abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84263809
Linde, gefeliciteerd met je verjaardag.
Veel plezier vandaag Stiemie!

Kersjes, Chris slaapt overdag wel veel, maar 's nachts meestal maar van 9 tot half 8. Zo'n 10 tot 11 uur doorsnee. En korter slapen overdag levert alleen een chagie jochie op. Als slaat hij tegenwoordig wel steeds vaker de hele middagslaap over.
Als zit hij nu pas aan zijn ontbijt. Hij was tegen 9 uur wakker,en geen haast om beneden te komen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:15:19 #127
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84268706
Linde, gefeliciteerd grote meid! Veel plezier

Ohhhhh, heerlijk van die langslapers

Maud heeft vannacht op papa's plek in bed geslapen. F. is even een paar daagjes er tussenuit en die meid nam het er dus maar even lekker van. Zo lief als je dan zelf naar bed gaat en zo'n schatje naast je hebt liggen snurken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:19:21 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84268874
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:15 schreef chacama het volgende:
Linde, gefeliciteerd grote meid! Veel plezier

Ohhhhh, heerlijk van die langslapers

Maud heeft vannacht op papa's plek in bed geslapen. F. is even een paar daagjes er tussenuit en die meid nam het er dus maar even lekker van. Zo lief als je dan zelf naar bed gaat en zo'n schatje naast je hebt liggen snurken.
Heb ik elke nacht (weer)

Ik vraag me echt af hoe ik dit ga aanpakken als de kleine er straks is... Ik denk dat de kleine maar gewoon in het wiegje slaapt als ze dat pikt...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84268984
Linde gefeliciteerd met je 3e verjaardag
pi_84269132
Linde, gefeliciteerd!!

Hier een peuter die m geregeld naar ons sneakt als wij weer beneden zijn Ze weet dat we haar weer regelrecht terug sturen of leggen maar schijnbaar ligt ons bed lekker!
Altijd blijven lachen... :)
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:29:34 #131
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84269342
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb ik elke nacht (weer)

Ik vraag me echt af hoe ik dit ga aanpakken als de kleine er straks is... Ik denk dat de kleine maar gewoon in het wiegje slaapt als ze dat pikt...
Vannacht mag ze bij Fleur slapen. Maar dan wel op het onderschuifbed. Voor ik het weet liggen ze anders samen op de grond. En er moet natuurlijk wel geslapen worden, want gekeet levert een enkele reis eigen kamer op.

Eentje links, eentje rechts naast je....? Kan Jen anders in zo'n aanschuifbedje. Dat ze weer langzaam went aan het een eigen bedje. Het ging toch een hele tijd goed, dacht ik.... zit ze weer middenin een sprong misschien dat ze weer meer naar jou toe trekt. Maud is op het moment nl. super verlegen. Als er maar een vreemde naar d'r kijkt (en soms zelfs bekenden) dan zou ze het liefst in het niets verdwijnen en kruipt ze nu dus maar heel diep in mijn nek (bij gebrek aan wijde rokken). Dus daar gooi ik d'r behoefte aan niet alleen zijn 's avonds ook maar op....

@LD, Ligt lekkerder of ruikt zo heerlijk naar papa en mama. Lekker vertrouwd....
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:31:40 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84269432
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:29 schreef chacama het volgende:

[..]

Vannacht mag ze bij Fleur slapen. Maar dan wel op het onderschuifbed. Voor ik het weet liggen ze anders samen op de grond. En er moet natuurlijk wel geslapen worden, want gekeet levert een enkele reis eigen kamer op.

Eentje links, eentje rechts naast je....? Kan Jen anders in zo'n aanschuifbedje. Dat ze weer langzaam went aan het een eigen bedje. Het ging toch een hele tijd goed, dacht ik.... zit ze weer middenin een sprong misschien dat ze weer meer naar jou toe trekt. Maud is op het moment nl. super verlegen. Als er maar een vreemde naar d'r kijkt (en soms zelfs bekenden) dan zou ze het liefst in het niets verdwijnen en kruipt ze nu dus maar heel diep in mijn nek (bij gebrek aan wijde rokken). Dus daar gooi ik d'r behoefte aan niet alleen zijn 's avonds ook maar op....
Ja het ging goed... Maar ja dan moet je wel volhouden en niet als het een nachtje raak is besluiten dat ze dan gewoon bij ons kan liggen... Daar ging het fout.

Aanschuifbedje kan niet meer, geen ruimte. 1 links 1rechts... Tja... Ik weet niet of ik daar wel zin in heb.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:36:26 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84269663
Kan ik me voorstellen, maar ik kan me ook voorstellen dat je er nu de puf niet voor hebt om weer het hele 'gedoe' met in eigen bed slapen weer te beginnen. Het kost altijd zoveel kracht vind ik...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:41:20 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84269859
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:36 schreef chacama het volgende:
Kan ik me voorstellen, maar ik kan me ook voorstellen dat je er nu de puf niet voor hebt om weer het hele 'gedoe' met in eigen bed slapen weer te beginnen. Het kost altijd zoveel kracht vind ik...
Het is M. zn "schuld".... Dus hij mag de strijd gaan voeren.. Ik ga er niet weer uren naast zitten.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:18:08 #135
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84271323
zeker. Dat herken ik. Ik weet nu van mezelf ook dat ik iets toelaat en dat ik de concequentie straks zal moeten dragen, maar heb wel de stille hoop dat ze het gewoon doet als F. weer thuis is. Nu leg ik ze tegelijker tijd in bed en normaal gesproken doen we er elk 1. Dus met een beetje mazzel ligt ze zondag gewoon in d'r eigen bedje te maffen. En ach, vanaf donderdag nacht ligt ze sowieso bij mij in de tent te slapen, dus vond ik dat het nu ook wel kon. Hoezo iets kroms rechtpraten

Succes met het overtuigen van M. dat jij niet met twee kinderen naast je wilt slapen straks. Heeft Jen wel al een groot bed? Want dan zou je kunnen overwegen om zelf in haar bed te gaan slapen op het moment dat ze bij jullie komt liggen, gewoon voor je eigen rust. Of kun je ze omleggen als ze eenmaal slaapt, heb ik een tijdje met Fleur gedaan toen ze niet in d'r eigen bedje durfde te gaan slapen.

Oh, en wat ik zelf (heel egoistisch) bij Maud heb gedaan. Wel in overleg met F. ik ging weg nadat Maud in bed lag. Gewoon even naar een vriendin koffie drinken. Want ik was niet sterk genoeg om dat gehuil en geschreeuw aan te horen. Dan gaf ik gewoon te snel toe. 3x naar boven vond ik al veel laat staan nog meer keer. En in die week omwennen is Fleur twee nachten gaan logeren. Ik vond het voor haar immers ook niet eerlijk dat d'r zus het nodig vond om het huis af te breken terwijl zij wel de volgende dag naar school moest.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:26:32 #136
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84271712
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:18 schreef chacama het volgende:
zeker. Dat herken ik. Ik weet nu van mezelf ook dat ik iets toelaat en dat ik de concequentie straks zal moeten dragen, maar heb wel de stille hoop dat ze het gewoon doet als F. weer thuis is. Nu leg ik ze tegelijker tijd in bed en normaal gesproken doen we er elk 1. Dus met een beetje mazzel ligt ze zondag gewoon in d'r eigen bedje te maffen. En ach, vanaf donderdag nacht ligt ze sowieso bij mij in de tent te slapen, dus vond ik dat het nu ook wel kon. Hoezo iets kroms rechtpraten

Succes met het overtuigen van M. dat jij niet met twee kinderen naast je wilt slapen straks. Heeft Jen wel al een groot bed? Want dan zou je kunnen overwegen om zelf in haar bed te gaan slapen op het moment dat ze bij jullie komt liggen, gewoon voor je eigen rust. Of kun je ze omleggen als ze eenmaal slaapt, heb ik een tijdje met Fleur gedaan toen ze niet in d'r eigen bedje durfde te gaan slapen.

Oh, en wat ik zelf (heel egoistisch) bij Maud heb gedaan. Wel in overleg met F. ik ging weg nadat Maud in bed lag. Gewoon even naar een vriendin koffie drinken. Want ik was niet sterk genoeg om dat gehuil en geschreeuw aan te horen. Dan gaf ik gewoon te snel toe. 3x naar boven vond ik al veel laat staan nog meer keer. En in die week omwennen is Fleur twee nachten gaan logeren. Ik vond het voor haar immers ook niet eerlijk dat d'r zus het nodig vond om het huis af te breken terwijl zij wel de volgende dag naar school moest.
Oh ik hoef M niet te overtuigen denk ik... Die roept namelijk al heel lang dat ie niet met 2 kinderen in bed gaat liggen Ondertussen vindt ie alles wel best zolang madam maar slaapt.

Maar ik zie het allemaal wel. Anders de kleine op mijn helft en Jen op M. zn helft. Dan moet ie ook maar ruimte inleveren.

Jen heeft een peuterbed... Daar kan ik echt niet in liggen

Ach komt tijd komt raad... We hebben het steeds gered, eigenlijk is het probleem zo groot als we het zelf maken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:29:12 #137
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84271814
Lijkt me lastig om peuters nieuwe slaapplekjes aan te leren
Ik snap het heel goed hoor, wat is nou fijner dan slapen in het grote bed dat zo lekker ruikt naar mama (en papa)? Maar ja, zeker met het oog op de aankomende kleine zijn er natuurlijk ook wel wat nadelen straks...

Devin vinden we juist regelmatig op de overloop boven. Dan ligt hij daar op de grond te slapen, meestal zonder dekens. Tegenwoordig rossen we bij het (in het donker) naar boven gaan dus niet meer zomaar het traphekje open, die bult op zijn kop is allang weer weg maar IK voel hem nog steeds
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:33:08 #138
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84271979
@ Ticootje, is ook zo. Zo lang jullie er geen probleem van maken (en het bed groot genoeg is) dan lost het zich wrs. vanzelf wel op.

Och, Kersjes, dat kan ik me goed voorstellen dat schuldgevoel. Geheel onterecht, maar dat doet niets af aan je gevoel.
pi_84273758
Tico, misschien valt het allemaal wel mee straks. Dat Jen opeens zegt van "het is te druk/lawaaierig om hier te slapen, ik ga naar mijn eigen bed".. Je weet maar nooit

Kersjes, dat is naar, zo'n schuldgevoel. Ook al doe je het niet expres. Wel een maffe plek om te gaan slapen trouwens..
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:11:59 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84305224
Gisteravond heel enthousiast bij d'r grote zus op de kamer gaan liggen. En ook heel stil gedaan zodat Fleur kon slapen , maar toen ik naar boven ging om half elf hoorde ik d'r heel zachtjes huilen. Dus ik ging kijken, zegt ze: mama, ik was heel stil voor Fleur, maar ik kan zelf niet slapen.... Dus toen mocht ze weer op papa's plek. En nadat ze eerst bijna in me gekropen was, sliep ze binnen de 10 minuten. Nog een nachtje en dan gaan we weer naar de camping... eindelijk weer naar papa.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:13:21 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84305260
Jen mist papa echt als we een paar nachtjes logeren...
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:16:35 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84305358
Hier ook. En omdat we met zijn auto naar huis zijn gereden is de verwarring alleen maar groter als we dan van school/oppas naar huis lopen. "Papa is THUIS!!!" En ik dan weer rustig uitleggen dat wij met de auto waren en dat papa op Malden zit. Wel goed voor papa's ego als ik dat dan 's avonds vertel en de meisjes vervolgens door de telefoon roepen: papa.... ik mis je hou van jouhou.
pi_84306560
Wij hebben sinds een week ook een slaapprobleem. En het is nu zo erg dat Dana vanmorgen echt kapot moe was en overal ging liggen om te slapen. Mijn man heeft dr op het KDV direct in bed kunnen leggen.

Ze is ergens van geschrokken s'nachts en nu is ze echt paniekerig als ze alleen boven in dr bedje ligt. Niks lijkt te helpen, alleen bij haar gaan liggen en dr handje vasthouden totdat ze slaapt. Maar dan nog is het paniek als ze s'nachts wakker schrikt en dan houd ze zichzelf gewoon wakker en het enige dat helot is dr mee naar onze slaapkamer nemen..anders gaat ze niet meer slapen.

Lastig hoor. Laten huilen is geen optie want ze raakt zo overstuur dat ze zich gaat verslikken enzo. Licht aanlaten lijkt iets te helpen, maar ze raakt dan s'nachts alsnog in paniek. Ik vind het zo zielig..
pi_84306744
Bla, dat klinkt lastig.. Gaat het overdag wel goed?
Misschien heeft ze last van een nachtmerrie gehad..
Je zou haar nog zo'n ikea-spookjes-lampje kunnen geven. Die kan ze zelf aandoen. Dan heeft ze een beetje controle in handen..
Veel succes ermee..

Chaca, wel lief dat ze zo stil deed, maar natuurlijk niet leuk dat ze huilt..

Chris zit weer op het KDV, hij heeft nou alweer 2/3 weken last bij het afscheid. Niet huilen, maar wel sippen en niet gedag willen zwaaien. Hij heeft wel een leuke dag erna, maar niet fijn om hem daar zo achter te laten.
pi_84307666
Vervelend DF, dat is niet fijn weggaan zo.
Bel je tussendoor ff om te vragen hoe het gaat? Anders zit je zelf misschien steeds met zo'n rotgevoel.

Blablabla, wat zielig dat ze zo bang is! En dat dat haar nachtrust kost zo, knuffel voor jullie!

