullie leven', wist Prince toen al.
Iedereen recht, niemand die twijfelde. 'Oh Belgium', hitste hij iedereen op. Toen iedereen bekomen was, was Le Freak van Chic de volgende mokerslag. 'Zoveel volk in zo weinig tijd', verbaasde Prince zichzelf over zijn succes anno vandaag.
Vorige week pas werd het concert van gisteren bevestigd. Meteen daarna: uptown, raspberry berret en cream. Enkel kerels van dit niveau hebben de rijkdom om hun eigen hits te degraderen tot deeltjes van een medley.
Doorzakken
Om meteen nog een misverstand recht te zetten. In zo'n rode hemdje bewees hij dat er niets fout is met die zogezegde versleten heupen van hem. Geen dertiger die vlak voor U Got The Look zo diep door de knieën ging als the little guy uit Minneapolis met 52 jaar op de teller.
Na een half uur trakteerde Prince zichzelf op een eerste pauze en mochten de backings - leve Shelby Johnson - een stapje naar voren doen. Mooi en zonde tegelijk. Want we waren net op dreef. Dacht Prince ook. Na één nummer nam hij over. Het begin en eind van het voor de rest zwoele 'Shhh' raasde als hardrock door Het Sportpaleis.
Prince als metalhead en gitaarvirtuoos. Waarna let's go crazy, Delirious en 1999 de deuren van de grootste discotheek van Antwerpen helemaal opengooide. De term jukebox was gerechtvaardigd. Voor wie het daar niet mee eens was, gooide hij er meteen Purple Rain en Kiss achteraan. Een uur na de eerste noot leken de grootste hits er al doorgedraaid. Not.
Half uur later: Prince voelt zich eenzaam en nodigt pakweg dertig fans het podium op. Love Bizarre is de soundtrack van hun topmoment. Prince lijkt op dat moment zelf te beseffen dat hij aan een van zijn beste belgische doortochten bezig is. En ongetwijfeld - dat hij de laatst levende king of pop is.
Om 23 uur leek het over en uit te zijn. Zaallichten aan en eerste paar honderd fans die in hun broek deden voor de file naar huis. Maar ho: dit is Prince. En die blaast de zaal meteen nog eens weg met de rock 'n'roll-plaat die hij misschien het liefste speelt: Peach.
Prince bouwde gisteren een feestje dat nog lang zal nazinderen. Werchter was deze zomer in de wolken, gisteren was de hemel. Bravo.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:21 schreef Rnnz het volgende:
Wow, thanks voor de melding!
Ik heb twee kaartjes!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |