abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84097251
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mijn kind krijgt elke dag een ijsje. Na het eten. Toetje. Doen we zelf ook.
Maar verder geen snoep/koek oid, dus nog best verantwoord. Denk ik.

Overigens ben ik momenteel mama-af. De aap is gisteren mee geweest naar mijn klas (groep 4, héél leuk!), en nu noemt hij me de hele dag Juffrouw! met van die plagerige pretoogjes.
Ooh maar dat is toch prima
Ik zie geen problemen met ijsjes verder. Alleen vond ik het niet nodig om het eerder te introduceren.
En word ik nu een beetje gek van het gezeur. En het is nog een echte smeerbende erna ook.

Ze krijgt hier ook geen toetjes.. nu voel ik me gemeen
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:10:45 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_84097645
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ooh maar dat is toch prima
Ik zie geen problemen met ijsjes verder. Alleen vond ik het niet nodig om het eerder te introduceren.
En word ik nu een beetje gek van het gezeur. En het is nog een echte smeerbende erna ook.

Ze krijgt hier ook geen toetjes.. nu voel ik me gemeen
Ik heb al die zoetigheid ook erg lang uitgesteld hoor.
'Alle' kinderen om ons heen zaten al lang en breed aan de Liga en ranja, en wij gaven nog braaf water en rijstewafels. Maar toch, niks mis mee.
En speaking of which, hoe vaak ik het niet meemaak dat ze in een winkel zo maar zonder vragen mijn kind een snoepje oid aanbieden. Ik vind dat niet fijn. Vraag het eerst even aan mij. Of ik dat goed vind. Gelukkig zegt hij zelf best vaak "Nee, dankje!"
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:13:03 #78
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84097735
Snoepen doet hij niet zo veel meer. Gelukkig! Dat is wel anders geweest eind vorig jaar: Sint Maarten, Sinterklaas, Kerst... Ook nog wat verjaardagen, het vreselijke trakteer-beleid op de psz en Joodse feestdagen ertussen maakten dat hij wekenlang vrijwel dagelijks aan het snoepen was
Nu heeft hij wel vaak hageltjes of muisjes in zijn yoghurt. Deed ik vroeger ook altijd

Moonah, wat een grapjas heb je toch

We hebben net boodschappen gedaan en hij heeft zich voorbeeldig gedragen in de supermarkt
Goed luisteren, niet wegrennen of drama maken omdat hij dit-of-dat niet mag.... Heerlijk!
Ik raakte er zo vol goede moed van dat ik zelfs het Kruidvat aandurfde. Hier werd wel van alles gepakt of aangewezen ("Maar die heb ik echt nooooodig mama!" ) maar het liep allemaal goed af, zonder kleerscheuren of stemverheffingen.
Ben trots op mijn grote jongen
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:21:18 #79
11682 Moonah
Jolie femme
pi_84098058
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:13 schreef Kersjes het volgende:

Ben trots op mijn grote jongen
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:39:51 #80
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84098780
Heus, ik was maar 5 minuten boven...
"Devin, wat ligt er allemaal op de grond???? En op de bank. En de kast. Alles is nat!"
"Ik heb een nieuwe waterpistool gevonden, zit wit water in!"

Mijn vorige week gekochte 200 ml spuitflacon Nivea zonnebrand zo goed als leeg
pi_84099163
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef Kersjes het volgende:
"Devin, wat ligt er allemaal op de grond???? En op de bank. En de kast. Alles is nat!"

daar gaat je trots

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2010 17:49:29 ]
pi_84100107
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:54 schreef dolphinqueen het volgende:

[..]

wat ben jij erg zeg..
Ja he Hehe t ging eigenlijk per ongeluk..ze zat stiekem in een la, en ik kom uit de keuken lopen en zeg met iets te harde stem Dana!! en je zag dr gewoon schrikken Sindsdien heeft ze nooit meer in een la of kastje gezeten
pi_84102571
Oei Devin, mooi zo'n waterpistool... . Maar wat heb je je goed gedragen met boodschappen doen!