Met Meike gaat het super, ze is helemaal into cijfers en letters, als ze ergens een M ziet dan merkt ze meteen op dat ze de mmmmm van Meike ziet. Of de P van papa.
Meike is nu op het kdv,en ze kan gewoon niet wachten tot ik wegga daar.
Ik was nog even met de leidsters aan het kletsen, komt ze bij me "mama, de supergrovers (zo heet haar groep) zijn niet voor mama's hoor! en even later: "ga je nou weg?"
Wie had dat nou ooit gedacht!
En ze vindt het niet eerlijk dat sommige kinderen er de hele dag heen gaan, terwijl ik Meike na het broodje weer ophaal
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84307969
Karin, normaal bel ik niet, ik weet dat hij na even wennen wel leuk gaat spelen. Hij heeft het eerste jaar continu zo gehuild/gepruild bij het weggaan, niks nieuws. Alleen jammer dat het terug is. Misschien wel omdat ze soms buiten, soms binnen opstarten, soms met invalkrachten, meer wisseling qua kindjes etc. Dat hij door die onrust even de grip kwijt is. Het ging vorig zomer ook zo.

Chris is ook echt scherp op de C, maar de O (van olifant) en de M (van mama) doen het ook. De P (van papa)wil ook steeds vaker.. Echt leuk om te zien.

Wat fijn dat Meike het naar haar zin heeft bij de supergovers! Een goede keus geweest.
Leuke naam ook, Chris zit in het kippenhok
pi_84308107
Inderdaad niet fijn weggaan zo he. Hopelijk is het snel over! Zegt Chris er ook iets over? waarom hij zo sipt?

Hehe, Meike het tegenovergestelde Wel fijn voor haar!

@DF overdag ging het wel goed, maar de laatste 2 dagen ook niet meer, ze wilt niet naar haar eigen bedje (slaapt wel in ons bed, ook alleen)
Een spookjes lampje heeft ze, maar ook dat lijkt niet te helpen.
Ik vraag wel altijd wat ze heeft gedroomd als ze wakker schrikt. En dan verteld ze wel vaak over dat ze geschrokken was van de wolken die boink boink deden (onweer), alleen vanacht had ze echt gedroomd denk ik want toen zei ze dat het tentje?? ineens weg was.

tja...we hebben bijna vakantie en dan hoop ik dat we er ietss aan kunnen doen door veel leuke dingen met dr te doen zodat ze het onweer? of het andere waar ze van is geschrokken vergeet.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:42:27 #148
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84308309
BlaBlaBla, wat sneu dat ze zoveel verdriet heeft. Hier heeft een lampje op de kamer heel goed geholpen. Soms was zelfs met het grote licht aan gaan slapen, de beste remedie. Kan ze vertellen waar ze bang van is? Misschien kun je d'r dan helpen de angst weg te halen.

DF, wat vervelend dat het afscheidnemen weer zo moeizaam gaat. Hier gaat het wisselend. Ze is wel weer enorm verlegen, maar zoals vanochtend werd ik de deur uitgebonjourd door de dame, maar op andere dagen kleeft ze aan me alsof de wereld vergaat. Ik hou het maar weer op een fase.

Wat fijn dat Meike het zo lekker doet bij de supergrovers. Heerlijk gevoel zal dat geven Karin. Dat je gewoon weet dat je een goede keuze gemaakt hebt.

Letters en cijfers beginnen hier ook steeds meer de aandacht te krijgen. En op haar manier schrijft ze. Totaal onleesbaar, maar als ze perongeluk dan iets wat op een letter lijkt maakt, dan is ze wel super trots. Uiteraard lukt de nul en de 1 het beste. Want een rondje en een streepje gaan d'r goed af.
pi_84308439
Bla, Dan zijn ze ook nog net te jong om het duidelijk te maken. Gaan jullie nog weg? Misschien werkt een paar nachtjes ergens anders slapen wel om daarna weer rustig te wennen aan haar kamertje.

Chris zegt er weinig over, hij kijkt alleen sneu. Hij accepteert wel dat we weg gaan en gaat bij de leidster zitten. Hij zit ook nog met een halve verstopping waar hij nu medicatie voor krijgt, wat weer een beetje buikpijn kan geven. Dus dat helpt ook niet echt mee. Vandaag nog even, en dan is hij weer tot maandag vrij..
pi_84309222
We gaan wel 2 daagjes weg maar dan slaapt ze bij oma. Waar ze afgelopen maandag ook heeft geslapen..en daar ging het precies hetzelfde, ook dikke paniek.

Mischien voelt Chris zich wel niet helemaal lekker dan, kan me voorstellen dat je dan mischien niet zo'n zin hebt s 'morgens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')