abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:47:39 #151
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84037670
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is het probleem: er lopen in Nederland op het moment ontiegelijk veel faalhazen rond. 'Ik heb geen baan en verdien best kut dus reageer ik mijn frustraties maar af op Marokkanen'. Dat soort volk.

Ik ga er van uit dat je mij bedoeld. Ik zal je vertellen, ik heb een hele goede baan. Ik heb amper papieren aangezien ik daar nog mee bezig ben. Maar ik heb al mijn kennis zelf opgedaan zonder een opleiding. Ik heb een koophuis, mooie auto en alles wat m`n hartje begeert. Zonder studiefinanciering ja.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:49:44 #152
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84037778
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:44 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Waterputten in Afrika?
Die worden al betaald door gemeentepils drinkend Amsterdam..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:50:25 #153
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_84037807
Dit komt eigenlijk neer op de eerste 15 jaar na je afstuderen een lastenverhoging van 150-200 euro per maand. Dat is best veel. Dat mag imho alleen als aan twee voorwaarden wordt voldaan:

- geen studenten meer lokken met prachtige vooruitzichten als je <insert flutstudie> volgt waar gewoon geen marktvraag naar is. Zo'n keuze klinkt misschien als eigen schuld, dikke bult.. maar een 16/17 jarige kan zoiets vreselijk moeilijk echt goed inschatten.
- grotere inkomensverschillen. Bij dit soort verhalen wordt altijd een plaatje opgehangen dat je na het afronden van je studie aardig wat geld verdient en het geld dus makkelijk kunt missen, maar met name het verschil tussen een gemiddeld MBO niveau 4 en HBO inkomen is best klein. Haal daar dan nog eens 150-200 euro van af en er blijft niet zo heel veel meer over.
Vampire Romance O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:50:35 #154
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_84037822
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat je mij bedoeld. Ik zal je vertellen, ik heb een hele goede baan. Ik heb amper papieren aangezien ik daar nog mee bezig ben. Maar ik heb al mijn kennis zelf opgedaan zonder een opleiding. Ik heb een koophuis, mooie auto en alles wat m`n hartje begeert. Zonder studiefinanciering ja.

Niet elke baas neemt werknemers aan wanneer ze zeggen dat ze erg goed hun best doen en tijdens hun werken nog wel door willen leren voor een papiertje hoor.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:52:28 #155
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_84037916
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:50 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Niet elke baas neemt werknemers aan wanneer ze zeggen dat ze erg goed hun best doen en tijdens hun werken nog wel door willen leren voor een papiertje hoor.

Precies. Dus als nu iedereen even wil ophouden met janken. Ik ben geen troll en ik heb niet op m`n luie gesponsorde reet kunnen genieten van m`n studie.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_84038043
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:47 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik bedoelde jou eerlijk gezegd niet. Ik ken je potdomme niet eens. Probeerde alleen duidelijk te maken dat die figuren er wel degelijk zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:56:08 #157
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84038100
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Daarvoor hebben ze al hun gratis ov jaarkaart.
Daar worden ze niet rijker op hoor.. Als ze een drukke studie hebt en je ouders niet betalen meot je maar 20000 schuld gaam maken omdat er mensen zijn die niets van politiek snappen?
pi_84038104
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, want iedereen moet in de gelegenheid zijn om te kunnen studeren
Ik ben voor afschaffing van de studie subsidie MITS andere vormen van subsidies ook worden afgeschaft. Oftewel sterke inkrimping van de overheid(suitgaven).
Wees eerlijk mensen, het hele studeren is een gigantische industrie opzich geworden. Vroeger was studeren enkel voor een relatief kleine club, die op kamers gingen enzo.
Tegenwoordig noemen de massaal in volume toegenomen HBO volgelingen zichzelf al “studenten”. Het hele woord student is onderhevig geweest aan flinke inflatie.
Gevolg: enorme middelmaat en uitpuiling van het systeem. Oplossing: afschaffen van subsidies. Dat zal al een heleboel kaf van het koren scheiden. Aan de andere kant de verplichting bij de overheid neerleggen zich absoluut in te zetten voor betere kwaliteit van het onderwijs, want die verantwoordelijkheid heeft de overheid. Je wilt wel waar voor je collegegeld.

Kijk eens naar de ontwikkeling van de hoeveelheid “studies” die je al kan volgen. Dat is werkelijk absurd. Je ziet door de bomen het bos al niet meer.
Een universitaire studie scheikunde is met geen mogelijkheid te vergelijken met een HBO informatiemanagement ofzo. Terwijl beide toch als “studies” bestempeld worden en je bij beide dezelfde collegegeld betaalt. Dat kan toch niet?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:56:20 #159
3542 Gia
User under construction
pi_84038112
Ik ben voorstander van het verstrekken van een tegemoetkoming voor die leerlingen die op de middelbare school al hebben laten zien dit te verdienen. Een mentor van de oude school moet hiervoor een leerling aanmelden, met motivatie erbij.
Mocht deze student het bij nader inzien toch niet waarmaken, dan moet hij alsnog terug betalen.

Voor de rest, gewoon lenen ja. Voorkomt in elk geval het fenomeen pretstudie. Studeren om het studeren, niet om er later een goede baan mee te vinden.

Wil je niet lenen? Dan ga je toch gewoon na je VWO-opleiding aan het werk. Kan ook.
pi_84038171
Studeren moet betaald worden uit de algemene middelen, na de studie mag je je hele leven dik meebetalen aan Nederland BV. Het draagkrachtprincipe ligt hier aan ten grondslag, de zwakken (arme studenten?) worden geholpen door de rijken en als je dan later zelf rijk word mag je hetzelfde doen voor de nieuwe armen. Lijkt mij een prima deal toch?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:57:40 #161
3542 Gia
User under construction
pi_84038180
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:56 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik ben voor afschaffing van de studie subsidie MITS andere vormen van subsidies ook worden afgeschaft. Oftewel sterke inkrimping van de overheid(suitgaven).
Wees eerlijk mensen, het hele studeren is een gigantische industrie opzich geworden. Vroeger was studeren enkel voor een relatief kleine club, die op kamers gingen enzo.
Tegenwoordig noemen de massaal in volume toegenomen HBO volgelingen zichzelf al “studenten”. Het hele woord student is onderhevig geweest aan flinke inflatie.
Gevolg: enorme middelmaat en uitpuiling van het systeem. Oplossing: afschaffen van subsidies. Dat zal al een heleboel kaf van het koren scheiden. Aan de andere kant de verplichting bij de overheid neerleggen zich absoluut in te zetten voor betere kwaliteit van het onderwijs, want die verantwoordelijkheid heeft de overheid. Je wilt wel waar voor je collegegeld.

Kijk eens naar de ontwikkeling van de hoeveelheid “studies” die je al kan volgen. Dat is werkelijk absurd. Je ziet door de bomen het bos al niet meer.
Een universitaire studie scheikunde is met geen mogelijkheid te vergelijken met een HBO informatiemanagement ofzo. Terwijl beide toch als “studies” bestempeld worden en je bij beide dezelfde collegegeld betaalt. Dat kan toch niet?
Sterker nog. MBO-ers worden ook student genoemd, betalen ook collegegeld en krijgen ook stufi en een OV-jaarkaart.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:57:48 #162
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_84038184
Dat studiefinanciering zou bijdragen aan het feit meer kansarme jongeren gaan studeren is overschat, het is vooral de mogelijkheid tot lenen die dat effect an sich al teweeg heeft gebracht, zie de effecten in het buitenland. Van mij mag de studiefinanciering best afgeschaft worden, mits de leenopties maar blijven staan als een huis (ook qua voorwaarden). Ik denk ook dat het indirecte effect, namelijk dat beginnende studenten wat meer nadenken voordat ze een studie beginnen, erg positief is.
pi_84038186
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:56 schreef Gia het volgende:
Wil je niet lenen? Dan ga je toch gewoon na je VWO-opleiding aan het werk. Kan ook.
Waar dan? Bij de AH?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:58:24 #164
3542 Gia
User under construction
pi_84038228
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar dan? Bij de AH?
Bijvoorbeeld.
pi_84038246
quote:

[..]