Moonah, zegt hij echt nee dank je?!
Mirte die weet al precies waar ze wat krijgt en gaat er bijna om staan vragen... . Ach ja, die winkeliers verzieken ze zelf met dat lekkers aanbieden.
En een tumtummetje bij de DA of een broodje bij de bakker... ik ga me er maar niet meer druk over maken. Wel jammer dat ze bij de groenteboer snoepbanaantjes uitdelen... heb je een hele toko vol vers groente en fruit, ga je snoep uitdelen... dat vind ik jammer eigenlijk. Maar goed.

Mirte zit trouwens onder de pukkeltjes/bultjes. Heb vandaag toen ik op t CB was met Iris gevraagd of het de waterpokken konden zijn (die heeft ze gehad toen ze 7 mnd was), maar volgens de arts was het dat niet. Ze zitten er ook al een paar dagen, niet echte blaasjes ofzo. Maar het lijken er wel steeds wat meer te worden... Onder haar armen echt een aantal en wat op buik en rug. Op haar benen heb ik er maar 2 ontdekt en in de nek zitten kleinere bultjes, die meer op warmtebultjes lijken...
Het zal wel weer over gaan...
Fake it till you make it...
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:34:54 #84
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84102806
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:39 schreef Kersjes het volgende:

das minder
afnemen met licht vochtige doek en daarna babydoekjes om t laatste te verwijderen, en het droogt zo goed als vlekloos op

[ Bericht 0% gewijzigd door maffemuts op 15-07-2010 19:36:17 (ruzie met de smilie) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:36:03 #85
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84102852
Hier snoepen ze eigenlijk alleen rozijntjes, ijsjes en wat koekjes (biscuitjes e.d). Ze hebben er geen belangstelling voor en ik vind dat prima. Snoepen komt wel een keer.

Ze kunnen niet wachten totdat hun "uitstapbed" komt!
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:41:56 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_84103093
* breekt hier ff in * ..... KP, uitstapbed?
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:42:30 #87
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84109074
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:41 schreef mikoxx het volgende:
* breekt hier ff in * ..... KP, uitstapbed?
een gewoon normaal bed waar je dus zelf uit kan stappen....
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:37:20 #88
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84112175
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:34 schreef maffemuts het volgende:

[..]

das minder
afnemen met licht vochtige doek en daarna babydoekjes om t laatste te verwijderen, en het droogt zo goed als vlekloos op
Gelukkig hebben we plavuizen en lederen banken

Devin heeft een vriendinnetje! Ze is 3 jaar oud, woont hierachter en ze hebben al vaker samen in de speeltuin gespeeld. Vanmiddag hebben ze voor het eerst lekker hier in de achtertuin gevoetbald en elkaar achterna gezeten met waterpistolen. Het is echt zo'n meisje-meisje: roze en glitters en staartjes enzo
En ineens waren ze verdwenen
Gingen ze verstoppertje spelen in de bosjes. Begint dat gedonder nou al
pi_84113750
Devin toch
pi_84115575
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:37 schreef Kersjes het volgende:
Gelukkig hebben we plavuizen en lederen banken

Devin heeft een vriendinnetje! Ze is 3 jaar oud, woont hierachter en ze hebben al vaker samen in de speeltuin gespeeld. Vanmiddag hebben ze voor het eerst lekker hier in de achtertuin gevoetbald en elkaar achterna gezeten met waterpistolen. Het is echt zo'n meisje-meisje: roze en glitters en staartjes enzo
En ineens waren ze verdwenen
Gingen ze verstoppertje spelen in de bosjes. Begint dat gedonder nou al
Leuk vriendinnetjes

Koen heeft ook een vriendinnetje... Buurmeisje. Zo leuk Alleen die moeder wordt echt gek:
De hele dag door zegt ze:
Koen pelen?, Koen in tuin! Ikke Koen pelen?
Buuffouw Sasja, ikke met Koen pelen?
Vertelde de buurvrouw dat ze zelfs snachts een keer wakker werd en het eerste wat ze zei: Koen pelen
pi_84122507
Mag ik gewoon even een fotootje plaatsen omdat ik hem zo leuk vind

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2010 19:41:24 ]
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:42:17 #92
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84122589
Dat mag LL Een heuse peuter!
pi_84123172
Cute!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:44:27 #94
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84124001
Oh maar LL die is ook gewoon heel leuk hoor
  vrijdag 16 juli 2010 @ 15:42:05 #95
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84135429
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:38 schreef LovelyLady het volgende:
Mag ik gewoon even een fotootje plaatsen omdat ik hem zo leuk vind
[ afbeelding ]
vrijgezel ?
pi_84136103
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:42 schreef kapiteinpannekoek het volgende:

[..]

vrijgezel ?
Nee hij gaat ja al met de buurmeid!

Devin met zijn new and improved waterpistool
Wel heel fijn dat hij zo goed had geluisterd met boodschapjes doen!

Kinderen die Nee zeggen als ze een snoepje aangeboden krijgen? Die zijn schaars denk ik.
Meike weet ook pcies waar ze wel en waar ze geen snoepje krijgt in de winkel, en dat mag ook best van mij (ze vragen het trouwens ook wel eerst netjes aan me of het mag)
ik zie er niet zoveel kwaad in eerlijk gezegd, zolang ze het bij 1 snoepje houden en ze verder goed eet.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:39:11 #97
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84137545
Nou Karin soms heb ik hier wel eens de balen van al die snoepjes enzo hoor. Bij de kleermaker een lollie (kind was nog geen 9 maanden toen ze de eerste in haar handen gedrukt kreeg ), bij de bakker een chocolaatje, bij de drogist een snoepbanaantje, bij de slager een plakje worst, bij de bloemenwinkel een soort mini-mars... en mijn kind luncht niet meer na het boodschappen doen Je moet echt zo opletten want ze vragen het dus echt niet allemaal eerst aan mij. Of ze geven het eerst en vragen het dan
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:45:27 #98
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_84137779
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Nee hij gaat ja al met de buurmeid!

, ik lees het
pi_84140340
Hier geven ze bijna nergens iets.
De groenteboer deelt wel aardbeien en ananas enzo uit maar geen snoep

Ik heb een vraagje, de dame gaat 16 augustus over van groep op het kdv.
De groep van 2,5 tot 4 jaar. Nu is ze amper net 2 maar ik denk ook dat het heel fijn voor haar gaat zijn.
Zijn jullie nog dingen tegengekomen bij de overgang naar de grootste groep waar ik eventueel rekening mee moet houden?

zo moet ze nu uit een beker kunnen drinken wat ze nog niet kan maar verder konden ze bij de opvang niets bedenken wat lastig kon gaan of waar ik op voor moest bereiden?
pi_84143339
Wat een leuk peutertje LL (foto eerder gezien of telefoon, maar dat reageert niet lekker)

Hier valt het ook wel mee met snoepgoed uit winkel. Toevallig vandaag nog een tumtum, maar dat vroeg die dame netjes aan mij. En bij 1 supermarkt waar ik om de week kom krijgt hij een stukje worst. Verder eigenlijk nergens..

Chris kijkt meestal 's avonds bij de thee wel een koekje (en soms fruit of niks). Verder niet zoveel geks overdag. Eerst maar netjes het fruit/groente/brood overdag..

Pvoess, geen idee zo, Chris is met 1,5 naar een andere groep gegaan. Dat verschil zat vooral in het niet meer gebruiken van een fles, alleen tuitbekers. En dat ze daar wat strenger mee moeten lopen in het ritme. Bij de baby's mochten ze nog wel eens door een eetmoment heenslapen en het later inhalen. Bij de huidige groep wordt iedereen om kwart voor 3 uit bed geplukt om rond 3 uur samen wat te drinken. Maar dat heeft hier verder geen problemen opgeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')