Ik vind het ook altijd onterecht dat er wordt gesproken van afstuderen op het HBO.
Maargoed, HBO-ers zijn over het algemeen best vol van zichzelf.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:58:45 #166
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_84038248
quote:

[..]

Tijden veranderen, de markt vroeger ziet er heel anders uit dan nu. Onze samenleving is totaal verschoven, van industrie -> naar dienstverlening. Van mbo -> hbo, wo.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:00 #167
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84038260
quote:

[..]

Dus maken we er maar een ontwikkelingsland van over 10 jaar?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:13 #168
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_84038270
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Sterker nog. MBO-ers worden ook student genoemd, betalen ook collegegeld en krijgen ook stufi en een OV-jaarkaart.
Klopt, maar die hoeven het toch niet terug te betalen?

Ik zag je trouwens ergens zeggen dat dat voor niv 3 en 4 wel zo zou zijn. Hoe zit dat dan?
Vampire Romance O+
pi_84038299
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
Is wel doodzonde. Maarja, in zekere zin blijft het je eigen keus. Wat dat betreft ben ik ook niet falikant tegen een leenstelsel.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:51 #170
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84038301
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
Gaat niet, ze nemen alleen 16 jarigenen aan, iemand van 18 is te oud
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:00:22 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_84038331
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef xenobinol het volgende:
Studeren moet betaald worden uit de algemene middelen, na de studie mag je je hele leven dik meebetalen aan Nederland BV. Het draagkrachtprincipe ligt hier aan ten grondslag, de zwakken (arme studenten?) worden geholpen door de rijken en als je dan later zelf rijk word mag je hetzelfde doen voor de nieuwe armen. Lijkt mij een prima deal toch?
dat is dus niet zo, iedereen betaalt daar aan mee. Dus ook die persoon die zelf nooit gestudeert heeft. Dat is oneerlijk, aangezien studeren meestal ervoor zorgt dat je later veel zal verdienen. Waarom moeten mensen die zelf altijd modaal zullen blijven verdienen ervoor moeten opdraaien dat jij een goed salaris kan krijgen? Waarom is het zo raar dat mensen die later zelf veel gaan verdienen daar dan niet ook gewoon zelf voor investeren?
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:02:06 #172
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_84038423
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef Grumpey het volgende:

[..]

dat is dus niet zo, iedereen betaalt daar aan mee. Dus ook die persoon die zelf nooit gestudeert heeft. Dat is oneerlijk, aangezien studeren meestal ervoor zorgt dat je later veel zal verdienen. Waarom moeten mensen die zelf altijd modaal zullen blijven verdienen ervoor moeten opdraaien dat jij een goed salaris kan krijgen? Waarom is het zo raar dat mensen die later zelf veel gaan verdienen daar dan niet ook gewoon zelf voor investeren?
Omdat, anders de gehele economie in elkaar dondert? Jij betaalt nu toch ook voor collectieve voorzieningen voor iemand anders en iemand anders zijn pensioen...hallo...Verzorgingsstaat jewtz.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_84038426
Ik hoop toch wel dat ik een soort van overgangsregeling krijg.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:03:03 #174
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84038461
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Mensen die nooit iets breken betalen ook
Mensen die geen uitkering hebben betalen ook
Mensen die geen kinderen hebben betalen ook
Mensen die de 65 niet halen betalen ook

Je punt?
pi_84038473
Wie let dan op de banken of mogen die allemaal zelf bepalen aan wie ze een lening geven en aan wie niet en wat zijn hun voorwaarden?

Heeft een jongere uit een bijstandsgezin de zelfde kansen op een lening als een zoon van twee advocaten?

Gratis OV chipkaart is prima, zo stimuleer je dat studenten vaker thuis zullen blijven wonen, wat geld en woonruimte voor anderen scheeld. Met een fiets rij je niet elke dag op en neer door het halve land.
白い付
付いて行く
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')